PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 504
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    enkelt og greit, ja.

Nå har jeg ikke testet denne, men egentlig skulle du bare trenge å kopiere over EBOOT.BIN, TROPDIR mappen og alle de andre filene i PS3_GAME (bortsett fra mappene.

Lag deg en mappestruktur på pcen din som ser f.eks slik ut:
    1. C:/BLES00020/PS3_GAME/USRDIR
    2. C:/BLES00020/PS3_GAME/TROPDIR
    3. kopier EBOOT fra ps3 legg i C:/BLES00020/PS3_GAME/USRDIR
    4. Kopier alt innhold fra TROPDIR på ps3 til C:/BLES00020/PS3_GAME/TROPDIR
    5. Kopier resten av filene fra PS3_GAME på ps3 til C:/BLES00020/PS3_GAME (PARAM.SFO osv...)

* package config huker du av sånn som på bildet.
    * patch path huker du av og velger dev:hdd0 - internal hdd
    * Folder: her setter du PS3_0XXX der XXX er de tre siste talla fra ID'en på spillet ditt.
    * Huk av alt resten som på bildet (bortsett fra hvis du sitter på 3.41, da tar du bort haken på patch PKG with GeoHot.......

Kjør på!

Du skal da få en .PKG ut, før du innstalerer denne så fjerner du den orginale EBOOT på din ps3

Edit: Game folder blir da selvf C:/BLES00020 ikke sant..
    Edit2: spillet ditt må da ligge i /dev_hdd0/PS3_0XXX så du må flytte på hele spillet uansett (som jeg ikke tenkte på i farten) så da er det like greit å bare overføre hele spillet til pc'en med en gang for å så få det i riktig bane tilbake etterpå

jeg håper de som leser postene mine oppdaterer siden innimellom da jeg som dere ser er ganske hyppig bruker av "endre" kanppen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    enkelt og greit, ja.

Nå har jeg ikke testet denne, men egentlig skulle du bare trenge å kopiere over EBOOT.BIN, TROPDIR mappen og alle de andre filene i PS3_GAME (bortsett fra mappene.
    Beklager alt maset, men finner ikke TROPDIR mappen, skal denne være på alle spill?

Og en ting til.. det tar jo evigheter å legge inn spill fra PS3 via nettverket til pc'en med en hastighet på ca 1MB/s.. spillet er på 6,5gb (Jason Bourne) og er et av de minste spillene jeg har.
    Kikka på Need for Speed Carbon og den er jo på hele 22gb.. det tar jo år og dag når jeg kommer til den :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg har testet enda, men hva med å "mappe" opp mappen på ps3 som en nettverksdisk på pcen, velge så korrekt mappen på ps3 i programmet og velge patch?

Da vil vel kun de nødvendige filene bli endret og lagt over på pc,mens selve spillet blir liggende igjen på ps3, så kan en derfra bytte ut de redigerte filene?

Det burde vel i prinsippet virke fint?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ikke at jeg har testet enda, men hva med å "mappe" opp mappen på ps3 som en nettverksdisk på pcen, velge så korrekt mappen på ps3 i programmet og velge patch?

Da vil vel kun de nødvendige filene bli endret og lagt over på pc,mens selve spillet blir liggende igjen på ps3, så kan en derfra bytte ut de redigerte filene?

Skulle gjerne gjort det, men kommer ikke innpå ps3'en som en nettverksdisk.
    Men nå har den surra å gått her i noen timer og fått lagt hele spillet over på pc'en, så er det bare å fikse filene og legge det tilbake igjen på den treige måten :?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal virke å legge til som nettverksdisk, bare velge at det er ftp. Er veiviser til dette i Windows.

Du må forresten bruke kablet nettverk, skal gå vesentlig raskere enn hva du oppnår nå.

Skal få testet dette selv en dag, bare ikke tatt meg tid enda. Når jeg gjør kan jeg komme med mine erfaringer her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal virke å legge til som nettverksdisk, bare velge at det er ftp. Er veiviser til dette i Windows.

Du må forresten bruke kablet nettverk, skal gå vesentlig raskere enn hva du oppnår da.

Skal få testet dette selv en dag, bare ikke tatt meg tid enda. Når jeg gjør kan jeg komme med mine erfaringer her.
    Får prøve å rote frem noen CAT-5 kabel håpe det går litt fortere!
    Bruker FileZilla nå, og det fungerer fint. Er litt uvant å ikke kunne "klippe ut / kopiere / lime inn" med det programmet, kun dra filene "frem og tilbake" hvis du skjønner hva jeg mener.

Takker i samme slengen for all hjelp jeg har fått av dere her på AVforum og en ekstra takk til Strike 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble til med kabel vil nok gi deg mye høyere hastigheter, men å forflytte 10 GB eller mer vil uansett ta lang tid.

For å "mappe" opp ps3 disken som nettverksdisk gjør du følgende under windows 7 og vista:

-gå til "min datamaskin"
    - Høyreklikk på tomt område og velg "Add a network location"
    - Trykk next
    - Choose a custom network location
    - skriv inn adressen til ps3. Blir vel noe slik som ftp://ipadresse, for eksempel ftp://192.168.0.130
    - Trykk next

Om alt er gjort riktig så kan du nå velge bokstavnavn osv på din nye nettverksdisk, og du får tilgang direkte til ps3 sin disk fra filutforskeren i windows. På denne måten kan det være du slipper å overføre hele spillet fra ps3 og over på pcen, for så å overføre tilbake igjen.

Eneste du taper er noen minutter av din tid på å prøve, men om det virker har du spart mange timer med overføring av data i ettertid.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var flukes1 ute med sitt, så her er det bare å vente på at andre for gjort seg ferdig.

Flukes1 lv1/lv2 Peek/Poke Tools Released - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

I tillegg ser jeg at en "Waninkoko" også er veldig nær å komme med en CFW som skal gjøre alt mye enklere. Skal visstnok blir tilgjengelig klokken 12 i dag. Står om dette i tråden over, så er en fin blanding av alt mulig der, til og med en "fake" versjon av CFW til "waninkokos" er å finne der om noen skulle være interessert...

Håper du er klar for å oppdatere de første postene i denne tråden nå fremover, ser ut til å skje mye nå :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Beklager alt maset, men finner ikke TROPDIR mappen, skal denne være på alle spill?

Og en ting til.. det tar jo evigheter å legge inn spill fra PS3 via nettverket til pc'en med en hastighet på ca 1MB/s.. spillet er på 6,5gb (Jason Bourne) og er et av de minste spillene jeg har.
    Kikka på Need for Speed Carbon og den er jo på hele 22gb.. det tar jo år og dag når jeg kommer til den
    Jeg tror TROPDIR skal være på alle spill ja, jeg har det hvertfall på alle mine.
    skal ligge i denne banen /PS3_GAME

Og selvfølgelig vil det gå myyye fortere med kablet nett! jeg har alltid sverget til kablet nett pga hastigheter, tok ikke lange stunden å overføre 40GB med kabel. Tok vel rundt en halvtime eller noe sånt.

Edit: Men med trådløst skal du også få bedre hastigheter enn du får nå. husk at ftp går over port 21, så om ikke den er åpen i router så vil det gå tregt..

Det med å mappe opp ps3 som en nettverksdisk var jo egentlig en genial ide! skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før, flott vi er flere oppegående mennesker her.

MEN, du må uansett flytte på spillet etter eller før patching. Eks: ditt spill ligger egentlig i /dev_hdd0/games/BLES00020 men når du patcher med f.eks den auto patcheren som ligger over så vil .pgk lete etter spillet i /dev_hdd0/PS3_0020, så hvis ikke det ligger noe her så vil ikke spillet starte.

Der var flukes1 ute med sitt, så her er det bare å vente på at andre for gjort seg ferdig.

Flukes1 lv1/lv2 Peek/Poke Tools Released - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

I tillegg ser jeg at en "Waninkoko" også er veldig nær å komme med en CFW som skal gjøre alt mye enklere.

Håper du er klar for å oppdatere de første postene i denne tråden nå fremover, for ser ut til å skje mye nå
    Japp, men husk at det flukes1 har gitt ut kun er nyttig for utviklere, ikke rør dette om du ikke vet hva du gjør,det vil bricke konsollen din.

lv1/lv2 patching er ikke noe du leker med, ser for meg en god del utviklere med bricked konsoller her i prossessen. flukes1 har vel allerde bricked et par konsoller mener jeg å ha lest. Så ikke prøv nye ting som kommer ut i blinde uten å ha lest igjennom all info først.

Quote flukes1:
    lv1dumper requires that some patches to lv1 and lv2 are already in place. I’ll describe how to add these patches. They have been tested but I cannot guarantee that they won’t brick your PS3. Do not do this unless you’re comfortable with that.

"Waninkoko" sin cfw har jeg tro på.

Men ja, det er rett og slett bare å lene seg tilbake å vente på at noen flinke kodere kommer opp med noe nyttig til sluttbrukere (sånn som det egentlig har vært siden jb var mulig,dette er bare starten,så det kommer nok masse snax iløpet av året) når de gjør det så blir nok postene oppdatert.

Det blir også spennende å se hvordan det går i rettsaken GeoHot vs sony. (for de som har fått med seg det) Dette er en viktig rettsak for å slåss mot lukkede systemer. Rettsaken med apple og iphone jailbreak førte til at jailbreak på telefoner ble lovlig, la oss håpe samme skjer med ps3 og alle andre systemer.

Mange spør spørsmålet hvorfor lovlig på telefoner og ikke annet utstyr? ja, det er det vi kommer til å finne ut av denne rettsaken.
    Hvorfor skulle ikke forbukere få lov til å innstallere et hvilket som helst mediacenter på multimedia løsninger de har kjøpt og betalt og rettmessig eier så lenge utstyret tillater det? Og ps3 tilot dette i utgangspunket når de lanserte konsollen og de reklamerte tom for det, men så setter Sony seg ned å fjerner løsningen i etterkant.. Ikke rart det blir krig.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Igår jailbreaket eg ps3`en min med Geohot 3.55JB,for og ta innpå en patch til MW2. Igår kveld når eg skulle prrøve og ta innpå en ny patch(via Awesome File Manager) så begynte ps3`en og fryse..og den ville ikke a. Når jeg fikk den av og startet den opp igjen,fryste den igjen,og en RØD skjerm som sto at den trengte service..

Jeg er veldig redd for at jeg har krasjet den no,eg har endel på harddisken og vill helst ikke miste det...så det eg lurer på er om jeg kan RE-Jailbreake den,med en jailbreak som er scannet(sikker en)..For det er mest sansynlig virus på den jeg har no(eller så er det Awsome File Manageren) Men hvordan gjør jeg det? Er det bare og putte JB-en på minnepennen og gjøre det samme igjen? Når jeg har fått lastet patchen inn på ps3en,sletter jeg Awesome File Manager,itilfelle det er noe virus på den..

Takker for svar !

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hei
    Igår jailbreaket eg ps3`en min med Geohot 3.55JB,for og ta innpå en patch til MW2. Igår kveld når eg skulle prrøve og ta innpå en ny patch(via Awesome File Manager) så begynte ps3`en og fryse..og den ville ikke a. Når jeg fikk den av og startet den opp igjen,fryste den igjen,og en RØD skjerm som sto at den trengte service..

Jeg er veldig redd for at jeg har krasjet den no,eg har endel på harddisken og vill helst ikke miste det...så det eg lurer på er om jeg kan RE-Jailbreake den,med en jailbreak som er scannet(sikker en)..For det er mest sansynlig virus på den jeg har no(eller så er det Awsome File Manageren) Men hvordan gjør jeg det? Er det bare og putte JB-en på minnepennen og gjøre det samme igjen? Når jeg har fått lastet patchen inn på ps3en,sletter jeg Awesome File Manager,itilfelle det er noe virus på den..

Takker for svar !
    Det er akkurat det jeg mener med å ikke innstallere ting blindt uten å lese og researche all info først. Det er mye fake der ute, også i forbindelse med "Waninkoko" sin nye cfw som skal komme, så vær forsiktig med hva dere innstallerer..

Men til saken,ser ut som du har fått "The red screen of death". Hvilken patch var det som utløste dette,var den til mw2 eller noe annet? Har du innstallert ny fw i service mode eller noe? Har sett at det kan utløse dette. Prøv å se om du klarer å komme i recovery mode, se noen poster lenger bak eller post #1 hvordan du kommer i recovery mode. Om du klarer det så prøv å legg inn ofw 3.55. funker det så kan du legge inn geohot sin cfw igjen om du ønsker.

Edit: awsome file manager skal være grei, ingen virus på den,om du ikke har lasta ned en fake en da.
    Edit2: Om du ikke har testet enda, prøv dette først før du prøver metoden over:
    Ta ut alle kabler og sett i på nytt, ta ut og inn hardisken. koble til alle kabler og prøv å start på vanlig måte. Om det ikke funker så prøver du metoden over.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var gleden over å spille online borte også. Blir nok mye av dette i de fleste spill fremover.

PS3-hack ødelegger «Modern Warfare 2» - PressFire.no

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det eneste jeg ikke liker med alt dette. At dørene åpnes for pirater og de forbanna cheaterne... Jeg støtter ingen av de.

Personlig spiller jeg ikke så veldig mye, jeg er den som bruker ps3 mest til film, og egentlig venter på en bra media sw, men jeg sier ikke nei takk til å spille online en gang i ny og ne fordet. Dog så spiller jeg aldri mw2 lenger. mw2 er jo den største plassen for cheatere og script kiddies også da.

Det er den store baksiden med dette, men om jeg kan innstallere et råbra mediacenter på min ps3 så gir jeg egentlig blanke i spill, eller spiller heller offline.

Btw 2 nye cfw ute. Jeg aventer med å legge noen linker om det her, jeg håper de som følger med kan lese.. Det er rappotert om masse bricking over hele fjøla.. Så jeg følger stille med i bakgrunden før jeg evt poster noen linker her.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det jeg mener med å ikke innstallere ting blindt uten å lese og researche all info først. Det er mye fake der ute, også i forbindelse med "Waninkoko" sin nye cfw som skal komme, så vær forsiktig med hva dere innstallerer..

Men til saken,ser ut som du har fått "The red screen of death". Hvilken patch var det som utløste dette,var den til mw2 eller noe annet? Har du innstallert ny fw i service mode eller noe? Har sett at det kan utløse dette. Prøv å se om du klarer å komme i recovery mode, se noen poster lenger bak eller post #1 hvordan du kommer i recovery mode. Om du klarer det så prøv å legg inn ofw 3.55. funker det så kan du legge inn geohot sin cfw igjen om du ønsker.

Edit: awsome file manager skal være grei, ingen virus på den,om du ikke har lasta ned en fake en da.
    Edit2: Om du ikke har testet enda, prøv dette først før du prøver metoden over:
    Ta ut alle kabler og sett i på nytt, ta ut og inn hardisken. koble til alle kabler og prøv å start på vanlig måte. Om det ikke funker så prøver du metoden over.
    Hmm..ok..Men PS3`en funker..eg bare tok den av og på når "Red screen of death" kom fram..Det var en patch til mw2..Eg fant alt på youtube..Men kan eg bare re-jailbreake den`?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller fifa en del online, men blir jo ikke det samme når det blir laget til diverse chets osv. Kommer der en bra mediacenter løsning blir jeg kjempe fornøyd, og kan da la stuepcen få dø...

Jeg står nok på vent med jailbreak videre til det ikke florerer med meldinger om ødelagte ps3 rundt om.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for all del ikke innstaller noen av de 2 nye cfw som er ute enda. Geohot sin cfw 3.55 er ok,ikke innstaller noe annet en det foreløpig. Grunnen til bricks er lv1/lv2 patching. Som jeg fryket og som jeg også postet tidligere, lv1/lv2 patching er ikke noe du leker med..

Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Men kan eg bare re-jailbreake den`?
    Om du ikke har innstallert ofw 3.55 så skal du fortsatt være på geohot sin cfw 3.55

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for all del ikke innstaller noen av de 2 nye cfw som er ute enda. Geohot sin cfw 3.55 er ok,ikke innstaller noe annet en det foreløpig. Grunnen til bricks er lv1/lv2 patching. Som jeg fryket og som jeg også postet tidligere, lv1/lv2 patching er ikke noe du leker med..

Om du ikke har innstallert ofw 3.55 så skal du fortsatt være på geohot sin cfw 3.55
    Hæ? ofw? cfw? :P

Er denne trygg?YouTube - Tutorial Mw2 Challenge Lobby on 3.55 Ps3 Jailbreak without dongle || TsRâ„¢||

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, du er ny i tråden her du kansje. ofw= ofisiell fimware cfw=custom firmware.

Youtube hadde jeg egentlig holdt meg langt unna når det kommer til dette, om det ikke er postet på de største ofiisielle jailbreak nettstedene,linker til disse er i post #1. Om den er trygg vet jeg ikke. Ta deg en svipp tur på post #1 og begynn der er mitt forslag.

Edit: som jeg sa så skal du ikke trenge å re-jailbreake som du kaller det om du ikke har innstallert den ofw 3.55 etter du fikk problemet du hadde. da skal du fortsatt være på geohot sin 3.55
    Edit2: eller var det jeg som missforsto, du skrev jo at ps3'en funker i din forige post.. så da går jeg utifra at den funker normalt etter at du slo den av når du fikk red screen of death.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen går gale så er kanskje denne linken grei å ha.

How To Fix Ur BRICKED Ps3.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne cfw skal være sikker, men Før du går videre så vær obs på at flashing av fw alltid innebærer en risk for at noe kan gå galt. Om strømmen skulle gå eller du skrur av konsollen ved oppdatering eller det på andre måter skulle oppstå en "bad flash". se også F.A.Q punkt 3 i post #1.

Teknsike utrykk: FW= Firmware OFW= Offisiell Firmware CFW= Custom Firmware

* Er du på ofw 3.56 stop reading, you're shit out of luck. Eller med andre ord,ikke mulig enda.

For å installere denne trenger du ofw 3.55 og "Kmeaw" sin fw patch.
    Official Sony 3.55: PS3Hax Network - Playstation 3 Hacks and Mods - Downloads - PS3 3.55 FW Update
    Kmeaw 3.55 fw patch: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Prepatced kmew: Om du laster ned denne så hopp direkte til steg 7 under installasjons instruksjonene, takk til "zx300" for link: Dashhacks :: PS3-Hacks :: kmeaw's 3.55 CFW Patched PUP
    MD5-SHA checker: MD5_SHA-1 Utility.exe

MD5:
    Official Sony 3.55: CA595AD9F3AF8F1491D9C9B6921A8C61
    Kmeaw 3.55 fw patch etter patching: 2be5e87a22bf1e7f48e98fcabd38977b

Sørg for å skjekke MD5 checksumen på filene du laster ned om du laster ned fra noen andre steder for å vite at det ikke er fake..

For å installere korrekt går du frem på følgende måte:

1. last ned filene over.
    2. Lag en ny mappe på C: som du kaller kmeaw, her legger du ofw 3.55, bsdiff,bspatch,license og patchfile.
    3. Åpne cmd, ved å trykke windosknappen + R skriv inn cmd å trykk enter
    4. Skriv "cd C:\kmeaw" å trykk enter
    5. skriv "bspatch PS3UPDAT.PUP PS3CFW.PUP patchfile" å trykk enter, etter et par sekunder vil det dukke opp en fil i mappen din med navnet PS3CFW.PUP
    6.Slett PS3UPDAT.PUP og endre navn på PS3CFW.PUP til PS3UPDAT.PUP
    7. Sjekk at MD5 stemmer overens med det som er oppgitt over

PUP filen som du nå har legger du på en formatert FAT32 usb pinne. På minnepenen lager du en mappe som heter PS3, inni PS3 mappen lager du enda en mappe som heter UPDATE, i UPDATE mappen legger du PUP fila som du har pakket ut. (NB!! Husk STORE bokstaver på mappene.)

* Er du på en lavere fw enn 3.55 så oppdater til ofw 3.55 på vanlig måte igjennom XMB og velg og oppdatere igjennom usb, så oppdaterer du til kmeaw igjennom recovery mode.
    * Er du på ofw 3.55 så oppdater til kmeaw igjennom recovery mode.
    * Er du på Geohot sin cfw så oppdater til ofw 3.55 gjennom recovery mode, så oppdater du til kmeaw sin gjennom recovery mode.
    * Er du på "Wutangrza/flukes1" sin cfw med geohot oppå så gjør samme som på forige punkt.

Flashing av firmware i recovery mode:

Step 1: Slå av konsollen.
    Step 2: Nå holder du power knappen inne (på konsollen, ikke kontrollen), systemet vil starte opp og slå seg av igjen.
    Step 3: Slipp power kanppen og trykk og hold inne power knappen en gang til, du vil høre 1 pip fulgt av 2 pip til.
    Step 4: Slipp power knappen og følg instrukjonene på skjermen. Du er nå i recovery mode.
    Step 5: Sett inn USB pennen og velg sytem update
    Step 6: velg Update via Storage Media
    Step 7: den vil si "found Version 3.55"
    Step 8: velg OK
    Step 9: Aksepter betingelsene og innstaller updaten.
    Step 10: på under 1 min vil konsollen oppdatere seg, den vil pipe 4 ganger før den slår seg av.
    Step 11: Trykk på power kanppen (på konsollen, ikke på kontrollen.)

All done!

Fordelen med å ha kun ha kmeaw er at du kan spille uten disc på de spill som støtter det. Har du "Wutangrza/flukes1" sin cfw med geohot oppå så funker ikke dette. Om du ikke bruker EBOOT metoden da selvfølgelig. På de spill som må ha disc i vil et hvilket som helst spill funke.

Oppdateringer= OK
    PSN= (merk at om du velger å spille på PSN så er det alltid en risk for å bli banna. You have been warned) For å komme på PSN så må du gjøre et par ting for å unngå at ps3 spør etter siste OFW, veldig fin guide for det finner du her: [Tutorial] Connecting to PSN on 3.55 with no VMWare – 3 Steps | PS3Hax Network

Om du har noen apps innstallert fra før så innstaller disse på nytt igjennom usb stick og overskriv dine gamle.

Sørg for å ha siste versjon av din Backup Manager.
    Offisiell tråd for MultiMAN: multiMAN - multifunctional tool for your PS3 (Game manager/File manager/FTP/AVCHD/BDMV) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community
    Offisiell tråd for Rogero manager: Rogero Manager v7.8 - A modification of Open Manager! - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Feilsøking av spill som ikke vil loade gjøres alltid på følgende måte:

1. Sjekk F.A.Q punkt 7 post #1 på disse sidene står det erfaringer på div spil,her kan det være at det står noe nyttig. Enda en link med spill som er bekreftet at fungerer: (200) Backups That Work On 3.55 Kmeaw - PSX-SCENE: The oldest and most trusted Playstation Scene Community
    2. Prøvd uten disc? Sett inn hvilket som helst spill og prøv på nytt. Spillet skal da startes fra disc ikonet som skal ha endret seg til ditt spill, ikke app mappen
    3. Sørg for å slette all GAME DATA i XMB
    4. Om du har innstalert oppdateringer, slett denne under GAME DATA og prøv på nytt.
    5. kjør fix permession som er linket i Rogero tråden og prøv på nytt (skjermen skal bli svart når du kjører fixpermission,vent.. til du kommer tilbake til XMB)
    6. Prøv en annen Backup Manager
    7. Noen spill trenger oppdateringer for å i det hele tatt starte. Sjekk dette i linkene som er i F.A.Q punkt 7. Last ned oppdatering på ditt spill på pc via PS3 Game Updates - Brewology - PS3 PSP WII XBOX - Homebrew News, Saved Games, Downloads, and More! flytt over til ps3 i samme mappe som spillet ditt og prøv igjen.
    8. Du har alltids EBOOT metoden. Dean har gjort dette veldig enkelt i sin MultiMAN med shadowcopying og ja... Se tråden for MM
    9. Legg en post her med så mye info som mulig om problemet i håp om at andre har et tips.
    10. Google, evt sjekk de 2 største jb sidene psgroove og psx-scene linket i post #1 på disse sidene finner du stort sett svar på alt du lurer på.

Source: Backup Manager Patch For CFW Released - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Edit: Fixet et par linker

Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •