PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er veldig spennende!!! Takk for god tråd Strike

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Dette er veldig spennende!!! Takk for god tråd Strike
    hehe, syns dette er veldig spennende selv jeg ikke bare spennende men jeg har lært ganske mye også ved å bare følge med. Utrolig flinke folk disse hackerene må jeg si. Og bare hyggelig forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge en kan bytte disken i PS3 uten å miste garanti osv så er ikke det noe stort problem.

Tenker jeg blir avventende i noen uker til for å se hva som skjer før jeg velger å Jailbreake. Men det vil garantert bli gjort her, er nå bare snakk om tid.

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har lest gjennom tråden her nå, masse spennende.
    Men har ett spørsmål, er det noen muligheter for å spille PS2 spill?

-Reddal

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende tråd!

Hva skjer om man jailbreaker og hooker seg opp på nettet og Sony oppdager det? Blir maskinen utestengt på "livstid"? Eller får man den bare ikke til og virke igjen? Hva skjer, sånn ca?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal
    Hei

Har lest gjennom tråden her nå, masse spennende.
    Men har ett spørsmål, er det noen muligheter for å spille PS2 spill?

-Reddal
    Kun om du har den gamle FAT versjonen med 4 usb porter og 40 gig hardisk. Men kan jo hende det kommer en PS2 emulator etterhvert.

Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Glimrende tråd!

Hva skjer om man jailbreaker og hooker seg opp på nettet og Sony oppdager det? Blir maskinen utestengt på "livstid"? Eller får man den bare ikke til og virke igjen? Hva skjer, sånn ca?
    Godt spørsmål. Dette med cfw er relativt nytt så det står ingen steder lenger bak i tråden.

Bruker man den nye muligheten med cfw (som er den eneste muligheten å komme online på en jb konsoll på) så er man teoretisk sett helt trygg, det er umulig for sony å oppdage at din konsoll er jailbreaket. Hvorfor? jo fordi "masterkeyen" til ps3 er funnet. Med den metoden som er brukt så bruker man sony sine egne nøkkler. Og sony klarer derfor ikke se forskjell på en konsoll som ikke er jailbreaket og en konsoll som er det.

Du kan si det sånn at alle spill som er gitt ut på en spesiell fw har sin egen nøkkel. Så det vil med andre ord si at sony kan komme med en ny fw og endre nøkkel, men det vil være nyttesløst siden masternøkkelen også er ute å kan dekryptere alle nøkkler. Sony kan heller ikke endre masternøkkelen uten å endre hardware i ps3'en og sende ut alle solgte spill på nytt siden de som allerede er solgt blir ubrukelige. Så sony er egentlig kjørt, selv om de ikke vil innrømme det.

Eneste måten jeg ser du kan bli banna på nå er om du cheater i spill eller på andre måter oppfører deg dårlig på PSN. Og skulle det skje, så slutter ikke maskinen din å virke, du får bare ikke lov å spille med andre på PSN.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger ikke helt med her :-?
    Kan jeg nå legge inn en "Custom Firmware" og slippe å bruke jailbreak usb hver gang jeg skal spille av backup fra hardisk?

Hvor kan jeg få tak i denne Custom Firmware'en?
    Må den kjøpes eller kan jeg laste den ned?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Henger ikke helt med her :-?
    Kan jeg nå legge inn en "Custom Firmware" og slippe å bruke jailbreak usb hver gang jeg skal spille av backup fra hardisk?

Hvor kan jeg få tak i denne Custom Firmware'en?
    Må den kjøpes eller kan jeg laste den ned?
    Ja du kan legge inn Custom Firmware og trenger da ikke jailbreaka PS3:n vær gang.

Firmwaren finner du hvis du ser i første post.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wasted
    Ja du kan legge inn Custom Firmware og trenger da ikke jailbreaka PS3:n vær gang.

Firmwaren finner du hvis du ser i første post.
    Takk for svar.
    Så det er ikke noe fare med å oppgradere til fw 3.55 nå, med tanke på at jeg ikke kan downgrade den igjen?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Så det er ikke noe fare med å oppgradere til fw 3.55 nå, med tanke på at jeg ikke kan downgrade den igjen?
    Det skal ikke være noen fare egentlig nå, men som sagt er dette med cfw ganske nytt, så de fleste sitter nok på benken med 3.41 å venter for å se om alt fungerer som det skal. Noe det ser ut som det gjør. Etter litt surfing så fant jeg nå ut at de fleste spill funker. De spill som kan kjøre direct boot, (uten disc i ps3) skal kunne fungere uten noen endringer, På de spill som ikke funker med direct boot så må man redigere og patche eboot.bin fila til spillet for å få det til å funke. For de som har lyst å prøve seg på å patche eboot filer så er det rett og slett bare og følge komentarfeltet i linken som også er postet litt lenger opp og som kommer igjen her: PSGroove.com - Castlevania - First Backup Working From 3.55 Geohot CFW

Et par andre linker relatert til samme tema: [GUIDE] How to make BDVD EBOOTs into Retail HDD/USB EBOOTs (By riku.kh3) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community
    Direct Boot Compatibility List (Including Edited) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

For å kjøre spill med direct boot bruker man MultiMAN manageren som du bla kan finne i post #2 under signed apps.

Ser også ut til at syscalls nå er i orden. Det vil med andre ord si at alle backup managere skal fungere bare de får endra litt på de, så da kansje vanlige brukere til slutt slipper å redigre og styre for å få spill uten direct boot til å funke. les mer her: PS3 3.55 CFW WITH PEEK/POKE! - BACKUP MANAGERS CAN NOW WORK! - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Det skal ikke være noen fare egentlig nå, men som sagt er dette med cfw ganske nytt, så de fleste sitter nok på benken med 3.41 å venter for å se om alt fungerer som det skal. Noe det ser ut som det gjør. Etter litt surfing så fant jeg nå ut at de fleste spill funker. De spill som kan kjøre direct boot, (uten disc i ps3) skal kunne fungere uten noen endringer, På de spill som ikke funker med direct boot så må man redigere og patche eboot.ini fila til spillet for å få det til å funke. For de som har lyst å prøve seg på å patche eboot filer så er det rett og slett bare og følge komentarfeltet i linken som også er postet litt lenger opp og som kommer igjen her: PSGroove.com - Castlevania - First Backup Working From 3.55 Geohot CFW

Et par andre linker relatert til samme tema: [GUIDE] How to make BDVD EBOOTs into Retail HDD/USB EBOOTs (By riku.kh3) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community
    Direct Boot Compatibility List (Including Edited) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

For å kjøre spill med direct boot bruker man MultiMAN manageren som du bla kan finne i post #2 under signed apps.

Ser også ut til at syscalls nå er i orden. Det vil med andre ord si at alle backup managere skal fungere bare de får endra litt på de, så da kansje vanlige brukere til slutt slipper å redigre og styre for å få spill uten direct boot til å funke. les mer her: PS3 3.55 CFW WITH PEEK/POKE! - BACKUP MANAGERS CAN NOW WORK! - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community
    Okay, om jeg forstår deg rett så gjør jeg som følger:

-Oppgraderer fra 3.50 som jeg har idag til 3.55.
    -Etter jeg har gjort det oppgraderer jeg til custom firmware av 3.55

Når jeg har gjort dette skal jeg kunne legge inn backup's av spill på hardisken?
    Hva å patche er for noe og hvordan det gjøres vet jeg ikke, men er dette nødvendig for vanlige spill?

Og til slutt, kan jeg spille spillene med vanlig disc dersom jeg ikke får til legge de inn å få de til å fungere?

Mye uviten fra min side her, men håper andre også kan ha glede av spørsmålene jeg har stilt hvis noen kan svare på de:-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, om jeg forstår deg rett så gjør jeg som følger:

-Oppgraderer fra 3.50 som jeg har idag til 3.55.
    -Etter jeg har gjort det oppgraderer jeg til custom firmware av 3.55

Når jeg har gjort dette skal jeg kunne legge inn backup's av spill på hardisken?
    Hva å patche er for noe og hvordan det gjøres vet jeg ikke, men er dette nødvendig for vanlige spill?

Og til slutt, kan jeg spille spillene med vanlig disc dersom jeg ikke får til legge de inn å få de til å fungere?

Mye uviten fra min side her, men håper andre også kan ha glede av spørsmålene jeg har stilt hvis noen kan svare på de:-D
    Stemmer helt det du sier her. Det er ingen problem å kjøre spillene med vanlig orginal disc som før. Men dette med patching er litt knotete enda, for vanlige brukere hvertfall. Som sagt, følg komentarfeltet i linken over om du har lyst å lære dette med en gang. Eller vent på at det kommer et enkelt verktøy/guide som ikke er vanskelig og fortså. Jeg har ikke testet dette selv enda, men mulig jeg skriver en liten guide etter jeg har testet, blir isåfall ikke før til helga når jeg har fri fra jobb.

Det ligger allerede kortfattet guide på hvordan man skal gå frem på de overnevnte linkene, en som er litt pc kyndig vil ha null problem med å forstå den, men for de litt mindre kyndige brukere kan den virke forvirrende å knotete og da kan komentarfeltet være til hjelp.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn bare for å sette folk enda mer på pinebenken.. Hvertfall for de som ikke føler seg komfortalbel nok til å benytte metoden som er linket over til å patche EBOOT.INI

Godeste Dean (som har utviklet MultiMAN, som sikkert noen kjenner til) jobber på en ordentlig "noobfriendly" løsning som muligens kansje også blir impimentert i MulitiMAN. Slik at det blir virkelig enkelt for de som ikke er så pc kyndige.

Om du vil følge utviklingen og få med deg der denne løsningen kommer ut først så er dette tråden du skal lese: multiMAN - multifunctional tool for your PS3 (Game manager/File manager/FTP/AVCHD/BDMV) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Vil du hoppe rett til dette teamet så bør du begynne å lese fra side 89. Ønsker du å stille spørsmål i tråden så oppfordrer jeg til god trådskikk, å lese hele tråden først. For denne tråden oversvømmes til tider av folk som spør om spørsmål som er svart på 100 ganger før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig noen har spurt dette innen men:

* Jeg har oppdatert PS3:n med CFW 3.55

* Har ett backup spill

Hvordan legges dette inn på harddisken?

Skal det i noen speciell mappe?

Må man bruke noen form av manager?

//Wasted

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig noen har spurt dette innen men:

* Jeg har oppdatert PS3:n med CFW 3.55

* Har ett backup spill

Hvordan legges dette inn på harddisken?

Skal det i noen speciell mappe?

Må man bruke noen form av manager?

//Wasted
    Nå skal jeg være litt slem, men man må være det av og til og.
    Siden du sier du har "ett backup spill" og ikke vet hvordan du skal få det inn på hardisken så går jeg ut i fra at dette er et spill som du har lastet ned fra en eller annen torrent side. Hadde du tatt backup av ditt eget spill hadde du nemmelig ikke hatt disse spørsmålene..

Spørsmål vedrørende piratvare blir ikke besvart i denne tråden... Beklager

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg være litt slem, men man må være det av og til og.
    Siden du sier du har "ett backup spill" og ikke vet hvordan du skal få det inn på hardisken så går jeg ut i fra at dette er et spill som du har lastet ned fra en eller annen torrent side. Hadde du tatt backup av ditt eget spill hadde du nemmelig ikke hatt disse spørsmålene..

Spørsmål vedrørende piratvare blir ikke besvart i denne tråden... Beklager
    Hva mener du nå? Når jeg sier at jeg har ett back-up spill, hva er det som sier at det ikke er et back-up spill av ett original som jeg eier???

Jeg har Red Dead Redemption (ORIGINAL!) som jeg har tatt en kopi på, hvorfor i all verden skulle ikke dette spørsmålet være relevant da?

Anledningen til at jeg har gjort en back-up på RDR (og fått det i PS3 formatet) er for at jeg vil se hvis CFW virker som det skal på spill. Har ikke lastet noe ned ifra nett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn bare for å sette folk enda mer på pinebenken.. Hvertfall for de som ikke føler seg komfortalbel nok til å benytte metoden som er linket over til å patche EBOOT.INI

Godeste Dean (som har utviklet MultiMAN, som sikkert noen kjenner til) jobber på en ordentlig "noobfriendly" løsning som muligens kansje også blir impimentert i MulitiMAN. Slik at det blir virkelig enkelt for de som ikke er så pc kyndige.

Om du vil følge utviklingen og få med deg der denne løsningen kommer ut først så er dette tråden du skal lese: multiMAN - multifunctional tool for your PS3 (Game manager/File manager/FTP/AVCHD/BDMV) - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community

Vil du hoppe rett til dette teamet så bør du begynne å lese fra side 89. Ønsker du å stille spørsmål i tråden så oppfordrer jeg til god trådskikk, å lese hele tråden først. For denne tråden oversvømmes til tider av folk som spør om spørsmål som er svart på 100 ganger før.
    Har nok et spørsmål å komme med som jeg ikke tror er spurt om tidligere.

Men hvis jeg legger inn en custom fw, ødelegger jeg da muligheten til å legge inn en annen custom fw fra en annen "produsent" når det kommer flere på banen?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du nå? Når jeg sier at jeg har ett back-up spill, hva er det som sier at det ikke er et back-up spill av ett original som jeg eier???

Jeg har Red Dead Redemption (ORIGINAL!) som jeg har tatt en kopi på, hvorfor i all verden skulle ikke dette spørsmålet være relevant da?

Anledningen til at jeg har gjort en back-up på RDR (og fått det i PS3 formatet) er for at jeg vil se hvis CFW virker som det skal på spill. Har ikke lastet noe ned ifra nett!
    Sorry dude, you f*cked up. Grunnen til at jeg tviler på det du sier er at det fins bare 1 mulighet til å ta backup av dine egne spill. Og hadde du visst dette så hadde du som sagt ikke hatt de spørsmålene du kom med. Hvordan du da har klart å tatt backup av ditt spill vet jeg ikke, men den backupen kan du bare kaste i søppla for den funker ikke.

Edit: Når jeg tenker meg om kan jeg forsåvidt fortelle deg kjapt hvordan du tar backup av dine EGNE spill, da det jeg skriver uansett ikke vil hjelpe deg så veldig mye med den torrenten du har liggende.. Jeg har uansett tenkt å legge til dette i post#1 senere,men har ungått dette pga spørsmål vedrørende piratvare.

Det du trenger for å ta backup av dine egne spill er en backup manager. Som f.eks MultiMAN,open manager etc, noen av disse er linket under spillbehandling i post #2. Sitter du på fw 3.41 så trenger du en jb dongle og du må laste ned en backupmanager som ligger under unsigned apps. Benytter du deg derimot av en cfw så må du laste ned fra linken under signed apps.

Når du har innstallert backupmanageren på din ps3 er det bare å starte den, resten er selvforklarende. Noe mer enn dette kommer jeg ikke til å tilføye i post #1 heller, da det er alt man trenger å vite.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok et spørsmål å komme med som jeg ikke tror er spurt om tidligere.

Men hvis jeg legger inn en custom fw, ødelegger jeg da muligheten til å legge inn en annen custom fw fra en annen "produsent" det kommer flere på banen?
    Nei, skal ikke være det. Skulle det by på problemer så er det ikke værre enn å legge inn den offisielle fw for å så legge inn en annen cfw igjen. Men du må da laste ned den offiseille fw 3.55 fra et eller annet sted på nett og oppdatere igjennom usb., Sony har sluttet å legge sine fw på sine sider så om du skulle trenge ofw 3.55 så kan du enten google det, ligger flere steder på nett. Eller så kan jeg laste opp de forskjellige ofw og legge de i post #2 senere, siden jeg allerede har de liggende, blir vel så jeg gjør det uansett da det kan være greit å ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, skal ikke være det. Skulle det by på problemer så er det ikke værre enn å legge inn den offisielle fw for å så legge inn en annen cfw igjen. Men du må da laste ned den offiseille fw 3.55 fra et eller annet sted på nett og oppdatere igjennom usb., Sony har sluttet å legge sine fw på sine sider så om du skulle trenge ofw 3.55 så kan du enten google det, ligger flere steder på nett. Eller så kan jeg laste opp de forskjellige ofw og legge de i post #2 senere, siden jeg allerede har de liggende, blir vel så jeg gjør det uansett da det kan være greit å ha.
    Nå har jeg oppgradert til fw3.55, satt inn usb dongle med cfw 3.55.
    Men når jeg har godtatt lisensavtalen og det står ststemet skal starte på nytt, så begynner PS3'en å pipe en gang i sekundet 4-5ganger før den slår seg av.
    Når jeg slår den på igjen er jeg fremdeles på den vanlige fw 3.55.
    Har fulgt instruksene i post #1.

Noen ander som har prøvd eller vet hva som er feil?

Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •