PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 504
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men ingen bm til denne metoden?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle signed bm får du kjørt å brukt, men du får ikke spillt backup enda, (EBOOT metoden funker selvf) vi må bare vente på at utviklerne endrer koden på sine bm, det er fort gjort,kommer vel iløpet av natten eller i morgen tipper jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt noe nytt med hensyn til bm?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For Wutangrza/flukes1 sin cfw, ikke noe annet enn at det jobbes med saken. Hvertfal både Rogero og Deank jobber på det.

Begge disse har fungerende bm som loader spill på Waninkoko sin cfw, men denne er så ustabil at den anbefaler jeg overhodet ikke å bruke og har derfor ikke linket til den heller. Waninkoko har hard kodet lv2 patch i sin cfw og for øyeblikket er det veldig stor risk for å bricke konsollen om man prøver den. Waninkoko jobber på å fixe det,men jeg vet ikke helt om det er veien å gå. Den har større potensiale enn Wutangrza/flukes1, men hva hjelper det hvis det er ustabilt.

Mens Wutangrza sin cfw er 99,9% sikrere da lv2 ikke er hardkodet men heller utnytter peek/pooke og patcher lv1 "on the fly" i software. Derfor linket jeg den isteden.

Så for øyeblikket, just hang tight.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det muligheter for bluray sone fri på denne jailbreaket PS3?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men foreløpig kun for de som fortsatt er på fw 3.41. Da igjennom en debug fw til 3.41 der du kan "fake region". Prosjektet har nok kommet litt i skyggen virker det som etter alt dette styret med custom fw. Men dette er nok noe som helt sikkert kommer til å bli implimentert på et senere tidspunkt slik at alle kan få nytte av det.

Men akkurat nå så går alt vilt for seg i "utvikler land". Det er jo stor status blandt utviklere å bli først til å få til noe råbra å som funker (spessielt for spill,det er jo det de blir husket for). Hvorpå de "flamer" hverandre om noe ikke er så bra. Men som det alltid har vært når det gjelder spill konsoller så er det spill som står først i fokus. Litt trist, men sånn er det bare.

Men for oss som er forbrukere er i grunn denne "krigen" mellom utviklerne, om jeg skal kalle det det, (konkuranse er kansje et bedre ord,siden krigen egentlig er mellom hackere og Sony) en veldig bra ting. Men vi må rett å slett bare vente på at de får matet egoet sitt nok før de snur fokuset mot oss som bruker konsollen mest til film f.eks.

Sånn har det alltid vært og det kommer alltid til å bli sånn. Men den som venter på noe godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg legger merke til en del skepsis til Waninkokos firmware. Vil bare si at jeg kjører den på 3.55, med en CECHL-konsoll uten problemer, og har inne "last played games" og en backupmanager(multiman) for denne firmwaren. Er i gang med Jailbreaking og er spent på hvor dette blir tatt videre. Både av utvikleren og Sony.
    Ønsker alle lykke til med sine Jailbreakløsninger, og forhåpentligvis få jailbreaks med mursteiner som resultat.

Forresten, fant en fil som heter Retail-PKGs-3.55, noen som har samme filen, og kan fortelle meg om pkgene der må signeres manuelt, eller om de er signert for 3.55 ? Håper VIRKELIG at BD region blir fiksa så vi kan bytte selv, det hadde vært KONGE og ekstremt forbrukervennlig

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpecFroce
    Hei, jeg legger merke til en del skepsis til Waninkokos firmware. Vil bare si at jeg kjører den på 3.55, med en CECHL-konsoll uten problemer, og har inne "last played games" og en backupmanager(multiman) for denne firmwaren. Er i gang med Jailbreaking og er spent på hvor dette blir tatt videre. Både av utvikleren og Sony.
    Ønsker alle lykke til med sine Jailbreakløsninger, og forhåpentligvis få jailbreaks med mursteiner som resultat.

Forresten, fant en fil som heter Retail-PKGs-3.55, noen som har samme filen, og kan fortelle meg om pkgene der må signeres manuelt, eller om de er signert for 3.55 ? Håper VIRKELIG at BD region blir fiksa så vi kan bytte selv, det hadde vært KONGE og ekstremt forbrukervennlig
    Jada, Waninkokos cfw funker for mange, men det er veldig mange den ikke funker for også. Det er rett å slett sjanse spill å oppdatere til den om du ikke er helt sikker på at det funker. Spessielt de gamle FAT konsollene er 90% garantert til å bricke.. Så inntil Waninkokos har fixet det, så annbefaler jeg ingen å bruke den. Ja, den er bedre hvis det funker, men risken er stor for å få en brick. Men har du lyst til å gamble så værsågod. Å bruke Waninkokos sin cfw som den er nå, er som å spille blackjack, du sitter på 19 og sier "Hit me!" og håper på 21...

Men nå er også løsning til bm ute, post #160 blir oppdatert ganske snart. Skal bare teste litt selv først.

Og den Retail 3.55 regner jeg med er signed, men jeg vet ikke.

Edit: Oppdatert post #160 og post #1. link til post #160: http://avforum.no/forum/1611185-post160.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt inn Waninkokos sin CFW 3.55, og det fungerer greit. (På "FAT" CECHH01)
    Multiman 01.12.05 er også lagt inn, og starter greit, samme om jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal bruke den. Får lese meg opp etterhvert...

Prøvde likevel å oppdatere til OFW 3.55 for så å legge inn Kmeaw sin CFW 3.55. (prøvde også Kmeaw ferdig patched direkte)
    Men uansett hva jeg gjør, sier konsollen "Ingen anvendelige oppdateringsdata funnet". (også i recovery mode)

Så med Waninkokos installert, må jeg vente til nyere OFW for å få den bort?

PS: Hva med lv2.pkg for meg som har Waninkokos? Må jeg også laste den hver gang jeg starter Multiman? Og eventuelt hvorfor?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å formater usb sticken din på nytt med FAT32. Følg fremgangsmåte i post #160. Din fremgangsmåte vil være den samme som om du har geohot sin cfw. Viktig at du buker STORE bokstaver på mappene på usb sticken.

Om det ikke funker, så er jeg nesten redd du må vente på at Waninkokos fikser fw sin. Evt ta en titt i Waninkokos tråden.

Waninkokos sin trenger ikke lv2.pkg får han har hard kodet lv2 kernelen i sin fw. Dette er mye mer risikofylt. Kmeaw eller flukes1 sin utnytter kun peek/poke får å patche lv2 slik at man kan kjøre syscalls som er nødvendig for backupmanagere.

Hvorfor er det mer riskiofylt at Waninkokos sin er hard kodet? Jo fordi skulle ps3 krasje på en eller annen måte så er det stor sjanse for at den ikke virker igjen. Mens med de andre fw som ikke er hardkodet så kjører syscalls i fra den softwaren som trenger det, skulle noe krasje da så er det ikke værre enn å starte ps3 på nytt..

Edit: lv2.pkg vil i løpet av dagen eller morgendagen ikke være nødvendig for noen. Da den blir impimentert i backup managerene. Så da kjører den automatisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Prøv å formater usb sticken din på nytt med FAT32. Følg fremgangsmåte i post #160. Din fremgangsmåte vil være den samme som om du har geohot sin cfw. Vikig at du buker STORE bokstaver på mappene på usb sticken.
    Sorry... jeg er en tosk. Det hadde sneket seg inn en liten bokstav...
    Takk for hjelpen.
    Da prøver jeg igjen som om jeg hadde geohot sin cfw.

Apropos Multiman og Rogero; er det en som er bedre enn den andre?
    Og hvordan vet jeg om at spillet mitt er mulig å lage backup av?
    Og når en har tatt backup, er ikke filene så store at de ikke passer på en USB minnepenn/harddisk med fat32 (4GB begrensning)

Synes dette virker veldig tungvindt egentlig. :/

Takk igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: lv2.pkg vil i løpet av dagen eller morgendagen ikke være nødvendig for noen. Da den blir impimentert i backup managerene. Så da kjører den automatisk.
    Det betyr at en må laste ned en ny versjon av Rogero/Multiman med denne implementert?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forøvrig mulig å lage en backup på BDR 25GB skive? Eller må alle backups spilles fra harddisk/USB?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Sorry... jeg er en tosk. Det hadde sneket seg inn en liten bokstav...
    Takk for hjelpen.
    Da prøver jeg igjen som om jeg hadde geohot sin cfw.

Apropos Multiman og Rogero; er det en som er bedre enn den andre?
    Og hvordan vet jeg om at spillet mitt er mulig å lage backup av?
    Og når en har tatt backup, er ikke filene så store at de ikke passer på en USB minnepenn/harddisk med fat32 (4GB begrensning)

Synes dette virker veldig tungvindt egentlig. :/

Takk igjen.
    Vel det er smak og behag, Rogero sin er enklere, MultiMAN sin har mer avanserte funksjoner. AVHCD støtte,filmanager, themes etc.. Alle spill er mulig å ta backup av, men et fåtall spill vil ikke loade. Jeg merket fort at du er ny i dette, men velkommen etter skal du være likevel. Hadde du tatt deg bryet med å lese den første posten i denne tråden så står faktisk svarene på mye av det du lurer på. Også det siste spørsmålet ditt.

Edit: å ja, det betyr at du må ha ny versjon av din backupmanager når lv2.pkg blir implimentert. Inntil da er det bare å kjøre lv2.pkg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er smak og behag, Rogero sin er enklere, MultiMAN sin har mer avanserte funksjoner. AVHCD støtte,filmanager, themes etc.. Alle spill er mulig å ta backup av, men et fåtall spill vil ikke loade. Jeg merket fort at du er ny i dette, men velkommen etter skal du være likevel. Hadde du tatt deg bryet med å lese den første posten i denne tråden så står faktisk svarene på mye av det du lurer på. Også det siste spørsmålet ditt.
    Oki, takk. Er absolutt en noob på dette, men er nysjerrig på alt "nytt" så måtte jo prøve.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at tiden er moden for at jeg skal Jailbreake min ps3 i dag.

Men et par kjappe spørsmål.

En BM, den brukes til å legge spillet inn på den interne disken i fra platen? Må jeg bruke BM for å starte spillene også, eller kommer de opp i listen under spill på hovedmenyen på ps3? Om så, kommer de da med "Cover" slik at dette tar seg litt bra ut, eller står det kun med tekst? Ikke så nøye i grunn, men gjør det enklere for ungene her i hus å starte et spill om de er med cover slik som på feks wii:-)

Har noen av BM støtte for ftp, eller må jeg legge inn en egen ftp klient på ps3 for å få støtte for ftp?

Er det nå fritt frem å oppdatere spill?

En kompis av meg prøvde å få til GOW ved å endre eboot filen, men ga opp. Han har nå spillet liggende på pc av samme grunn, så da lurer jeg på om han kan bruke spillet nå ved å oppdatere cfw og flytte spillet tilbake via ftp? Selvsagt kan han bruke platen og legge det inn igjen, men da kan ikke jeg låne spillet lengre :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bm brukes til å både ta backup av spill og for å starte spill. Når du starter et spill så havner du tilbake i XMB. Kan spillet kjøre uten disc så kjører du det fra /APP/Home mappen. Kan det ikke kjøre uten disc så må du sette i en disc å starte spillet på nytt, igjen havner du i XMB, men denne gangen så ser du disc iconet har endret seg fra det spillet du satte inn,til det du valgte å kjøre. Cover og alt sånn selvfølgelig i bm. Og i XMB om du står på discen f.eks så er det akkurat som vanlig, med bakgrund å lyd om det er det. Ikke dårlig utførte saker det her skjønner du. Og det er overhodet ikke tungvindt. Ikke nå som du slipper å redigere EBOOT hvertfall.

Jeg tror så å si alle bm har støtte for ftp,jeg har bare ikke testet enda,siden jeg liker blackbox sin dedikerte bedre. En del sier at ftp støtten i bm ikke er like bra som den dedikerte. Om du velger å bruke den som er i bm så må du nesten se i tråden for den bm du vil bruke. For jeg aner ikke om det er noe login og sånn på dem,siden jeg ikke har testet selv.

Oppdateringer funker på alle spill hos meg,men det er sikkert noen det ikke funker på. Fifa 11 som du har nevnt mye så jeg noe nevnte at skulle funke.

Skulle du møte et spill som ikke funker hverken uten eller med disc så kan det være vært et forsøk med EBOOT metoden. GOW3 funker ikke med EBOOT metoden kun GOW collection. GOW3 funker derimot på vanlig måte uten å redigere EBOOT.

Og ja kompisen din kan bare legge inn cfw og flytte alt over igjen. MEN du må da ha den orginale EBOOT fila. Så om du ikke har tatt backup av den så må du ta backup av spillet på nytt.

Når du skal teste et nytt spill så lønner det seg å se om det kjører uten oppdateringer først, om det gjør det så legg inn evt oppdateringer. De spill som funket fra ekstern disk tidligere tror jeg nå også funker fra ekstern disk. Jeg har ikke testet fra ekstern disk siden alle mine er fulle. Gidder ikke flytte serieene mine over på pc bare for å teste det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny lv2.pkg. Noen hadde problemer med svart skjerm, dette er nå fikset. Kjør denne isteden: Kmeaw Releases Source Code For LV2Patcher & Updates LV2.PKG - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Også lagt denne til i post #160

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende:-) Eneste som mangler da er å få noe ala xbmc hvor spill og alt er integrert i programmet, slik som det var på første generasjon av xbox:-)

Men så snart der kommer BM hvor en ikke trenger å starte andre filer før selve BM så er jeg i gang...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, slik det er nå så må jeg kjøre lv2.pkg hver gang før jeg kjører BM, men om jeg henger med så vil denne bli integrert i BM innen veldig kort tid?

Men kjøring av ftp, må samme filen kjøres før en kan starte ftp serveren, eller er det kun til BM den trengs?

Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •