PS3 støyer MYE om dagen,hvordan fikse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 støyer MYE om dagen,hvordan fikse?

PS3nmin har begynt og støye mer og mer fra vifta den siste tiden, hvor lettvint er det og ta den opp og rengjøre vifta?Evt skifte den?Har ikke garanti på den lenger.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis støvsugde sin, gjorde underverker.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis garantien er ute, og du har litt erfaring, så kunne du jo også vurdere å bytte kjølepasta, da den kan tørke ut etter 2-3 år.

Jeg boret hull langs den helt nederste lista, samt satte den på høyere klosser. Etter dette giret den vifta et hakk ned på så og si permanent basis.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begge tips skal prøves.Takk!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... garanti og garanti, det er noe som heter 5 års rekalamsjonsrett og...

Den beste mådet for å fjerne støv er trykkluft. Har man tilgang til slikt anlegg med luft pistol, er det 10 ganger bedre enn støvsuging.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo kompressor i garasjen, tenkt ikke på det en gang...
    Men er det noen som har en guide til hvordan jeg får åpnet den så jeg får blåst bort støvet skikkelig? Finner ingen skruer på den, er den bare klemt i sammen med klips og dritt kansje?
    Beste er vel sikkert å i åpne den men bare blåse inn i alle åpninger.

Og selv om det er 5 års reklamasjonsrett så tror jeg ikke det blir lett å få igjen noe pga av at den suser mer nå enn når den var ny...er ikke ulyd i vifta, går bare fortere enn hva den har gjort så jeg vil tro jeg kommer langt med litt støv fjerning.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en guide på nettet der man kan teste vifta så den går på max hastighet, gjorde det og da kom det ut bra med støv bak der, men har ikke fått prøvd å se film enda på den så jeg er ikke sikekr på om det hjalp nevneverdig. Da er neste trykkluft så får vi se da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Fant en guide på nettet der man kan teste vifta så den går på max hastighet, gjorde det og da kom det ut bra med støv bak der, men har ikke fått prøvd å se film enda på den så jeg er ikke sikekr på om det hjalp nevneverdig. Da er neste trykkluft så får vi se da.
    Jeg kjørte på med trykkluft i alle lufte-rillene på PS3en og siden da har min vært stille. Tok vel ut harddisken og blåste inn der også, men ellers ikke noe mer demontering.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vært forsiktig med trykkluft alene, da du kan ende opp med å presse støv inn hvor det ellers ikke ville havnet. Hvis du bruker en støvsuger samtidig kan det vel fungere greit.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på utplassering hos en datasjappe i sin tid, og der ble samtlige PCer som kom inn til service rengjort med nettopp trykkluft. Tror derfor ikke det skal være noen fare. Det er også mer effektivt enn støvsuging. Bare hold fast viftebladene når du skal gjøre ren viftene så de ikke roterer - tror de kan ta skade ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare opplyse om at mine tidligere erfaringer tilsier at elektriske komponenter blir statisk oppladet ved støvsuging.
    Noe som ikke akkurat er positivt for kretskort og lignende.

Trykkluft tar veldig fort knekken på kulelager i viftene som noen i tråden allerede har kommentert, men en bør også være obs på om det er oljeutskiller/partikkelfilter på trykkluft aggregatet før du bruker det på elektronikk.
    "Billige" trykkluftkompressorer har en tendens til spytte ut små mengder olje og suge til seg steinstøv osv.

En fin test er å holde hånda fremfor trykkluftpistolen og forsiktig kjenne om det kommer sandpartikler eller olje i hånden mens du blåser.

Det beste er å bruke trykkluft på boks, da denne er helt ren.

Uansett hvordan du velger å rengjøre den; alt med måte

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte trikset med å kjøre vifta på full guffe og har blåst litt forssiktig inni der med trykkluft.
    Men etter ei uke støya den like ille igjen.

Men nå er problem løst, har kjøt WD TV HD til streaming og en stand alone BD spiller så brukes den bare til spilling og da er ikke støyen noe problem.(av en eller annen grunn går ikke vifta på samme hastighet ved spilling som ved film...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS3 slim. Den bråket til tider EKSTREMT mye. Prøvde å støvsuge, men til ingen nytte. Prøvde også å kjøre en systemgjennoppretting, men heller ikke dette hjalp.
    Men så fant jeg et innlegg på nettet, hvor en person anbefalte å sette PS3en vertikalt. Min har stått sånn i 3-4 uker nå, og maskinen har aldri vært så stille før...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt merke til det at den bråker mindre når den står vertikalt, men da den sto i stua før så hadde jeg ikke mulighet til at den kunne stå slik så da ble den liggende.

Men nå står den vertikalt på soverommet og blir bare brutk til spill så da er den stille som graven faktisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •