Hjelp bærbar pc til 13 åring - spill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp bærbar pc til 13 åring - spill

Har en som ønsker seg bærbar pc til jul. Som alle andre i den alderen ønsker han også å spille på den. Har sett på en del pc'er og tenker at prosessoren er viktig.

Er det noen her som har kjøpt nylig eller har god peiling på dette?

Har sett på denne - kan være villig til å strekke meg litt lenger prismessig men dette er sånn høvelig rammen...

MPX.no - Acer Aspire 5742G 15,6" HD LED

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Har en som ønsker seg bærbar pc til jul. Som alle andre i den alderen ønsker han også å spille på den. Har sett på en del pc'er og tenker at prosessoren er viktig.

Er det noen her som har kjøpt nylig eller har god peiling på dette?

Har sett på denne - kan være villig til å strekke meg litt lenger prismessig men dette er sånn høvelig rammen...

MPX.no - Acer Aspire 5742G 15,6" HD LED

Ser jo flotters ut den der. Men å spille på slike er ofte en "katastrofe" siden de ofte går i stå når alt jobber for fullt og går for varmlt.. anbefaler at du kjøper med noe ala:
    MPX.no - Logitech Comfort Lapdesk
    men med vifte innebygget (har det på Clas Olsen)... da holder den ut lengre under spilling også :=).

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er lagt igjen en produktanmeldelse på komplett.no på denne PC'en, med 3GB minne istedenfor 6GB som du ser på:

Komplett.no - Acer Aspire 5742G 15,6" HD LED

Ser ut til at samme PC som du kikker på koster 500,- mer på komplett:

Bruker ikke PC til spill, men får inntrykk av at denne skal klare det meste i alle fall. Skal du ha en dedikert gamer-PC vil du nok uansett få mer for pengene ved kjøp av en stasjonær maskin.

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Acer Aspire TimelineX 5820TG 15.6"HD LED

Noe dyrere men en helt annen kvalitet enn 5742'en. lokket er ikke like motstandsdyktig mot riper men resten av pcn er hakket bedre.

Har selv spillt på denne pcn i rundt 18 timer i strekk uten noen tegn overoppheting.

Tip: Mange laptoper selges med en WD disk installert, disse har ofte en strømsparingsmodus som gjør at lesehodene i harddisken tar seg en pause. Dette kan skape "hakking" i spill da det gjerne tar litt tid før de kommer seg på plass igjen(gjelder mange merker ikke kun acer).
    Selv løste jeg dette ved å brenne WD's eget program;wdidle3.exe til en bootable cd. En enkel løsning er å slå av funksjonen i et program som heter quietHDD.

Ellers er jeg enig med 1DrE om at en stasjonær pc til samme pris vil blåse laptopen av banen^^

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Ser det er lagt igjen en produktanmeldelse på komplett.no på denne PC'en, med 3GB minne istedenfor 6GB som du ser på:

Ser ut til at samme PC som du kikker på koster 500,- mer på komplett:

Bruker ikke PC til spill, men får inntrykk av at denne skal klare det meste i alle fall. Skal du ha en dedikert gamer-PC vil du nok uansett få mer for pengene ved kjøp av en stasjonær maskin.
    Er helt enig at du får mer for pengene med å kjøpe en stasjonær pc, men det et ikke så enkelt når han som vil ha skal ha en bærbar. Har forklart han dette men skjønner forsåvidt at det er bærbar han vil ha. Så tilbakemeldingen som var lagt ut på Komplett virket som han var fornøyd. Skal ta meg en tur på Elkjøp idag sjekk hva de har inne og pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det og velge PC eller HI-FI komponenter nå er utrolig vanskelig synes jeg. Da HD formatet begynte og komme var det mye daverende elektronikk som var billig og god. introduksjon av 3d er startet og jeg tror det er en like stor om ikke en større forandring i spille verden som skjer nå i 3d en hva som skjedde med hd.
    For bærbar segmentet er ytelsen god i forhold til pris. Den tilbake meldingen som jeg har lest av spill i 3d er mestparten kjempe fornøyd og har stor tro på 3d som spille konsept.

Hvilke spill? hvis spillene som spilles er tunge grafikk krevende spill blir en bærbar fort veldig dyr 10+ jeg tenker ikke på siste state of the art, men noe som virker ei stund.

Komplett.no - ASUS N61DA 16" HD LED
    Dette tror jeg er en god pc(har ikke skjekket pris hos andre) til pris som ikke er helt i skyene. Og kjøpe en pc til noe mye over 6-7000 tror jeg fort kan bli en skuffelse til vår sommeren når 3d når priser i dette området.

I pc verden kommer det altids noe bedre i morgen så det er bare å se hva som er i dag og vær fornøyd:-?

Selv har jeg bygd min pc som aldri blir ferdig, siden jeg hele tiden kan oppgradere utdaterte komponenter(stasjonær)

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har sitti på gjerdet selv i 4 år. Har planer om å kjøpe stasjonær, og har bestemt meg for å vente til Diablo III kommer. Kommer hele tiden noe nyere/bedre, og valget mellom siste, sterkeste kontra lettere utdatert og prisredusert blir for tøft for meg. Må derfor bare bestemme meg for et tidspunkt.

Slik kommer det til å være i all overskuelig framtid, og det har vært sånn siden datamaskinens start.

Moores lov. Nesten skremmende å tenke på hvor denne grafen befinner seg om 20 år:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake fra Elkjøp, fikk anbefalt denne til spill

Toshiba Satellite L650-1MM - Elkjøp

prisen var dog 500.- høyere ennå han sa at det var samme pris på nett.

sjekket litt med komplett og mpx og fant denne som ser ut som den samme til en mye lavere pris.

Komplett.no - Toshiba Satellite L650-18C 15.6" HD
    MPX.no - Toshiba Satellite L650-18C 15.6" HD

lite aktuelt å betale 1500 kr mer til Elkjøp (minus frakt som jeg må betale)

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke funnet på å kjøpe PC på Elkjøp i drømme engang.

Én ting er at det er samme PC'en, men generell erfaring (både min egen og bekjentes) med kundeservice på Elkjøp kontra f.eks. komplett.no fører til skepsis.

Komplett.no driver primært med salg av datamaskiner og -utstyr, mens Elkjøp i langt større grad har personale som har greie på tørketromler, nesehårstrimmere og krølltenger.

Med svært få unntak har jeg funnet rimeligere alternativer andre steder enn Elkjøp. (Spill er ofte unntaket her.)

Pluss at levering/henting alltid har gått upåklagelig smertefritt og ikke minst raskt med komplett. Begynner å høres ut som at jeg er ansatt der, men faktum er at jeg er en strålende fornøyd kunde.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne på Komplett.no fant ut at det var ok spesifikasjoner til denne prisen. Sjekket litt rundt her i distriktet og de flest skulle ha opp mot kr 8000 for en med tilsvarende spesifikasjoner. Fant derfor ut at valget var enkelt. Har forøvrig to stk Toshiba bærbare pc'er fra før og begge har fungert uten tull så langt.

Komplett.no - Toshiba Satellite L650-18C 15.6" HD

Satser på at han på 13 år blir rimelig fornøyd....det er ihvertfall ønsket i fra faren.

Takk for hjelp.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0