PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 504
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Installerte Multiman i går, så da har jeg vel siste versjon da?
    Jeg vil tro det,om du lastet ned fra den offisielle tråden linket i post #160 så.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å ta backup av Little Big Planet, men det skjer ingenting når jeg prøver å starte spillet, både med og uten plate i.

Hva er feil da?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det absolutt ingenting? ikke svart skjerm? ikke noe som helst? Tja det kan være så mangt. LBP er bekreftet at skal fungere,

Mest sannsynelig er det for at du har Game data fra LBP liggende på ps3 fra før. Slett all Game Data som tilhører LBP i spill menyen i XMB og prøv å start spillet på nytt.

Eller følg denne:

Feilsøking av spill som ikke vil loade gjøres alltid på følgende måte:

1. Sjekk F.A.Q punkt 7 post #1 på disse sidene står det erfaringer på div spil,her kan det være at det står noe nyttig. Enda en link med spill som er bekreftet at fungerer: (200) Backups That Work On 3.55 Kmeaw - PSX-SCENE: The oldest and most trusted Playstation Scene Community
    2. Prøvd uten disc? Sett inn hvilket som helst spill og prøv på nytt. Spillet skal da startes fra disc ikonet som skal ha endret seg til ditt spill, ikke app mappen
    3. Sørg for å slette all GAME DATA i XMB
    4. Om du har innstalert oppdateringer, slett denne under GAME DATA og prøv på nytt.
    5. kjør fix permession som er linket i Rogero tråden og prøv på nytt (skjermen skal bli svart når du kjører fixpermission,vent.. til du kommer tilbake til XMB)
    6. Prøv en annen Backup Manager
    7. Noen spill trenger oppdateringer for å i det hele tatt starte. Sjekk dette i linkene som er i F.A.Q punkt 7. Last ned oppdatering på ditt spill på pc via PS3 Game Updates - Brewology - PS3 PSP WII XBOX - Homebrew News, Saved Games, Downloads, and More! flytt over til ps3 i samme mappe som spillet ditt og prøv igjen.
    8. Du har alltids EBOOT metoden. Dean har gjort dette veldig enkelt i sin MultiMAN med shadowcopying og ja... Se tråden for MM
    9. Legg en post her med så mye info som mulig om problemet i håp om at andre har et tips.
    10. Google, evt sjekk de 2 største jb sidene psgroove og psx-scene linket i post #1 på disse sidene finner du stort sett svar på alt du lurer på.

Edit: lagt til feilsøking av spill i post #160 også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin guide

Kjører nå 3.55 med cfw (Kaemw). Har nyeste Multiman inne og synes den fungerer bedre enn Gaia og Rogero. Med multiman funker need for speed shift og GT5 uten noen patching. På GT5 må en imidlertid ha i spillet i BD drevet for å funke vel og merke

Har bare noen spørsmål. Noen som vet når ripping av BD og DVD blir en mulighet? Ikke minst en god media center, ala XPMC, som kan erstatte/være en god erstatter for HTPC?

Og sist, har noen links til sider der det mange homebrews?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, får prøve det, har Ikke slettet noe gamedata nei.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tha Sims
    Takk for fin guide

Kjører nå 3.55 med cfw (Kaemw). Har nyeste Multiman inne og synes den fungerer bedre enn Gaia og Rogero. Med multiman funker need for speed shift og GT5 uten noen patching. På GT5 må en imidlertid ha i spillet i BD drevet for å funke vel og merke

Har bare noen spørsmål. Noen som vet når ripping av BD og DVD blir en mulighet? Ikke minst en god media center, ala XPMC, som kan erstatte/være en god erstatter for HTPC?

Og sist, har noen links til sider der det mange homebrews?
    Bare hyggelig. kjempeflott at du har fått det til å funke.
    Jeg er selv fan av MultiMAN og liker den best. Mest pga at den har flere funksjoner.

Ripping av BD og DVD har jeg ikke re-search'et, dog et intressant tema. Kansje noen andre vet?

Ang mediacenter så mener jeg å ha postet om dette lengr bak. Alt henger egentlig på at noen skal kode en fungerende driver til skjermkortet. Hvor lang tid dette tar vet jeg ikke,men jeg blir veldig overrasket om det ikke dukker opp iløpet av året. Du kan få lagt inn mediacenter i dag gjennom linux,men alt du vil oppnå er at alt går ekstremt tregt og du får ikke spilt av noen videofiler nettopp pga av det ikke fins en fungerende driver til skjermkortet. Så pr i dag er det ubrukelig. Men man håper på at det i nær fremtid vil komme en driver.

Ang homebrew, siste versjon av Multiman har en egen web browser,med startside til homebrew du kan laste ned direkte til din ps3. Denne finner du i filmanageren. Ellers finner du alt av homebrew på de største ps3 nettstedene psx-scene,psgroove og ps3hax. De aller fleste har stickys i deres forum slik at brukere finner det lett.Jeg mener også og huske at jeg postet en link der det var en hel pakke med homebrews lenger bak.

Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Ok, får prøve det, har Ikke slettet noe gamedata nei
    Da ligger nok forklaringen der, dette må gjøres. All game data innstalleres uansett på nytt når du får startet spillet,så det er null stress. Alle spill du tar backup av som du har spilt før på din ps3 må du slette game data på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha Takk for svar

Uten at jeg har så peil, men er det ikke muligheter for homebrew utviklere til å nappe ut skjermkortdriveren i firmwaren til ofw? Uten en ordentlig skjermkortdriver vil vel homebrew være fastlåst i 2d, så en skulle vel tro at det blir prioritert ikke alt for lang tid

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nah, det er nok ikke så enkelt. Driveren til skjermkortet ligger uansett ikke i fw. Altså, alle dagens homebrew kjører jo via GameOS som er operativsystemet du ser på ps3 pr i dag. Alt som kjøres via GameOS har 3d support,for da er jo allerede driveren lastet inn i GameOS, så alt av homebrew funker med full skjermkort støtte. Så hadde man fått en mediacenterløsning som kan kjøres direkte fra GameOS så hadde det ikke vært noe problem. Problemet ligger i kode det, det vet jeg ikke om er så enkelt.

Men det jeg tror skjer først (uten at jeg har noe info på det) er at noen prøver å kode en driver til linux, da jeg tror dette er mer uproblematisk. Grunnen til at jeg tror det, er at det er fortsatt veldig få utviklere som forstår alt ved ps3 og hvordan den funker. Mens linux, det kan stort sett alle utviklere å jobbe med. Og det fins allerede mediacenter løsninger til linux, så da slipper man å kode en helt ny til et system som fortsatt få vet hvordan fungerer helt. Det er hvertfal slik jeg hadde tenkt om jeg hadde vært utvikler.

Du skal være utrolig god til å reverse enginere for å forstå alt ved ps3. Se på det som at du er helt ny på å mekke bil,altså du er helt clueless,du vet ikke hvor motoren sitter en gang. Du må ta fra hverandre hver eneste del for å finne ut hvordan denne delen funker og hvordan den funker sammen med alt annet. Det er ikke bare bare, så alle devs fortjener en stor applaus for det de klarer å få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på noe her...

Jeg har Geohot sin cfw som var den forste som kom ut og Multiman som også er den første som kom ut.

Hvis jeg skal legge inn Kmeaw cfw bør jeg? :
    -Slette alle spill jeg har lagt inn på intern hardisk og Multiman jeg har på PS3'en nå, for så å legge inn Kmeaw sin cfm og legge inn nyeste versjon av Multiman. Deretter legge inn spill på nytt?

Og hva med Blackbox? Bør jeg slette dette også før jeg skifter cfm?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slette spill trenger du ikke. Slette evt apps trenger du vel heller ikke,men innstaller de på nytt for å overskrive de gamle.

jeg holdt akkurat på å skrive en post så da fortsetter jeg like godt med den her:

Til de PSN avhengie, trist nyhet for dere. Når sony stopper dns/proxy trikset om ikke så mange dager så er det bye bye for PSN for godt. Vi vil mest sannsynlig aldri se PSN mer på cfw. I tilegg til å legge til en ekstra nøkkel i sin nye fw har de også lagt inn et rootkit. Så PSN is gone når det kommer til cfw. Vil du spille på PSN og ha jailbreak så er det ingen annen mulighet enn 2 konsoller. Eller drite i jailbreak og oppdatere til ofw 3.56

For dere som ikke er like avhengige av PSN men kunne tenkt dere å kjøpe noe fra PSN så er det nå dere må gjøre det... For alle spill som har LAN støtte så er det bare å spille online med Xlink som før.

For de som ikke vet hva et rootkit er, så vil det si at sony kan kjøre kode remotely når du logger inn på PSN. Mest sannsynlig for å sjekke om folk har cfw,men de kan endre til å sjekke hva de vil egentlig. De kan også auto oppdatere fw din om de vil. Så innstallerer du 3.56 som er ute nå så er du mest sannsynlig stuck i en god stund.

Jeg vet ikke om det de gjør er lov i norge. Med rootkit så kan de "spionere" på deg når de vil og slenge ut updates automatisk uten at du har sjans til si nei.. lukter en ny sak for forbrukerrådet her, evt data tilsynet

Og dere som ikke er avhengige av PSN hold dere unna 3.56!

Edit: Bare slik at folk ikke missforstår. Vi kommer til å se nye cfw og nye apps men ikke med PSN tilgang.. Ps3 er for alltid åpen,men uten PSN på cfw

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Now we're talking, check this out. Endelig noen som begynner på noe fornuftig. Ikke så pent,men det er en start. Også er det jo fortsatt i utviklingsfasen da: PSGroove.com - WIP: PS3 Media Center - MKV and NTFS Support

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med PSN var virkelig ikke gode nyheter for min del. Det jeg liker best med Jailbreak er at jeg slipper å bytte plater og at loadetiden er en del raskere. Problemet er at jeg er avhengig av å spille online, og ved å bruke xlink er en vel avhengig utav at de andre en vil spille mot også går via xlink? I så fall faller nok de fleste av mine venner bort i fra online spilling dessverre.

Så vanskelig valg dette her, men tror nok det blir å legge inn ofw igjen for min del. Men hvordan bør dette gjøres? Kan jeg legge det inn direkte via oppdatering eller må det gjøres på en spesiell måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Dette med PSN var virkelig ikke gode nyheter for min del. Det jeg liker best med Jailbreak er at jeg slipper å bytte plater og at loadetiden er en del raskere. Problemet er at jeg er avhengig av å spille online, og ved å bruke xlink er en vel avhengig utav at de andre en vil spille mot også går via xlink? I så fall faller nok de fleste av mine venner bort i fra online spilling dessverre.

Så vanskelig valg dette her, men tror nok det blir å legge inn ofw igjen for min del. Men hvordan bør dette gjøres? Kan jeg legge det inn direkte via oppdatering eller må det gjøres på en spesiell måte?

For å legge inn ofw må du vel gjøre som det står beskrevet i post #160 :

Legg filene innpå feks en usb dongle som du sikkert gjorde når du skulle jailbreak'e..
    Så må du vel inn i recovery mode...

Flashing av firmware i recovery mode:

Step 1: Slå av konsollen.
    Step 2: Nå holder du power knappen inne (på konsollen, ikke kontrollen), systemet vil starte opp og slå seg av igjen.
    Step 3: Slipp power kanppen og trykk og hold inne power knappen en gang til, du vil høre 1 pip fulgt av 2 pip til.
    Step 4: Slipp power knappen og følg instrukjonene på skjermen. Du er nå i recovery mode.
    Step 5: Sett inn USB pennen og velg sytem update
    Step 6: velg Update via Storage Media
    Step 7: den vil si "found Version 3.55"
    Step 8: velg OK
    Step 9: Aksepter betingelsene og innstaller updaten.
    Step 10: på under 1 min vil konsollen oppdatere seg, den vil pipe 4 ganger før den slår seg av.
    Step 11: Trykk på power kanppen (på konsollen, ikke på kontrollen.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    [COLOR="Red"]
    For å installere denne trenger du ofw 3.55 og "Kmeaw" sin fw patch.
    Official Sony 3.55: PS3Hax Network - Playstation 3 Hacks and Mods - Downloads - PS3 3.55 FW Update
    Kmeaw 3.55 fw patch: Backup Manager Patch For CFW Released - PSX PS2 PS3 Scene Modchip & Jailbreak Community
    MD5-SHA checker: MD5_SHA-1 Utility.exe
    Nedlastings linken på siden som du linket til om Kmeaw virker ikke.

Noen som har Kmeav sin cfw eller vet om en annen trygg side å laste ned fra?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall bra greier.

MEN noen spill vil ikke spilles av, som Call Of Duty Black Ups.
    Kommer bare opp feil melding som kalles 80010009.

Når jeg søker på dette på google, så sier den:
    - (80010009)". I have also tried to delete/re-add the headset onto the PS3 and I get the same thing when I try to connect it.

eller en annen

- 26 Apr 2010 ... PS3 Error Code 80010009? Repair PS3 80010009 Now! Your wireless headset not working and instead you see ps3 error code 80010009?

Har gaia_rev206 og CFW 3.55 Kmeaw innstallert.
    Spillene er kopiert over til ekstern hdd, som er koblet sammen med PS3 via usb. Ext. hdd er i fat32 format.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Now we're talking, check this out. Endelig noen som begynner på noe fornuftig. Ikke så pent,men det er en start. Også er det jo fortsatt i utviklingsfasen da: PSGroove.com - WIP: PS3 Media Center - MKV and NTFS Support

Helt enig..
    Så lenge støtten er der, så trenger ikke menyen være fin for min del.
    Men en bok mindre i kinoen er å foretrekke.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik

Ja, sånn er det dessverre. Kan ikke komme med gode nyheter alltid. Men hvem vet, alt kan vel forsåvidt hackes, med nok tid. Men for øyeblikket ser det ikke så lyst ut med tanke på PSN.

Og ofw 3.56 kan du legge inn fra xmb på vanlig måte.

Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*

Slenger ut en ny link når jeg kommer hjem fra jobb. Får ikke tilgang til pc'en min hjemme i dag så da får det vente til jeg kommer hjem. Om ikke noen andre laster opp i mellomtiden.

Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Knall bra greier.

MEN noen spill vil ikke spilles av, som Call Of Duty Black Ups.
    Kommer bare opp feil melding som kalles 80010009.

Når jeg søker på dette på google, så sier den:
    - (80010009)". I have also tried to delete/re-add the headset onto the PS3 and I get the same thing when I try to connect it.

eller en annen

- 26 Apr 2010 ... PS3 Error Code 80010009? Repair PS3 80010009 Now! Your wireless headset not working and instead you see ps3 error code 80010009?

Har gaia_rev206 og CFW 3.55 Kmeaw innstallert.
    Spillene er kopiert over til ekstern hdd, som er koblet sammen med PS3 via usb. Ext. hdd er i fat32 format.
    Har du fulgt stegene for feilsøking av spill? black ops skal funke. Kan også hende du må legge inn nyeste updaten til black ops for å få det til å funke. har lest noen måtte gjøre det. Noen måtte også legge det inn på nytt om de byttet cfw til en annen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *AmCar*

Her lastet jeg ned minn ifra:
    Dashhacks :: PS3-Hacks :: kmeaw's 3.55 CFW Patched PUP

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lyst å endre region på blueray? Funker nå for alle med cfw, Merk at det ikke går å endre region for DVD og PS2 spill kun blueray. kommer nok en app etterhvert som fixer dette i et gui eller noe, inntil da så har du instruksjoner her: It is possible to change the bluray region of the PS3 now - PSX-SCENE: The oldest and most trusted Playstation Scene Community

Så for dere som bruker MultiMaN sørg for å oppdatere til nyeste versjon. Stor oppdatering som sørger for at spill som du kun fikk svart skjerm på før nå funker, som f.eks MW2,AC1

Har også fixet link til kmeaw i post #160 samt lagt til zx300 sin prepatched link.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det å bytte ifra Gaia Manager 2.06 til Multiman v1.15.00? Har innstallert Gaia Manager 2.06.
    Er det siste version Multiman v1.15.00?

Kan man ha flere manager innstallert på PS3`en? Hvis ikke hvordan få testet Multiman`s, uten "problemer"?

EDIT:
    Og det med sonefri bluray, det har jeg ventet lenge på :-)

Side 17 av 26 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •