Får ikke bilde på min PS3!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bilde på min PS3!

Min PS3 har tidligere vært brukt på en Plasma med HDMI. Jeg har nå koblet den til en god gammeldags tykk TV.

Jeg kobler til strøm og kobler til den rød, hvit og gul-kabelen, og deretter inn i en sånn Scart-omformer.

Får ikke noe bilde.

Jeg slo av PS3-en, og startet den opp igjen ved å holde Power-knappen inne til den pep to ganger. Fortsatt ikke noe bilde.

Jeg koblet ut alt og tok den med til en annen TV, som har egen inngang i front-panelet for hvit, rød og gul. Slo den på ved å bruke Power-knappen trikset og der kom det bilde.

Hva kan feilen være her? Begge Scart-inngangene på TV-en fungerer, fordi det har jeg prøvd med min GET-boks.

På SCART-omformeren kan jeg velge mellom IN og OUT på selve omformeren. Vet ikke hva den skal stå på, men har forsøkt begge muligheter iallefall.

Det eneste som jeg ikke får prøvd er å slå TV-en over på AV2 inngangen før jeg slår på PS3-en. Dette får jeg ikke gjort fordi jeg ikke har kontroll til denne TV-en. Derimot skulle ikke det være et problem, fordi den skal jo slå seg over automatisk når den får signal fra en enhet som er koblet til SCART-inngangene. Det gjør den iallefall på GET-boksen så rart om den ikke skulle gjort det på PS3-en også.

Noen som kan hjelpe en fortvilet og mildt irritert sjel?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må bytte på ps3 at den skal sende bilde over scart og ikke over hdmi, fullt mulig å gjøre det i "blinde", du må bare finne en guide eller noe sånn på nettet ett sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    du må bytte på ps3 at den skal sende bilde over scart og ikke over hdmi, fullt mulig å gjøre det i "blinde", du må bare finne en guide eller noe sånn på nettet ett sted.
    Den er stilt på SCART, fordi dette fikset jeg på TV-en bildet kom opp på.

Det kan virke som om problemet er at den ikke stiller seg automatisk på AV2, TV-en altså. Dritt å ikke ha kontroll da kan man si. Er bare rart at GET-en kobler seg inn selv, men ikke PS3-en?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •