Bygging av ny gaming pc! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Grievous
    Jeg ble anbefalt det hovedkortet fordi det var laget for å passe sandydrive prosessor, som jeg har valgt. Tror jeg prøver det å så kan jeg heller bytte det ut hvis jeg føler det ikke går.
    Har du forslag til en bra vifte? Link til komplett?
    Tror ikke du kan bruke det kortet jeg linket til på det HK, har ikke serr så nøye på det.

Jeg ville sett på Noctua NF viftene med en enkel vifte styrning ala dette eller om du skal ha fler vifter en sånn her. Dette vil få Maskinen til å bli meget komfortabel å ha på døgnet rundt. Har akk. satt sammen en maskin til kompisen med dette å det funker som fy! Jeg brukte noen andre vifte i min grunnet vannkjølingen, men vuderer å bytte til Noctua jeg også, da min maskin blir en "stue pc".

Men dette med vifter å kjøling er noe du kan ordne over tid men få en skikkelig CPU kjøler med engang bare gjerne noen som dette om du spiller mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, ikke kjøp viftestyring.

Kjøp deg en av de bedre noctuakjølerene, de støyer svært lite!
    Jeg kjører selv en gammel noctua UH-12P.

Her skal du høre hvorfor jeg anbefaler noctua:
    1) Blandt de beste luftkjølerene på markedet!
    2) Viften støyer ekstremt lite
    3) Noctua har gitt folk gratis brakkerter, ved kjøp av nytt utstyr (når ny socket har kommet). Dette har de nå gjort i flere generasjoner av sockets!
    4) Noctua er KJAPP med å sende ut de gratis brackets!
    5) Jeg har OC'et mye på noctua
    6) Noctua har forbedret festeanordningene fra tidligere typer, slik at de nå er passelig ok å montere, uten å være en blekksprut.

Det er selvsagt andre produsenter også, men dette at noctua gir ut gratis festeanordninger når det kommer nye sockets, har gitt de en ekstra stjerne i boken min!

Jeg kjører I5 750@4011 Mhz ( se f.eks.: olavxxx's 4min 12sec 579ms wPrime 1024m run with Core i5 760 @ 4011MHz )

Det er jo langt fra den mest ekstreme klokken, men jeg vil nå hevde det er en ekstremt bra klokk, om man ser an utstyret. I5 750 er billigcpu, jeg kjøpte hele oppgraderingspakken for 3000kr. (cpu, ram, hk). Kjøleren hadde jeg fra "back in the days" og den har jeg brukt på alt mulig rart, fra pentium D930 som jeg oc'et til 4 ghz, E2160 som jeg oc'et til 3.3 Ghz, E8400 jeg oc'et til 4.5ghz (har desverre ingen hwbot av e8400en).

Du trenger ingen slik fancontroller, da det følger med motstander om du vil senke RPM. Dog., lar jeg alltid HK styre rpm.. Men jeg bruker ofte "power" eller hva enn hovedkortet kaller profilen for viftestyring.

På skjermkortene pleier jeg å lage nye bioser med bedre viftekontroll (mer agressiv, dvs. bedre for OC), så flasher jeg det inn.

GTX5-serien er forøvrig gode kort, jeg kunne tenkt meg slikt selv, men tror jeg skal bruke gtx275 litt lengre.. får jo ikke igjen en dritt for brukte skjermkort som er halvgamle :P

Om du vil ha en viftekontroller, så kan du kjøpe en fra dx:

Search in - Computer Hardware Parts, Laptop Parts, Hard Parts & PC Accessories - DealExtreme

Jeg tror jeg hadde gått for denne noctuaen:
    Komplett.no - Noctua NH-D14 CPU Kjøler

om du har råd da, seff :-P
    Kjøp i alle fall minst en *12* modell, ikke *9* modellene.

Ang kabinett, kjører jeg på gammel Coolermaster CMStacker full av vifter (har vel 14 vifter elns.). Ang bråk, så er det ikke viftelyd, men selvsagt lyd av luftutskiftning.. Blir vel ca. som lyden av en varmepumpe jeg har fra pcen min, men jeg kunne nok fint klart meg uten alle viftene.. Jeg bare liker å ha en del headroom, man får jo gjerne støv inn i pcen, samt sommeren har jo høyere inntemp.. jeg vil ha en 100% stable pc året rundt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, det ser ut som du glemte RAM (minne) i pakken din?
    Vær obs på at noen prosessorer skal ha 2 og 2 brikker, noen skal ha 3 og 3.

Jeg vil tro at den du har sett på nå, skal ha 3 og 3. (om det er 6 slots på hk, skal du nok ha 3 brikker eller 6, ikke 2 eller 4 - Det er viktig at du kjøper rett, så du får utnyttet båndbredden).

Ellers, her er en svinbillig fancontroller som jeg brukte på et 8800gts 512 med ettermarkedskjøling:
    DealExtreme: $2.69 PC CPU Cooling Fan Speed Controller (Front Bay Mount)

De to siste brukerbildene er faktisk mine, he he.. Thermalright kjøler på et gammelt 8800gts 512 kort, som jeg gav vekk for en halv evighet siden.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakker imot deg selv "DaButcher"... vifte styring eller ikke? Og hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville valgt en annen socket da.. 1366 med en I7 950... men, det er jo meg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Old

1155 -> new

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, 1155 er en ny socket, men den erstatter kun socket 1156.. som er Budsjett socketen til intel.. (socket H2 overtar etter socket H)
    socket 1366 er en mer hi end socket, og vil være kompitabel med intels nye I9 prosessorer når de kommer.. (fremtidig oppgradering uten å bytte hovedkort?!)
    1366 for meg uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Du snakker imot deg selv "DaButcher"... vifte styring eller ikke? Og hvorfor?
    tja,
    hvorfor ikke:
    * lite budsjett, bedre å kjøpe en stillegående cpukjøler (følger somregel med motstander med de også)

Hvorfor kjøpe:
    * kontroll over vifte (men de blir somregel stående på en setting)
    * om man får veldig billig (som t.d. dx sin)

Jeg ville ikke kjøpt fancontroller for å styre cpuviften, denne kan man la HK styre. Det er ofte forskjellige moduser man kan velge, gjenrne silent, performance, m.m. Dette vil være en bedre løsning enn å kjøre en statisk hastighet på prosessorkjøleren.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •