Formatering av ekstern harddisk til FAT32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Formatering av ekstern harddisk til FAT32

Hvordan kan jeg formatere min eksterne harddisk til FAT32, så jeg kan koble den til PS3? Jeg har googla og prøvd flere programmer, men etter formatering er det ikke mer enn ca. 130 GB tilgjengelig, det er litt lite når disken er på 1 TB. Formaterer jeg den tilbake til NTFS er den på 931 GB. Noen som har et program som klarer å formatere den og man fortsatt beholder riktig mengde lagringsplass?

Har lest flere tråder, blant annet http://avforum.no/forum/konsoller-pc...nytte-ps3.html
    Men jeg får ikke mer enn ca. 130GB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du noen med en MacOSX maskin? Disk Utility her fikser det.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, formateringsproblemer er aldri noe kult. Hadde det samme problemet selv en gang, problemet her er at rundt en 800gb av disken din forsvinner, hvorfor er jeg usikker på, den blir bare not allocated. Har hatt samme problemer med nye sata disker blant annet, dette programmet her fikser det lett. LINK Gratis program som er veldig greit å bruke til å formatere disker til fat32, jeg brukte det selv på mine 2tb sata disker da de ikke dukket opp i windows, formaterte de først til fat32, deretter til ntfs og vips så dukker de opp i windows. På forumet på Hardware.no er det sikkert mange som kan svare på hvorfor det skjer

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows kan ikke formatere så store FAT32 partisjoner uten å bruke 3. parts verktøy. Kanskje det går med diskpart i Windows 7 CMD også.

Vær klar over at du ikke kan lagre filer større enn 4GB på FAT32. Nytteverdien er dermed svært lav når det gjelder FAT32 og multimediebruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar. Vet at det maks er 4 GB på filer, men er jo eneste måten å få opp disken på PS3.

Har også prøvd en god del å streame film fra PC-en til PS3 via PS3 Media Server. Fungerer ganske bra, men alle filmer (bortsett fra en) hakker. Er ikke forskjell på kvaliteten på filmene heller, så skjønner ikke hvorfor alle de andre hakker. Noen som vet hvordan jeg kan få PS3 Media Server til å fungere uten hakking? Prøvde også å koble nettverkskabel fra PC-en rett inn i nettverksporten i PS3 i håp om at jeg kunne dele filer fra pc-en til PS3. Eventuelt streame filmer jeg spilte av på pc-en til PS3-en. Noen som vet?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det finnes en annen tråd her, som omhandlet akkurat det samme.
    Jeg har også en link til et program man kan bruke, liggende på en annen maskin.
    Skal sjekke senere i kveld, eller i morgen.

spruddel:
    Har du forsøkt å søke etter samme tema her på forumet? Med litt flaks, kan det hende du finner et svar før andre rekker å gi deg et. ;-)

Her tror jeg du finner noe: Download FAT32format 1.05 Free - FAT32format is able to easily format large hard disks in FAT32, even in Windows XP. - Softpedia

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spruddel
    Hvordan kan jeg formatere min eksterne harddisk til FAT32, så jeg kan koble den til PS3?
    Har lest flere tråder, blant annet http://avforum.no/forum/konsoller-pc...nytte-ps3.htmlMen jeg får ikke mer enn ca. 130GB.
    Det var jo pussig? Det fungerte jo for den som spurte, i den tråden?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, bare bruk linken min der oppe, det programmet fikser alle dine problemer på 10 sek

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hehe, bare bruk linken min der oppe, det programmet fikser alle dine problemer på 10 sek
    Eller skaper deg enda fler problemer på 10 sekunder? Er kanskje en grunn til at pc-en min blokkerer det "kjente ødelagte webområdet"?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha, høres ekstremt rart ut, jeg har brukt fat32 formatter selv i mange anledninger alldri hatt noe probem med det og har fikset akkurat det problemet som beskrives her.

MEN jeg kan jo innrømme at jeg ikke lette godt nok etter det, jeg skrev inn fat32 formatter i google og valgte den første siden jeg fikk opp, kan jo hende den siden var bogus, men den kom opp på min pc og jeg syns det virket som en grei side.

Kan jo søke på fat32 formatter og laste det ned fra en annen kilde eventuelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •