PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 504
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skjønner ikke helt hva dette gjør. Kan jeg med dette få like stor glede av online-spilling som før den ble jailbreaka?

Og hvor lang tid til man kan spille online vanlig igjen?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caecum
    Jeg skjønner ikke helt hva dette gjør. Kan jeg med dette få like stor glede av online-spilling som før den ble jailbreaka?

Og hvor lang tid til man kan spille online vanlig igjen?
    Som det også står i post 1, så vil en jailbreaka ps3 åpne for å kjøre "ikke godkjent sony programvare", på samme måte som du kan kjøre ikke godkjent apple programvare på en iphone f.eks.

Som sagt i min forige post, så kan du spille vanlig online.. men ikke uten risk for å bli banna, ikke ennå hvertfall.

Men om det er kun online spilling du er ute etter så ville jeg glemt at du så denne tråden og bare bruke ps3'en din som vanlig.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som interesserer meg litt her er om det er mulig for folk med én PS3 og benytte to kontoer for å minimere risikoen for å bli bannet. At man f.eks. kan logge inn på den ene kontoen hvor man kan plugge inn backups og dongles og senere fjerne dette og gå online på de spillene man ønsker det på.

Lest flere plasser nå at Sony bruker et scanfilter for å finne filene til disse Jailbreak-softwarene. Slik jeg forsto det, så blir det lagret logfiler om du har benyttet JB på PS3en. Om Sony gjør det samme som Microsoft, så bannes vel MAC-adressen på PS3en og man vil aldri ha mulighet til å spille online igjen.

Ser ut til at tryggeste er å ha to PS3er?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Det som interesserer meg litt her er om det er mulig for folk med én PS3 og benytte to kontoer for å minimere risikoen for å bli bannet. At man f.eks. kan logge inn på den ene kontoen hvor man kan plugge inn backups og dongles og senere fjerne dette og gå online på de spillene man ønsker det på.

Lest flere plasser nå at Sony bruker et scanfilter for å finne filene til disse Jailbreak-softwarene. Slik jeg forsto det, så blir det lagret logfiler om du har benyttet JB på PS3en. Om Sony gjør det samme som Microsoft, så bannes vel MAC-adressen på PS3en og man vil aldri ha mulighet til å spille online igjen.

Ser ut til at tryggeste er å ha to PS3er?
    Det er absolutt mulig å benytte 2 kontoer, men tror ikke det vil minske risken for å bli banna. Men hører flere som vært online siden det var mulig og ikke blitt banna, men det kan jo være fordi sony ikke har startet sin banning spree enda? Hva vet jeg.

De har vel ikke muligheten til å logge selve filene på de som bruker en jailbreak. Men de som har spilt online uten å benytte seg av f.eks stelth manager har nok blitt "flagga" for dette kan man se. Er du online med en vanlig backupmanager så vil det dukke opp på psn som " spiller Open Manager" f.eks. isteden for det spillet du spiller. Alle disse spillerne vil bli logga som flagged og sony kan kjøre en banning wave på de om de vil. på samme måte som microsoft gjør med xbox.

Ene måten Sony identifiserer deg på online er gjennom PSID dette er en unik ID din konsol har, i dag kom det er verktøy for å endre nettopp PSID.

Men om det er så veldig nyttig for være opp til vær enkelt å bedømme. Saken er at det går ikke å endre PSID'en til en random ID, eller det går, men du kommer ikke online på en konsoll som er banna. For å få til det så må man endre PSID til en annen som faktisk eksisterer og ikke er banna.

Sony kan fortsatt banne deg gjennom MAC adressen da.

Men tviler ikke på at det vil komme et eller annet i nær framtid som gjør f.eks spoofing av MAC adresse mulig.

Syns det kommer noe nytt hver eneste dag nå. Nå kan du spoofe FW 3.50 feks, (lure konsollen din til å tro at du har FW 3.50.) også har det jo kommet en downgrader, slik at du kan nedgradere til en annen Fw om du vil. Kan være nyttig for de som sitter med FW 3.50 og vil ned til 3.41 for å kunne benytte seg av Jailbreak.

Så det kommer nok til å dukke opp mye enda. Er overhodet ikke i tvil om at i nær framtid kan man spille online med minimal risk for å bli banna, og blir man banna så kan man bare endre MAC adr. f.eks.

Men det er alltid tryggest å ha 2 ps3'er som du sier, da er man jo sikra. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ønsker å spille backup, kan man da nappe ut TP (hvis man ikke har wifi aktivert) og spille uten å bli tatt for det? Ettersom jeg har skjønt, så er det bare å nappe ut jailbreak-usb, så er det ingenting som sier at du har jailbreak på ps3?
    Så hvis man bare napper ut TP-kabel når man skal spille backup, og napper ut usb hvis man skal spille original. Passer man å gjøre dette, så blir man vel "aldri" tatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva skjer med alle spill en har lagt inn på disken når en igjen velger å starte opp boksen uten jailbreak. Blir det tatt vare på eller forsvinner det i fra disken?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JaddVe
    Hvis man ønsker å spille backup, kan man da nappe ut TP (hvis man ikke har wifi aktivert) og spille uten å bli tatt for det? Ettersom jeg har skjønt, så er det bare å nappe ut jailbreak-usb, så er det ingenting som sier at du har jailbreak på ps3?
    Så hvis man bare napper ut TP-kabel når man skal spille backup, og napper ut usb hvis man skal spille original. Passer man å gjøre dette, så blir man vel "aldri" tatt?
    F.eks. Eller man kan bare la være å signe inn om man er redd for å bli banna. Ta ut TP kablen er ikke nødvendig.

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Men hva skjer med alle spill en har lagt inn på disken når en igjen velger å starte opp boksen uten jailbreak. Blir det tatt vare på eller forsvinner det i fra disken?
    De blir liggende på disken helt til du velger å slette dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    F.eks. Eller man kan bare la være å signe inn om man er redd for å bli banna. Ta ut TP kablen er ikke nødvendig.

De blir liggende på disken helt til du velger å slette dem.
    Vil en ikke bli oppdaget når sony sitt system søker gjennom din ps3 etter filer som kan tyde på at en har jailbreaket da?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en ikke bli oppdaget når sony sitt system søker gjennom din ps3 etter filer som kan tyde på at en har jailbreaket da?
    Hvis du tenker på spill som ligger på disken eller filer generelt, så nei. Sony har ikke mulighet til å se hvilke filer du har på disken.

Om du tenker på ban fra PSN så se post #44. Det er kun med en JB device tilkoblet og om du er pålogga på PSN du evt kan bli banna. Uten en JB device koblet til så blir det en helt vanlig PS3. Blir du banna fra PSN så mister du ikke filene du har på disken, du kommer bare ikke online på PSN.

Men får dere som er avhengig av online spilling så vil jeg ikke oppfordre dere til å JB konsollen deres. Det fins en mulighet for at du kan bli banna, så kan du ikke leve uten PSN en stund så er ikke dette noe for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lyst å Jailbreake min ps3, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem her.

Jeg må ha muligheten for å spille FIFA11 online videre, og da må jeg jo ha firmware 3.50 som jeg har nå.

Så da må jeg vel nedgradere firmwaren, så spoofe 3.50 når jeg skal spille fifa11.

Så slik jeg ser for meg at dette skal gjøres:

- Nedgradere firmware. Hvordan gjøres dette?

- Jailbreake PS3. Dette kan gjøres med mange forskjellige ting, feks HTC Desire. Noe mer jeg trenger enn Desire?

- Spoofe 3.50 for å spille fifa. Hvordan gjøres dette, og er ikke ps3 jailbreaket for å kunne spoofe 3.50? Og i så fall kan jeg vel ikke spille Online likevel pga jailbreak?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lyst å Jailbreake min ps3, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem her.

Jeg må ha muligheten for å spille FIFA11 online videre, og da må jeg jo ha firmware 3.50 som jeg har nå.

Så da må jeg vel nedgradere firmwaren, så spoofe 3.50 når jeg skal spille fifa11.

Så slik jeg ser for meg at dette skal gjøres:

- Nedgradere firmware. Hvordan gjøres dette?

- Jailbreake PS3. Dette kan gjøres med mange forskjellige ting, feks HTC Desire. Noe mer jeg trenger enn Desire?

- Spoofe 3.50 for å spille fifa. Hvordan gjøres dette, og er ikke ps3 jailbreaket for å kunne spoofe 3.50? Og i så fall kan jeg vel ikke spille Online likevel pga jailbreak?
    Hvis du sitter på FW 3.50 så er det riktig at du må nedgradere ja.
    Får å svare på spørsmålene dine får jeg begynne med:

Nedgradere firmware. Hvordan gjøres dette?
    Pr i dag så er det kun en mulighet som fungerer, hvertfall som er public. Det er å kjøpe SW som gjør det mulig å nedgradere. For mer ino kan du lese her: PSGroove.com - PSDowngrade Now has Unlimited Downgrading

Prisen på $99 er da for en offisiell PSjailbreak dongle + SW til downgrade.
    Hvis du har en Desire så er det jo litt bortkasta og kjøpe den dyreste dongelen av de alle, men om du går får denne løsningen så ville jeg mailet de og bedt om pris for kun SW.

Det som er bra med den offisielle downgraderen er jo at du kan opp og nedgradere FW hele tiden. Skal du være sikker online, slik at du ikke blir banna så kan du oppgradere til FW 3.50 og når du ikke trenger være online kan du nedgradere til FW 3.41 og bruke JB.
    Det er vil igrunn den eneste måten å helt sikkert unngå å bli banna på når jeg tenker meg om. (Hum, har jeg ikke tenkt på før, da fins det jo en sikker måte da jo.) =)

Eller du kan vente litt å se om det dukker opp en gratis open source løsning snart. Flere flinke hoder som jobber med det, les mer her: PSGroove.com - WIP: PSGrade - Free Downgrade Method Possibly Coming Soon

Jailbreake PS3. Dette kan gjøres med mange forskjellige ting, feks HTC Desire. Noe mer jeg trenger enn Desire?
    For Desire kan kansje disse linkene være til hjelp:
    [Tutorial] Jailbreakin your PS3 via Android Phones (HTC/Nexus One) - PS3Hax Network - Playstation 3 Hacks and Mods
    PS3Hax Network - Playstation 3 Hacks and Mods - View Single Post - [Tutorial] Jailbreakin your PS3 via Android Phones (HTC/Nexus One)
    [working] psfreedom with pl3 [11/17/10] v1.4 for fw 3.15 only - xda-developers

Langt ned på siden på den siste linken så finner du payload for 3.50 FW spoofing og psn patch.

Kan lønne seg å lese div komentarer og slikt før du evt prøver deg, ser det er en videoguide i den ene linken der f.eks.

Håper det kan hjelpe deg på vei. =)
    Jeg skulle gjerne ha satt opp div guider på norsk, men har dessverre ikke tid nok til det akkurat nå, så derfor blir det mye linking til andre sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar, og var litt slik jeg så det for meg.

Men da er spørsmålet mitt.

Hvor mye arbeid er det i å nedgradere firmware?

Dersom dette må gjøres hver gang jeg skal spille fifa 11 så ser jeg helst at det er en prosess som skjer kjapt og så automatisk som mulig, både nedgraderingen og selve jailbreaken.

Hørt mye bra om P3go, noen erfaring med denne som er open source?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar, og var litt slik jeg så det for meg.

Men da er spørsmålet mitt.

Hvor mye arbeid er det i å nedgradere firmware?

Dersom dette må gjøres hver gang jeg skal spille fifa 11 så ser jeg helst at det er en prosess som skjer kjapt og så automatisk som mulig, både nedgraderingen og selve jailbreaken.

Hørt mye bra om P3go, noen erfaring med denne som er open source?
    Å nedgradere er vel ikke så mye arbeid. Egentlig bare plug and program utifra det jeg har sett fra de som har testet den offisielle Ps downgrade. Man innstallerer SW på en pc, plugger JB device i en usb port på pc'en, trykker program i SW, setter JB i PS3 og nedgradering tar 1 min eller noe.

Du MÅ jo ikke gjøre dette hver gang du skal spille, men jeg renger med du sikta til for å unngå å bli banna. =)

Selve jailbreaken går enda fortere. Som nevnt tidligere i tråden så trenger man bare sette JB device i PS3, trykke powerknappen og raskt eject og vips så starter den opp i "JB mode"

P3go har jeg ikke sett på, så den kan jeg ikke utale meg noe særlig om. Men godt mulig den er bra. Selv bruker jeg ..:: x3MAX.COM ::..Official Website som også er open source. Det som er bra med den er at du kan programere den med hvilken som helst hex fil, imotsetning til div andre dongler. Pluss at den har 128MB flash minne og native Micro SDHC support. Noe som i mine øyne gjør den til en av de beste på markedet.

Men etter å ha sett litt nærmere på P3go så ser jeg at specs er forsåvidt helt identiske med X3Max. Om den også støtter programering av hvilken som helst hexfil så kan den jo umulig være noe dårligere hvertfall. Billigere er den og. =)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da virker det ikke å være så mye styr likevel. Var redd det tok lang tid å få ordnet disse tingene, feks nedgradering av firmware. Men om det er så enkelt som å plugge i en dongle og vente på innstalering så skal det gå seg til. Og å oppdatere går jo raskt, noe som må gjøres når jeg skal spille live igjen.

Får vel bestille meg en slik usb sak, enkelte av de er jo ganske billig også, bare vente til noen andre enn de offisielle tilbyr nedgradering.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel bestille meg en slik usb sak, enkelte av de er jo ganske billig også, bare vente til noen andre enn de offisielle tilbyr nedgradering.
    Nå har det vært litt stille på PS3 scenen en stund,men nå ser det ut til at det begynner å løsne. De som har fulgt med litt har fått med seg at E3 Card Reader var først ute med gratis nedgradering, ps3break følger nå like etter. Så nå er det ikke lenge før alle kan benytte seg av dette. Ryktes også om at X3max teamet har funnet en måte å JB selv FW 3.50 så man slipper å nedgradere og man kommer online.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony slipper vel 3.55 i disse dager, får inderlig håpe de ikke stikker ytterligere kjepper i (h)jula for JB.
    Venter fortsatt på den "ultimate" mediasoftwaren som kan overta all filmstreaming i huset på en flashy og enkel måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer garantert til å gjøre hva de kan for å ødelegge JB.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Sony slipper vel 3.55 i disse dager, får inderlig håpe de ikke stikker ytterligere kjepper i (h)jula for JB.
    Venter fortsatt på den "ultimate" mediasoftwaren som kan overta all filmstreaming i huset på en flashy og enkel måte.
    Stemmer, 3.55 er ute nå. Det er også open source PSGRADE til alle brikker, så nå kan så å si alle nedgradere om de vil (om PSGRADE klarer å nedgradre fra 3.55 har jeg ikke sett noen bekreftelse på enda). Sony prøver selvsagt og stikke kjepper i hjula, men spørsmålet er hvor lenge de gidder å prøve på det. Det er egentlig nyttesløst for sony å stoppe dette, uten å faktisk endre kernelen helt. Og det å endre kernelen blir for dyrt, selv for sony.

Det er jo ganske tidlig i stadiet enda når det gjelder å ha full kontroll og forståelse over hvordan PS3 funker. Men det er jo flere kloke hoder som har reverse engineered PS3 helt nede på lv1, (kernel nivå). Så med tid å stunder vil det dukke opp masse snax for oss dødelige også, som f.eks "ultimate mediasoftwaren" som jeg også venter spent og tålmodig på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg GT5 og måtte da oppgradere til 3.50 for å spille dette. Er det noen muligheter for å få en "downgrade" til f.eks 3.41 og fremdeles få spillet til å fungere?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Har kjøpt meg GT5 og måtte da oppgradere til 3.50 for å spille dette. Er det noen muligheter for å få en "downgrade" til f.eks 3.41 og fremdeles få spillet til å fungere?
    For øyeblikket nei.. Man må opp på 3.50 for å spille GT5 og evt downgrade igjen om man vil ha nytte av JB. Så spiller du GT5 ofte ville jeg spilt meg ferdig først, ellers blir det mye opp og nedgradering på deg.

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •