PS3 eller Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 eller Xbox 360

Hei, vurderer å gå til innkjøp av spillekonsoll. Denne beregnes for bruk av både de voksne og barna i familien.

Hva anbefaler dere som har erfaring i bruken av disse to konsollene. Legger størst vekt på at det skal brukes sammen med barna. 4 og 8 år.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Hei, vurderer å gå til innkjøp av spillekonsoll. Denne beregnes for bruk av både de voksne og barna i familien.

Hva anbefaler dere som har erfaring i bruken av disse to konsollene. Legger størst vekt på at det skal brukes sammen med barna. 4 og 8 år.
    Xbox 360 har vel et mer barnevennlig brukergrensesnitt enn det ps3 har. Ps3 har derimot blurayspiller, men jeg vet ikke hvor relevant det er for deg.

Begge konsoller har jo blitt mere interaktive med ps move og xbox kinect. Begge har sine fordeler og ulemper. Mtp at det er barn som blir prioritert her vil jo kinect kunne tilby ansiktsgjennkjenning, som sikkert vil kunne by på muligheter som begrenset innhold og spilletid, samt at man slipper kontrollere som flyver rundt i stua.

Prismessig er jo xbox noe billigere, og skal man ha ekstrautstyr vil fortsatt xbox stikke av med seiern da man bare har behov for å kjøpe et kamera kontra ps3 som har behov for opptil 2 move spaker per spiller.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti

sitter sjøl med begge 2 i slim utgave. og er meget fornøyd med begge 2. men jeg vil anbefale XBOX 360. og når det gjelder spilling. så syns jeg XBOX er best i det.

og når det gjelder kontrollene av de to. XBOX tar nok seieren i det. kontrollen er mer behagelig.

lykke til med valget.

edit: Xbox har et bedre grafikk kort en PS3 så når man spiller, er det bedre grafikk på XBOX som er en pluss.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også både PS3 og Xbox360...PS3en blir suverent mest brukt og det hele ente opp med at xboxen havnet på hytta.

skal du ha et eneste spill til barna så er "Little Big Planet" det du trenger, noe mer genialt spill til barn skal du lete lenge etter...dette fåes kun til PS3.

-håndkontroller til PS3 lades med USB kabel
    -håndkontroller til Xbox bruker vanlige batteri og må byttes hyppig med mye spilling, oppladbare batteripakker kan kjøpes som ekstrautstyr.

Xbox har tiltler som: Halo-serien, Forza
    PS3 har titler som: Little Big Planet, Grand Tourismo.

Et annet aspekt som går i PS3ens favør er at spilla bruker Blu-Ray delen slik at det er flere spill som er tilpasset norsk språk/tekst i forhold til xbox da den er begrenset til 4,5GB

lykke til med ditt valg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat gått fra gammel 360 til ps3 pga støynivå (ja, den nye xboxen er også stillegående) og for å enkelt flytte den på "gutterommet" når det er frustrerte fruer og lignende på skjermen i stua. Kun vanlig strømkabel på ps3, mens xboxen har en stor murstein av en strømtrafo.

Det jeg irriterer meg mest over med PS3 er at det hele tiden virker som frame raten synker så det oppleves som god gammeldags "lagging" på skjermen.
    Syns xboxen hadde mye bedre flyt i spillene.

På den andre siden så er jo nettspilling på ps3 gratis. (for now)
    Og så er kanskje kontrollen litt mere barnevennlig. Xbox kontrollen er helt klart den jeg liker best, men den er jo litt større og kanskje ikke like bra for små barnehender.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både ps3 og xbox og jeg bruker begge mye.
    Ps3 er en bedre mediamaskin, pga Bluray.
    Xbox er en bedre ren spillemaskin, den har mye bedre kontroller og de fleste multikonsollspill er bedre optimalisert til xbox kontra ps3.
    Det er uansett mange gode eksklusive spill til begge, så jeg hadde ikke klart meg med kun en.

Hva med en wii til barna? masse gode barnespill til wii.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann...

Vi har både x360 og PS3 her i hus. Av de to er det uten tvil x360 som blir mest brukt. Den har bedre menyer, xbox live er suverent, og kinect er noe av det morsomste jeg har vært borti. Via live tjenesten kan du leie filmer, ha videokonferanse med kinect, spille mot andre på nett, laste ned demoer, kjøpe spill osv. Fungerer mye bedre enn PSN på ps3. I tillegg får snart xbox støtte for apps, noe som virker veldig spennende.

Kinect er helt genialt både for voksne og små, og har gitt oss mange timer med latter og morro her i hus. Spesielt Kinect Sports, Dance Central og KinectAnimals. Søk etter de tre spillene på youtube:-)

Nå det er sagt, så har vi faktisk ps2 også, og denne blir faktisk ganske mye brukt pga buzz junior spillene. Disse finnes ikke til ps3, og dette var en stor nedtur for oss da vi kjøpte ps3.

Dersom du kommer til å spille på nett mot andre så ville jeg valgt den konsollen som de fleste vennene dine har. Er noe helt annet å spille mot venner og bekjente over nett enn å spille alene mot kunstig intelligens.

PS3 har bluerayspiller og koster vel rundt 2500,- For samme prisen får du x360 slim med kinect, dog uten blueray.

Alt i alt er det fordeler og ulemper med begge konsollene, og jeg tror dere vil bli fornøyd uansett hvilken dere velger.

Edit:

Et par ting jeg glemte. Xbox live koster penger, burde jeg helt klart ha nevnt. Ca 300 for 13 mnd, så er ikke mye og er verdt det om en bruker tjenestene som er der. Kinect kan også kobles til pc, og kommer stadig flere bruksområder der.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg har også både PS3 og Xbox360...PS3en blir suverent mest brukt og det hele ente opp med at xboxen havnet på hytta.

skal du ha et eneste spill til barna så er "Little Big Planet" det du trenger, noe mer genialt spill til barn skal du lete lenge etter...dette fåes kun til PS3.

-håndkontroller til Xbox bruker vanlige batteri og må byttes hyppig med mye spilling, oppladbare batteripakker kan kjøpes som ekstrautstyr.

Et annet aspekt som går i PS3ens favør er at spilla bruker Blu-Ray delen slik at det er flere spill som er tilpasset norsk språk/tekst i forhold til xbox da den er begrenset til 4,5GB

lykke til med ditt valg
    Jeg vet ikke hva du definerer som hyppig bytte av batterier, men det jeg vet er at ps3 spaken må lades vesentlig oftere enn xbox spaken, og det som også er upraktisk er at ladekabelen er på knappe meteren, slik at man må sette seg rett foran tv om man skal spille mens man lader.

Hva mener du med: "Et annet aspekt som går i PS3ens favør er at spilla bruker Blu-Ray delen slik at det er flere spill som er tilpasset norsk språk/tekst i forhold til xbox da den er begrenset til 4,5GB". For det første er alle xbox360 spill lagt på en dual layer dvd, som ikke er 4.5gb men rundt 8gb, som forsåvidt er den samme størrelsen som de fleste ps3 spill. Det med norsk språk/test har vel fint lite med selve konsollen og gjøre da det er utvikler av spillet som står for slike funksjoner.

Er vel også flere gode barnevennlige ekslusive xbox spill du dropper å nevne, som feks kinect animals som er mer tilpasset nevnte aldersgruppe enn little big planet som forsåvidt er et noe komplisert spill som er spilt mest i gruppen 15+.

Rett skal være rett.

Men for all del, du bommer ikke uansett hvilken konsoll du velger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KinectAnimals og Kinect Sports vil være mye bedre valg for målgruppen som blir nevnt her enn little big planet. Her snakker jeg om erfaring da vi har to jenter på 4 og snart 8 år i hus.

Hun eldste synes kinect spillene er helt fantastisk, i tillegg til the sims og viva pinata.

Hun prøver seg også litt på fifa, med det er helst fordi far er veldig glad i fifa :-D

For en på fire så tør jeg påstå at kinect vil være et bra valg. Bruke kroppen til å spille, hoppe og løpe på gulvet osv er mye enklere enn å læres opp med en håndkontroll med masse knapper osv.

En pakke med lader og batteri til xbox sine håndkontroller koster ikke mye. Når det minker på batteri setter de på ladig for natten, og så holder de ihvertfall i en uke her før de må lades igjen.

På ps3 følger det med usbkabel til lading. Problemet er at denne ikke vil virke om jeg kobler den til feks htc sin lader eller andre usb-ladere, så da må ps3 stå på mens en har kontrollerne til lading. Ledningen er så kort at en ikke kan spille mens den står på lading.

Er ganske sikker på at jeg fikk med kabel fra xbox til håndkontrollerne også som brukes til lading, og denne er mye lengre slik at en kan spille mens den lades.

Det er gode spill til både voksne og barn på begge konsollene, men til wii har en vel kanskje det beste utvalget med hensyn til barn.

Er det gutter eller jenter du har som skal spille?

Gutter blir det mye enklere for da de liker alle legospillene som er i tillegg til mye andre spill som ikke jenter vil like på samme måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3, Helt kart

Hei,
    Selv har jeg PS3 Slim, dette fordi jeg synes den er bedre med grafikk og det der. Jeg vil andbefale denne til både store og små! Playstation Move er kjempe bra!

PS3 har også Blu-ray spiller, så dere kan eventuelt spare rundt 2000 kr på det. Siden PS3 har BD, støtter den også de nyeste HD lydformatene som DTS MasterAudio og Dolby TrueHD som gir bra lyd også til spill som støtter disse lydformatene.

Kontrollen er litt mere oversiktilg og ryddigere en XBOX sin, Jeg tror egentlig at barn har lettere for og lære seg og bruke PS3 Kontrollen.

I senere tid vil det kanskje bli noe nettspilling også, da er det greit og vite at dette er gratis på PS3 (nettbrukeren, det er gratis og opprette en bruker) På XBOX koster dette penger

Hvis dere går for PS3 vil jeg andbefale Little Big Planet for de små, og kanskje Gran Turismo 5 til far (fantastiske spill)

Lykke til! :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafikken er så godt som identisk på de to maskinene, men om du ser på spill som kommer ut på alle konsollene vil du se gang på gang at xbox har bedre grafikk enn ps3, ihvertfall min erfaring. Kan jo også google emnet og se hva andre mener rundt dette. Har du noen erfaring med spilling på xbox?

Håndkontrolleren er ikke mer oversiktlig. De har like mange knapper og like mange spaker, eneste forskjellen er vel hvordan de ligger i hendene, og her er det helt opp til hver enkelt.

Jeg synes begge er god i bruk, men xbox sin ligger bedre i hendene. Uansett så lite forskjell at det spiller ingen rolle.

Koster ikke penger å opprette bruker på xbox, men som du sier, og som jeg nevnte tidligere så koster det 300 kroner for 13 mnd, men dette inkluderer så mye mer enn bare online spilling. Er en kjent sak at Microsoft sin live tjeneste er mye bedre enn sony sin. Om det er verdt 25 kroner pr mnd må være opp til hver enkelt.

Angående little big planet så er det vel ikke spesielt egnet for en 4 og 8 åring?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Jeg vet ikke hva du definerer som hyppig bytte av batterier, men det jeg vet er at ps3 spaken må lades vesentlig oftere enn xbox spaken, og det som også er upraktisk er at ladekabelen er på knappe meteren, slik at man må sette seg rett foran tv om man skal spille mens man lader.
    Du kan lade kontrollen med hvilken som helst usb kabel. Synes du den er for kort, kjøp en som er lenger. Du kan også lade den på andre usb-porter f.eks en laptop.

Jeg har begge maskinene, men bruker så godt som bare PS3.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Du kan lade kontrollen med hvilken som helst usb kabel. Synes du den er for kort, kjøp en som er lenger. Du kan også lade den på andre usb-porter f.eks en laptop.

Jeg har begge maskinene, men bruker så godt som bare PS3.
    Men da er vi vel ikke inne på det originale tilbehøret lengre, men ting man må kjøpe til. Da faller vel også ditt argument mot xbox sin ladestasjon bort? EDIT: Så nå at det ikke var du som skrev det

Synes også jeg leste i en tidligere post at man ikke kunne lade i hvilken som helst usb-port. Har du testet dette selv?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også jeg leste i en tidligere post at man ikke kunne lade i hvilken som helst usb-port. Har du testet dette selv?
    Jeg lader min PS3 kontroll fra laptopen da den korte kabelen som følger med ikke rekker helt bort til sofaen. Kabelen er forøvrig prikk lik den som fulgte med til kameraet mitt også (ikke sony kamera).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er vi vel ikke inne på det originale tilbehøret lengre, men ting man må kjøpe til. Da faller vel også ditt argument mot xbox sin ladestasjon bort?

Jada, jeg lader alltid fra laptop da denne står rett ved der jeg sitter i sofaen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan lade ved bruk av pc ja, men prøver du å koble den til feks en htc lader, eller andre usbladere som går i veggen så får du ikke ladet den mye. Så en må da enten ha ps3 på mens en lader kontrollen, eller en må legge kontrollen til lading ved pcen. Synes dette er upraktisk, og vil også her anbefale en egen ladestasjon til kontrollen.

Ulempen er at de er dyrere enn xbox sin ladestasjon. På xbox kan en også bare bytte batteri fra et som er fullt oppladet, eller fra vanlige AA batterier om en går tom for strøm under spillingen. På ps3 må en ha en ekstra kontroll tilgjengelig eller sitte seg faslåst til en pc ved bruk av kabel.

Uansett burde ikke disse tingene være avgjørende for valg av konsoll.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Kan lade ved bruk av pc ja, men prøver du å koble den til feks en htc lader, eller andre usbladere som går i veggen så får du ikke ladet den mye. Så en må da enten ha ps3 på mens en lader kontrollen, eller en må legge kontrollen til lading ved pcen. Synes dette er upraktisk, og vil også her anbefale en egen ladestasjon til kontrollen.

Ulempen er at de er dyrere enn xbox sin ladestasjon. På xbox kan en også bare bytte batteri fra et som er fullt oppladet, eller fra vanlige AA batterier om en går tom for strøm under spillingen. På ps3 må en ha en ekstra kontroll tilgjengelig eller sitte seg faslåst til en pc ved bruk av kabel.

Uansett burde ikke disse tingene være avgjørende for valg av konsoll.
    Da var det jeg som missforsto, men må si meg enig at det ikke er det mest relevante når man skal velge konsoll.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar

lykke til med ditt valg
    Hvis du tenker på 360ens batteri "problem", så får du Oppladbare batteripakker for ca 50kr og kan lades på via pcen.akkurat som ps3.

Det er vel omtrent ingen som kjøper ps3 for blu-ray only. De fleste har stand alone spiller som er bedre på lyd og bilde.

Generelt!

Begge har hdmi
    Begge har store hdd
    Begge har wifi
    Begge er gode mediasenter
    Begge har god grafikk. PS3 har mer potensiale, men som noen sier, det er omtrent ingen spill som klarer å utnytte det enda.
    Begge har gode spillmuligheter. Dvs. de fleste seriøse spillserier til barn kommer ut multiplatform.

Det som skiller de er online muligheter, blu-ray, pris, kontroll og egne spill(Halo, killzone, tekken etc.).
    - PS3 har gratis nett, en så lenge. På 360 koster det, men det er absolutt verd det.
    - Kontrollene er ganske forskjellige. Størrelsen, og hva som ligger bra i håndflaten mener jeg faktisk er noe av det viktigste da de ellers er veldig like.
    - Unike spill: Her har begge konsoller spillserier og unike titler. 360 har bedre utvalg, pga lengre fartstid på markedet.
    - Blu-ray. Er som sagt kun på PS3, men teller det så mye når du har stand-alone spiller? Ikke har den egen kontroll heller(kan kjøpes som ekstra utstyr)
    - Pris: Her er det store forskjeller. 360 er generelt billigere på det meste, bortsett fra live.

Hvilke du spill du liker selv, og hvilken kontroll du liker syntes jeg du bør vektlegge. Da de ellers er veldig like.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan prøve å komme med et innlegg der jeg tar for meg litt om begge maskinene da det er blitt veldig opphakket i hva jeg har skrevet tidligere.

På pris er jo xbox klart billigere, er vel ca 1000 kroner som skiller disse to?

Spillglede for barn er det i grunn veldig likt på begge konsollene, men tror kanskje xbox stikker av med seieren her nå som kinect er kommet. Men, jeg har ikke prøvd move som sony har, men det å kunne la ungene leke seg foran et kamera og det de gjør skjer på tv er helt suverent. Ta feks kinect animals. Kose, leke og trene opp en tiger. I tillegg blir snart stemmestyring aktivert her i norge, og da kan en gi dyrene kommandoer osv.

Spillglede for voksne så er det vel mer eller mindre uavgjort. Dette går vel litt hånd i hånd med hvilke spill som kommer til konsollene, samt hvilke type spill en liker. Jeg klarer ihvertfall fint å kose meg uansett hvilken av konsollene jeg setter et spill i.

Grafikken på de to er så og si identisk. At den ene maskinen har mer potensiale i hardware enn den andre spiller ingen rolle når de ikke klarer å utnytte det på de 4-5 årene konsollene har vært på markedet. Spill ser rett og slett identisk ut mer eller mindre, og en ser ikke forskjellene med mindre en har to identiske stillbilder fra samme situasjon i begge spillene.

Angående ekstra utstyr så synes jeg at en ekstra håndkontroll er et must uansett, og en egen ladestasjon til disse, uansett om en har PS3 eller xbox. Koster uansett ikke mer enn 1-200 kroner.

Joda, ps3 har blueray, men jeg har enda ikke sett en eneste film på noen av konsollene, hverken i form av blueray på ps3 eller via leiefilm i hd på xbox. Til dette bruker jeg min mediacenter pc som er mye mer brukervennlig til slikt.

Menyene på xbox er bedre og mer oversiktlig enn de på ps3. Er enklere å navigere seg frem, ser bedre ut og er enklere for barna og finne frem.

Å spille via nett på xbox koster penger. Egentlig helt idiotisk, selv om deres live tjeneste er ekstremt bra. Prisen er ca 300 for 13 mnd, eller ca 23 kr mnd. På ps3 er dette gratis, men deres tjeneste er ikke på langt så bra som xbox sin.

Alt i alt er begge to gode konsoller, og det som bør være avgjørende på hvilken du velger er hvilke spill som opptar deg, din kone og deres barn. Å kjøpe en konsoll som ikke hele familien får glede av blir et bomkjøp i mine øyne, ihvertfall om en kun skal ha en konsoll i hus.

Det aller beste hadde vært en krysning av de to konsollene, det beste fra begge samlet i en, og mulighet for å spille online mot hverandre uansett hvilken konsoll en har:-D

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk kjempegod tilbakemelding.

Var på gli mot Xbox, men kom over disse.

Hva nå, Nintendo? - PressFire.no

Er dette egentlig en «revolusjon», Microsoft? - PressFire.no

Playstation move vinner knappt - Plus | svt.se

Ser ut til at PS3 kommer best ut av det. Iallefall så sliter jeg litt hvis det er behov for 3,5 m fra tv til spillere. Men det er vel spillekatalogen som blir avgjørende. Skal sjekke det litt ut, og la det bli avgjørende

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •