Playstation 4 ( ps4 )

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Playstation 4 ( ps4 )

Hva kan vi forvente oss av ps4? Og når tror dere den kommer ut for salg

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegard19
    Hva kan vi forvente oss av ps4? Og når tror dere den kommer ut for salg
    Mere prosessorkraft, mer minne, bedre grafikk, større harddisk (SSD?) lovnader om et nytt Gran Tourismo og et klumpete chassi som etterhvert blir erstattet av en slim-version.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sagt noe om hvilket år denne kan dukke opp?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Sony sa den skulle vare 10 år, så rundt 2015-2016, sannsynligvis.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har vel ikke nevnt PS4 en gang, så jeg tror dette blir leeeeeenge til. 2015-2016 er nok realistisk.

Det blir nok mye fokus på 3D, ekstreme prosessorer med et to sifret antall kjerner og kanskje spillene kommer på noe annet enn blu-ray, og det meste ellers går over til servere over nett. Vil jeg tro

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn tidsmessig, sikkert i forbindelse med lanseringen av GT6.
    Tror ikke det er verdt å holde pusten ihvertfall

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens utvikling av jailbreak til ps3 tror jeg sony vil pushe ps4 raskere enn planlagt, rett og slett for å tape minst mulig penger. så kansje neste år eller 2013?

Så det blir spennende å se hva sony har lært av dette. Om sony kommer til å implementere linux i ps4 for å slippe at hackere skal ødelegge for dem raskest mulig. Eller om de går for en ren spillemaskin. En ren spille maskin vil uansett selge dårligere enn en multimedia løsning i dag. Det jeg mener sony burde gjøre er å lage en mest mulig åpen konsoll, det vil sony tjene både penger og brukere på. Men som sagt blir spennende å se uansett.

Om du googler playstaion 4 så synser de fleste om at ps4 vil komme i 2012-2013

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo tenkes det ene eller andre.
    Spillutviklerne klarer ikke å nyttegjøre seg kraften og fullt ut bruke programmeringsspråket som er i PS3, det er for komplekst.
    Bør Sony da komme med en enda kraftigere konsoll med bedre tilpassing for utviklerne av spill, eller gi utviklerne tid til å optimalisere det som allerede er på markedet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det kan jo tenkes det ene eller andre.
    Spillutviklerne klarer ikke å nyttegjøre seg kraften og fullt ut bruke programmeringsspråket som er i PS3, det er for komplekst.
    Bør Sony da komme med en enda kraftigere konsoll med bedre tilpassing for utviklerne av spill, eller gi utviklerne tid til å optimalisere det som allerede er på markedet?
    Vel, som du sier det kan tenkes både det ene og det andre, alt blir jo bare spekulasjoner. Men i bunn og grunn velger sony den løsningen de kan tjene mest grunker på, regardless av spillutviklere. Eller, jeg mente å lese en pressemelding/intervju i fjor en gang der det sto at ved neste konsoll så ville sony jobbe tettere med spillutviklere for å få det beste resultatet, (noe de ikke var så flinke til med ps3). men jeg finner ikke det intervjuet her og nå.

Sony Playstation er uansett et så kjent og veletablert merke at det vil selge uansett. Men klart, jeg syns at spillutviklere burde få mer tid på seg med dagens konsoll. Men utviklingen i dag går jo ganske fort frem, og det blir ikke mange år til ps3 er for dårlig til de nyeste spill på markedet. Greit nok at den ikke utnyttes til det fulle pr i dag og er en monster media maskin, men den er ikke "superwomen" heller.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å finne litt info på google her om dagen, men det er nok ingen som vet noe særlig om ps4 enda.
    Dessuten får jeg inntrykk av at det ligger en del info basert på spekulasjoner, rykter, eller bare oppspinn.

Jeg leste at Sony har tapt penger på PS3, mer enn de tjente på PS2. Og at dette skyldtes mye BlueRay-spilleren.

Selv så tenker jeg at mye kan skje i markedet før ny ps4 kommer om noen år, bl.a så begynner jo TV-produsentene
    såvidt å implementere spill i tvéne nå, slik som mobilprodusentene. Vet ikke hvordan det påvirker spillkonsollene, men det
    kan jo bli spennende å se?

For å klippe noe jeg fant på en "PS4-side":

Sony hopes making it easy would mean more sales so the games will no longer be packaged in cases but instead bought online which would make the game buying process more convenient. Playstation 4

Specification which has been confirmed include:

* the PS4’s implementation of the chip which shall use 6-8 cores,
    * 24-32MB shared L3 Cache,
    * Quad threading per core,
    * a double precision performance approaching 200GFLOPS.
    * The current CELL chip which powers the PS3 can achieve 15 double precision GFLOPS at its optimum therefore this means that the PS4’s performance leap would be over 10 fold over its predecessor.

If the PS4 is a revamp of the PS3, we’re likely to see some evident technology upgrades:

* a massive hard disk;
    * to improve cooling + to reduce the size of the box: an external power supply;
    * 802.11n to replace the existing 802.11b/g chipset;
    * an increase in the onboard memory;
    * new graphics processor
    * a terabyte HDD isn’t out of the question.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den skal basere seg på nedlasting av spill fremfor å kjøpe de på plate må maskinen utstyres med en ekstremt stor disk.

Spillene tar jo ikke akkurat mindre plass etterhvert som utviklingen går sin gang. Så om spill vil ha en snitt størrelse på rundt 30 GB må de nok ha en ekstremt stor disk.

Jeg er dog ganske så usikker på at de kommer til å basere seg på ren nedlasting av spill. Spillene blir store, tar lang tid å få lastet ned, og om disken ryker er det ikke slik at alle har mulighet til å laste ned igjen 1 TB med spill over natten.

Jeg tror det vil bli fokusert mer på løsninger for å bruke konsollen som mediacenter. Bedre støtte for formater, bedre grensesnitt på tv osv.

Uansett spennende å se hva sony og ms kommer med neste gang, samt hvilke pris de vil legge seg på for ny konsoll. Jeg håper ihvertfall at en kan benytte seg av spill en har til dagens konsoller på neste generasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Jeg leste at Sony har tapt penger på PS3, mer enn de tjente på PS2. Og at dette skyldtes mye BlueRay-spilleren.
    Det er vanlig å selge konsoller med tap i begynnelsen.
    Inntekter tjener de på spill, ekstrautstyr (ekstra kontrollere, m.m.), eyetoy, move, etc.

Videre må du huske at sony lager ikke bare ps3, de er også rimelig stor innenfor film (sony pictures). At sony gjerne taper litt på ps3, men ved hjelp av ps3 klarte å vinne over hddvd, er jo en seier som ikke ville gått uten ps3.

Jeg tror bluray vant krigen ikke pga. bluray hadde mest kapasitet, men pga. xbox-eiere måtte kjøpe en ekstern hd-dvd spiller. PS3 kostet riktignok mer, bla.a. pga. bluray spilleren, samt det var jo harddisk i alle konsollene, men fremdeles har jo det banet vei for bluray som selges av bla.a. sony pictures.

Om jeg ikke husker helt feil, ble vel bluray laget av Sony og Philips(?). Jeg vil tro de krever royalties for avspillere, m.m., som sikkert er årsaken til at microsoft ikke vil ha blurayspiller til xbox?

Forøvrig har sony "gått i pluss" på selve konsollen siden starten av 2010 (ca et år siden), jfr:
    Sony tjener endelig penger på PS3 - PressFire.no
    Endelig tjener Sony penger på PS3!

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Om den skal basere seg på nedlasting av spill fremfor å kjøpe de på plate må maskinen utstyres med en ekstremt stor disk.

Spillene tar jo ikke akkurat mindre plass etterhvert som utviklingen går sin gang. Så om spill vil ha en snitt størrelse på rundt 30 GB må de nok ha en ekstremt stor disk.

Jeg er dog ganske så usikker på at de kommer til å basere seg på ren nedlasting av spill. Spillene blir store, tar lang tid å få lastet ned, og om disken ryker er det ikke slik at alle har mulighet til å laste ned igjen 1 TB med spill over natten.

Jeg tror det vil bli fokusert mer på løsninger for å bruke konsollen som mediacenter. Bedre støtte for formater, bedre grensesnitt på tv osv.

Uansett spennende å se hva sony og ms kommer med neste gang, samt hvilke pris de vil legge seg på for ny konsoll. Jeg håper ihvertfall at en kan benytte seg av spill en har til dagens konsoller på neste generasjon.
    Nå glemmer du at en av de store (steam) selger spill akkuratt på denne måten. Om du ser snitt-maskinvare hos steam-eiere, har de ikke "ekstremt stor harddisk".

Jeg tror dette ville vært lurt for sony og microsoft (samt nintendo, om de overlever til neste generasjon):
    1) Åpne konsollene sine, la folk kjøre linux eller what-ever, la de kjøre gode mediecenterløsninger uten å måtte cracke konsollene.
    2) Lage stillegående konsoller (her har jo microsoft vært verstingen på støy)
    3) Lage konsoller som ikke ser ut som leker (la det gjerne ser mer hifi ut!)
    4) Nedlastningsfunksjonalitet (selv om dette eksisterer hos både MS og Sony), bør utvides og man bør heller satse på en god lisenskontroll jfr. steam.

Om de klarer de punktene ovenfor, kan nok konsollene overleve i et par generasjoner til. Satser produsentene nok en gang på lukkede systemer, leke-design, m.m., er jeg ikke helt sikker på hva som vil skje.
    Man skal ikke se bort i fra at det vil komme alt mulig rart med android i fremtiden, men det vil vel ta noen år til. dvs. mediacenterløsninger, m.m. (som fungerer fullverdig, ikke bare er portet fra telefon-os).

Jeg håper folk vil kjøpe de mer åpne løsningene, holde seg unna de som satser mest på DRM og låste systemer. (forutsatt at man fremdeles får det man trenger, i den åpne løsningen).

Man skal ikke se bort i fra at noen lager en android konsoll med neste generasjon av nvidia tegra prosessor (3, 4 eller hva enn de kommer til å kalle den). Nvidia har jo som mål å være veldig frempå med tegra og allerede tegra 2 som vi har nå, kan jo spille av fullhd, samt man kan kjøre noen 3dspill på den. Strømforbruket er jo veldig lavt også. Men den er nok for svak for å brukes i konsoll, slik den er i dag :-P (med mindre man vil ha wii-grafikk).

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Nå glemmer du at en av de store (steam) selger spill akkuratt på denne måten. Om du ser snitt-maskinvare hos steam-eiere, har de ikke "ekstremt stor harddisk".

Jeg tror dette ville vært lurt for sony og microsoft (samt nintendo, om de overlever til neste generasjon):
    1) Åpne konsollene sine, la folk kjøre linux eller what-ever, la de kjøre gode mediecenterløsninger uten å måtte cracke konsollene.
    2) Lage stillegående konsoller (her har jo microsoft vært verstingen på støy)
    3) Lage konsoller som ikke ser ut som leker (la det gjerne ser mer hifi ut!)
    4) Nedlastningsfunksjonalitet (selv om dette eksisterer hos både MS og Sony), bør utvides og man bør heller satse på en god lisenskontroll jfr. steam.

Om de klarer de punktene ovenfor, kan nok konsollene overleve i et par generasjoner til. Satser produsentene nok en gang på lukkede systemer, leke-design, m.m., er jeg ikke helt sikker på hva som vil skje.
    Man skal ikke se bort i fra at det vil komme alt mulig rart med android i fremtiden, men det vil vel ta noen år til. dvs. mediacenterløsninger, m.m. (som fungerer fullverdig, ikke bare er portet fra telefon-os).

Jeg håper folk vil kjøpe de mer åpne løsningene, holde seg unna de som satser mest på DRM og låste systemer. (forutsatt at man fremdeles får det man trenger, i den åpne løsningen).

Man skal ikke se bort i fra at noen lager en android konsoll med neste generasjon av nvidia tegra prosessor (3, 4 eller hva enn de kommer til å kalle den). Nvidia har jo som mål å være veldig frempå med tegra og allerede tegra 2 som vi har nå, kan jo spille av fullhd, samt man kan kjøre noen 3dspill på den. Strømforbruket er jo veldig lavt også. Men den er nok for svak for å brukes i konsoll, slik den er i dag :-P (med mindre man vil ha wii-grafikk).
    Fullstendig enig i alt du sier her,kunne ikke sakt det bedre selv.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er enig i det som blir sagt angående design av konsollen. Hadde vært mer allright å oppgradere også hvis PS4 vil se mer ut som en seriøs hifi-enhet fremfor et leketøy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •