PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er helt normalt. Etter dette kan du ligge inn pkg filer på en minnepin å installere dei.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte å nevne at du ikke vil se noen forskjell i system info med geohot sin cfw. Men det vil komme nye mapper under games/spill etter du har lagt inn cfw. Når du plugger inn en usb med en app så skal denne innstalleres via mappen Install Package Files.

Om noen har problemer med å få dette til så kan du innstallere cfw i recovery mode. Dette skal ikke være nødvendig, men gjør isåfall følgende:

Step 1: Slå av konsollen.
    Step 2: Nå holder du power knappen inne (på konsollen, ikke kontrollen), systemet vil starte opp og slå seg av igjen.
    Step 3: Slipp power kanppen og trykk og hold inne power knappen en gang til, du vil høre 1 pip fulgt av 2 pip til.
    Step 4: Slipp power knappen og følg instrukjonene på skjermen. Du er nå i recovery mode.
    Step 5: Sett inn USB pennen og velg sytem update under settings.
    Step 6: velg Update via Storage Media
    Step 7: den vil si "found Version 3.55-jb"
    Step 8: velg OK
    Step 9: Aksepter betingelsene og innstaller updaten.
    Step 10: på under 1 min vil konsollen oppdatere seg, den vil pipe 4 ganger før den slår seg av.
    Step 11: Trykk på power kanppen (på konsollen, ikke på kontrollen.)

Voila!.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så status nå er at Jailbreak fungerer helt fint på alle versjoner, men en kan fortsatt ikke spille eller gå online med den enda?

I tillegg er der ikke kommet noen gode mediacenter programmer en kan benytte seg av heller?

Så pr dags dato er hele saken at de har klart det, men det er ikke brukenes til noe nyttig helt enda?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Så status nå er at Jailbreak fungerer helt fint på alle versjoner, men en kan fortsatt ikke spille eller gå online med den enda?

I tillegg er der ikke kommet noen gode mediacenter programmer en kan benytte seg av heller?

Så pr dags dato er hele saken at de har klart det, men det er ikke brukenes til noe nyttig helt enda?
    Jeg oppforder forsåvidt også AV forum brukere til god forum/tråd skikk å lese all info før man poster spørsmål...

Hum.. Altså ikke vondt ment, men du har jo vært her i tråden en stund nå og jeg tørr påstå at du har sovet godt gjennom timene...
    Snu 180 grader å start på nytt.. Du får ikke 200 kr når du passerer start.

Det er faktisk det eneste jeg har lyst å si til deg nå. Har du derimot andre vettuge spørsmål så føl gjerne for å poste igjen, så svarer jeg eller andre så godt vi kan.

I tilegg kan jeg nevne at post #1 og 2 blir oppdatert med jevne mellomrom. Når det er sjanse for minimale endringer i ps3 scenen så vil de mest sannsynlig bli kraftig oppusset slik at alle nye brukere kan ha maksimal nytte av de.

Det jeg kansje kan legge til som status: En ordentlig mediacenter løsning er ikke klar enda. Man kan innstallere mediacenter igjennom linux om man vil det f. eks XBMC, men det vil ikke ha noen nevneverdig nytte. Fordi, det enda ikke er kodet en driver for GPU'en til ps3. Man har full tilgang til GPU,men mangler altså driver.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdige patcha og pakkede EBOOT.BIN for 3.55 kan du hente her: PS3 EBOOT Repository for FW 3.55 - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Step by step guide for å patche dine egne her: [EASIEST GUIDE YET] BDVD into HDD/USB/CF/MS/SD EBOOTs. - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Følg også med på denne, autopatcher så du slipper å gjøre alt selv, noen bugfix som blir fixa etterhvert. patcher til både 3.41 og 3.55: Auto EBOOT Modificator and Auto PSN Game Updater (3.41 or 3.55) - PS3ISO

For å kunne bruke autopatcher så trenger du en dekryptert EBOOT.BIN for ditt spill. step by step guide kun for det finner du her: How to Decrypt Your Own EBOOT.BIN's or SELF Files in Windows

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Backup

Hei. Noen som vet hvorfor jeg ikke kan launche et game som jeg har copyet til harddisken? Jeg vet at jeg mangler folderen app_home ps3_game. Har det noe å si? i så fall, hvordan kan jeg skaffe meg den folderen?

Mvh mortysol

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til AV Forum!

Når du tar backup av et spill så får du en mappe med spillets ID: BLXXXX, inni den mappen er det 2 mapper PS3_GAME og PS3_UPDATE. Har du ikke disse mappene så har du gjort ett eller annet rart. Hvilken Backup Manager har du brukt?

Hvilke mapper og filer har du isåfall? Og hvilket spill er det snakk om?

app_home refererer bare til EBOOT.BIN fila. siden du nevner den så regner jeg med du har prøvd å patche din egen EBOOT.BIN eller plukket opp en ferdig en, fårstår jeg deg riktig da?

hvilken fw er du på og hva eksakt er det du har prøvd hittil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for en fin velkomst

Backup manageren jeg har brukt er open manager. Jeg finner ingen mapper, hvor skal de i såfall komme ? Spillene jeg har copyer av er modern warfare 2 og call of duty 4. ( kjøpt begge spillene )
    Jeg har brukt vanlig usb stick og har fulgt alle guider. Skjønner ikke hvor det kan ha sviktet :?

Er det mulig at du kunne lagd en tutorial for meg og alle de andre noobsene?

Mvh mortysol

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt mer info. Du sier vanlig usb stick, jeg regner med det er en jb dongle? Isåfall er du på fw 3.41? hvilken payload bruker du? Jeg aner egentlig ikke hvilken metode du bruker,siden du ikke nevner noe, prøver bare å gjette meg frem, hehe.

mw2 vil ikke være noe vits i å ta backup av hvis du sitter på 3.41 da det ikke funker, eller du kan få det til å funke, men du får ikke til å save så da er det egentlig pointless. Se punkt 7 på f.a.q i post #1 kan være lurt å sjekke den linken for å se om et spill funker.

Du kan kansje få det til å funke på fw 3.41 eller 3.55 om du bruker metoden for å patche EBOOT.BIN. For 3.41 trenger du da kakaroto sin cfw 3.41. for 3.55 ville jeg valgt geohot sin. Men jeg ville googla det først, siden mw2 i utgangspunket aldri har funket skikkelig.

Jeg tror open manager bruker OMAN46756 som standard. det vil si, di spill du kopierer skal havne i /dev_hdd0/game/OMAN46756/GAMEZ/, om du ikke har endra bane i open manager selv

Jeg tror ikke det er en fil manager i open manager så for å finne ut om spilet ditt har havnet i OMAN46756 så må du innstallere black box ftp server på ps3 og filezilla på din pc. når du starter blackbox ftp på ps3 så skal ip'en din komme opp på skjermen, denne taster du inn i filezilla og trykker connect.

På venstre side vil du da ha mappe strukturen til din pc og på høyre side er ps3, se om du finner overnevnte bane på høyre side, her skal isåfall dine spill havne. de som er standard OMAN46756/LAUN12353

De forskjellige backupmanagerene bruker forskjellige baner for spillene, så om jeg skulle lage en tutorial så måtte det blitt en for hver. Om vi vil ha bruk for backupmanager fremover er også usikkert, så det begynner jeg ikke med enda.

For fremtidige spørsmål ser jeg det kan være greit med en standard:

1. Hvilken fw har du?
    2. Bruker du metoden med eller uten dongle?
    3. Om du bruker metoden med dongle, hvilken payload bruker du?
    4. Om det gjelder spill, hvilket(e) spill er det snakk om? Og hvilken ID har spillet?
    5. Om du bruker en backup manager hvilken bruker du isåfall?
    6. Anen nødvening info, f.eks hva har du gjort for å prøve å løse problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geni

Strike! Du er et geni Nå funker det utmerket godt ! Tusen takk for hjelpen, hadde aldri klart dette uten deg.
    Takk igjen

Mvh mortysol

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Men nå har jeg et spørmål til deg, fikk du virkelig mw2 til å funke? Jeg har det liggende her,men jeg har aldri giddet prøve å ta backup av det, siden det ikke skal funke ifølge div nettsteder. Jeg regner igrunn med at det var andre spill du fikk til. Men om du fikk mw2 til å funke,så er jeg innterissert i å vite hva du gjorde?

Edit: Jeg ser nå at mw 2 visstnok skal funke på 3.55 ved å patche EBOOT.BIN så da funker det sikkert på 3.41 også, har ikke testet selv. Quote:

Gentlemen, Call of Duty Modern Warfare BLES00683 2 3.55 Jb TESTED and Working.

Directory to put USRDIR files: Dev_hdd0/game/BLES00683

Note: DO NOT REPLACE Eboot.bin when transfering USRDIR folder!

(Linken er bare en ferdig patched å pakket EBOOT.BIN for 3.55)

Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei å takk for fin side

Synest oxo att dette er nytt å spennende, så fikk lyst å prøve dette som er omtalt på sidene her.

Til saken...
    Har oppdatert firmware til Geohot sin CFW 3.55 (fungerte bra)
    Innstalerte multiman pkg fil (det gitt bra)
    tok så spillene Skate 3 og WRC rally, (tilhører min sønn) og overførte begge til HHD med multiman prog. (det fungerte okså veldi bra)

Men så til problemet mitt..... når jeg så går inn på mappen med "multiman" så finner jeg begge spillene i HHD med cover bilde ol...... men når jeg da velger load game...så får jeg spm om jeg vil starte "game" uten å gå tilbake til XMB. ("not all suport such launch mode") svarer da ja til dette, men uansett så går PS3 tilbake til XMB etter noen sec...
    Fann på en nettside att vertfall skate 3 skulle fungere
    NB, jeg prøvde oppstart fra HHD både med...og uten en orginal plate i PS3
    Hva gjør jeg galt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Bare hyggelig. Men nå har jeg et spørmål til deg, fikk du virkelig mw2 til å funke? Jeg har det liggende her,men jeg har aldri giddet prøve å ta backup av det, siden det ikke skal funke ifølge div nettsteder. Jeg regner igrunn med at det var andre spill du fikk til. Men om du fikk mw2 til å funke,så er jeg innterissert i å vite hva du gjorde?

Edit: Jeg ser nå at mw 2 visstnok skal funke på 3.55 ved å patche EBOOT.INI så da funker det sikkert på 3.41 også, har ikke testet selv. Quote:

Gentlemen, Call of Duty Modern Warfare BLES00683 2 3.55 Jb TESTED and Working.

Directory to put USRDIR files: Dev_hdd0/game/BLES00683

Note: DO NOT REPLACE Eboot.bin when transfering USRDIR folder!

(Linken er bare en ferdig patched å pakket EBOOT.INI for 3.55)

Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Jeg er fremdeles "grønn" på dette med jailbreak osv..

Har lagt inn 3.55 custom fw (jailbreak uten dongle)

Så jeg må slenge ut noen spørsmål til her.
    -For å kunne ta backup og kunne spille av spillene fra hardisk, må man ha en signed app for hvert spill man skal legge innpå eller er det en som er til alle?
    -Hva er / gjør den EBOOT.INI fila?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby610
    Hei å takk for fin side

Synest oxo att dette er nytt å spennende, så fikk lyst å prøve dette som er omtalt på sidene her.

Til saken...
    Har oppdatert firmware til Geohot sin CFW 3.55 (fungerte bra)
    Innstalerte multiman pkg fil (det gitt bra)
    tok så spillene Skate 3 og WRC rally, (tilhører min sønn) og overførte begge til HHD med multiman prog. (det fungerte okså veldi bra)

Men så til problemet mitt..... når jeg så går inn på mappen med "multiman" så finner jeg begge spillene i HHD med cover bilde ol...... men når jeg da velger load game...så får jeg spm om jeg vil starte "game" uten å gå tilbake til XMB. ("not all suport such launch mode") svarer da ja til dette, men uansett så går PS3 tilbake til XMB etter noen sec...
    Fann på en nettside att vertfall skate 3 skulle fungere
    NB, jeg prøvde oppstart fra HHD både med...og uten en orginal plate i PS3
    Hva gjør jeg galt

Hei hei!

Først, jeg har lagt til en ny oppdatert versjon av MultiMAN: PSGroove.com - MultiMAN v01.12.05 Arrives for 3.55
    (også lagt denne til i post #2)

Innstaller denne og prøv på nytt. Skate 3 skal visst fungere med direct boot som du sier, men virker som at skate 3 har problemer på noen regioner.. Hvilken id har spillet ditt, er det BLES00760?

Ikke innstaller noen update om spillet spør om det.

Kan hende du må nødt til å patche EBOOT.BIN for å få det til å funke.
    Her har du en ferdig patchet pkg for skate 3: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Jeg er fremdeles "grønn" på dette med jailbreak osv..

Har lagt inn 3.55 custom fw (jailbreak uten dongle)

Så jeg må slenge ut noen spørsmål til her.
    -For å kunne ta backup og kunne spille av spillene fra hardisk, må man ha en signed app for hvert spill man skal legge innpå eller er det en som er til alle?
    -Hva er / gjør den EBOOT.INI fila?
    Du trenger bare bruke en backupmanager, men den må være signed, MuliMAn er f.eks det. Når du først har innstallert den, så bruker du den til å ta backup av alle dine spill.

De spill som funker med direct boot skal i utgangspunket fungere uten endringer, men om de ikke funker kan det hende du må patche EBOOT.BIN.

EBOOT.BIN er som en .exe fil til windows.. Altså selve filen som starter spillet.

Edit: For metoden med å patche EBOOT.BIN så trenger du en patched,signed og pakket EBOOT.BIN til hvert enkelt spill. Når jeg skriver pakket så vil det si .pkg filen du får når du har fulgt stegene for å patche EBOOT.BIN. I tråden jeg linket til tidligere er det flere ferdige patchede filer til div spill. ikke alle er lagt til på første siden. se f.eks side 218

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg lurer på en ting, kan hende det står i posten men fant ikke noe av dette.
    Hvis jeg vil ha PS3`n tilbake til normal tilstand, hvordan gjør jeg dette og mister jeg data som jeg har på den da?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Irea
    Hei
    Jeg lurer på en ting, kan hende det står i posten men fant ikke noe av dette.
    Hvis jeg vil ha PS3`n tilbake til normal tilstand, hvordan gjør jeg dette og mister jeg data som jeg har på den da?
    Hei, og velkommen til AV Forum!

Først trenger jeg å vite hvilken fw du er på? Har du en cfw så se post "2 offisielle firmewares. Gjør akkurat det samme som som når du la inn cfw bare at du nå legger inn PUP til den offisielle.

Har du lagt in cfw 3.41 må du legge inn ofw 3.41 og samme for 3.55.

Edit: Og du mister ingen data. kan være lurt å slette evt spill du har lagt inn ved å bruke black box ftp. For du får ikke sletta spill sånn uten vidre etter du har gått tilbake til ofw..

Eller om du vil til en annen fw enn 3.55 så se her, og les ALT først dette er viktig om du benytter denne metoden: PS3 3.55 to 3.41 Firmware Downgrader is Now Available! - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har ikke lagt inn noe enda, bare lurte om jeg kunne få den tilbake til normal tilstand uten å miste noe data osv. Har 3.55. men skjønte hva du mente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Har et problem. Har lagt inn God Of War Collection (USA) står på nettet at den skal funke fint. men har det samma problemet som hobby610. hva kan jeg gjøre for å få det til å funke. kjører CFW 3.55.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke GOW funker med direct boot, der må du nok patche EBOOT.BIN, men funker for dem som har gjort det.

Her har du ferdig pkg for GOWC Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Det som er litt dumt er at noen av de som laster opp disse patcha EBOOT filene ikke skriver hvilken bane de har satt i EBOOT fila.

Men prøv først standard som for GOWC blir dev_hdd0/game/BCUS98229/ Om det ikke ligger instruksjoner i filen du laster ned

1. Innstaller .pkg fila
    2. Kopier alt innholdet UNNTATT EBOOT.BIN i USRDIR mappa som ligger i /PS3_GAME til dev_hdd0/game/BCUS98229/
    (altså slik at det blir slik: dev_hdd0/game/BCUS98229/USRDIR)
    3. Kjør spillet fra XMB

Disse stegene er standard for alle ferdige patcha EBOOT.BIN filer.. Må bare byttes ut med riktig bane..

Funker ikke det så ligger det en annen bane i EBOOT.INI fila så da må pkg fila pakkes ut å du må sjekke EBOOT fila hvilken bane som er brukt. Det er idiotisk at folk ikke skriver det når de laster opp.. Noen er flinke å gjør det men.

Eller du kan Patche din egen, jeg ville gjort det om du ikke får det til å funke med den .pkg fila. Da lærer du samtidig noe også og er ikke avhengig av å vente på at noen gjør det for deg visst det plutselig er et spill som ingen har patcha EBOOT.BIN på.

Edit: Og ikke innstaller noen oppdateringer, for da overskriver du EBOOT.BIN fila

Side 6 av 26 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •