PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 26 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 504
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger

>>>>>>>DISCLAIMER>>>>>>>

Dette er en tråd som ikke skal omhandle noen form for Piratkopiering. Denne tråden skal kun inneholde stoff relatert til egne backups, nye apps og nyheter som man burde få med seg. Alt stoff relatert til piratvare vil bli slettet av moderator.

All bruk av infoen du finner i denne tråden skjer på eget ansvar!

Syns det var på tide at noen staret en slik tråd,da sikkert mange har fått med seg at ps3 nå for alvor er hacket. Og mange har sikkert allerede kjøpt diverse dongles som gjør det mulig å åpne den svarte boksen det være seg "phat eller slim" PS3 Eiere har grunn til å være happy om dagen, i PS3 scenen så skjer det nå mye og det skjer raskt!

Man har nå muligheten å kunne kjøre såkalte "homebrew apps" dvs ikke godkjent sony programvare og backup spill. Helt likt som f.eks en iphone som er jailbreaka.

Og dette åpner opp en helt ny verden for de som er heldige PS3 eiere. Allerede nå har man muligheten til å ta backup av egne spill og lagre på internhardisken til PS3 eller på en ekstern hardisk. Man kan nå også kjøre linux på sin ps3, uansett slim eller phat.

Det er nå 2 måter å jailbreake PS3 på, Den første metoden som var tilgjengelig måtte du ha en "jailbreak dongle" for å få utført jailbreaken, men nå kan du også gjøre det uten denne dongelen. Denne metoden er forholdsvis ny,men er klart den beste metoden siden du kan komme online, noe du ikke kan med "jailbreak med dongle"

Jailbreak uten dongle:

Hva trenger du?

- Eneste du trenger er egentlig en Custom Firmware (CFW), den beste som er tilgjengelig pr i dag er "kmeaw" sin cfw. Se post #160 for linker til nedlasting og fremgangsmåte, link til post #160: http://avforum.no/forum/1611185-post160.html

NB!! Du må ha Fw 3.55 på ps3'en fra før om du benytter cfw. Dvs er du på 3.41 må du oppdatere vanlig til 3.55 først. Vær også obs på at flashing av fw alltid innebærer en risk at noe kan gå galt, se F.A.Q punkt 3.

Merk at alle apps du har ønsker å innstallere under cfw må være signed. Noen signed apps finner du linket i post #2. Du finner også verktøy for å signe dine egne apps om du vil.

Jailbreak med dongle:

Hva trenger du?

-En PS3 med firmware 3.41,3.01,3.10, eller 3.15

-En vanlig usb minnepinne/ekstern hardisk.

- Og en Ps3 jailbreak dongle. Disse er det flere varianter av. et par eks. er:
    * Buy X3Max Teensy++ v2.0 AT90USB1286, Maximus AVR USB v1.2 AT90USBKEY Programmable Development Boards FREE WorldWide Shipping! - Teensy.co.uk
    * Official PS3Key Website
    * Official PS Jailbreak
    * PS3Break - PS Jailbreak - PS3 Break is USB PS3 Dongle
    * AVforum.no - Home

De fleste sider som selger disse usb donglene har også F.A.Q/guider på hvordan man innstalerer dem, så det går jeg ikke inn på her.

Du kan også lage din egen om du vil: AT90USBKey Alternative : MinimusUSB AVR USB | How to Hack Ps3

Og ikke nok med det, har du en android tlf så kan du også bruke den! Flere og flere tlf som støttes blir lagt til hele tiden:
    * PSFreedom for HTC Touch Pro1-2/Diamond 1-2 is now available | How to Hack Ps3
    * [DOWNLOADs] – All valid devices to hack your ps3 | How to Hack Ps3
    * ViDEOS : PSFreedom for iPhone & iPad | How to Hack Ps3
    * PSGroove : Guide & Downloads | How to Hack Ps3
    * PSFreedom Hermes v3 for iPhone 2G/3G and iPod Touch 1G | How to Hack Ps3

Hvordan spille online med en jailbreaka PS3 ved hjelp av XLink Kai: teamxlink.co.uk :: View topic - Guide to set up your Playstation 3 for XLink Kai.
    Hvordan spille online med en jailbreaka PS3 ved hjelp av XBSlink: PSGroove.com - XBSlink – P2P Lan Games for PS3
    F.A.Q.

1. Q: Bryter jeg garantien ved å Jailbreake min PS3?
    A: Nei. Dette er en plug and play løsning slik at du ikke trenger å åpne konsollen din,og mister dermed ikke garantien.

2. Q: Funker jailbreak på alle PS3 modeller?
    A: ja, det funker på alle. FAT og SLIM. Alle regioner: USA, JAP, PAL og KOREA.

3. Q: Vil jeg kunne ødelegge konsollen min eller vil det skje noen permanente endringer om jeg velger å jailbreake den?
    A: Om du benytter metoden med dongle: Nei. Som sagt er dette en plug and play løsning. Hvis du starter opp PS3'en på vanlig måte så vil den gå tilbake å være en helt vanlig PS3 uten noen endringer.
    Om du benytter metoden uten dongle: Så innebærer det flashing av firmware dvs en permanent endring (du kan fortsatt gå tilbake til offisiell fw om du ønsker det, så ikke helt permanent). Ved flashing av firmware så er det alltid en risk for at noe kan gå galt hvis strømmen plutselig skulle gå,om du skrur av konsollen ved oppdatering eller det på andre måter skulle oppstå en "bad flash"

4. Q: Vil jeg kunne komme online på PSN med en jailbreaket konsoll?
    A: Med metoden uten dongle: ja. Med metoden med dongle: Nei.

5. Q: Vil jeg kunne spille online med en jailbreaket konsoll?
    A: Med metoden uten dongle: ja. Med metoden med dongle: ja,selv om du ikke kan komme online på PSN kan du fortsatt spille online mot andre. Men da ved hjelp av XLink Kai eller XBSlink. Se lenger opp i denne posten.

6. Q: Kan jeg brenne mine spill til en DVD-R/BD-R og spille de derifra?
    A: Nei. Du kan kun spille backup spill fra den interne hardisken til PS3 eller en ekstern hardisk.

7. Q: Kan jeg spille alle mine spill jeg har tatt backup av med en jailbreaket konsoll?
    A: Nei, et fåtall spill funker ikke i det hele tatt. Noen funker kun fra den interne hardisken, andre funker ikke med spill oppdateringer. For liste over spill kan du se her: PS Jailbreak Compatibility List - Home eller PS3 JailBreak PSGroove PSFreedom Game Compatibility List - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks - PlayStation 3 Hacks

8. Q: Må man ha et spill i BD-romen til PS3 for at backup spill skal kunne fungere?
    A: Både ja og nei. Noen spill krever at man har en disc i PS3'en mens andre ikke. På de spill som krever at en disc står i vil et hvilket som helst orginalt spill fungere. Bare å prøve seg frem så finner du det fort ut.

9. Q: Vil mine gamle save games fortsatt fungere?
    A: Ja.

10. Q: Må jeg ta ut og inn strømkontakten hver gang jeg vil starte i "Jailbreak mode"? (kun forbeholdt jb metoden med dongle)
    A: Dette gjelder kun for metoden med dongle. Du må kutte strømmen. PS3 FAT har en power knapp på baksiden du kan kutte strømmen med. Mens med PS3 SLIM så må du enten ta ut strømkontakten eller kjøpe en såkalt Switch som de fleste som selger dongler også selger. Eller bare bruke en vanlig skjøteledning med av/på bryter. så man slipper å ta ut og inn strømledningen hele tiden.

11. Q: Hvor finner jeg apps til min Ps3?
    A: Se post #2 eller nyttige linker lenger ned.

12. Q: Hvordan innstallerer jeg apps på min ps3?
    A: Apps til ps3 har filformatet .pkg det er 2 måter å innstallere disse på. Enten legger du de på rooten av en minnepinne og setter den inn i ps3'en og innstallerer derifra, igjennom "install packages" mappen Eller du kan overføre de med en FTP app som ligger i post #2 (denne må innstalleres gjennom minne pinne, før du kan overføre andre apps gjennom ftp) og en FTP client på din pc som f.eks Filezilla. Alle apps havner i den mappen som blir brukt til demoer.

13. Q: Hvordan tar jeg backup av mine egne spill så de kan lagres på hardisken?
    A: Du trenger en backup manager som f.eks MultiMAN (noen backupmanagere ligger linket i post #2) Du innstallerer backupmanageren på samme måte som over, som en app. Så er det bare å starte den, så er resten selvforklarende. Har du likevel spørsmål så se gjerne siden/tråden til de som har utviklet backupmanageren du bruker. Her står all info som du noen gang skulle lure på.

Dine spill vil selvfølgelig fungere normalt om du spiller de på vanlig måte med discen i.[/B]

Ønsker du å stille spørsmål i tråden om et problem du har vennligst gi så mye info som mulig, bruk gjerne følgende standard:
    1. Hvilken fw har du?
    2. Bruker du metoden med eller uten dongle?
    3. Om du bruker metoden med dongle, hvilken payload bruker du?
    4. Om det gjelder spill, hvilket(e) spill er det snakk om? Og hvilken ID har spillet?
    5. Om du bruker en backup manager hvilken bruker du isåfall?
    6. Anen nødvendig info, f.eks hvordan oppsto problemet og hva har du gjort for å prøve å løse det?

-Nyttige linker:
    * PSGroove.com
    * PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3News - PS3 Games - PS3 Hacks - PS3 Homebrew
    * PSX-Scene
    * How to Hack PS3

Og med det vil jeg bare si, happy hjemmesnekkring!

ps: selv venter jeg bare på en skikkelig media app som kan utnytte ps3 sin gpu.

Edit: Lar "jailbreak med dongle" stå forløpig,men den blir nok tatt bort på sikt. Planen er etterhvert å lage en litt bedre "noobfriendly" guide. Slik at en evt nybegynner ikke trenger lese en hel masse sider i en tråd for å finne ut av ting. Men siden ting endrer seg så fort i ps3 scenen så skjer ikke det riktig enda

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lager en ny post for denne, her kan man fylle på etterhvert.

Payloads:
    * Playstation 3 Hex Collection

Custom Firmware:
    * Backup Manager Patch For CFW Released - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community
    * http://geohot.com/jailbreak.zip
    * PSGroove.com - KaKaRoTo Creates First PS3 Custom Firmware
    (Med denne kan du kun kjøre signed apps, man kan ikke spille backup spill med denne. Kan brukes på alle FW.)
    * PSGroove.com - Rebug 3.41E Beta v1.0.1 Released - Now as Firmware Update File
    (Dette er en debug Fw, det vil med andre ord si at du ikke kan kjøre noen homebrew apps og ikke spille backup spill. Men du kan gjøre mye annet nyttig med den, som f.eks endre region på Blue-Ray, som er et stort pluss for oss AV freaks.)

* Offisielle Sony fimwares om noen skulle trenge det: PS3Hax Network - Playstation 3 Hacks and Mods - Downloads - Firmware

Signed Apps:

En liten liste over foreløpige signed apps: PSGroove.com - 3.55 Compatible Homebrew Downloads
    * Enda en pakke med signed apps: Working Homebrew w/o Dongle 3.41 and 3.55 (27 PKG's) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community
    (Kommer til å lage en bedre liste etterhvert)

* PSGroove.com - MultiMAN v01.12.05 Arrives for 3.55

Verktøy for å signe dine egne apps: PSGroove.com - PS3FOXX-GUI Released - Easily Create PKG Files

Unsigned Apps:

Last ned homebrew apps direkte til din ps3: PS3 MHUFreeStore v1.00 Released! - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Nyttige Apps:

Filbehandling:
    *FTP server: PSGroove.com » Blog Archiv » blackb0x FTP Server 1.2 Released
    * PSGroove.com » Blog Archiv » Awesome Filemanager v0.3 Released
    * PSGroove.com » Blog Archiv » FreeStore v1.0 – PS3 Homebrew Database with FTP Transfer Utility
    * PSGroove.com » Blog Archiv » PS3 GUI Toolbox 1.1 Released
    * MultiMAN 1.09.03 AVCHD BDMV PS3 Game FileManager OBM Mod - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks
    * PSGroove.com - blackb0x Returns - b0xloader SELF Loader 1.0 Released
    * PSGroove.com - PS3Load v0.2 Released by AerialX

Spill behandling:
    * PSGroove.com » Blog Archiv » Open Source “Open Manager 1.13″ – Released
    * PSGroove.com » Blog Archiv » Backup Manager v2 – No Longer Requires Disc in Drive
    * Nyttig App om man vil fjerne unødvengie ting fra et spill som f.eks utenlanske lydspor for å spare plass: PS3 Game Ripper version 3.0 | How to Hack Ps3
    * PSGroove.com » Blog Archiv » XMBoot – Create XMB ‘QuickBoot’ Containers
    * PSGroove.com » Blog Archiv » Pretty Manager R4 – Open Manager on Steroids
    * Open Manager Tool v1.0 : Verify your PS3 backups | How to Hack Ps3
    * PSGroove.com » Blog Archiv » Gaia Manager v1.02 Released
    * PSGroove.com » Blog Archiv » NZHawk Releases Awesome Update Finder 0.3
    * Stealth PS3 Backup Manager v1.0

Emulatorer:
    * SNES9x PS3 4.3.1 : Support HD resolution 480p & 720p | How to Hack Ps3
    * Yabause 0.1 beta : SEGA Saturn emulator for PS3 | How to Hack Ps3

* PSGroove.com » Blog Archiv » AsBestOS – Linux on Your PS3 Without OtherOS!
    * PlayOS Preview : First PS3 OS! | How to Hack Ps3

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man skade konsollen på en måte ved å benytte seg av denne hacken? Hadde vært moro å prøvd dette

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å benytte dette til backup, må en jo selvsagt få spillene inn på disk, men kan en derfra overføre til de ps3 sin HD, eller må en da brenne de ut på blueray?

Om en kan overføre direkte til disk, er der en enkel måte å montere en større disk i ps3 eller bruke ekstern disk?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodskjegg
    Kan man skade konsollen på en måte ved å benytte seg av denne hacken? Hadde vært moro å prøvd dette
    Ikke meg bekjent hvertfall,ingen research som tyder på det heller ut i fra hva jeg kan finne ut hvertfall. Eneste må være om du laster ned register editoren som ligger ute og begynner å leke deg den uten at du vet hva du gjør.

Basicly det som skjer er at når du plugger inn i en usb dings (enten en av donglene du får kjøpt eller om du bruker en støttet tlf etc) med en spessiel flashbrikke på med et av de software alternativene som ligger ute, så blir det kjørt en kode som gjør at konsollen havner i "debug mode", og derifra har man tilgang til hele konsollen.

Jeg har ikke hørt om noen som har ødelagt noe hvertfall. Alt funker i den skjønneste orden hos meg. Men igjen, jeg tar ikke ansvar om du på et eller annet vis skulle klare å bricke konsollen din.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    For å benytte dette til backup, må en jo selvsagt få spillene inn på disk, men kan en derfra overføre til de ps3 sin HD, eller må en da brenne de ut på blueray?

Om en kan overføre direkte til disk, er der en enkel måte å montere en større disk i ps3 eller bruke ekstern disk?
    Spill kan kun kjøres fra enten den interne PS3 disken eller en ekstern FAT32 formatert disk. kan ikke brennes på blueray/dvd. Om man laster spillene fra en ekstern disk kan man ikke spille spill som overstiger 4 gig. Da dette er limiten for filstørrelsen på FAT32. skal man spille spill som er større enn 4 gig må man alstå kopiere det over til den interne Ps3 disken. dette kan enkelt gjøres fra pc med en FTP app feks. evt koble den eksterne disken direkte til ps3 for å så kopiere som jeg ser på som noe mer tungvindt.

Bytte disk i ps3 er en smal sak, bare ta et søk på google så finner du ut hvor enkelt det er. Fins vel tom step by step guide mener jeg å ha sett.

Edit: Husk at garantien utløper om du åpner konsollen og bytter disk.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Basicly det som skjer er at når du plugger inn i en usb dings (enten en av donglene du får kjøpt eller om du bruker en støttet tlf etc) med en spessiel flashbrikke på med et av de software alternativene som ligger ute, så blir det kjørt en kode som gjør at konsollen havner i "debug mode", og derifra har man tilgang til hele konsollen.
    Så hvis man tar ut dongelen, og starter den opp så går den tilbake til native-gammeldags-PS3-mode?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Så hvis man tar ut dongelen, og starter den opp så går den tilbake til native-gammeldags-PS3-mode?
    Jupp, helt korrekt. du kan la dongelen stå i også. Får å komme i debug mode så man trykke power knappen og rett etter trykken man eject (dette med donglen/tlf/ipad etc i usb porten), om dongelen står i og man bare trykker power så havner man i native ps3 mode.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, snedig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, liker tanken på å slippe å bytte plater mellom hver gang man spiller, men bare fyre opp og sette i gang.
    Men hvordan blir dette f.eks med GT5 o.l. hvor man spiller mot andre spillere på internett?
    Får man en ban mot en "jailbreaka maskin"?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Hmm, liker tanken på å slippe å bytte plater mellom hver gang man spiller, men bare fyre opp og sette i gang.
    Men hvordan blir dette f.eks med GT5 o.l. hvor man spiller mot andre spillere på internett?
    Får man en ban mot en "jailbreaka maskin"?
    Pr i dag så må du ha FW 3.42 for i det hele tatt å komme online. Tidligere har det vært mulig å omgå selv dette,men akkuart nå er mulighten sperra,tror jeg. (kan ikke si jeg har fulgt med så mye på den online biten akkuart i det siste,mulig det er en ny måte å omgå det på uten at jeg har researcha det. Overasker meg ikke isåfall. Men en nyhet ute i dag melder om at alle FW skal støttes etterhvert. ref: PS JailBreak Soon to Support All PS3 Firmware, BM 1.1 Incoming - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks

Det de skriver om at cloner er dårligere enn deres offisiele dongler er bare bull. Det er bare for å tjene mer penger på de dyre offisielle donglene. Man kan jo tom bruke sin egen tlf, tviler på at chipene i dagens nye tlf er dårlige liksom.

Som sagt så er dette ganske så nytt enda, er bare en drøy mnd siden ting begynte å komme ut. å jeg må si jeg er mektig imponert over alt som har kommet på den korte tiden. Så dette med online tar jeg ikke så veldig tungt, det kommer. Det tok 3 år å cracke konsollen og nå når det er gjort så er det bare opp til flinke kodere å pøse på med bra software.

Må si jeg gleder meg til dagen man sitter med en media app som kan kjøre absolutt alt hva du kaster etter den uten problemer. Det jobbes også med å kode custom FW har jeg lest litt rundt omkring,og når det kommer,ja da er det kjørt for sony. Skulle bare mangle om vi ikke får bruke konsollen til hva vi vil,har tross alt betalt mange lapper for den.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt litt tilbakeholden med å smelle på med jailbreaking, men denne tråden kan nok være godt å følge med på. Ser for meg at Sony har et par karer på saken og at fremtidige oppdateringer enten setter en stopper for ting eller at man kan bli banna fra PSN. Nå spiller jeg usedvanlig lite, men det er jo synd om muligheten forsvinner allikevel.

Håper i alle fall 'noen' klarer å lage en skikkelig medialink-software så man kan legge mkv og iso på NAS uten transcoding via PS3mediaserver. Da selger jeg ikke maskinen på en stund Får man inn en nettleser som funker også, med mus og tastaturstøtte, så er man i mål for min del.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Jeg Ser for meg at Sony har et par karer på saken og at fremtidige oppdateringer enten setter en stopper for ting eller at man kan bli banna fra PSN.
    At sony har et par karer på saken er det ikke tvil om, med FW 3.42 fjernet de støtten for mange usb enheter for å prøve å sette kjepper i hjulene. Men så lenge konsollen nå er vid åpen så har hvertfall jeg tro på at det vil skje en hel del i ps3 scenen fremover. Tror Sony kommer til å få en tøff kamp her.

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Håper i alle fall 'noen' klarer å lage en skikkelig medialink-software så man kan legge mkv og iso på NAS uten transcoding via PS3mediaserver. Da selger jeg ikke maskinen på en stund Får man inn en nettleser som funker også, med mus og tastaturstøtte, så er man i mål for min del.
    Amen to that!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytte disk i ps3 er en smal sak, bare ta et søk på google så finner du ut hvor enkelt det er. Fins vel tom step by step guide mener jeg å ha sett.

Ja det er en smal sak, det står til og med i brukermanualen til min
    (vet ikke med slim)...

Og NEI det bryter ikke garantien, harddiskbytte har man lov å gjøre selv...
    Er ikke mange kronene for en 500Gb disk...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    (vet ikke med slim)...

Jasså, jeg har ikke manualen min jeg, så det visste jeg ikke.

Regna med at det var som det er på mye av HW at garantien utløper om man åpner å begynner å skru selv. Men flott at jeg tok feil da.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    (vet ikke med slim)...

Kan en bytte til større disk? Feks 2 TB?

Er det 3.5" eller 2.5" som brukes?

Kan en jailbreake både slim og vanlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill kan kun kjøres fra enten den interne PS3 disken eller en ekstern FAT32 formatert disk. kan ikke brennes på blueray/dvd. Om man laster spillene fra en ekstern disk kan man ikke spille spill som overstiger 4 gig. Da dette er limiten for filstørrelsen på FAT32. skal man spille spill som er større enn 4 gig må man alstå kopiere det over til den interne Ps3 disken. dette kan enkelt gjøres fra pc med en FTP app feks. evt koble den eksterne disken direkte til ps3 for å så kopiere som jeg ser på som noe mer tungvindt.

Det er ikke noe problem med FAT32 og ekstern disk. Alle spill jeg har rippet blir delt opp i mange filer. Så ingen filer har så langt overgått 4 GB.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en bytte til større disk? Feks 2 TB?
    Ja du kan bytte til større disk, men 1Tb er den største "forbrukerdisken" til nå (1200kr)..

Under 500kr, med riktig navn... : Komplett.no - WD Scorpio 500GB

Er det 3.5" eller 2.5" som brukes?
    2,5" sata, samme som bærbare pcer

Kan en jailbreake både slim og vanlig?
    Aner ikke, men tror det sto det tidligere i denne tråden..

Jeg ser 0 poeng i å jailbreake PS3...
    For meg så fungerer PS3 menysystemet strålende...
    Bruken min : 70% mediastreamer (musikk, tvserier og film), 30% Blu-ray Disk, 0spill, 0bilder, 0annet..

Jeg har heller ikke noe hast med å jailbreake før noen får laget en 100% fungerende driver til GPU(Skjermkortet) som utnytter det til det fulle...

Hvorpå det kanskje kan komme en xbox 360 emulator...?
    Men inntil videre ser jeg ikke poenget...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd, er head playstation grupie å har vert det siden ps1 kom, microsoft klarte ikke lure meg med xbox tankekontroll å fjernstyrt krigføring nei litt offtopic men finnest det en måte å få slim versjonen til å lovlig kjøre ps2 spill? uten jailbreak.. har endel gulltitler jeg kunne tenkt meg å spille uten å måtte bytte konsoll (ikke at det er så forferdelig trist å ha min trofaste ps2 stående da)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det er ikke noe problem med FAT32 og ekstern disk. Alle spill jeg har rippet blir delt opp i mange filer. Så ingen filer har så langt overgått 4 GB.
    Det var kansje litt feil formulert av meg, beklager. Selfølgelig kan man spille spill over 4gig,men jeg mente at spill som har filer som er større enn 4 gig kan ikke spilles fra ekstern disk. Uncharted 2 har det. så det funker ikke.

Side 1 av 26 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •