PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 504
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siste MM er 1.15.00 ja. funker fint å ha flere backup managere. de fleste søker som regel etter spill i alle de kjente standard banene. hvilken bane spill ligger i må selvfølgelig endres i settings på din bm. MM søker standard etter alle de kjente banene. Så skal ikke være nødvendig å endre settings, men om du skulle trenge det så er det bare å redigere config fila som følger med.

Merk deg foresten også denne beskjeden:
    * It is required that you have a Blu-ray Disk in the drive at all times, if you can, and "Non-Modified" game files. Disk-less compatibility can vary! Make sure you restart your system anytime an Lv2 application has been used (GAIA/Lv2 V6) before starting multiMAN

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes med dette BASE/FULL/MEGA packages? Ser jo forskjell på størrelse på pakkene, men hva innebærer det?

(FW 3.4+) BASE package__: multiMAN 01.15.00 (7MB - PKG & INI)

(FW 3.4+) FULL package__: multiMAN 01.15.00 (59MB - 920 COVERS, LASTGAME, PS3SERV, EBOOTFIX)

(FW 3.4+) MEGA package__: multiMAN 01.15.00 (229MB - 920 COVERS, 34 THEMES, LASTGAME, PS3SERV, EBOOTFIX)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, jeg syns igrunn det er ganske selvforklarende,men jeg kan sikkert ta frem teskjen min igjen jeg, den ligger som regel i baklomma. :P

*Base= kun installfila til mm + config fila.
    *Full= Base+920cover,last game appen,ps3serv appen og ebootfix appen
    *Mega= Full+34 themes

Edit: for de som ikke vet hva de forskjellige appene gjør: Last game er en app der du kan trykke direkte på det siste spillet du spilte uten å gå igjennom backup manageren. ps3serv er en server app til din pc, hvor du deler evt blueray filmer du kan streame eller musikk. Eboot fix er en enkel metode for å fixe eboot som er beskrevet lenger bak i tråden

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Site MM er 1.15.00 ja. funker fint å ha flere backup managere. de fleste søker som regel etter spill i alle de kjente standard banene. hvilken bane spill ligger i må selvfølgelig endres i settings på din bm. MM søker standard etter alle de kjente banene. Så skal ikke være nødvendig å endre settings, men om du skulle trenge det så er det bare å redigere config fila som følger med.

Merk deg foresten også denne beskjeden:
    * It is required that you have a Blu-ray Disk in the drive at all times, if you can, and "Non-Modified" game files. Disk-less compatibility can vary! Make sure you restart your system anytime an Lv2 application has been used (GAIA/Lv2 V6) before starting multiMAN
    Takker for svar.
    Det er slik å forstå at multiMAN oppdatere dem "problemene" som man kan få som forklart her, vis det er slik, så er det meget bra greier:

Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Knall bra greier.

MEN noen spill vil ikke spilles av, som Call Of Duty Black Ups.
    Kommer bare opp feil melding som kalles 80010009.

Når jeg søker på dette på google, så sier den:
    - (80010009)". I have also tried to delete/re-add the headset onto the PS3 and I get the same thing when I try to connect it.

eller en annen

- 26 Apr 2010 ... PS3 Error Code 80010009? Repair PS3 80010009 Now! Your wireless headset not working and instead you see ps3 error code 80010009?

Har gaia_rev206 og CFW 3.55 Kmeaw innstallert.
    Spillene er kopiert over til ekstern hdd, som er koblet sammen med PS3 via usb. Ext. hdd er i fat32 format.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW, @strike, du har gjort en meget bra jobb i post #160.
    Takker for den :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig det vettu. Flott det er flere som er interisserte i dette og setter pris på en slik tråd.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål, vil multiMAN ver 1.15.00 MEGA virke på 3.55 Kmeaw?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hvordan de skal slippe unna med å legge inn rootkit i sin oppdatering. Er vel ikke direkte lovlig i det hele tatt, ihvertfall ikke her i landet. Så da må vel alternativet deres etterhvert bli å gi ut forskjellige oppdateringer ut i fra hvor ps3 befinner seg. At folket over dammen får med rootkit da de gjør som de vil i USA, mens i andre land må de ha egen oppdatering uten.

Merkelig at det ikke er blitt nevnt et eneste sted i media dersom de har lagt inn rootkit.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål, vil multiMAN ver 1.15.00 MEGA virke på 3.55 Kmeaw?
    japp

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Skjønner ikke helt hvordan de skal slippe unna med å legge inn rootkit i sin oppdatering. Er vel ikke direkte lovlig i det hele tatt, ihvertfall ikke her i landet. Så da må vel alternativet deres etterhvert bli å gi ut forskjellige oppdateringer ut i fra hvor ps3 befinner seg. At folket over dammen får med rootkit da de gjør som de vil i USA, mens i andre land må de ha egen oppdatering uten.

Merkelig at det ikke er blitt nevnt et eneste sted i media dersom de har lagt inn rootkit.
    Dukker nok opp i meida etterhvert. Tror ikke hverken datatilsynet eller forbrukerrådet blir så happy for dette. Forbrukerrådet er vel allerede på saken om fjerningen av OtherOS. De fleste husker vel åssen det gikk med Sony BMG og rootkit skandalen. Så tiden vil vise.

Eneste jeg vet sony kommer til å presse på er at psn er en tjenste vi leier,som faktisk er sant. Vi eier ps3 men psn leier vi. (selv om sony mener de kan gjøre hva de vil med resten av boksen som du eier også) psn er en tjeneste sony tilbyr igjennom ps3 og har til en hver tid rett til å stenge deg som bruker ute om de ønsker det.

Det er jo forsåvidt greit det, men jeg ser ikke at de har rett til å umyndig gjøre brukere for det,ved å spionere på dem og innstallere updates uten at du som bruker har samtykket til det. Eller greit,innstallerer du 3.56 så har du samtykket til det egentlig. For da kommer denne "sonys terms" (som sikkert inneholder mye advokat prat) som du må akseptere før du innstallerer 3.56. Derfor mener jeg alle burde holde seg unna 3.56

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Det er slik å forstå at multiMAN oppdatere dem "problemene" som man kan få som forklart her, vis det er slik, så er det meget bra greier:
    COD Black Ops virket ikke med multiMan heller :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei..

Skulle prøve å få noen spill til å fungere ved å slette alt som var i mappa Hdd0_game men etter jeg gjorde det så fungerer ikke multiman eller blackbox.. Får opp melding om at jeg ikke har tilgang til har tilgang til hardisk. Så jeg har vel sletta noe som ikke skulle slettes.

Har Kmeaw sin cfm og lagt inn Multiman på nytt så det fungerer nå
    Så nå lurer jeg på hvor de filene jeg skal slette er for å slette alle game data i XBM er?

Har testa med Jason Bourne Conspiracy og Collin McRae Dirt men får bare sort skjerm når jeg prøver å starte disse i Multiman.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    COD Black Ops virket ikke med multiMan heller :-(
    Følg stegene for feilsøking av spill så får du det nok til. black ops må ha den nyeste updaten tror jeg. Det funker for andre, så da er det det bare å prøve å se om du får det til også.

Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*
    Hei hei..

Skulle prøve å få noen spill til å fungere ved å slette alt som var i mappa Hdd0_game men etter jeg gjorde det så fungerer ikke multiman eller blackbox.. Får opp melding om at jeg ikke har tilgang til har tilgang til hardisk. Så jeg har vel sletta noe som ikke skulle slettes.

Har Kmeaw sin cfm og lagt inn Multiman på nytt så det fungerer nå
    Så nå lurer jeg på hvor de filene jeg skal slette er for å slette alle game data i XBM er?

Har testa med Jason Bourne Conspiracy og Collin McRae Dirt men får bare sort skjerm når jeg prøver å starte disse i Multiman.
    Game data slettes i spill menyen. Det er den første mappa under spillmenyen i XMB tror jeg. Der har du en mappe som heter GAME DATA. Du skal ikke begynne å rote i hdd0_game. Slett fra spill menyen i xmb.

Om du får opp melding om at du ikke har tilgang neste gang så kjører du fixpermissions som ligger i rogero tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann gutter.... og jenter, hvis det er noen.
    Jeg har hatt min ps3 jailbreaket siden geohot kom med sin første cfw. Tingen e at jeg er veldig avhengig av å spille online, derfor er mitt spørsmål: Hva vil skje om jeg bare oppdaterer til 3.56 via ps3en ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg stegene for feilsøking av spill så får du det nok til. black ops må ha den nyeste updaten tror jeg. Det funker for andre, så da er det det bare å prøve å se om du får det til også.
    Tok med hdd'en med back up på til en kompis som og har ps3, men med gamle dongle opplegget og fw 3.41. Der funket alle spillene(samme hdd som jeg testet med hjemme). Testet med multiman og gain manager, funket kan du si hos han.

MEN det merkelige, Cod funket ikke hos meg når jeg hadde gamle dongle greiene med fw 3.41 heller. Merkelig.

Det fungere hos kompisen med dongle og fw 3.41, men ikke hos meg?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kugalskap
    Heisann gutter.... og jenter, hvis det er noen.
    Jeg har hatt min ps3 jailbreaket siden geohot kom med sin første cfw. Tingen e at jeg er veldig avhengig av å spille online, derfor er mitt spørsmål: Hva vil skje om jeg bare oppdaterer til 3.56 via ps3en ?
    Hei, og velkommen til AV Forum!

Det som vil skje er at du vil beholde psn og miste de mulighetene du har i dag. Så enkelt er det. I det lange løp så er uansett psn og cfw ikke en gunstig kombinasjon. I og med at du kan bli banna,med ofw 3.56 så er den muligheten økt fra "nesten 0" til 99,9%. Så det er veldig usikkert eller lite trolig at vi kommer til å se cfw og psn fungerende sammen. Uansett om dette kommer til å skje så er det bare ren dumskap og spille på psn med cfw på 3.56 eller 3.60 som kommer snart.. Om ikke utviklere/hackere finner på noe utrolig smart.

Enkelt sakt så fungerer rootkitet i 3.56 slik at når du logger på psn så "spør" sony etter informasjon, om denne informasjonen ikke stemmer så er det ban med en gang. Eller evt auto oppdatering slik at du mister cfw,eller begge deler. Om noen finner en mulighet for å omgå dette er pr i dag uskikkert. Alle utviklere mener psn og cfw ikke er er skapt for hverandre, så noen har sakt klart ifra at dette ikke er noe de kommer til å jobbe med. Noen hackere derimot kommer helt garantert til prøve å omgå systemet, men om dette evt blir trygt det gjenstår å se.

Jeg ville vært svært forsiktig med og innstallere noen cfw 3.56 om dette skulle dukke opp. Jeg ville sjekket dette virkelig grunding først. For om hackere finner en måte og omgå rootkitet så betyr dette at de kan også bruke det mot deg. Som f.eks stjele alll info i nettverket ditt. Det er allerede dukket opp en cfw 3.56 som viste seg å være fake, dog så var ikke denne skadelig.

MEN som det er nevnt tidligere i tråden så er det mulig å spille online for det,men ikke gjennom psn. Om du ikke MÅ spille mot visse personer så er dette en veldig god løsning for de spill som har LAN støtte. MÅ du derimot spille med dine venner på psn,så har du ikke noe valg. Enten velge psn eller få dinne venner til å spille via xlink. Her har du ingen mulighet for å bli banna heller. så det er win win.. Og det begynner å bli ganske mange som velger å spille via xlink,så det er alltids noen å spille mot.

Om du skulle velge og oppdatere til 3.56 så fjern for guds skyld alle spor av spill og apps.. For når du har lagt inn 3.56 så kan sony sjekke konsollen din for hva de måtte ønske.

Tok med hdd'en med back up på til en kompis som og har ps3, men med gamle dongle opplegget og fw 3.41. Der funket alle spillene(samme hdd som jeg testet med hjemme). Testet med multiman og gain manager, funket kan du si hos han.

MEN det merkelige, Cod funket ikke hos meg når jeg hadde gamle dongle greiene med fw 3.41 heller. Merkelig.

Det fungere hos kompisen med dongle og fw 3.41, men ikke hos meg?
    Har du slettet evt game data? har du prøvd å legge inn den nyeste updaten? Om du har overført fra ftp,har du kjørt fixpermissions? har du prøvd fra interndisken? Har du spilt black ops på din ps3 før, så må du slette game data ellers fungerer det ikke.

Husk at fra ekstern disk så må du også som regel kjøre en patch fra din backupmanager. Alle backupmanagere har en egen knapp/funksjon for dette.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Game data slettes i spill menyen. Det er den første mappa under spillmenyen i XMB tror jeg. Der har du en mappe som heter GAME DATA. Du skal ikke begynne å rote i hdd0_game. Slett fra spill menyen i xmb.

Om du får opp melding om at du ikke har tilgang neste gang så kjører du fixpermissions som ligger i rogero tråden.
    Hmmm, finner ikke noe mappe i menyen under spill(i PS3), som har noe slik data.
    Har heller ikke noe info i "Spill data tjeneste", men det er noen andre lagret data der på andre spill.
    I "Memory card tjeneste PS/PS2" er det heller ikke noe data.
    I "Lagret datatjeneste(minis)" er det heller ikke noe data.
    I "Lagret datatjeneste PS3" er det heller ikke noe data om COD, men om noen andre spill.

Har slettet alt der(ikke så viktig data), uten at det hjalp. MEN det er sikkert for at jeg ikke har slettet riktig data.

Så hvor er det jeg skal slette? Har og sett ifra Multiman / GAIA menyen, uten å finne noe.

Har og lettet etter på hdd, ifra data, men der finner jo man ikke noe slik data, for det skal vel ligge på PS3?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, finner ikke noe mappe i menyen under spill(i PS3), som har noe slik data.
    Har heller ikke noe info i "Spill data tjeneste", men det er noen andre lagret data der på andre spill.
    I "Memory card tjeneste PS/PS2" er det heller ikke noe data.
    I "Lagret datatjeneste(minis)" er det heller ikke noe data.
    I "Lagret datatjeneste PS3" er det heller ikke noe data om COD, men om noen andre spill.

Har slettet alt der(ikke så viktig data), uten at det hjalp. MEN det er sikkert for at jeg ikke har slettet riktig data.

Så hvor er det jeg skal slette? Har og sett ifra Multiman / GAIA menyen, uten å finne noe.

Har og lettet etter på hdd, ifra data, men der finner jo man ikke noe slik data, for det skal vel ligge på PS3?
    Vel,har du oppsettet ditt på norsk så blir det vel "Spill data tjeneste" som blir game data. Dette er den første mappen under spill menyen i xmb. Har du aldri spilt black ops på din ps3 før så vil du ikke ha noe data der å slette heller.

Har du ikke spilt black ops på din ps3 før så er det jo greit, da må du legge inn den nyeste updaten. bruker du Multiman så må du også se på config fila. er ikke ting riktig her så vil ikke spill funke.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til AV Forum!

Det som vil skje er at du vil beholde psn og miste de mulighetene du har i dag. Så enkelt er det. I det lange løp så er uansett psn og cfw ikke en gunstig kombinasjon. I og med at du kan bli banna,med ofw 3.56 så er den muligheten økt fra "nesten 0" til 99,9%. Så det er veldig usikkert eller lite trolig at vi kommer til å se cfw og psn fungerende sammen. Uansett om dette kommer til å skje så er det bare ren dumskap og spille på psn med cfw på 3.56 eller 3.60 som kommer snart.. Om ikke utviklere/hackere finner på noe utrolig smart.

Enkelt sakt så fungerer rootkitet i 3.56 slik at når du logger på psn så "spør" sony etter informasjon, om denne informasjonen ikke stemmer så er det ban med en gang. Eller evt auto oppdatering slik at du mister cfw,eller begge deler. Om noen finner en mulighet for å omgå dette er pr i dag uskikkert. Alle utviklere mener psn og cfw ikke er er skapt for hverandre, så noen har sakt klart ifra at dette ikke er noe de kommer til å jobbe med. Noen hackere derimot kommer helt garantert til prøve å omgå systemet, men om dette evt blir trygt det gjenstår å se.

Jeg ville vært svært forsiktig med og innstallere noen cfw 3.56 om dette skulle dukke opp. Jeg ville sjekket dette virkelig grunding først. For om hackere finner en måte og omgå rootkitet så betyr dette at de kan også bruke det mot deg. Som f.eks stjele alll info i nettverket ditt. Det er allerede dukket opp en cfw 3.56 som viste seg å være fake, dog så var ikke denne skadelig.

MEN som det er nevnt tidligere i tråden så er det mulig å spille online for det,men ikke gjennom psn. Om du ikke MÅ spille mot visse personer så er dette en veldig god løsning for de spill som har LAN støtte. MÅ du derimot spille med dine venner på psn,så har du ikke noe valg. Enten velge psn eller få dinne venner til å spille via xlink. Her har du ingen mulighet for å bli banna heller. så det er win win.. Og det begynner å bli ganske mange som velger å spille via xlink,så det er alltids noen å spille mot.

Om du skulle velge og oppdatere til 3.56 så fjern for guds skyld alle spor av spill og apps.. For når du har lagt inn 3.56 så kan sony sjekke konsollen din for hva de måtte ønske.
    Fin info :-)

Har du slettet evt game data? har du prøvd å legge inn den nyeste updaten? Om du har overført fra ftp,har du kjørt fixpermissions? har du prøvd fra interndisken? Har du spilt black ops på din ps3 før, så må du slette game data ellers fungerer det ikke.

Husk at fra ekstern disk så må du også som regel kjøre en patch fra din backupmanager. Alle backupmanagere har en egen knapp/funksjon for dette.
    Har trykket på R1 inne i Multiman menyen når jeg står over COD Black Ops spillet, og sier noe som "skriver rettingheter" på utenlanske engelsk. Ellers så har jeg siste multiman 1.15.00 inne.

"Husk at fra ekstern disk så må du også som regel kjøre en patch fra din backupmanager. Alle backupmanagere har en egen knapp/funksjon for dette."
    Hvilke knapp er dette i Multiman 1.15.00 eller GAIA 2.06?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,har du oppsettet ditt på norsk så blir det vel "Spill data tjeneste" som blir game data. Dette er den første mappen under spill menyen i xmb. Har du aldri spilt black ops på din ps3 før så vil du ikke ha noe data der å slette heller.

Har du ikke spilt black ops på din ps3 før så er det jo greit, da må du legge inn den nyeste updaten. bruker du Multiman så må du også se på config fila. er ikke ting riktig her så vil ikke spill funke.
    Ok, hvilke program trenger man for å åpne den config fila?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvilke program trenger man for å åpne den config fila?
    Config fila åpner du i notepad. Config fila heter foresten options_deafault.ini.
    i denne ligger alle innstillinger. som standard er MM satt til å lete etter spill i usb_home=/GAMES på ekstern disk. det vil si har du ikke en mappe som heter GAMES (med STORE bokstaver) og spillene dine ikke ligger her så vil ikke MM skjønne noen ting. Du kan selvfølgelig endre innstilligene til hva du vil, men standard er usb_home=/GAMES

Og det er riktig at R1 er knappen for usb patch i MM, gaia husker jeg ikke. Men det står nok forklart på skjermen.

launching of "Black Screen Games" w/[SELECT+X] står det også i infoen til MM. Det vil si at spill som ikke har fungert tidligere,men som fikk svart skjerm skal startes med å trykke select+x.. Dog så gjelder ikke dette black ops. for det fungerer. Bare du gjør ting riktig

Side 18 av 26 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •