PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke helt sikker på hva du mener med å kopiere innholdet inn i USRDIR.
    Er det det innholdet som er i BCUS98229? Er inni den mappa nå, men er ikke sikker hva jeg skal kopiere inn i USRDIR.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en fordel å kunne oppdatere spillene, men er det ikke da bare å patche denne ini fila på nytt etter oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Hei hei!

Først, jeg har lagt til en ny oppdatert versjon av MultiMAN: PSGroove.com - MultiMAN v01.12.05 Arrives for 3.55
    (også lagt denne til i post #2)

Innstaller denne og prøv på nytt. Skate 3 skal visst fungere med direct boot som du sier, men virker som at skate 3 har problemer på noen regioner.. Hvilken id har spillet ditt, er det BLES00760?

Ikke innstaller noen update om spillet spør om det.

Kan hende du må nødt til å patche EBOOT.INI for å få det til å funke.
    Her har du en ferdig patchet pkg for skate 3: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Det viste seg att jeg allerede hadde nyeste versjon av multiman
    Id på skate var BLES00760 ja.
    brukte den, ferdig patchet pkg for skate 3... men fikk opp....att en nyere versjon finnest allerede...
    Men vart litt klokere alikevel, da jeg leste att en EBOOT.INI fil, er det samme som exe. fil i windows (oppstartsfil)
    Da vart det litt mer logisk hvorfor en må patche EBOOT.INI fila på ett PS3 spill.
    Kan det være en ide å prøve "openman" prog. istedenfor ?
    men hvordan få til å patche EBOOT.INI må jeg nok gruble mer på.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Irea
    Er ikke helt sikker på hva du mener med å kopiere innholdet inn i USRDIR.
    Er det det innholdet som er i BCUS98229? Er inni den mappa nå, men er ikke sikker hva jeg skal kopiere inn i USRDIR.
    1. Gå til mappen for ditt spill, her har du en mappe som heter PS3_GAME, om du åpner den mappen har du en mappe som heter USRDIR.
    2. Alt innholdet i den mappa UNTATT EBOOT.BIN skal kopieres til den banen jeg skrev i forige post.
    3. Ble det tydligere forklart nå?
    4. Sånn bare for å få det skikkelig inn: dittspill som regel med en ID BXXX/PS3_GAME/USRDIR kopier alt innhold bortsett fra EBOOT.BIN å putt i dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR
    5.

Grunnen til at du ikke skal kopiere EBOOT.BIN er at .pgk fila allerede har innstallert ferdig patched EBOOT.BIN.

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Er jo en fordel å kunne oppdatere spillene, men er det ikke da bare å patche denne ini fila på nytt etter oppdatering?
    Teoretisk ja, men jeg har ikke prøvd..

Sitat Opprinnelig postet av hobby610
    Det viste seg att jeg allerede hadde nyeste versjon av multiman
    Id på skate var BLES00760 ja.
    brukte den, ferdig patchet pkg for skate 3... men fikk opp....att en nyere versjon finnest allerede...
    Men vart litt klokere alikevel, da jeg leste att en EBOOT.INI fil, er det samme som exe. fil i windows (oppstartsfil)
    Da vart det litt mer logisk hvorfor en må patche EBOOT.INI fila på ett PS3 spill.
    Kan det være en ide å prøve "openman" prog. istedenfor ?
    men hvordan få til å patche EBOOT.INI må jeg nok gruble mer på.
    Du kan prøve med openman også, men tror ikke det vil ha noe å si.
    Fulgte du de 3 stegene i min post litt lenger opp? post #120..

Om du har en DEMO med skate 3 liggende fra før så slett denne. Regner med du har spilt SKATE 3 før på vanlig måte og da sikkert oppdert til en nyere versjon. Det høres mest logisk ut i mine ører og at du derfor får den beskjeden. Du må da slette updaten. Alle updates som blir innstallert havner i Game data mappa i XMB menyen. (den første mappa som ligger under spill menyen)

Om du følger step by step guiden lenger opp så skal det ikke være noe problem å patche din egen. her er foresten en tutorial til. Noen vil kansje synes denne er bedre: [TUTORIAL] Installing game backups as .PKG's and boot from 3.55 GEOHOT - Windows Ver. - PS3Hax Network - Playstation 3 Hacks and Mods

Edit: uhm... den tutorialen var ikke så bra som jeg trodde like vel, bruk heller den jeg har postet tidligere. post #105
    Edit2: eller bruk en autopatcher.. som: PS3 BD2HDD - PlayStation 3 BD Game to HDD Game GUI App - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks
    Eller PS3ISO
    Vet ikke hvor bra disse funker,men verdt et forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Gå til mappen for ditt spill, her har du en mappe som heter PS3_GAME, om du åpner den mappen har du en mappe som heter USRDIR.
    2. Alt innholdet i den mappa UNTATT EBOOT.INI skal kopieres til den banen jeg skrev i forige post.
    3. Ble det tydligere forklart nå?
    4. Sånn bare for å det skikkelig inn: dittspill som regel med en ID BXXX/PS3_GAME/USRDIR kopier alt innhold bortsett fra EBOOT.INI å putt i dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR
    5.

Grunnen til at du ikke skal kopiere EBOOT.INI er at .pgk fila allerede har innstallert ferdig patched EBOOT.INI.

Teoretisk ja, men jeg har ikke prøvd..

Du kan prøve med openman også, men tror ikke det vil ha noe å si.
    Fulgte du de 3 stegene i min post litt lenger opp? post #120..

Om du har en DEMO med skate 3 liggende fra før så slett denne. Regner med du har spilt SKATE 3 før på vanlig måte og da sikkert oppdert til en nyere versjon. Det høres mest logisk ut i mine ører og at du derfor får den beskjeden. Du må da slette updaten. Alle updates som blir innstallert havner i Game data mappa i XMB menyen. (den første mappa som ligger under spill menyen)

Om du følger step by step guiden lenger opp så skal det ikke være noe problem å patche din egen. her er foresten en tutorial til. Noen vil kansje synes denne er bedre: [TUTORIAL] Installing game backups as .PKG's and boot from 3.55 GEOHOT - Windows Ver. - PS3Hax Network - Playstation 3 Hacks and Mods

Edit: uhm... den tutorialen var ikke så bra som jeg trodde like vel, bruk heller den jeg har postet tidligere. post #105
    Takker for super info fra deg :-)))
    Det må nok innrømmest.... att jeg nok aldri har prøvd det skate 3 spillet (er nok min sønn på 13 som er ivrig der....(kun litt WRC her ;-)
    Tror nok jeg skal få sletta den updaten til spillet ja.
    Men bare for å få oppklart noe. når du skriver dette (les under) , er det da noe en da ordner i ps3 (multiman ol.) eller må dette gjøres i PC (windows) og så overføres til PS3

1. Innstaller .pkg fila
    2. Kopier alt innholdet UNNTATT EBOOT.INI i USRDIR mappa som ligger i /PS3_GAME til dev_hdd0/game/BCUS98229/
    (altså slik at det blir slik: dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR)
    3. Kjør spillet fra XMB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Bruker blackbox, er link i post 2 trur jeg. og filezilla på pc`n er et program sånn at du kan overføre filer fra pc`n til ps3`n.

Men har et problem her, hvordan kopierer jeg filer og ikke bare dropper de inn i mappene?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby610
    Men bare for å få oppklart noe. når du skriver dette (les under) , er det da noe en da ordner i ps3 (multiman ol.) eller må dette gjøres i PC (windows) og så overføres til PS3

1. Innstaller .pkg fila
    2. Kopier alt innholdet UNNTATT EBOOT.INI i USRDIR mappa som ligger i /PS3_GAME til dev_hdd0/game/BCUS98229/
    3. Kjør spillet fra XMB
    1. gjøres på ps3,via usb stick
    2. Bruker jeg å gjøre med black box ftp på ps3 og filezilla på pc (da disken min er full,lagrer jeg alle spill på pc) , mulig du kan gjøre det direkte ifta MultiMAN også, den har jo filmanager så det skulle gå. men jeg liker black box og filezilla bedre
    3. selvforklarende (ja, om du vet at XMB står for menysystemet på ps3 da)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Irea
    Jeg Bruker blackbox, er link i post 2 trur jeg. og filezilla på pc`n er et program sånn at du kan overføre filer fra pc`n til ps3`n.

Men har et problem her, hvordan kopierer jeg filer og ikke bare dropper de inn i mappene?
    Gå inn i mappen med filene du skal kopiere, velg enten å dra over en og en fil eller hold inne CTRL mens du klikker på de filene du skal kopiere eller trykk CTRL+A for å markere alt og fjern de filene du ikke skal kopiere ved å holde CTRL inne mens du klikker på de. dra så over dit du skal kopiere

Dette er basic pc kunnskaper gutter..... (godt jeg tar det piano med et par øl, ellers hadde jeg bedt dere ta et aldri så lite lynkurs evt en bolle. )

Edit: ved å dra/droppe de inn i mappene så kopierer du.. eller laster opp er det egentlige utrykket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg flyttet alt fra /dev_hdd0/GAMES/BCUS98229/PS3_GAME/USRDIR utenom EBOOT.INI, den fila som ligger der hete egentlig EBOOT.BIN vet ikke om detter er den det er snakk om her. fant hvertfall ikke .INI fila. men flyttet alt utenom den .BIN fila til /dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR men det funker ikke nå heller, sikkert gjort noe galt her?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, beklager! jeg som tuller, jeg mener selvfølgelig EBOOT.BIN (fatter ikke hvorfor jeg skriver .INI hele tiden, æsj ny tur med redigering)

Om det ikke funker så betyr nok det at de som har patcha EBOOT.BIN har satt en annen bane. Det lå ikke noe info i fila du lastet ned bortsett fra .pkg fila?

Siden den egentlig skal funke så ligger problemet i at din bane ikke samsvarer med EBOOT.BIN sin. Jeg foreslår da at du enten leter etter info om en annen .pkg eller patcher din egen.

Det du må gjøre for å se problemet i din fil er rett å slett å dekryptere .pkg, dekryptere EBOOT.BIN å bruke en hex editor til å se hva som er satt som bane. siden det tydligvis ikke er den som du prøvde. Det er det jeg mente med at det er dumt folk ikke skriver hvilken bane de har brukt i EBOOT.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det skrives diverse steder at en bør vente en dag eller to med Jailbreak pga pågående arbeid av en "flukes1". Snakkes om at han i løpet av morgendagen kommer med en firmware som tillater "backup manager" og diverse andre ting som gjør det verdt å vente på.

Vet du noe rundt dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det skrives diverse steder at en bør vente en dag eller to med Jailbreak pga pågående arbeid av en "flukes1". Snakkes om at han i løpet av morgendagen kommer med en firmware som tillater "backup manager" og diverse andre ting som gjør det verdt å vente på.

Vet du noe rundt dette?
    Ja,jo jeg leste nyheten når den kom ut. Men jeg har ikke fulgt med på den de siste dagene. flukes1 sin cfw innebærer at man må modifisere lv2_kernel for å få syscalls. Modifisering av lv2_kernel er ikke bare bare, her kan du ødlegge konsollen din om det ikke er skikkelig gjort. så jeg rører ikke den før den er helt klar og flere har testet den og sier at den er ok.

Men takker for at du minte meg på det, så kan jeg oppdatere meg litt der og.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som ikke får de ferdige .pkg til å funke så er det enkleste å patche selv. Pga at du må vite hvilken bane som er brukt i EBOOT. Som sagt så er det noen som er flinke å legger til dette når de laster opp pkg,mens andre ikke.
    Enkleste metoden blir da å bruke en auto patcher som den jeg linket til tidligere:
    PS3ISO

Quote: UPDATE still some problems signing 3.55 but 3.41 is 100% working. some users are reporting that signing the 3.55 package manually afterward's works

Det vil da si at det er noen bugfix som må til for å få den til å fungere 100% på 3.55, men du kan signe .pkg manuel selv, med f.eks PSGroove.com - PS3 PKG Signer Windows GUI Released

Eller Bruke step by step guiden som også er postet tidligere. Alt står veldig greit forklart så kan du lese enkelsk er det 0 problem. det står eksakt hva du skal gjøre. [EASIEST GUIDE YET] BDVD into HDD/USB/CF/MS/SD EBOOTs. - Page 80 - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Merk at du ikke kan ha fler enn 8 bokstaver/tall i ID'en til spillet. tidligere eks /dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR
    BCUS98229 har 9 ser dere.. om den ferdige .pgk'en er patcha med BCUS98229 så vil ikke det funke. Da må du korte ned til 8.. basicly kan du kalle mappen med spillet i hva du vil f.eks /dev_hdd0/game/GOWC/USRDIR bare dette er redigert i EBOOT

Edit: Bare sånn at dere skal forstå logikken: Se på .pkg/EBOOT.BIN som en snarvei på desktopen din til mappen som inneholder alle filene som spillet trenger for å kunne kjøre. Om .pkg/EBOOT.BIN inneholder feil bane så vil ikke spillet starte. Eks .pkg har banen /dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR mens spillet egentlig ligger i /dev_hdd0/game/GOWC/USRDIR. Når du da prøver å starte spillet så vil den lete etter filer i /dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR men der ligger jo ingen filer får de ligger jo i /dev_hdd0/game/GOWC/USRDIR
    .pkg skjønner derfor ingenting å spillet vil ikke starte.

Å det som skjer når EBOOT.BIN blir redigert er at du lurer PS3 til å tro at du har lastet ned et gratis spill fra PSN.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Par ting her...

Siden det er snakk om å vente på en ny firmware skal bli tilgjengelig, vil jeg da miste noen av programmene eller spillene som blir lagt inn på ps3 om jeg går for CFW alt nå?

Hva vil i så fall fordelene/ulempene med å vente være?

Jeg kommer etterhvert til å få på plass en større disk i min ps3, så når jeg nå skal ta backup av spillene jeg har for å få disse over på ps3 sin HD vil jeg gjerne få de over på filserveren samtidig. På denne måten sparer jeg meg selv for mye arbeid med hensyn til å måtte gjøre hele prosessen på nytt når jeg har byttet disk. Hva er her framgangsmåten? Må jeg kopiere spillene ut fra PS3 via ftp, eller er der andre metoder som er mer effektiv?

Spillet som blir desidert mest spilt her er Fifa 11, men for å kunne spille online med dette må en godta oppdateringer i spillet.

Jeg ser at dette er noe en helst skal unngå, men finnes der noen måter å få integrert oppdateringene eller få det til å virke etter en oppdatering, eller må jeg her bare prøve meg frem med å patche på nytt etter at oppdateringen er ferdig?

Vet du om der jobbes med enklere og bedre metoder på å få dette til å virke, eventuelt hva status er i en slik prosess? Tenker da helst for å få spill til å virke med oppdateringer osv uten å måtte gjøre så veldig mye annet enn å godta oppdateringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke GOW funker med direct boot, der må du nok patche EBOOT.BIN, men funker for dem som har gjort det.

Her har du ferdig pkg for GOWC Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Det som er litt dumt er at noen av de som laster opp disse patcha EBOOT filene ikke skriver hvilken bane de har satt i EBOOT fila.

Men prøv først standard som for GOWC blir dev_hdd0/game/BCUS98229/ Om det ikke ligger instruksjoner i filen du laster ned

1. Innstaller .pkg fila
    2. Kopier alt innholdet UNNTATT EBOOT.BIN i USRDIR mappa som ligger i /PS3_GAME til dev_hdd0/game/BCUS98229/
    3. Kjør spillet fra XMB

Disse stegene er standard for alle ferdige patcha EBOOT.BIN filer.. Må bare byttes ut med riktig bane..

Funker ikke det så ligger det en annen bane i EBOOT.INI fila så da må pkg fila pakkes ut å du må sjekke EBOOT fila hvilken bane som er brukt. Det er idiotisk at folk ikke skriver det når de laster opp.. Noen er flinke å gjør det men.

Eller du kan Patche din egen, jeg ville gjort det om du ikke får det til å funke med den .pkg fila. Da lærer du samtidig noe også og er ikke avhengig av å vente på at noen gjør det for deg visst det plutselig er et spill som ingen har patcha EBOOT.BIN på.

Edit: Og ikke innstaller noen oppdateringer, for da overskriver du EBOOT.BIN fila
    Nå jeg jeg prøvd i utallige timer å fikse (patch'e) den EBOOT filen etter instuksene på denne siden: [EASIEST GUIDE YET] BDVD into HDD/USB/CF/MS/SD EBOOTs. - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Men når det kommer til HEX programmet så stopper det helt for meg, er bare en hel del tall og bokstaver jeg ikke forstår noe av.

Noen som har en lettere måte eller kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette videre?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Par ting her...

Siden det er snakk om å vente på en ny firmware skal bli tilgjengelig, vil jeg da miste noen av programmene eller spillene som blir lagt inn på ps3 om jeg går for CFW alt nå?

Hva vil i så fall fordelene/ulempene med å vente være?

Jeg kommer etterhvert til å få på plass en større disk i min ps3, så når jeg nå skal ta backup av spillene jeg har for å få disse over på ps3 sin HD vil jeg gjerne få de over på filserveren samtidig. På denne måten sparer jeg meg selv for mye arbeid med hensyn til å måtte gjøre hele prosessen på nytt når jeg har byttet disk. Hva er her framgangsmåten? Må jeg kopiere spillene ut fra PS3 via ftp, eller er der andre metoder som er mer effektiv?

Spillet som blir desidert mest spilt her er Fifa 11, men for å kunne spille online med dette må en godta oppdateringer i spillet.

Jeg ser at dette er noe en helst skal unngå, men finnes der noen måter å få integrert oppdateringene eller få det til å virke etter en oppdatering, eller må jeg her bare prøve meg frem med å patche på nytt etter at oppdateringen er ferdig?

Vet du om der jobbes med enklere og bedre metoder på å få dette til å virke, eventuelt hva status er i en slik prosess? Tenker da helst for å få spill til å virke med oppdateringer osv uten å måtte gjøre så veldig mye annet enn å godta oppdateringen.

Nei, du mister ingen filer ved å bruke cfw.

Fordelen/ulempen vet jeg ikke enda, side det ikke er klart om fluke1 sin cfw faktisk er bedre. Men man kan kjøre flere spill nå ved å redigere EBOOT, enn man har kunnet noen gang tidligere med syscalls.. tom spill som aldri har fungert med syscalls funker nå ved EBOOT redigering. Så pr i dag er det den beste metoden.

Når jeg sier syscalls så refererer jeg bare til metoden som var først ute med dongle. Det fluke1 gjør er rett å slett å prøve å overføre denne metoden til bruk uten dongle, men da med en cfw.

ang spill til filserver er ftp,den beste og raskeste måten. ftp går over lokal nettet ditt og derfor får du mye større hastigheter enn med usb f.eks.

Det jobbes hele tiden med enklere prossesser for å få det så enkelt som mulig for sluttbrukeren. Vi har gått fra dongle,til uten dongle og helt uten disc i ps3. Med cfw så stater man bare opp på vanlig måte,isteden for å ta ut strøm,sette i dongle trykke power + eject. å flere spill funker enn før. Det må kalles fremgang eller?

ang oppdatering på fifa, så er det rett å slett bare å google å prøve å feile. Et kjapt søk på google med: fifa eboot 3.55 ga meg dette,merk at han sier at han fant denne infoen i eboot repository tråden (som du da burde lese) som jeg også har linket til tidligere:

I've seen some reports that you can manually add the required files to update FIFA to 1.03 and then get online. Check through the 3.55 eboot repository thread. I haven't personally this though.

Things that I've noticed in my research:
    - the eboot.bin doesn't actually reference dev_bdvd anywhere. The only references seem to be in the fifazs.self file.
    - on the omg file that partially work (allows game booting but not manager mode) the eboot.biomes significantly larger going from 75kb to 12mb. I haven't unselfed this to see what the difference might be just yet.
    - I believe the issue could be that in the Hermes payload some file references were hardcoded to specific locations (like \dev_hdd0\game). The pl3 payload uses syscall35 instead of syscall36 and fixed the manager mode issue I was having on 3.41 at the time.

What's next?
    - look at the 12mb eboot and see the differences
    - get help from someone with a more indepthknowledge of the Hermes and pl3 payloads to explain the syscall35 and syscall36 differences. This might point us in the right direction to fixing the issue
    - understand if there's any potential for symbolic links etc within the fw that could help fix this issue

Som jeg sier og alltid har sagt, google er din beste venn.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Nå jeg jeg prøvd i utallige timer å fikse (patch'e) den EBOOT filen etter instuksene på denne siden: [EASIEST GUIDE YET] BDVD into HDD/USB/CF/MS/SD EBOOTs. - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Men når det kommer til HEX programmet så stopper det helt for meg, er bare en hel del tall og bokstaver jeg ikke forstår noe av.

Noen som har en lettere måte eller kan forklare meg hvordan jeg skal gjøre dette videre?
    hehe, jeg skjønner det kan virke skremmende å kansje ser vanskelig ut,men det er ikke det...

Om du buker HxD som blir brukt i guiden, så er det ikke værre enn å trykke search og replace (evt search og find). Så skriver du inn dev_bdvd som du skal erstatte med dev_hdd0, (se margen på høyre side) se samtdig på resten av banen, det er her du skal sette hvor spillet skal ligge eks. dev_hdd0/game/GOWC/USRDIR

sørg for at det du kaller spillet (GOWC, i dette tilfellet) ikke overstiger 8 tall/bokstaver. Som regel så står ID en til spillet her,men du kan kalle den hva du vil. bruk gjerne samme antall boskatver/tall som er brukt om du ønsker å endre navnet.. så har den 8 bokstaver, så lar du den stå om du ønsker å prøve med ID'en

Alle innstanser av dev_bdvd skal erstattes.

Skjønner du ble skremt av alle tall/bokstaver,men det var ikke vanskelig det vel?

Nå fortsetter du videre,du er på god vei. spør gjerne om du lurer på noe så skal jeg prøve å ta frem teskjeen min.
    Jeg vil heller lære dere å kunne gjøre dette selv enn at folk maser i evigheter i tråden her, hehe.. Jeg kunne selvf bedt derer laste opp fila så hadde jeg fiksa det for dere, men så snill er jeg dessverre ikke. (også da med tanke på evt nye brukere som skulle falle over denne tråden. Til det evt kommer en enda enklere løsning. Jeg ønsker ikke at dette skal bli en "hei, kan noen fikse en EBOOT til BLUR for meg?" tråd... og om noen er så lat at de spør likevel så skal jeg sørge for å si min mening..) Men har du som sagt spørsmål til hvordan du gjør dette selv så prøver jeg å hjelpe så godt jeg kan.

Noen spill er litt tricky, de kjører best med få bokstaver/tall, og app_home må også redigeres f.eks eller andre ting.

Edit: til alle ang EBOOT redigering. Sørg for å google ditt spill for å se om det kansje er noe spessielt med det spillet som du må gjøre ytterlige endringer på før du setter i gang.

Jeg får ikke sakt dette nok, google is your best friend! Det er alltids noen som har testet ditt spill å kan bekrefte om det funker eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg skjønner det kan virke skremmende å kansje ser vanskelig ut,men det er ikke det...

Om du buker HxD som blir brukt i guiden, så er det ikke værre enn å trykke search og replace (evt search og find). Så skriver du inn dev_bdvd som du skal erstatte med dev_hdd0, (se margen på høyre side) se samtdig på resten av banen, det er her du skal sette hvor spillet skal ligge eks. dev_hdd0/game/GOWC/USRDIR

sørg for at det du kaller spillet (GOWC, i dette tilfellet) ikke overstiger 8 tall/bokstaver. Som regel så står ID en til spillet her,men du kan kalle den hva du vil. bruk gjerne samme antall boskatver/tall som er brukt om du ønsker å endre navnet.. så har den 8 bokstaver, så lar du den stå om du ønsker å prøve med ID'en

Alle innstanser av dev_bdvd skal erstattes.

Skjønner du ble skremt av alle tall/bokstaver,men det var ikke vanskelig det vel?

Nå fortsetter du videre,du er på god vei. spør gjerne om du lurer på noe så skal jeg prøve å ta frem teskjeen min.
    Jeg vil heller lære dere å kunne gjøre dette selv enn at folk maser i evigheter i tråden her, hehe.. Jeg kunne selvf bedt derer laste opp fila så hadde jeg fiksa det for dere, men så snill er jeg dessverre ikke. (også da med tanke på evt nye brukere som skulle falle over denne tråden. Til det evt kommer en enda enklere løsning. Jeg ønsker ikke at dette skal bli en "hei, kan noen fikse en EBOOT til BLUR for meg?" tråd... og om noen er så lat at de spør likevel så skal jeg sørge for å si min mening..) Men har du som sagt spørsmål til hvordan du gjør dette selv så prøver jeg å hjelpe så godt jeg kan.

Noen spill er litt tricky, de kjører best med få bokstaver/tall, og app_home må også redigeres f.eks eller andre ting.

Edit: til alle ang EBOOT redigering. Sørg for å google ditt spill for å se om det kansje er noe spessielt med det spillet som du må gjøre ytterlige endringer på før du setter i gang.

Jeg får ikke sakt dette nok, google is your best friend! Det er alltids noen som har testet ditt spill å kan bekrefte om det funker eller ikke.
    1000-takk for svar 8)

Jeg har nå klart å gjøre om alle (2stk) som heter dev_bdvd til dev_hdd0 . Men så står det jo videre i guiden jeg linka til i tidligere: dev_usb000 (right most port), dev_usb001, dev_usb002, dev_usb003, dev_cf, dev_ms or dev_sd.

Skal alle disse også gjøres om til dev_hdd0 ?

Og videre i guiden står det mye om å skifte ut navn på mapper, hvordan gjør jeg dette og er det i PS3'en dette skal gjøres? Isåfall hvordan får jeg spillet til å starte opp fra riktig plasering?

Link jeg refererer til: [EASIEST GUIDE YET] BDVD into HDD/USB/CF/MS/SD EBOOTs. - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Er denne lettere å bruke: UPDATED Auto EBOOT Modificator and Auto PSN Game Updater (3.41 or 3.55) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    1000-takk for svar 8)

Jeg har nå klart å gjøre om alle (2stk) som heter dev_bdvd til dev_hdd0 . Men så står det jo videre i guiden jeg linka til i tidligere: dev_usb000 (right most port), dev_usb001, dev_usb002, dev_usb003, dev_cf, dev_ms or dev_sd.

Skal alle disse også gjøres om til dev_hdd0 ?

Og videre i guiden står det mye om å skifte ut navn på mapper, hvordan gjør jeg dette og er det i PS3'en dette skal gjøres? Isåfall hvordan får jeg spillet til å starte opp fra riktig plasering?

Link jeg refererer til: [EASIEST GUIDE YET] BDVD into HDD/USB/CF/MS/SD EBOOTs. - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Er denne lettere å bruke: UPDATED Auto EBOOT Modificator and Auto PSN Game Updater (3.41 or 3.55) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community ?
    nei, det er helt riktig det du har gjort nå. dev_usb001 osv gjelder bare om du har lyst å prøve å kjøre spillet fra ekstern disk, dev_bdvd erstattes da isteden med dev_usb001 (der 001 tilsvarer hvilken usb port det gjelder.) Men la det stå som det er.

Ok jeg skal finne frem teskjeen og ta resten av guiden på norsk.

Begynner da på eksempelteksten mellom punkt 9 og 10:

Med black box og filezilla så navigerer du deg til dev_hdd0 og åpner denne. her lager du en mappe med navnet på spillet du brukte i forige punkt, alstå brukte du GOWC som navn så gir du samme navn til mappen i dev_hdd0, banen vil nå da se slik ut: /dev_hdd0/GOWC

Så overfører du alle filer i USRDIR mappen på spillet ditt BORTSETT fra EBOOT.BIN til /dev_hdd0/GOWC

10. save ELF fila som du nettop har redigert.
    11. I cygwin skriver du "make_self_npdrm.exe modified_eboot.elf EBOOT.BIN UP0001-xxxxyyyyy_00-0000111122223333" og trykker enter (uten hermetegn og der xxxxyyyyy er GAME ID'en på spillet, alstå om du endret navnet på spillet ditt til noe annet enn GAME ID så er det ikke det du skal bruke her, men selve GAME ID'en)
    12.Du har nå EBOOT.BIN filen du trenger.
    13. Nå må du lage mappestrukturen til .pkg og kopiere alle filer den trenger for å kunne fungere. Først så åpner du notepad I notepad limer du inn denne koden:

Content-ID = UP0001-xxxxyyyyy_00-0000111122223333
    k_licensee = 0x00000000000000000000000000000000
    DRM_Type = Free
    Content_Type = Game_Exec
    PackageVersion = 01.00

Der xxxxyyyyy er din GAME iD

Trykk largre som og endre filtype til alle filer. Large filen som xxxxyyyyy.conf der xxxxyyyyy er din GAME ID.

14. Lag en mappe som heter xxxxyyyyy der xxxxyyyyy er din GAME ID. Nå tar du kopi av TROPDIR mappen og alle de andre filene i PS3_GAME og legger disse i xxxxyyyyy mappen som du lagde. Og ikke glem EBOOT.BIN fila du har redigert (altså ikke USRDIR og de andre mappene,men kun TROPDIR og filene som PARAM.SFO osv.)
    15.åpne param.sfo med HxD, search og replace som i sta, her skal du erstatte DG med HG (DG= DISC GAME, HG= HARD DRIVE GAME)
    16. i cygwin skriv "psn_package_npdrm xxxxyyyyy.conf xxxxyyyyy" og trykk enter(der xxxxyyyyy er din GAME ID)
    17. Om du har gjort alt korrekt så skal du ha en .pkg fil i samme mappe som du fant EBOOT.ELF
    18.(kun for 3.55) i cygwin skriv "package_finalize.exe UP0001-xxxxyyyyy_00-0000111122223333.pkg" og trykk enter (der xxxxyyyyy er din GAME ID)
    19. kopier .pkg fila til ps3 med en minnepinne og innstaller på din ps3
    20. Dette har du allerde gjort over, punket før 10.
    21. Start spillet fra XMB
    22. have fun

Om dette ikke er forståelig så gir jeg rett og slett opp.. :cry:

Om spillet ikke funker, om du får en error eller svart skjerm så kan jeg ikke hjelpe deg. Da er det fram med google. Det kan da være at du må ha en annen bane for ditt spill eller at flere filer må redigeres for at ditt spill skal funke. Eller at ingen har funnet en måte å få ditt spill til å fungere enda. søk og du vil finne..

Eller prøv en auto patcher å se om du får det til da, enda en ny som dukket opp for litt siden: PSGroove.com - Latest News
    ALLE disse autopatcherne gjør AKKURAT det samme som man gjør i denne guiden bare at man ikke lærer noen ting og sparer litt tid. Men å spare tid kan jo være gull av og til.
    Noen av auto patcherne klarer ikke signe .pkg skikkelig. Da må du gjøre punkt 18 i guiden manuelt

Nå føler jeg dere har lært en skammelig mye på en helg, alt fra å markere og kopiere filer til å bruke en hex editor for å endre filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller prøv en auto patcher å se om du får det til da, enda en ny som dukket opp for litt siden: PSGroove.com - Latest News
    ALLE disse autopatcherne gjør AKKURAT det samme som man gjør i denne guiden bare at man ikke lærer noen ting og sparer litt tid. Men å spare tid kan jo være gull av og til.
    Noen av auto patcherne klarer ikke signe .pkg skikkelig. Da må du gjøre punkt 18 i guiden manuelt

Nå føler jeg dere har lært en skammelig mye på en helg, alt fra å markere og kopiere filer til å bruke en hex editor for å endre filer.
    Da har jeg gitt opp å fikse EBOOT.BIN selv (etter å ha holdt på med det i over et halvt døgn og har rota til med så mange filer på PS3 og pc'en at jeg ikke vet hva som er hva lenger), og tenkte jeg skulle prøve RAW GAMES INSTALLER som du linket til.

På dette bildet lurer jeg på:

Der det står "Game folder", må jeg legge over hele spillmappen f.eks BLES00020 fra PS3 over til pc'en for så å legge inn gjeldene plassering på pc'en?

På "PKG Output", lager jeg bare en ny mappe på pc'en som jeg får lagt de ferdige filene fra Raw programmet innpå?

Er det noe mer jeg bør ta hensyn til?
    Og skal jeg legge de ferdige filene inn på samme plassering som jeg hentet de ifra på PS3'en?

På forhånd takk

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •