PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 504
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja da spørs det hva denne oppdateringen inneholder og hva den gjør. Er vi heldig tar det ikke så lange tiden før en kan oppdatere med cfw til den nyeste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøkler er vist alt hentet ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de, så tar ikke lange tiden.
    Tror nok desverre Sony har tapt her :S

Litt synd egentlig.
    Men men.

De får i alle fall en ekstra bruker nå. med tanke på at ps3en bare støvet ned tidligere.

Og salget av PS3 vil skyte i været når dette er 100% funksjonelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3.56

hva gjør folk nå som det er kommet en update fra sony? noen som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man venter med å installere den.
    Og ser hva Scene klarer å få til her.

Mest sannsynlig ser vi stabile og greie CFW's ute innen en liten uke.
    Med nye funksjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Romfrosk
    Metode for å komme inn på PSN uten 3.56:
    Dette virket jo, men hvorfor virket det å gå online på denne måten?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en slags "backupløsning" sony har lagt inn slik at man skal komme på uansett.

For eksempel om de trenger å teste noe på gamle fw's

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om hva sony har lagt inn av mottiltak i sin nye firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å finne ut hva den har gjort det eg har funnet rapporter om:

* Stenger ute hackere/cheatere fra COD: Black Ops (Bekreftet)
    * Redusert mulighet for å bytte harddisk for enkelte modeller (Ikke bekreftet)
    * Redusert mulighet for å oppdatere Firmware via USB (Ikke bekreftet)

Mest sannsynlig har de gjort dette for å unngå Jailbreaks å gå på nettet, selv om det finnes en way around.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sony har gjort er basicly å legge til en ekstra nøkkel. Et ekstra sikkerhets steg med en nøkkel ingen har enda. 3.56 kan dekrypteres og den nøkkelen er ute,men det som mangler er den nye nøkkelen som gjør at vi kan signe ting selv,denne nøkkelen er ny. Grunnen til at de nå må bruke 2 nøkler er for at konsoller under 3.56 skal være kompatible til å oppdatere til 3.56.

Som sagt så er dette en liten "roadblock" sony har valgt å slenge ut. Det er 2 nøkkler som er ute som det ikke er mulig for sony å endre. Men siden de har lagt til en ekstra nøkkel som ingen har, så tar det bare litt lenger tid.

For de som aldri bruker eller ikke trenger PSN så er det bare å stenge ørene, for du sitter på 3.41 eller 3.55 å har det utrolig bra der du sitter og har ingen planer om å oppdatere. Så denne hindringen sony har lagt ut har absolutt ingen ting å si for deg. Vi vet at det er andre måter å spille mot andre online,så PSN tar vi ikke så tungt.

Er du derimot avhengig av PSN så er dette en katt og mus lek dere kommer til å leke en god stund fremover. som vil foregå omtrent slik: Sony legger ut ny fw med ny nøkkel. PSN avhengige kommer online på PSN uten å oppdatere ved hjelp av DNS trikset. Dette blir patchet av Sony iløpet av 1 uke. PSN avhengie er uten PSN. iløpet av 1-2 uker så finner hackere nøkklen til den nye fw og lager en cfw, PSN avhengige kommer igjen online på PSN. Sony slipper igjen en ny fw med en ny nøkkel 3 uker etter at hackere har laget en cfw. Rewind and start over...

Det jeg regner med skjer etterhvert er at hackere heller prøver å finne en metode for å bypasse fw sjekk i PSN permanent. Men dette vil ta tid. På denne måten trenger hackere kun lage ny cfw når det kommer nye spill som kreves at du har den nyeste fw fra Sony.

Så vil jeg avkrefte det som romfrosk skriver i sitt siste innlegg.
    * * Stenger ute hackere/cheatere fra COD: Black Ops (Dette har ingenting med cfw å den nye oppdateringen å gjøre. Dette er en oppdatering i black ops for å ta cheatere som modifiserer EBOOT til å gjøre slik at de kan fly,løpe super raskt eller whatever. Altså har ingenting med sonys oppdatering å gjøre)
    * * Redusert mulighet for å bytte harddisk for enkelte modeller (Dette avkrefter jeg blankt)
    * * Redusert mulighet for å oppdatere Firmware via USB (Avkreftet)

Edit: Bare for å gjøre det enda mer tydlig slik at alle skjønner. Er du avhengig av PSN så er beste metoden for deg pr i dag og en god stund stund fremover å benytte 2 konsoller om du vil benytte jailbreak i tilegg. En for PSN som alltid er oppdatert og en for jailbreak som du kun oppdaterer ved nye cfw.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har ikke orket å jailbreake ps3 før nå.. og lurer litt på hvor jeg kan få tak i offisiell 3.55 fw. Playstation.com har jo stoppet muligheten til å laste den ned :P

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke har fått det med seg så er waninkoko ute med verjon 2 av sin cfw. Denne skal visstnok være stabil, iforhold til hans versjon 1.
    [RELEASE] Waninkoko 3.55 CFW V2 - PSX-SCENE: The oldest and most trusted Playstation Scene Community

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si med disse custom made firmware at en slipper usb dongle? Og med denne nye custom made firmware`en gjør "samme jobb"?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Det er egentlig ingen grunn til å sitte på 3.41 med dongle lenger. Men en ting jeg glemte å legge til i min forige post. De fleste mener fortsatt at Kmeaw sin cfw er bedre. Har du allerede Kmeaw så ville jeg ikke annbefalt og bytte. waninkoko sin versjon 2 gjør ikke noe nytt som du allerede kan gjøre med Kmeaw. If it works, don't try to fix it..!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fulgt guiden her, om jeg skal legge inn Backups hva gjør jeg da? kopler til en ekstern harddisk med backupene på og starter backup programmet på Ps3'n?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett spillet du skal ta backup av inn i ps3,start din backupmanager,gjør deg kjent med grensesnittet. Trykk på knappen for backup (vanligvis så er det O,så får du spørsmål om du vil kopiere til intern disk,trykk ja hvis du ønsker det eller nei for å kopiere til usb. Vent til operasjoen er ferdig, start spillet. Have fun! Ta deg gjerne tid til å lese tråden skikkelig så blir du fort mye klokere.

Om jeg tolker din post riktig,så ser det ut som du allerede har backups på en ekstern hardisk. Dette velger jeg å ignorere,vennligst søk svar et annet sted da denne tråden ikke omhandler piratvare. Om jeg tolker feil så beklager jeg, se første avsnittet jeg skrev.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Sett spillet du skal ta backup av inn i ps3,start din backupmanager,gjør deg kjent med grensesnittet. Trykk på knappen for backup (vanligvis så er det O,så får du spørsmål om du vil kopiere til intern disk,trykk ja hvis du ønsker det eller nei for å kopiere til usb. Vent til operasjoen er ferdig, start spillet. Have fun! Ta deg gjerne tid til å lese tråden skikkelig så blir du fort mye klokere.

Om jeg tolker din post riktig,så ser det ut som du allerede har backups på en ekstern hardisk. Dette velger jeg å ignorere,vennligst søk svar et annet sted da denne tråden ikke omhandler piratvare. Om jeg tolker feil så beklager jeg, se første avsnittet jeg skrev.
    Ok, nei jeg trodde at jeg måtte legge backups på en ekstern harddisk, har ikke en Harddisk med piratvare om det var det du tenkte på nei.

Men må lv2.pkg installeres hver gang jeg skal spille ett spill? eller er det bare når jeg skal bruke backup manageren? sorry er litt noob på dette området.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har siste versjon av MultiMAN,Rogero eller Gaia Manager så trenger du ikke kjøre lv2.pkg i det hele tatt.

Edit: fjernet det jeg skrev da jeg tenkte litt feil. Skal oppdatere post #160 slik at det ikke blir missvisende. Man trenger ikke lv2.pkg lenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Om du har siste versjon av MultiMAN,Rogero eller Gaia Manager så trenger du ikke kjøre lv2.pkg i det hele tatt.

Edit: fjernet det jeg skrev da jeg tenkte litt feil. Skal oppdatere post #160 slik at det ikke blir missvisende. Man trenger ikke lv2.pkg lenger.
    Installerte Multiman i går, så da har jeg vel siste versjon da?

Side 16 av 26 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •