bilde på wii

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: bilde på wii

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bilde på wii

Hei, har en yamaha rx-v363, prøver å få koblet til en nintendo wii med a/v kabel, men får bare lyd ingen bilde. Rx-v363 er koblet til en prosjektor(infocus x10). Er det noen som har noen tips eller løsning på dette?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok ført må vi få vite hvilken kabel det er.

Er det tre bildekabler og to lydkabler eller er det en videokabel og to lydkabler?

regner med at det er runde tilkoblinger du mener(RCA) som er standart på Wii såvidt jeg husker.

Hvilken inngang har du valgt? er det samme inngang på både bilde og lyd?

Bruker du component/composit eller HDMI til TV? Har du isåfall satt på oppskalering? Hvis du bruker component/composit inn så kan det være at du må bruke et samme ut hvis ikke recieveren kan skalere/konvetere bildet til HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en video og to lydkabler, har prøvd v-aux i front på recieveren. Bruker hdmi til prosjektoren, hdmi+optisk til ps3 og hdmi til canaldigital dekoderen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at reciver ikke kan konvertere bildet fra composit(det du bruker) til HDMI, men ta en titt i brukermanualen og les, slike ting bruker å være forklart og ilustrert i medfølgende manual.

Jeg har ikke yamaha selv og har ikke noen kilder som ikke er HDMI så blir litt vanskelig å rådføre, kan om så laste ned manualen å se om jeg finner ut noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får kjøpe meg componet-kabel imorgen, får håpe på at det virker. Står i brukermanualen at spillkonsoll skal kobles til v-aux i front, men det fungerer ikke.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den MÅ ikke, du kan koble den til bak og, se om det funker da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd det og, men får fortsatt bare lyd ingen video

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, jeg tok meg den privilgie å lastet ned brukermanualen og der kom det fort fram at denne enheten ikke har bildeprosesering, den bruker passtrough på alt. Så for å få bilde så må du koble en compositt kabel fra reciver og til TV for så å skifte inngang på TV som matsjer kilden sin tilkobling til reciver...

RTFM!!

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte også den kabelen du har nå i begynnelsen og koblet den bak på forsterkeren ( Yamaha rx-v 1800 ) på Dvd inngangen.

Så gikk jeg inn i menyen på forsterkeren (input meny )og på inngangen på "dvd" og valgte hva som var koblet inn på den inngangen.

I dag bruker jeg komponentkabel og koblet så klart den på komponentinngangen bak på forsterkeren og måtte inn på "input meny" og velge hva/hvor som var koblet.
    Veldig viktig at du går inn i menyen på forsterkeren og velger ut hva som er koblet og hvor.

Bruker en hdmi kabel fra forsterker til tv og dette fungerer perfekt 8)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hunden
    Jeg brukte også den kabelen du har nå i begynnelsen og koblet den bak på forsterkeren ( Yamaha rx-v 1800 ) på Dvd inngangen.

Så gikk jeg inn i menyen på forsterkeren (input meny )og på inngangen på "dvd" og valgte hva som var koblet inn på den inngangen.

I dag bruker jeg komponentkabel og koblet så klart den på komponentinngangen bak på forsterkeren og måtte inn på "input meny" og velge hva/hvor som var koblet.
    Veldig viktig at du går inn i menyen på forsterkeren og velger ut hva som er koblet og hvor.

Bruker en hdmi kabel fra forsterker til tv og dette fungerer perfekt 8)
    Din reciver har bildebehandling og skalering, det har ikke kamhaug sin... han's reciver har kun passtrough så han må bruke identisk utgang som inngang på bilde...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •