PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 504
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Config fila åpner du i notepad. Config fila heter foresten options_deafault.ini.
    i denne ligger alle innstillinger. som standard er MM satt til å lete etter spill i usb_home=/GAMES på ekstern disk. det vil si har du ikke en mappe som heter GAMES (med STORE bokstaver) og spillene dine ikke ligger her så vil ikke MM skjønne noen ting. Du kan selvfølgelig endre innstilligene til hva du vil, men standard er usb_home=/GAMES

Og det er riktig at R1 er knappen for usb patch i MM, gaia husker jeg ikke. Men det står nok forklart på skjermen.

launching of "Black Screen Games" w/[SELECT+X] står det også i infoen til MM. Det vil si at spill som ikke har fungert tidligere,men som fikk svart skjerm skal startes med å trykke select+x.. Dog så gjelder ikke dette black ops. for det fungerer. Bare du gjør ting riktig
    Ok, skal sjekke igjen.
    Har startet å kopiere spillet over til intern hdd, bare for å sjekke.
    MEN mener jeg har mappa som heter GAMEZ med Z istenden for GAMES med S. Det er vel ekstern hdd som skal ha GAMEZ, og intern hdd som skal ha GAMES?
    Noen spill fungerer, men ikke COD.

Så da har jeg testet riktig med R1 og oppdatering for COD.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Ok, skal sjekke igjen.
    Har startet å kopiere spillet over til intern hdd, bare for å sjekke.
    MEN mener jeg har mappa som heter GAMEZ med Z istenden for GAMES med S. Det er vel ekstern hdd som skal ha GAMEZ, og intern hdd som skal ha GAMES?
    Noen spill fungerer, men ikke COD.

Så da har jeg testet riktig med R1 og oppdatering for COD.
    om du velger GAMES eller GAMEZ har absolutt ingenting å si. poenget er at innstillingene må stemme overns med der spillene dine faktisk ligger. Har du noen spill på ekstern disk som funker men black ops ikke funker fra samme ekstern så ligger ikke problemet der.

Men at updaten ikke er inntallert f.eks eller at du må kjøre fixpermissons. Nå har ikke jeg testa fra ekstern disk,men jeg er ganske sikker på at updaten må legges inn manuelt da. altså laste ned updaten fra nett og legge denne i PS3_UPDATE mappen på spillet ditt og overskrive den som ligger der.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du velger GAMES eller GAMEZ har absolutt ingenting å si. poenget er at innstillingene må stemme overns med der spillene dine faktisk ligger. Har du noen spill på ekstern disk som funker men black ops ikke funker fra samme ekstern så ligger ikke problemet der.
    Akkurat, siden flere andre spill virker, men ikke COD

Men at updaten ikke er inntallert f.eks eller at du må kjøre fixpermissons. Nå har ikke jeg testa fra ekstern disk,men jeg er ganske sikker på at updaten må legges inn manuelt da. altså laste ned updaten fra nett og legge denne i PS3_UPDATE mappen på spillet ditt og overskrive den som ligger der.
    Ok, ligger det på PS3 boxen, eller ligger det i mappa der COD ligger? For spillet fungerte når jeg tok med hdd til en kompis og annen PS3 enn min. Mener at det skulle ha virket på min PS3 boks og da? For den updaten ligger vel på den eksterne hdd`en som spillet er blitt kopiert til?
    Den fixpermission, er samme som R1 ifra MM? Merkeligt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, updaten ligger i black ops mappa. Du kan si det sånn at om spillet ligger på intern disken om du innstallerer en update til et spill da, så vil denne havne i korrekt mappe og du vil få opp denne i game data når spillet starter første gang. Ligger det derimot på ekstern så tror jeg ikke ps3 klarer å skrive den til ekstern disken, og må derfor legges inn manuelt.

Men ja,om spillet fungerte hos kompisen din fra samme hdd, så burde det funke hos deg og. Men f.eks om han har spilt black ops på sin ps3 før så kan det hende at han allerede den nyeste updaten under game data på sin ps3. Da trenger ikke updaten og ligge i mappen på den eksterne, for da ligger den allerede internt i game data på ps3. Og fikk det til å kjøre pga av det. eller at han har andre innstillnger i sin MM?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har funnet en update til COD herfra
    PS3 Game Updates - Brewology - PS3 PSP WII XBOX - Homebrew News, Saved Games, Downloads, and More!
    Som heter EP0002-BLES01031_00-CODBLOPSPATCH005-A0106-V0100-PE.pkg
    Er det bare å legge den inn på usb pinnen, og sette usb pinnen i PS3 og åpne den derfra?

Ser på et annet spill, der har jeg en mappe, med 2 mapper i seg igjen:
    PS3_GAME
    og
    PS3_UPDATE i denne igjen er det en fil som heter PS3UPDAT.PUP
    + en fil
    PS3_DISC.SFB

I COD mappa har jeg bare:
    PS3_GAME
    + en fil
    PS3_DISC.SFB

Kan det stemme?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har funnet en update til COD herfra
    PS3 Game Updates - Brewology - PS3 PSP WII XBOX - Homebrew News, Saved Games, Downloads, and More!
    Som heter EP0002-BLES01031_00-CODBLOPSPATCH005-A0106-V0100-PE.pkg
    Er det bare å legge den inn på usb pinnen, og sette usb pinnen i PS3 og åpne den derfra?

Ser på et annet spill, der har jeg en mappe, med 2 mapper i seg igjen:
    PS3_GAME
    og
    PS3_UPDATE
    + en fil
    PS3_DISC.SFB

I COD mappa har jeg bare:
    PS3_GAME
    + en fil
    PS3_DISC.SFB

Kan det stemme?
    at du ikke har PS3_UPDATE på black ops lover ikke helt bra. Da høres det mest ut som i mine ører at det var slik jeg sa i min siste post, at kompisen din allerede hadde spilt black ops før og hadde nyeste update,kan det stemme?

Det du gjør da er å lage deg en PS3_UPDATE mappe på spillet ditt, laster ned updaten du fant, HVIS ID stemmer overns med din, dette er viktig. Laster du ned den du har funnet så skal spillet ditt ha ID BLES01031. Siden dette er en .pkg fil så må den installeres slik du sa ja. med usb stick på ps3. Funker ikke det så kan det også hende at du må legge inn manuelt på din ekstern disk i PS3_UPDATE. Men om du må legge inn den manuelt så trenger du en som er pakket ut. den skal da hete PS3UPDAT.PUP. Denne burde egentlig ligge i din PS3_UPDATE mappe

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at du ikke har PS3_UPDATE på black ops lover ikke helt bra. Da høres det mest ut som i mine ører at det var slik jeg sa i min siste post, at kompisen din allerede hadde spilt black ops før og hadde nyeste update,kan det stemme?

Det du gjør da er å lage deg en PS3_UPDATE mappe på spillet ditt, laster ned updaten du fant, HVIS ID stemmer overns med din, dette er viktig. Laster du ned den du har funnet så skal spillet ditt ha ID BLES01031. Siden dette er en .pkg fil så må den installeres slik du sa ja. med usb stick på ps3. Funker ikke det så kan det også hende at du må legge inn manuelt på din ekstern disk i PS3_UPDATE. Men om du må legge inn den manuelt så trenger du en som er pakket ut. den skal da hete PS3UPDAT.PUP. Denne burde egentlig ligge i din PS3_UPDATE mappe
    Jeg la inn den Som heter EP0002-BLES01031_00-CODBLOPSPATCH005-A0106-V0100-PE.pkg fila inn på USB og inn i ps3 boksen, men den fant ikke noe fil der. Må nok legge den inn manuelt i mappe som du sier. Må nok og konventera den til rett format, pga den er i .pkg. Stemmer ikke det?
    Så forandre til rette navn som du sier.

Takker for info.
    Legge tid her nå, får teste imorgen igjen. Sjefen kaller:-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at alle .pkg filer må ligge på rooten av en usb stick/ekstern hardisk.. de kan ikke ligge i noen mappe. da finner ikke ps3 den. håper det løser seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til AV Forum!

Det som vil skje er at du vil beholde psn og miste de mulighetene du har i dag. Så enkelt er det. I det lange løp så er uansett psn og cfw ikke en gunstig kombinasjon. I og med at du kan bli banna,med ofw 3.56 så er den muligheten økt fra "nesten 0" til 99,9%. Så det er veldig usikkert eller lite trolig at vi kommer til å se cfw og psn fungerende sammen. Uansett om dette kommer til å skje så er det bare ren dumskap og spille på psn med cfw på 3.56 eller 3.60 som kommer snart.. Om ikke utviklere/hackere finner på noe utrolig smart.

Enkelt sakt så fungerer rootkitet i 3.56 slik at når du logger på psn så "spør" sony etter informasjon, om denne informasjonen ikke stemmer så er det ban med en gang. Eller evt auto oppdatering slik at du mister cfw,eller begge deler. Om noen finner en mulighet for å omgå dette er pr i dag uskikkert. Alle utviklere mener psn og cfw ikke er er skapt for hverandre, så noen har sakt klart ifra at dette ikke er noe de kommer til å jobbe med. Noen hackere derimot kommer helt garantert til prøve å omgå systemet, men om dette evt blir trygt det gjenstår å se.

Jeg ville vært svært forsiktig med og innstallere noen cfw 3.56 om dette skulle dukke opp. Jeg ville sjekket dette virkelig grunding først. For om hackere finner en måte og omgå rootkitet så betyr dette at de kan også bruke det mot deg. Som f.eks stjele alll info i nettverket ditt. Det er allerede dukket opp en cfw 3.56 som viste seg å være fake, dog så var ikke denne skadelig.

MEN som det er nevnt tidligere i tråden så er det mulig å spille online for det,men ikke gjennom psn. Om du ikke MÅ spille mot visse personer så er dette en veldig god løsning for de spill som har LAN støtte. MÅ du derimot spille med dine venner på psn,så har du ikke noe valg. Enten velge psn eller få dinne venner til å spille via xlink. Her har du ingen mulighet for å bli banna heller. så det er win win.. Og det begynner å bli ganske mange som velger å spille via xlink,så det er alltids noen å spille mot.

Om du skulle velge og oppdatere til 3.56 så fjern for guds skyld alle spor av spill og apps.. For når du har lagt inn 3.56 så kan sony sjekke konsollen din for hva de måtte ønske.

Takk for et bra svar, men lurer fortsatt på en ting. Hvordan sletter jeg spill og apps?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Strike
    Det var som du sa, ikke oppdatert. Men fikk ikke innstallert fila, rett ifra USB`en igår. MEN det var en grunn for det, og det var at i COD mappen på hdd`en hadde en - i seg som her --> BLES-01031, og update fila hadde det ikke. Satt inn en - på riktig plass, og vips så funket det :-)

Takker for all hjelp og utholdenhet for å hjelpe meg (og andre :-) )

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kugalskap
    Takk for et bra svar, men lurer fortsatt på en ting. Hvordan sletter jeg spill og apps?
    Apps sletter du fra der de ligger ved å trykke /\. Spill sletter du fra din backup manager. Jeg ville slettet spill først igjennom bm og brukt blackbox for å være sikker på at alt er borte. Så sletter du apps til slutt.

@Strike
    Det var som du sa, ikke oppdatert. Men fikk ikke innstallert fila, rett ifra USB`en igår. MEN det var en grunn for det, og det var at i COD mappen på hdd`en hadde en - i seg som her --> BLES-01031, og update fila hadde det ikke. Satt inn en - på riktig plass, og vips så funket det :smile:

Takker for all hjelp og utholdenhet for å hjelpe meg (og andre :smile: )
    Strålende! Og bare hyggelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spørsmål her: Skal spill på intern hd starte når jeg åpner de i muliman? Hos meg blir det bare svart skjerm eller multiman avsluttes og jeg kommer til XBM. Og når jeg kommer tilbake til XBM så kan jeg starte ett av de 3 spillene jeg har lagt innpå intern hd, da står spillet som om det var spillet som sto i disc drevet. Har sletta all game data i XBM til alle spillene, men kun Jason Bourne som fungerer. Har prøvd med Gaia også, men det klarer ikke å starte noen av spillene. Må jeg starte lv2 manuelt kansje?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde tatt deg ca 5 sekunder å prøve å starte lv2 først og se om det virket da. Hvor lang tid tok det deg å spørre om du må gjøre det fremfor å bare prøve selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Det hadde tatt deg ca 5 sekunder å prøve å starte lv2 først og se om det virket da. Hvor lang tid tok det deg å spørre om du må gjøre det fremfor å bare prøve selv?
    Hadde nok ikke tatt lange tiden, men er på jobb nå. Så da lurte jeg jo på om det var noe mer jeg kunne prøve på når jeg kom hjem.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slet med sort skjerm på enkelte av spillene her i starten. Hva som løste det var i grunn forskjellig fra spill til spill, men jeg ville prøvd følgende:

- Kjør programmet fix permisions
    - Sjekk av overføringen av filene har gått korrekt for seg. Hadde feiloverføring her selv.
    - Prøv å kjør lv2 før du starter BM, det har vært det som har gjort det best her fremfor å la bm kjøre den.

Her overfører jeg spillet via ftp eller BM.
    kjører lv2
    kjører bm og velger spill
    Ender i hovedmenyen, velger så via home_apps eller via diskiconet som har endret seg for å starte spillet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Har noen spørsmål her: Skal spill på intern hd starte når jeg åpner de i muliman? Hos meg blir det bare svart skjerm eller multiman avsluttes og jeg kommer til XBM. Og når jeg kommer tilbake til XBM så kan jeg starte ett av de 3 spillene jeg har lagt innpå intern hd, da står spillet som om det var spillet som sto i disc drevet. Har sletta all game data i XBM til alle spillene, men kun Jason Bourne som fungerer. Har prøvd med Gaia også, men det klarer ikke å starte noen av spillene. Må jeg starte lv2 manuelt kansje?

Som nevnt tidligere i tråden så kan noen spill startes direkte fra din backupmanager, men ikke alle spill støtter dette. isåfall svarer du ja på om du vil kjøre spillet uten å gå tilbake til XMB. funker det ikke så funker det ikke, og du må da velge nei og starte spillet fra XMB som svortevik sier. Avhengig av om du har en disc i drevet eller ikke.

MEN husk at nå har både MM og Rogero kvittet seg med lv2 patchen og kjører syscall 36 isteden. Så kjører du nyeste versjon av MM eller Rogero så kan du ikke kjøre lv2 manuelt, da blir det krasj.. Jeg tror også Gaia har gått bort i fra lv2. Da de nye løsningene er mer stabile.

Får du svart skjerm uansett så er det bare å sette i gang med feilsøking,som også er beskrevet i post #160. Er spillet rapportert til å fungere,så gjør det det. Da er det bare å finne ut hvorfor det ikke fungerer hos deg. Dette kan være av ulike årsaker,men en god start er å følge rettningslinjene i post #160

Jeg har ikke tatt med et eget steg om å sjekke feiloverføringer som svortevik sier, om f.eks din ftp klient sier at du har misslykkede overføringer så går jeg ut fra at alle klarer å skjønne hva som må gjøres. Sørge for at alle filer kommer med,dette tar jeg som en selvfølge.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spille online med XLink eller lignende ?

Siden PSN er utelukket nå, så ser jeg att en kan spille en del spill med LAN, ved hjelp av... enten "XLink Kai" eller "XBSlink" via PC
    Noen som har erfaring med noen av desse? Er det samme hva en bruker av desse 2 ? hva med bruker-venlighet, enklest å koble opp/bruke ?

Har snart full harddisk, og skal innvistere i 2,5" USB disk, på 2-300GB
    Noen tips der? er det event ting en må passe på (for att den skal virke med PS3)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig liker jeg XBSlink, da den går via p2p protokollen. Jeg har ikke testet xlink kai så veldig mye, fyrte det bare opp for å se om det funka. Men XBSlink er jeg vertfall veldig fornøyd med. Eneste forskjellen mellom de to er at xlink kai er avhengig av en sentral server det er ikke XBSlink da den som sagt bruker p2p protokollen.

Ang hardisk jeg går ut i fra du mener at denne skal erstatte disken i ps3? Tror ikke det er noe spessielt du må passe på bortsett fra å ta backup av din gamle disk for å overføre til din nye da.

Ble litt usikker når du skrev USB disk.. mener du ekstern usb disk så går jeg utifra du har glemt en null? Skal du først invistere i en ekstern disk så hadde jeg vertfall gått for en disk på 2-3TB, de er jo så billige i dag så.

Mener du 2,5 intern disk så hadde jeg vurdert 1TB disk, får du jo til tusen lappen.

Edit: Xlink kai er kansje penere og er litt mer brukervennlig,men jeg vil heller bruke en som fungerer godt enn at den ser bra ut. Dette er jo en app som bare surrer på pc'en, er jo på ps3 man sitter å spiller.

En liten liste over noen spill som har LAN støtte:

• 007
    • Borderlands
    • Call of Duty 4
    • Call of Duty Modern Warfare 2
    • Call of Duty W@W
    • Call of Duty Black Ops
    • Condemned 2
    • F.E.A.R
    • Haze
    • OFP Dragon Rising
    • Rainbow Six Vegas
    • The Darkness
    • TimeShift
    • Unreal Tournament 3
    • Armored Core 4
    • Blazing Angels 2
    • Blur
    • DiRT
    • DiRT 2
    • F1 2010
    • Formula 1 Championship
    • H.A.W.X 2
    • Dark Sector
    • Ghost Recon Advanced Warfighter 2
    • Kane & Lynch Dead Man
    • Red Dead Redemption
    • Red Fraction Guerrilla
    • Saints Row 2
    • Warhawk

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden PSN er utelukket nå, så ser jeg att en kan spille en del spill med LAN, ved hjelp av... enten "XLink Kai" eller "XBSlink

Bra svar. Skal sjekke dette og selv etter endt hytte tur:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortysol
    hva gjør folk nå som det er kommet en update fra sony? noen som har tips?
    Sitter på V1 av Waninkoko(noe som skal endre seg i løpet av natten/morradagen) Planlegger å prøve den simple PS3 proxy omveien, men ser ut som om jeg har støtt på noen rare problemer, som jeg må se på først..
    Tar det litt rolig.. Denne oppdateringsbølgen er litt for mye noen ganger.

Forresten, noen som kan slenge opp en guide på XBSlink ?

Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •