PS3 eller Xbox 360 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Heisann...

Vi har både x360 og PS3 her i hus. Av de to er det uten tvil x360 som blir mest brukt. Den har bedre menyer, xbox live er suverent, og kinect er noe av det morsomste jeg har vært borti. Via live tjenesten kan du leie filmer, ha videokonferanse med kinect, spille mot andre på nett, laste ned demoer, kjøpe spill osv. Fungerer mye bedre enn PSN på ps3. I tillegg får snart xbox støtte for apps, noe som virker veldig spennende.

Kinect er helt genialt både for voksne og små, og har gitt oss mange timer med latter og morro her i hus. Spesielt Kinect Sports, Dance Central og KinectAnimals. Søk etter de tre spillene på youtube:-)

Nå det er sagt, så har vi faktisk ps2 også, og denne blir faktisk ganske mye brukt pga buzz junior spillene. Disse finnes ikke til ps3, og dette var en stor nedtur for oss da vi kjøpte ps3.

Dersom du kommer til å spille på nett mot andre så ville jeg valgt den konsollen som de fleste vennene dine har. Er noe helt annet å spille mot venner og bekjente over nett enn å spille alene mot kunstig intelligens.

PS3 har bluerayspiller og koster vel rundt 2500,- For samme prisen får du x360 slim med kinect, dog uten blueray.

Alt i alt er det fordeler og ulemper med begge konsollene, og jeg tror dere vil bli fornøyd uansett hvilken dere velger.

Edit:

Et par ting jeg glemte. Xbox live koster penger, burde jeg helt klart ha nevnt. Ca 300 for 13 mnd, så er ikke mye og er verdt det om en bruker tjenestene som er der. Kinect kan også kobles til pc, og kommer stadig flere bruksområder der.
    Var Kinect som gjorde Xbox til et muligt valg, men så leste jeg at den fungerte best på en avstand opp til 3,5 m. Samt at den ikke responderer optimalt på bevegelser. Hva er dine erfaringer rundt dette

Er dette egentlig en «revolusjon», Microsoft? - PressFire.no

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begge selv og bruker ps3 kun til film og xbox til spill.bedre kontroller,raskere loadetid,flere spill spesielt på arcade,kinect langt bedre en ps move,bedre grafikk

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kom her å si at Scrapbox har bedre grafikk enn PS3 Pluss du må betale for å spille online

:twisted: PS3:twisted:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Ikke kom her å si at Scrapbox har bedre grafikk enn PS3 Pluss du må betale for å spille online

Xbox HAR bedre grafikk på noen multikonsollspill fordi den er enklere å optimalisere spill til,

Men spill som er utviklet kun til ps3 kan se veldig bra ut, Uncharted 2 for eksempel er veldig pent.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Var Kinect som gjorde Xbox til et muligt valg, men så leste jeg at den fungerte best på en avstand opp til 3,5 m. Samt at den ikke responderer optimalt på bevegelser. Hva er dine erfaringer rundt dette

Er dette egentlig en «revolusjon», Microsoft? - PressFire.no
    En trenger ikke stå så langt i fra sensoren som 3.5 meter. Så mye plass har jeg ikke i stuen min likevel. Står vel her ca 1.5 meter unna, og har i tillegg har en vel kanskje 1.5 meter å bevege seg på i sideretningen totalt. Altså om en står i senter har en 75 cm i hver retning. Dette fungerer fint til at to voksne kan spille sammtidig. Var veldig skeptisk til dette med plass jeg også, så kjøpte derfor på elkjøp med mulighet for retur på 30 dagers åpent kjøp.

At move er mer presist er jeg vel ikke i tvil om dersom en kjøper inn to kontrollere pr spiller. Da kan en kontrol være feks bue, og den andre pilen dersom en har bueskyting. Meg fortalt så trengs det i mange spill to kontrollere. En til sverd og en til skjold osv.

Nå kan jeg helt ærlig si at det har blitt registrert noen litt merkelige bevegelser på kinect som ikke helt sammkjører med hva en faktisk gjør, men dette er så sjeldent at det ikke er noe problem. Registreringen har vistnok mye å gjøre med programvaren til kinect og spillene. I feks Dance Central virker det helt suverent, mens i motion party spillet var det det bare å legge det fra seg.

Kinect Sports og Kinect Animals virker også kjempe bra, samme med treningsspillene. Tror det kommer mye bra fremover, og ser litt frem til star wars:-)

Kinect kommer også i pakke med xbox til 2500 kroner, om ikke mindre. Får vel pakker med move også, men da må en jo ha ekstra kontroller for å få det opptimalt, + to ekstra kontrollere til spiller nr to.

Tror nok at move hadde vært kjempe artig også, men det var kinect animals som gjorde ungene frelst og som gjorde at vi valgte kinect fremfor move. Så langt har det vært flittig i bruk blant både oss voksne og blant ungene. Faktisk har hun på 8 år brukt xboxen mer på de to ukene vi har hatt kinect enn de fire årene vi har hatt xbox totalt.

Hvor ofte og hvor mye det er i bruk en stund frem i tid er umulig å si, men så langt er dette blitt en morsom familie aktivitet og noe ekstra å gjøre på i lag alle sammen:-) Spiller jeg alene er det fortsatt bena på bordet og håndkontroll som gjelder. Kinect er for morro i lag med andre!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er nok PS3 som er skarpboks for min del har PS3 slim skal jeg feks spiller Grand theft auto IV så bruker PS3 over så lang tid som XBOX itilleg PS3 har mye dårligere grafikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel kaste meg på her jeg også - leste masse om dette når jeg skulle ha konsoll.

i prinsippet så har ps3 bedre CPU - MEN det er mye vanskeligere og lage kode for dette for spillprodusenter, så ant kjerner har ingen fordel enda.
    mener å huske at ps3 har 8 IBM kjerner , mens xbox har 3 INTEL..

Fordelen til xbox er at den har såkalt "shared memory" .
    dvs at begge konsollene har 512mb,
    men ps3 har låst 256 til video og 256 til "bruk".
    Xbox derimot bruker hele minnet til begge deler så ingenting er låst, så der har box'n er fordel.

eneste fordel jeg kan tenke meg på ps3 er at den har blu ray, men har hørt at den støyer en del, samme som at xbox støyer hvis man ser dvd.
    Start heller opp en dedikert spiller som er "støyløs".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    er nok PS3 som er skarpboks for min del har PS3 slim skal jeg feks spiller Grand theft auto IV så bruker PS3 over så lang tid som XBOX itilleg PS3 har mye dårligere grafikk.
    GTA er en litt urettferdig sammenligning da dette var mye dårligere på ps3 enn på xbox.

Andre spill er så godt som identiske på grafikk...

Enig i at loadetiden er litt lengre på ps3 enn samme spill på xbox, hvorfor det er slik aner jeg ikke.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GTA er en litt urettferdig sammenligning da dette var mye dårligere på ps3 enn på xbox.

Andre spill er så godt som identiske på grafikk...

Enig i at loadetiden er litt lengre på ps3 enn samme spill på xbox, hvorfor det er slik aner jeg ikke.
    joda, Men kan jo se feks COD black ops. der og er det sånn.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gshock
    mener å huske at ps3 har 8 IBM kjerner , mens xbox har 3 INTEL..
    Ikke helt riktig, Begge typer stammer fra IBM sine PowerPC prosessorer.

Ps3 sin variant fungerer slik at en kjerne fungerer som hovedkjerne og fordeler arbeidet rundt på resten av "slave" kjernene.

Xbox sin variant har 3 stk like "hovedkjerner".

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    joda, Men kan jo se feks COD black ops. der og er det sånn.
    COD spillene kjører jo ikke i 720p engang på noen av konsollene.

På Black Ops er Oppløsningene som følger:

Xbox 360: 1040x608
    PS3: 960x544

Xbox versjonen kjører også ca 20% høyere framerate, ikke fordi Ps3 nødvendigvis er en svakere maskin, men fordi utviklerne ikke legger nok arbeid i optimaliseringen til ps3. dette er jo veldig synd da Ps3 utvilsomt har potensiale til å gruse Xboxen.

Men nå sporer vi av her

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    COD spillene kjører jo ikke i 720p engang på noen av konsollene.

På Black Ops er Oppløsningene som følger:

Xbox 360: 1040x608
    PS3: 960x544

Xbox versjonen kjører også ca 20% høyere framerate, ikke fordi Ps3 nødvendigvis er en svakere maskin, men fordi utviklerne ikke legger nok arbeid i optimaliseringen til ps3. dette er jo veldig synd da Ps3 utvilsomt har potensiale til å gruse Xboxen.

Men nå sporer vi av her
    Må vel ta gpu i betrakning?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Må vel ta gpu i betrakning?
    Både PS3 og Xbox 360 har totalt 512MB RAM, forskjellen er at Ps3 har halvparten av minnet låst til GPU og resten til CPU.

På Xbox er dette variabelt, slik at GPU og CPU fordeler minnet seg i mellom etter behov.

Ellers så er det vel ikke så lett å sammenligne GPU'ene vil jeg tro..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de fleste pros og cons allerede er nevnt.

Selv har jeg begge konsollene; PS3en blir kun brukt til SingStar og Buzz (og ble opprinnelig tiltenkt oppgave som BD-spiller også, og ble derfor rettferdiggjort).
    360en er den som blir brukt til gaming fra min side. 360 kontrollen og online-delen er overlegen... ja overlegen PS3.
    Det er uansett lite som skiller, en del velger nok konsoll etter spillutvalg eller hva vennene har.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fanboy ?

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både PS3 og Xbox 360 har totalt 512MB RAM, forskjellen er at Ps3 har halvparten av minnet låst til GPU og resten til CPU.

På Xbox er dette variabelt, slik at GPU og CPU fordeler minnet seg i mellom etter behov.

Ellers så er det vel ikke så lett å sammenligne GPU'ene vil jeg tro..
    Uansett så blir ps3 sin gpu slått når det kommer benchmark. Dette gjelder også for cpu.

Så poenget mitt er at det er tvilsomt at ps3 kommer til å "gruse" xbox på noen som helst måte. Det at Sony har utviklet et så komplisert/dårlig system at ingen utviklere får til å utnytte potensialet får være så.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt riktig, Begge typer stammer fra IBM sine PowerPC prosessorer.

Ps3 sin variant fungerer slik at en kjerne fungerer som hovedkjerne og fordeler arbeidet rundt på resten av "slave" kjernene.

Xbox sin variant har 3 stk like "hovedkjerner".
    mulig det, må kanskje sjekke kildene mine bedre neste gang:P

Xbox 360 PS3
    3.2 GHz Xenon processor 3.2 GHz Cell processor
    3 dual-threaded cores 7 single-threaded cores (plus 1 backup core)

var sikker på at xenon var intel men? kanskje bare i pc?

aha :
    The XCPU, named Xenon at Microsoft and "Waternoose" at IBM, is a custom triple-core 64-bit PowerPC-based design by IBM.
    Xbox 360 hardware - Wikipedia, the free encyclopedia

lærte jeg noe nytt i dag også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Uansett så blir ps3 sin gpu slått når det kommer benchmark. Dette gjelder også for cpu.

Så poenget mitt er at det er tvilsomt at ps3 kommer til å "gruse" xbox på noen som helst måte. Det at Sony har utviklet et så komplisert/dårlig system at ingen utviklere får til å utnytte potensialet får være så.
    Slik var det vel når det gjaldt ps2 også...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik var det vel når det gjaldt ps2 også...
    Ja, men siden Ps2 var vinneren av forrige generasjons konsollkrig så hadde ikke utviklerne noe annet valg enn å sette seg ned å tyne krefter ut av maskinen.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •