PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    For øyeblikket nei.. Man må opp på 3.50 for å spille GT5 og evt downgrade igjen om man vil ha nytte av JB. Så spiller du GT5 ofte ville jeg spilt meg ferdig først, ellers blir det mye opp og nedgradering på deg.
    Takk for svar!

Har ikke registert meg tidligere i PlayStation Network (PSN), og kan får ikke til å registere meg heller uten å oppgradere til 3.55, noe som jeg ikke vil. Er det noen som vet om det er mulig å omgå denne tvangen? (Har 3.50 fra før, men ønsker ikke å oppgadere ytligere før de avntuellt klarer å jailbreake 3.55)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Takk for svar!

Har ikke registert meg tidligere i PlayStation Network (PSN), og kan får ikke til å registere meg heller uten å oppgradere til 3.55, noe som jeg ikke vil. Er det noen som vet om det er mulig å omgå denne tvangen? (Har 3.50 fra før, men ønsker ikke å oppgadere ytligere før de avntuellt klarer å jailbreake 3.55)
    Hum, det enkleste da må vel bli at noen andre regger en konto for deg. Passord kan du jo bare skifte etterpå. Om du vil kan jeg fikse det for deg, bare send meg en pm med hvilken mail adresse du vil bruke,så ordner vi det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at jeg ikke kommer innpå der jeg skal legge inn opplysinger om meg selv en gang, det kommer bare opp melding om at jeg må oppgradere PS3'en først. Har laget meg en konto på nettet, men kan ikke legge inn bruker opplysninger eller noen ting uten å oppgradere til sannsynligvis 3.55 på konsollen..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste løsningen jeg ser da foreløpig, er at noen andre som sitter på fw 3.55 registrerer dine bruker data for deg. Eller vente på at det kommer en løsning for 3.55.

Kan foresten noen med en PSN konto og som sitter med fw 3.50 bekrefte at man kommer online med 3.50 eller blir man bedt om å oppgradere?

Jeg sitter med 2 konsoller selv,men den ene er 3.55 og den andre 3.41 så jeg får ikke sjekket selv. Jeg kan hvertfall bekrefte at man ikke kan downgrade fra 3.55 enda.

God Jul foresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Eneste løsningen jeg ser da foreløpig, er at noen andre som sitter på fw 3.55 registrerer dine bruker data for deg. Eller vente på at det kommer en løsning for 3.55.

Kan foresten noen med en PSN konto og som sitter med fw 3.50 bekrefte at man kommer online med 3.50 eller blir man bedt om å oppgradere?

Jeg sitter med 2 konsoller selv,men den ene er 3.55 og den andre 3.41 så jeg får ikke sjekket selv. Jeg kan hvertfall bekrefte at man ikke kan downgrade fra 3.55 enda.

God Jul foresten!
    Tror nok ikke det går.
    Dette fordi jeg kommer ikke innpå der man skal skrive inn brukernavn og passord engang med 3.50. Kommer opp melding før den siden kommer opp med beskjed om å oppgradere til en nyere versjon for å komme videre.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Tror nok ikke det går.
    Ser ut som du har rett i det, etter litt research og selv oppgradert min 3.41 til 3.50 så kan jeg bekrefte at man ikke kommer online med 3.50. Man må opp på 3.55.

Så da gikk jeg tilbake til 3.41 og lener meg tilbake for å vente på gode nyheter.

Edit: Oppdatert post #1 med en liten F.A.Q

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En flott tråd! Sony er nesten litt heldige som har så mangen som lager gratis software for dem Selv er jeg ikke flink nok/ eller tid nok til og mekke på PS3. Men når noen lager noe idiotsikkert er jeg med:twisted:
    Savner Spotify men vet at det ligger en brukerguide for det her på forumet.
    Kjekt at noen tar seg tid til og lære opp oss "gamle".:neutral:

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Sony er nesten litt heldige som har så mangen som lager gratis software for dem
    Ja, ikke sant. Jeg synes nesten Sony burde vært takknemmelige. Tenk så mange fler konsoller de ville solgt om de laget en appstore f.eks. Da kunne developerne få en liten bit av kaka også. Jeg vet hvertfall at jeg hadde vært villig til å betale for gode apps til min PS3.

Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Kjekt at noen tar seg tid til og lære opp oss "gamle".:neutral:
    Jeg syns selv jeg begynner å bli gammel som bare er 26, som sikkert noen her inne vil karaktrisere som en snørrunge. hehe. Men man er bare så gammel som man selv føler seg. 8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten nyhets oppdatering for de som er interisserte og følger med. I dag har det vært en liten "hacker" konferance i Berlin hvor det skulle bli avslørt nye exploits til PS3. Hvor det største høydepunktet var "dongle less jailbreaking" Det vil med andre ord si at det det vil bli mulig å jailbreake PS3 uten noen form for dongle. Dette er jo litt spennende.

Quote:
    The recent advent of these new exploits means current firmware is vulnerable, v3.55 and possibly beyond. It will be very difficult for Sony to fix the described exploits.

Ifølge teamet skal det også komme enkle verktøy for å kunne utnytte disse exploitsene den neste mnd.

Så de som trodde at dette var over like fort som det startet må nok tro om igjen.

De av oss som venter på den "ultimate mediasowtwaren" til PS3 må nok vente litt til, men kommer gjør det nok, det er bare spørsmål om tid. Det som er viktigst er å finne alle svakheter ved ps3 så det blir så å si umulig for Sony å fixe det ved senere oppdatering. Først da kommer alt det vi sikler etter. Men den som venter på noe godt.

Konferansen ble streamet live i dag og for de som har lyst å se kan de gå hit: PSGroove.com - Exploit Unveiling - Live Video Stream Here

Edit: part 1-3 som bla omhandler ps3: PSGroove.com - Sony's PS3 Security is Epic Fail - Videos Within

Edit2: Demoen som viser Ps3 Slim som kjører Linux uten noen ting plugget i bortsett fra strøm og TP kabel: PSGroove.com - Video - fail0verflow Demos PS3 Exploit at CCC

Vanlige brukere vil kansje ikke skjønne et pukk av hva som ble sagt på de tidligere videoene eller hva dette skal være godt for. Men dette er faktisk banebrytene nyheter. Og 2011 vil bli det året vanlige brukere kommer til å få mye snaks for sin ps3. Og det beste med alt er at Sony ikke har mulighet å fikse problemene. Eller de kan, men ikke på de som allerede har en ps3, det de kansje kommer til å gjøre er oppdatere hardwaren på nye konsoller som blir sendt ut slik at det blir vanskeligere for nye ps3 eiere. Spøsmålet er da, vil virkelig Sony bruke såpass mye penger for å få gjort dette..? Det vil jo tiden vise. Men for de som allerede har en ps3 så er det ingenting Sony kan få gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lovende ut.. Da er det bare å glede seg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fantastisk at friheten også kommer til PS3. En ting jeg lurer på, hvorfor tok det så lang tid med PS3, når kopisperren de hadde jobbet med i årevis for Blu-ray var knekt omtrent før platene var i butikkene?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Helt fantastisk at friheten også kommer til PS3. En ting jeg lurer på, hvorfor tok det så lang tid med PS3, når kopisperren de hadde jobbet med i årevis for Blu-ray var knekt omtrent før platene var i butikkene?
    Vel, kopisikringen for blue ray og ps3 har ingenting med hverandre å gjøre.

Men for å svare på spørsmålet ditt inni der. Det er som de litt nervøse gutta her på vidoene forklarer, at grunnen til at det tok så lang tid var for at tidligere var det mulighet for linux på ps3, (tom med full gpu støtte) som Sony fjernet ved fw. 2. etteller annet.

Å hvem er det som bruker linux? Jo hackere, og de som er litt over middels interissert i pc. Så siden hackere før allerde hadde tilgang det de ville, så gadd de rett og slett ikke forske mer for å åpne konsollen helt. Var jo ingen grunn til det for dem liksom. Men hva skjer når Sony fjerner muligheten for linux..? Jo, hackers get pissed! Å gjøre hackere sinte er ikke et smart trekk, det var nok århundrets tabbe for Sony. Det var det som starten krigen.

Fra Sony fjernet muligheten til linux tok det ikke mange mnd (hvis det i hele tatt tok 1 mnd, husker ikke i farten) før "geohot" (kjent for bla iphone jailbreak og den første som fikk ps3 til å gjøre som han ville) hadde åpnet ps3, dog ikke helt fullstendig som nå.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først, godt nyttår!

Etter denne lille hacker konferansen har ps3 scenen nærmest explodert. Det flommer nå over av nyttige verktøy, riktig nok er de mest nyttig for devs, så derfor poster jeg ikke noe om det her. De av dere som kansje kan kode litt/mye vet å finne disse verktøyene selv. Men det lover jo godt for oss vanlige brukere at noen jobber på saken med custom fw osv.. Det første som vil komme av multimedia løsning tipper jeg blir en XBMC port til ps3.

Men til det jeg skulle poste om, de av dere som har GT5 og som har ventet med å oppgradere kan nå rope hurra. GT5 kan nå spilles på fw 3.41. For å se hva du trenger å gjøre så fins det en liten guide her: PSGroove.com - Previously Unplayable 3.50 Games Rebuilt to Run on 3.41

Det fins også ferdige patcha EBOOT.ini filer til dere som ikke gidder eller har kunnskaper nok til å gjøre dette selv. Om du ønsker ferdige patcha filer er google your friend.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første Custom Firmware er nå klar. Så nå kan alle som har ventet med å oppgradere komme seg online på PSN igjen. Og man trenger ikke dongle..

Merk at man ikke kan kjøre dagens homebrew før de er signet. Man kan heller ikke spille backup med denne CFW.

PSGroove.com - KaKaRoTo Creates First PS3 Custom Firmware

Du kan signe de homebrew du har liggende selv om du har hastverk, alt du trenger er Fail0verflow PS3 Tools og litt pc kunskaper.

PSGroove.com - WIP: fail0verflow Opens GIT, Releases BETA Tools
    PSGroove.com - AerialX Releases SCEkrit - Tool For Calculating Sony Private Keys

Om du ikke har lyst å lære selv kan du bare vente på at de som har laget de homebrew apps du har liggende signer de og gir de ut på nytt. Noe jeg regner med de fleste gjør ganske kjapt.
    Det vil nok også ganske kjapt komme en modifisert versjon av den cfw som er over som vil gjøre det mulig å spille dine egne backups.

Edit: Post #1 kommer til å bli oppdatert etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kommet Jailbreak til 3.55

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Da er det kommet Jailbreak til 3.55
    Mja, jo forsåvidt, men man kan ikke spille egne backup spill med det som er ute nå, da må man fortsatt ty til 3.41.

Men man kan oppdatere til cfw 3.55 fra Geohot eller Kakaroto å få homebrew til å kjøre samt komme online, merk at dagens homebrew må signes. Dette kan du gjøre selv med f.eks de nye verktøyene til geohot som du kan finne her: keys open doors

Om ingen andre gjør det før meg kommer jeg til å signe de verktøyene som ligger i post #2 og poste disse på nytt, men det blir ikke gjørt før til helga (eller i løpet av uka om jeg får tid).
    Backupmanagere kommer jeg ikke til å signe da det ikke er noe vits i, da dagens cfw ikke inneholder nødvendige syscalls som man trenger for å få kjørt egne backup spill.

Edit: Da er vi i boks, nå funker spill også. Noen har allerede vært raske og lagt ut ferdig signed apps også, så da blir post #1 og 2 oppdatert iløpet av dagen tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker spill også på 3.55 nå?

Er der nå noen grunn til ikke å Jailbreake sin PS3?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Virker spill også på 3.55 nå?

Er der nå noen grunn til ikke å Jailbreake sin PS3?
    Japp, eller det er hvertfall testet på 1 spill.. Om det var bare et lykketreff vites ikke enda. Men metoden burde i utganspunktet funke på alle. Se mer her: PSGroove.com - Castlevania - First Backup Working From 3.55 Geohot CFW

Så om dette ikke var et lykketreff er det overhodet ingen grunn til å ikke jailbreake sin ps3 for de som ønsker det. Ikke mulig for sony og oppdage heller, siden det er Sonys egne nøkler som blir brukt. Så man kan trygt spille online nå om man vil. Sier "ekspertene" hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å vente litt til å se hvordan dette utvikler seg.

Kan en fortsatt legge inn spillene på disk eller må de brennes ut på plater?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt på disk, men ser ut som det kun går fra den interne disken til ps3 og ikke fra en ekstern. Men kan jo hende det endrer seg,nyheten er bare noen timer gammel så.

Side 4 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •