PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 504
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja, hvis du blokkerer alle så. Men da tror jeg ikke du kommer online på psn heller. (jeg har ikke prøv å blokkere alle, men alle domenene over er de som kontakter sony igjennom ps3) Du er "like" trygg om du bare sletter loggen hver gang som nevnt over. men det er viktig om du sletter loggen at du gjør dette hver gang før du går online og like før du skal slå av ps3. Det vil jo gjøre samme nytten.

1. Blokkerer du alle domener får sony ingen info.
    2. Blokkerer du ikke domenene men sletter loggen får sony heller ingen info.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å kjøre en NES/SNES emulator om man jailbreaker?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp. vertfall SNES. NES husker jeg ikke, men jeg tenkte sjekke dette selv, da jeg kunne tenke meg å spille noen gamle gode spill igjen. Spilte ofte SNES emulator på pc før husker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en sletter logfiler, men ikke har stealth, blir det da bortkastet eller gjør det samme nytten ovenfor sony?

Om venner ser at det står en bm spiller ingen rolle så lenge jeg kan spille mot de online fortsatt, men er jo om sony får samme info i det jeg går online for å spille uten å ha stealth.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony ser akkurat det samme som dine venner + litt ekstra.. Så nei stealth og slette logg er ikke bortkastet. Men ps3 sender stort sett info ved boot, det er da den sender info til serverne. Som ip,mac adr,hostnames,etc.. Så, som jeg sa i sta, om du sletter info før du logger på psn så er loggen ren, sletter du den også like før du slår av ps3 så er loggen ren ved neste boot.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva gjør man hvis sony eventuelt kommer med en ny update?

og pokker så irriterende det er når spill freezer gjennom en BM.

mvh mortysol

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer vel garantert med en ny oppdatering. Jeg kommer nok ikke til å legge den inn, og venter nok på en ny cfw som integreres i den nye oppdateringen i fra sony.

Når de nå er kommet så langt som de har så burde det ikke være store problemene å fortsette å holde sony på sidelinjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Japp. vertfall SNES. NES husker jeg ikke, men jeg tenkte sjekke dette selv, da jeg kunne tenke meg å spille noen gamle gode spill igjen. Spilte ofte SNES emulator på pc før husker jeg.
    Jailbreaket 3.55'n min i dag og la inn SNES9X. Dette fungerer utmerket og Super mario blir nå flittig spillt.

Dashhacks :: PS3-Hacks :: SNES9x PS3 v4.4.3 - Super Nintendo Emulator lenken som jeg brukte. Bruk på eget ansvar

Edit; ser at Snes9x ligger i post 1, men da i v4.4.1...

Edit2; PSGroove.com - SNES9x PS3 4.4.4 Released V4.4.4 er visstnok sluppet. Denne har jeg ikke testet.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortysol

mvh mortysol

mhm, derfor jeg fremdeles bruker dongle. cfw er for ustabilt, med masse krasj enda.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortysol

mvh mortysol
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    De kommer vel garantert med en ny oppdatering. Jeg kommer nok ikke til å legge den inn, og venter nok på en ny cfw som integreres i den nye oppdateringen i fra sony.

Når de nå er kommet så langt som de har så burde det ikke være store problemene å fortsette å holde sony på sidelinjen.
    Som svortevik sier, så er vi kommet ganske langt. Så det skulle ikke være så store problemer å holde det sånn heller. Det betyr ikke at sony ikke kommer til å prøve å sette "roadblocks" på veien fremover, men stoppe det klarer de ikke. Så ikke oppdater med en gang når en evt oppdatering kommer. Sitt heller på sidelijen og vent et par dager. Slik at folk rekker finne ut hva oppdateringen gjør og kan lage en ny cfw.

Sitat Opprinnelig postet av minim
    Jailbreaket 3.55'n min i dag og la inn SNES9X. Dette fungerer utmerket og Super mario blir nå flittig spillt.
    Nice! jeg har ikke hatt tid til å teste enda, men jeg skal.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    mhm, derfor jeg fremdeles bruker dongle. cfw er for ustabilt, med masse krasj enda.
    ikke mer ustabilt enn dongle med PL3 payload, det er akkurat samme som de cfw som er ute nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt alle instruksjoner ved først oppdatering av 3.55 OWF og så til 3.55 CWF KMEAW. (Begge via recovery modus).
    Nå har jeg installert og testet Gaia, Rogero og Multiman sine siste versjoner for å se hvilken som funker best.

Problemet er at det krasjer omtrent annenhver gang jeg prøver å starte en BM, uansett hvilken jeg bruker. (Svart skjerm, "Multiman is checking system and payload" osv)
    Jeg må da tvinge PS3en til shutdown, starte på nytt der jeg får beskjed om at sist shutdown ikke var gjort skikkelig, og så starte igjen. For så å håpe at det funker neste gang.
    Utrolig irriterende. Har alle det sånn?

PS: Når jeg først har kommet inn i spillene (har kun testa Fifa og NHL 11) har disse fungert stabilt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har det ikke sånn.. alle mine spill funker strålende. Men det du kan prøve på er å bruke en annen versjon av lv2 patcher, de som er intrigrert i bm er siste versjon som er lv2 v4 tror jeg. test den som ligger i post #160 litt ned på siden, så står det ny lv 2, dette er versjon 2. Jeg har ikke rukket å teste alle bm med intrigrert lv2, så derfor bruker jeg fortsatt lv2 v2 og har ikke hatt noe som helst problemer. Så test å kjør den før en bm og se da. kom gjerne tilbake med hvordan det gikk.

Edit: Funker det ikke bedre, så ta ut evt usb disk og disc i bd romen og prøv å start bm på nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får sort skjerm på spill som ikke virker, men til nå har det kun vært to av de jeg har testet, tekken 6 og sonic all-star racing.

Aner ikke om disse skal virke eller ikke, har ikke giddet å søke enda. Men både i rogero og gaia får jeg sort skjerm og må trekke strømmen i fra ps3.

Er det mulig å automatisere wipe? At det skjer etter bruk av bm og før maskinen slår seg av?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sett noen nevne det problemet at de må trekke strømmen og det har vært med siste lv2 v4 som er intrigrert i de nye versjonene på bm. så godt mulig det kan være et problem der. skal sjekk litt nærmere å se hva jeg finner ut etterhvert. Men for de fleste så funker det bra, flere som poster lange lister med spill de har prøvd som funker. Han siste jeg så postet 35 spill som han hadde testa og som funka.

Edit: og det er foreløpig kun MM som sletter logs automatisk. Kom en ny type wipe som setter inn fake info i loggen også.:PSGroove.com - EraseMe v1.1 Released - Erase and Generate Fake Activity Log
    Etter hvert vil vi nok se at dette går automatisk i alle bm

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    ikke mer ustabilt enn dongle med PL3 payload, det er akkurat samme som de cfw som er ute nå.
    Men så er jo PL3 noe "ræl" uansett da. Dongle med Hermes er 100% stabilt.

Er jo ikke uten grunn at mange fraråder cfw på psx-scene, ps3hax etc, pga cfw er for ustabilt pr dags dato. Folk opplever krasj/"frys" når de starter spill, når de trykker ps-knappen, og når de avslutter spill.
    Er jo trolig kun snakk om timer/dager før det kommer noe bedre, men slik ståa er pr.dags dato, er det for mye tull med cfw, og alt er for lite standardisert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du det fra? om det er fra psx-scene så har du sett noe jeg ikke har sett. post gjerne source så jeg kan lese også. har ikke sett noen som fraråder cfw bortsett fra wanikonko sin..

Derimot så fant jeg nå ut at rogero har funnet problemet til at noen sliter med at ps3 krasjer:

Originally Posted by Rogero
    I already debugged the code and I found out the exact function which is causing the crashing each time it occurs... it's when the program tries to shift some memory addresses preparing to read then load the payload into memory (this process is critical and fails most of times leading to the program crashing), when this step is accomplished the rest of the code never freezes or crashes...
    I'm trying to find a way to avoid having it crash... when it's done, i'll test then release next version which will be v7.9b

Edit: Hermes er jo også på banen igjen, så vi får nok hermes payload i bm så fort han gir ut kildekoden sin.
    Og at PL3 er noe ræl, vil jeg ikke være helt enig i, jeg personlig hadde mer hell med PL3 payload når jeg brukte dongle. Eller en combo av karatos PL3 og hermes payload brukte jeg. Begge har sine sterke og svake sider. Og det som var mest populært til slutt var jo combo payloaden.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som fraråder cfw, gikk fort i svingene, men i annenhver post man leser så sliter folk med krasj.

Men når Rogero nå sier dette, så bekrefter jo dette at problemet er reelt i høyeste grad. Så får vi bare håpe han finner ut av det, og at de andre devs'a fikser det i sine respektive BM.

Og ja Hermes er "tilbake", han har vel aldri vært borte selv om han truet med dette. Men Hermes sin cfw er jo kun 3.41, så får håpe han kommer med 3.55 etter hvert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, jeg har sett folk nevne at de har problemer med at ps3 fryser,men ikke så mange som du får det til å høres ut som. Derfor begynte jeg å lure på om jeg hadde gått glipp av veldig mye. Men det kan jo hende du følger med mer enn hva jeg gjør, hva vet jeg. Men det skal vi ikke krangle om, hehe.. Kjempeflott at det er flere som følger nøye med, og har vært med en god stund, som jeg legger merke til at du har. Tydeligvis er jo problemet der for noen.. Er vel det som er poenget,problem er det jo uansett om det er 3 eller 100 som sliter med det.

Uansett så er jo Rogero på saken,forhåpentligvis krasj fri ps3 etterhvert for de som har problemer.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, dere som har problemer med frysing.. test den nye versjonen til Rogero 7.9b håper det løser problemene deres.

Rogero Manager v7.8 - A modification of Open Manager! - PSX-SCENE: The oldest and most trusted Playstation Scene Community

Side 14 av 26 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •