PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 504
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For de som skjønner litt tech prat så går du frem på denne måten for å få psn til å funke:

Sitat Opprinnelig postet av Yuki
    Works.

Here's how I did it:

1. Set up dnsmasq to resolve your region's update server (fuk01.ps3.update.playstation.net in my case) and auth.np.ac.playstation.net to your computer. I just added them to my /etc/hosts and left the rest of the dnsmasq settings at default.

2. In Charles, set up reverse proxies for these two addresses on port 80 and 443 respectively. Also add auth.np.ac.playstation.net to the list of Locations in the SSL tab of Proxy Settings so you can actually see the data you'll be changing.

3. In Charles, under Tools > Map Local, map the /update/ps3/list/uk/ps3-updatelist.txt on your region's server to a local copy, for example the one attached to this post.

4. Using the AsbestOS installer on your PS3, enable R/W access to /dev/flash.

5. Rename charles-proxy-ssl-proxying-certificate.crt to xx.cer (where xx is a certificate that already exists) then use your preferred method to replace the one in your flash.

6. Set your PS3 DNS to the one you set up.

7. In Charles, set a Breakpoint on all https:// POST Requests.

8. Attempt to connect to PSN.

9. When you see the request in Charles, edit any instance of 3.55 you see in the headers to 3.56 then click Execute.

10. If it didn't work try again, eventually you should sign in. It only took me a couple of tries.

If I've missed anything out let me know. I'm working on how to automate the header rewriting but I've only started using Charles today and the auth is only required once per console boot so I'm just editing it manually for now.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BluRay på intern HD.

Heisann.
    Leser med stor interesse denne tråden og vil takke Strike for meget nyttig info.

Er en forholdsvis ny og uerfaren PS3 bruker.

Har innstalert Multiman og kopiering av spill og spilling av disse går greit.
    Nå til spørsmålet mitt.
    Ser på screenshots her: multiMAN - multifunctional tool for your PS3 (Game manager/File manager/FTP/AVCHD/BDMV) - PSX-SCENE: The oldest and most trusted Playstation Scene Community at han har kopi av flere filmer.
    Er det noen der ute som kan fortelle meg hvordan dette gjøres?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å komme seg på psn for å få onlinespilling virker som mye arbeid og veldig avansert, ergo noe jeg holder meg unna.

Jeg er veldig nær å droppe Jailbreak til fordel for å få tilbake online spilling, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det vil vel komme jailbreak for de nye versjonene av ofw etterhvert?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronChamp
    Heisann.
    Leser med stor interesse denne tråden og vil takke Strike for meget nyttig info.

Er en forholdsvis ny og uerfaren PS3 bruker.

Har innstalert Multiman og kopiering av spill og spilling av disse går greit.
    Nå til spørsmålet mitt.
    Ser på screenshots her: multiMAN - multifunctional tool for your PS3 (Game manager/File manager/FTP/AVCHD/BDMV) - PSX-SCENE: The oldest and most trusted Playstation Scene Community at han har kopi av flere filmer.
    Er det noen der ute som kan fortelle meg hvordan dette gjøres?
    Hei, og flott at du syns det er nytting info i tråden.

Vel, det du lurer på har jeg bare testet fra interndisken. Ps3 har jo nativ støtte for AVCHD. Siden jeg har bare 1 film i orginal blue ray format på pcen (de fleste filmer jeg har er i mkv conteineren) så overførte jeg den til interdisken til ps3 ifra ps3 mediaserver. Vips så dukket den opp i MulitMAN.

Du kan også spille av fra usb disk. Men det er viktig at du har den orginale blue ray mappestrukturen: L:\Blue ray\The Lord of the Rings The Two Towers 2002 1080P DTS 2XDVD AVCHD Mastercode\AVCHD1\BDMV\STREAM

Altså slik: \AVCHD\BDMV\STREAM

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Å komme seg på psn for å få onlinespilling virker som mye arbeid og veldig avansert, ergo noe jeg holder meg unna.

Jeg er veldig nær å droppe Jailbreak til fordel for å få tilbake online spilling, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det vil vel komme jailbreak for de nye versjonene av ofw etterhvert?
    Vel jeg skal ikke si at selve metoden ikke er litt avansert. Men med guiden over så vil selv en nybegynner kunne klare det. Alt du trenger er enten 2 pc'er eller 1 pc med en virituel maskin på. Og et par små programmer. Så er det bare å følge guiden.

Etter å ha lest litt mer ser det ut til at det ikke er så lett for sony og fikse likevel, de må visst gjøre om strukturen på hele psn. Nå er ikke jeg sikkerthets ekspert så jeg skal ikke si at dette er 100% sikkert.

Vel, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med det valget, det må du nok ta selv. Om det kommer til å bli nye cfw basert på nye ofw er ikke sikkert, men det gjenntår å se. Tviler på at de flinkeste devs'a kommer til å satse på det bare for å tilfredsstille de som vil på psn. Men du har jo alltids hackere som har helt andre motiver enn å bruke ps3 som en underholdnings maskin.

Who knows..

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er oppdatering til multiman -> 1.16.0. Jeg har 1.15.0. Jeg er i menyen inne på ps3 og trykker R3 og får mulighet til å oppdatere, trykker X. Laster ned, men der stopper det. Får ikke oppdatert via internett med ps3.
    Er det bare meg som ikke får dette til? Har testet med å ikke gå og gå ut av xmb mode. Får bare ikke innstallert den.

Må vel ta den "tunge" veien å laste ned oppdateringen ifra Internett og legge det inn via USB. Det er vel ikke noe å tenke på her?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er noe du må tenke på. Av rettsmessige grunner, for å unngå evt søksmål fra sony så har dean disablet payload i multi man 1.16.0. Om man legger inn 1.16.0 så må man legge inn en fil i tilegg for at backupmuligheten skal fungere. Med nyeste 1.16.0 blir det altså brukerens valg om man evt benytter Multiman til å pirat kopiere spill. Siden 1.16.0 ikke støtter dette i utgangspunktet.

Altså bare et smart trekk fra Dean for å holde det mest mulig lovlig. Siden det faktisk er en god del som er pirater og ikke bare tar backup av egne spill. Dean kan altså ikke lastes for at brukeren selv evt velger å være pirat.

Så om du ikke ønsker å legge inn en ekstra fil, så hold deg til 1.15.06 f.eks.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang psn så er det en enda mer brukervennlig guide, kun 3 enkle steg så må til. Det meste er satt opp ferdig til brukeren. Også lagt til link til denne guiden i post #160 [Tutorial] Connecting to PSN on 3.55 with no VMWare – 3 Steps | PS3Hax Network

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for ny link, tenker å prøve dette i dag.

Et lite problem, inne på den guiden står det så fint "(Tutorial on how to install AsbestOS here)". Men denne linken virker ikke.

Er det vanskelig å få lagt inn AsbestOS, eller er det bare å flytte over en fil på usb og installere slik som alle andre programmer.

Nå har jeg ikke oppdatert noen BM siden jeg la inn Jailbreak. Er dette noe jeg bør gjøre, og er det da noe spesielt jeg må tenke på i forhold til slik jeg alt har det? Må jeg fortsatt kjøre lv2 før selve bm?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får feilmelding når jeg starter charles. Failed to start reversed proxy rule.

Noen tips til hva jeg skal gjøre her?

Når jeg kjører netstat for å finne ut hva som legger slag på port 80 får jeg opp følgende, som ikke gjør meg det minste klokere.

Proto Local Address Foreign Address State
    TCP 0.0.0.0:80 server:0 LISTENING

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvsagt klart å oppdatere Multiman til 1.16.0, men vil gjerne downgrade til 1.15.6. Hvordan gjøres dette?
    Eller hvor finner jeg denne fila?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å fjerne den med "trekant" så legge inn riktig versjon på nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikset.

For dere som har oppdatert til Multiman 1.16.0 gå til denne linken for å løse problemet. Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!

Pakk ut og innstaler via install package.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Får feilmelding når jeg starter charles. Failed to start reversed proxy rule.

Noen tips til hva jeg skal gjøre her?

Når jeg kjører netstat for å finne ut hva som legger slag på port 80 får jeg opp følgende, som ikke gjør meg det minste klokere.

TCP 0.0.0.0:80 server:0 LISTENING
    Kjører du x64 plattform så sørg for å laste nede x64 versjonen. Sørg for å ha siste versjon av java. Åpne port 80 og 443 mot pc'en din. Sørg for at ingenting annet bruker port 80 enn charles.

TCP 0.0.0.0:80 server:0 LISTENING 4635

Du gelmte å ta med et tall her. Det siste tallet (som i dette eks. er 4635) er PID (prossess ID). Åpne enhetsbahndlig/taskmanger, Velg view->select columns og huk av PID. Nå bruker du det siste tallet (4635) til å finne ut hvilken prossess som lytter til port 80.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men droppet hele charles og fikk det til med en annen metode:-)

http://psgroove.com/content.php?775-...PSN-Method-Yet

Synes den var enklere, og trenger ikke noe asbestOS heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, prøvde metoden ovenfor med FuckPSN 0.4. DNS-Serveren ser ut som om den koser seg i DOS-vinduet sitt, mens FuckPSN 0.4 lukker seg etter en liten stund. Prøvd å sette den i kompatabillitetsmodus for XP Sp3, den kjører standard som administrator.
    Her er bildet jeg får:

PS3en ble restartet etter sertifikatet ble lagt inn, primær dns er pc og sekundær er rett på routeren, som tar seg av DNS for alle klienter.
    Fulgte oppskriften til punkt og prikke.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til fuckpsn metoden, men sørg for at alle filer ligger i korrekte mapper. Om du ikke har prøvd så restart både pc og ps3 på nytt.

Evt så er det sikkert andre som har hatt samme problem,og du vil sikkert finne løsningen i tråden til fuckpsn på psgroove eller så er det sikkert en tilsvarende tråd på psx-scene. Utrolig sjelden ting ikke ligger begge steder. psx-scene er større og har derfor en større brukermasse ergo mer info.

Håper du finner løsningen eller at andre her kansje kan komme med den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser der er mange som sliter med at fuckpsn avslutter etter få sekunder. Hadde samme problem selv før det etter en restart virket.

Du har net framework 3.5?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt guiden til avforum. Etter oppdateringen er ferdig så slår konsollen seg automatisk av og på (hvor guiden sier jeg skal vente på 4 pip og slå på maskinen på konsoll ikke kontroll)

Har innstallert blackbox ftp, men når jeg starter denne får jeg Error 80029519
    Har også prøvd andre ftp program, men får samme feilen.

Hva gjør jeg galt??

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hantimilon
    Jeg har fulgt guiden til avforum. Etter oppdateringen er ferdig så slår konsollen seg automatisk av og på (hvor guiden sier jeg skal vente på 4 pip og slå på maskinen på konsoll ikke kontroll)

Har innstallert blackbox ftp, men når jeg starter denne får jeg Error 80029519
    Har også prøvd andre ftp program, men får samme feilen.

Hva gjør jeg galt??
    Vil noe av dette hjelpe?
    80029519 - Google-søk

Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •