PS3 Jailbreak - Nyheter/problemer/Løsninger - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 504
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg selvsagt et lite problem.

Ftp kjører utmerket, men når jeg skal kjøre lv2 patcher får jeg bare sort skjerm og ps3 låser seg. Dette har skjedd med begge versjonene av lv2 som jeg har prøvd.

Det jeg har gjort her er å legge den inn via usb minnepen, så starte den fra samme sted som ftp.

tips?

Bare glem det, virker:-)

Viste seg at jeg alt hadde kjørt lv2, og om en prøver å kjøre den en gang til uten å ha restartet ps3 så fører det til at den låser seg. Har skjedd her nå ved to anledninger, men om det er slik for alle aner jeg ikke.

Uansett greit å ha i bakhodet:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg et problem.

Har lagt inn Fifa 11 i fra plate, og prøver å starte spillet. år da beskjed om at spillet må oppdateres og nedlasting starter. Så kommer selve problemet, når den da skal oppdatere spillet så får jeg beskjed om at den alt har en nyere versjon.

Dette er jo helt sikkert fordi jeg alt har spillt fifa 11 i fra plate, og fordi fifa 11 prøver å legge inn oppdateringen i mappen som alt er der i fra før, og ikke inn i den nye mappen som BM har laget.

Hva må jeg i så fall gjøre her? Må jeg slette hele den gamle mappen for fifa 11 som ligger under games?

BM laget en ny mappe som heter GAMEZ, kan jeg eventuelt bare flytte over den gamle mappen til denne?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! endre gjerne det siste innlegget til til å inneholde hva som løste problemet, slik at det kan være nyttig for andre.

Edit: post 201 alstå, vi postet visst begge ganske likt så posten min havnet i feil rekkefølge.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Da har jeg et problem.

Har lagt inn Fifa 11 i fra plate, og prøver å starte spillet. år da beskjed om at spillet må oppdateres og nedlasting starter. Så kommer selve problemet, når den da skal oppdatere spillet så får jeg beskjed om at den alt har en nyere versjon.

Dette er jo helt sikkert fordi jeg alt har spillt fifa 11 i fra plate, og fordi fifa 11 prøver å legge inn oppdateringen i mappen som alt er der i fra før, og ikke inn i den nye mappen som BM har laget.

Hva må jeg i så fall gjøre her? Må jeg slette hele den gamle mappen for fifa 11 som ligger under games?

BM laget en ny mappe som heter GAMEZ, kan jeg eventuelt bare flytte over den gamle mappen til denne?
    Slett alt som tilhører FIfa under GAME DATA i XMB, that should do the trick.
    Tror ikke det funker slik du sier med å flytte, GAME DATA må uansett innstalleres, så det funker ikke bare å flytte over. Ikke at jeg har prøvd,men tviler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe, skal få testet det siden:-)

Merker at lysten for å laste ned spill stiger umiddelbart nå som dette ser ut til å virke, men skal passe på å ikke ta den snarveien.

Har alt en wii og x360 som jeg har modifisert, og her har jeg lastet ned spill for å teste de, og om det er spill jeg liker så har de blitt kjøpt inn. Blir vel fort noe av det samme jeg kommer til å gjøre her på ps3 også etterhvert, for en får et mye bedre innblikk i ett spill av å teste det en time eller to fremfor å prøve en demo i 10 minutter.

Dette gjelder spesielt spill som min datter på 8 ønsker seg. Å la henne bruke av sparepengene sine på spill som ser gøy ut på coveret ender som oftest med spill som aldri blir brukt, så da er det en fin måte å få testet om det er noen vits i å la henne bruke sine oppsparte penger på det aktuelle spillet. Muligens litt i gråsonen dette, men spill som faller i smak og som blir brukt blir også kjøpt, de andre blir slettet etter en liten time fordi spillet ikke var noe bra.

Er uansett utrolig takknemlig for hjelpen jeg her har fått, og på ene spillet jeg har testet nå så synes jeg at lastetiden i spillet er merkbart raskere, noe som gjør det verdt det i seg selv med jailbreak:-)

Nå er det bare å vente på tidenes mediacenter:-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt litt enig i tankegangen din her. Kjøp spillet om dere liker det folkens. Om flere hadde gjort dette, så hadde ikke priatkopiering vært et problem,snarere tvert i mot. Om alle skal spille spill uten å kjøpe de så går spill utviklerne under og vi får ingen spill, så enkelt er det.

Edit: å bare hyggelig å kunne hjelpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål fra eier av GOW collection som jeg låner her. Vi har gjort jailbreak i lag, dvs samtidig over tlf for å dele erfaringer osv underveis.

Han har lagt inn spillet via ftp, får spørsmål om å endre eboot da den er korrupt (sikkert pga feil under patching av den). Svarer her ja, og spillet starter. Men, så etter ca 30 sekunder inn i lasting av spillet får han sort skjerm.

Hva tror du er problemet her? Spillet starter jo, men så stopper alt med sort skjerm og han må kutte strømmen. Kan det ha noe med hvor han starter spillet i fra? Altså om han går via app home eller trykker på iconet av GT5 som stod i som nå har endret seg til GOW?

Tror du der vil komme mer elegante måter å starte spillene på enn at en må først inn i bm, så inn i en egen mappe for å starte spillet? Altså at en kan trykke direkte for å starte et spill?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den orginale EBOOT det er snakk om eller den som dere har prøvd å modifisere? Prøv med den orginale EBOOT isåfall.

Feilsøking av spill som ikke vil loade gjøres alltid på følgende måte:

1. Sjekk F.A.Q punkt 7 post #1 på disse sidene står det erfaringer på div spil,her kan det være at det står noe nyttig.
    2. Prøvd uten disc? Sett inn hvilket som helst spill og prøv på nytt. Spillet skal da startes fra disc ikonet som skal ha endret seg til ditt spill, ikke app mappen
    3. Sørg for å slette all GAME DATA i XMB
    4. Om du har innstalert oppdateringer, slett denne under GAME DATA og prøv på nytt.
    5. kjør fix permession som er linket i Rogero tråden og prøv på nytt
    6. Prøv en annen Backup Manager
    7. Noen spill trenger oppdateringer for å i det hele tatt starte.Last ned oppdatering på ditt spill på pc via PS3 Game Updates - Brewology - PS3 PSP WII XBOX - Homebrew News, Saved Games, Downloads, and More! flytt over til ps3 i samme mappe som spillet ditt og prøv igjen.
    8. Du har alltids EBOOT metoden. Dean har gjort dette veldig enkelt i sin MultiMAN med shadowcopying og ja... Se tråden for MM
    9. Legg en post her med så mye info som mulig om problemet i håp om at andre har et tips.
    10. Google, evt sjekk de 2 største jb sidene psgroove og psx-scene linket i post #1 på disse sidene finner du stort sett svar på alt du lurer på.

GOWC skal funke har jeg sett flere steder.

Man kan trykke direkte,men ikke alle spill støtter dette. At alle spill støtter dette kommer vi aldri til å se.

Det kommer helt garantert den mer elegante løsningen etter den andre, etterhvert. Det er først nå ting begynner å funke sånn man vil ha det, uten dongle osv. Det er rett å slett bare opp til utviklere. PS3 er åpen for alle,så da må bare utviklere finne gode løsninger for å kode sine prosjekter.

Men først må de self fortså hvordan ps3 funker, foreløpig er det veldig få utviklere som gjør det i forhold til hvor mange som er der ute. Også må vi huske at det er ikke bare bare å være utvikler heller,ting skal kodes,testes,fikses og testes igjen. Og alle gjør dette på frivelig hobbybasis med jobb utenom. Så ting flyr ikke ut så fort du knipser med fingrene. Jeg vil tro at det iløpet av året vil komme en eller annen form for mediasenter og mye annet snax.

Det som burde jobbes på først er jo en driver til GPU (skjermkort), men har ikke sett noen info om at det jobbes på. Men som sagt det betyr ikke at det ikke jobbes med. Utviklere er som regel stille om sine prosjekter til de er ferdige,testet og testet igjen. Så tiden vil rett og slett vise.

Edit: Det jeg vet det jobbes med er en enkel måte for sluttbrukere å innstallere AsbetOS med dualboot gjennom en pgk. AsbesOS er en linux "distro" til ps3. Når evt den er klar og det fins en fungerende driver til GPU, da kan man innstallere så å si hva man vil av mediacenter til linux. Jeg regner også med at det vil komme mediacenter løsniger som kjøres direkte fra GameOS (som er os'et du ser til vanlig når du bruker ps3) for de som ikke er så komfortable med linux.

Dog mediacenter løsninger er en veldig krevende jobb, da man må lage "libaries" til alle slags mulige containere og codecer. Det fins en mediacenter løsning som funker,som ble utviklet i 2008 tror jeg,men prosjektet ble lagt på is. Mediacenteret funker forsåvidt,men det er ikke støtte for HDMI som så å si gjør det ubrukelig for de fleste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GOW gir vi bare opp begge to. Nå har jeg prøvd å legge det inn i fra platen, og får samme problem som har får. Spillet ser ut til å starte, men etter ca 30 sekunder med diverse tekst og intro så låser spillet seg.

Har testet med flere bm uten hell, er nøyaktig samme som skjer uansett. Oppdateringer er ikke tilgjengelig for dette spillet, så det faller bort. Jeg har alltid et spill stående i, og da fifa 11 som er det som blir brukt oftest her. Dette av flere grunner. Raskere å starte når det står i originalt, samt jeg har alltid et spill i dersom det er metoden som må brukes.

Jeg får slå meg til ro med at gow ikke var spesielt samarbeidsvillig og håpe at dette endrer seg siden.

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike

Tror alle utviklere er opptatt med cfw og bm, ikke hørt noe om xbmc port eller andre media løsninger. Men det betyr ikke at det ikke jobbes med, mye av infoen dukker ikke opp før ting er helt ferdig og testet.
    XBMC port for PS3 er et "omstridt" tema på forum.xbmc.org. Mange ønsker det, men ingen av de "etablerte" utviklerne vil ta i det med ildtang engang. Tror noen helt nye må på banen for at det skal skje.

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Nå har jeg igjen fått et problem med ps3en.
    Jeg har jailbreaka til 3.55 jb, installert multiman, installert waninkos og alt.
    Jeg trykker på launch og spillet kommer inn i app_game-. Jeg trykker deretter på spillet og det starter som vanlig, men etter 10 sek blir skjermen svart og jeg hører 2 pip kjapt før jeg kommer tilbake til XMB.

En annen ting jeg også vil spørre om, når jeg tar inni cden til et spill kommer det ikke opp i XMB og jeg finner ikke spillet. Vet dere hva det kan skilles?

mvh mortysol

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål!
    Funker Playstation Moove med jailbreaket konsoll?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    GOW gir vi bare opp begge to. Nå har jeg prøvd å legge det inn i fra platen, og får samme problem som har får. Spillet ser ut til å starte, men etter ca 30 sekunder med diverse tekst og intro så låser spillet seg.

Har testet med flere bm uten hell, er nøyaktig samme som skjer uansett. Oppdateringer er ikke tilgjengelig for dette spillet, så det faller bort. Jeg har alltid et spill stående i, og da fifa 11 som er det som blir brukt oftest her. Dette av flere grunner. Raskere å starte når det står i originalt, samt jeg har alltid et spill i dersom det er metoden som må brukes.

Jeg får slå meg til ro med at gow ikke var spesielt samarbeidsvillig og håpe at dette endrer seg siden.
    snodig, jeg har sett flere som har sakt at det funker. Jeg har ikke GOWC selv så jeg får ikke testet. Men GOWC er vel egentlig GOW1 og 2, legger BM disse samlet i en mappe eller lager den 2 mapper med forskjellige ID'er? Ser for meg at det kan være problem om begge spillene havner under 1 ID.. jeg vet ikke, psx-scene har svar på det meste. så jeg ville sjekket her.

Foresten så er Gaia Manger den første som har lv2-pkg intrigrert: PSGroove.com - Gaia Manager 2.0 Brings Wutangrza CFW Support - LV2 Autopatching Added

Dean slang ut en test i går kveld som funket. så da dukker sikkert ny versjon av MultiMAN opp snart også.

Sitat Opprinnelig postet av peram
    XBMC port for PS3 er et "omstridt" tema på forum.xbmc.org. Mange ønsker det, men ingen av de "etablerte" utviklerne vil ta i det med ildtang engang. Tror noen helt nye må på banen for at det skal skje.

peram
    Jeg vet, har sett div diskusjoner. Dette er vel mest pga cell prossesoren tror jeg. De orginale utviklerne vil nok ikke satse på en ren xmbc port, men xmbc er jo open source, så det er jo fritt fram for alle utviklere. Om vi ikke ser en ren xmbc port, så kommer vi hvertfall til å se xmbc under linux i ps3. xmbc er jo på linux fra før så det er ikke noe problem. Det største problemet nå er rett å slett en driver til GPU.

Sitat Opprinnelig postet av mortysol
    Hei igjen. Nå har jeg igjen fått et problem med ps3en.
    Jeg har jailbreaka til 3.55 jb, installert multiman, installert waninkos og alt.
    Jeg trykker på launch og spillet kommer inn i app_game-. Jeg trykker deretter på spillet og det starter som vanlig, men etter 10 sek blir skjermen svart og jeg hører 2 pip kjapt før jeg kommer tilbake til XMB.

En annen ting jeg også vil spørre om, når jeg tar inni cden til et spill kommer det ikke opp i XMB og jeg finner ikke spillet. Vet dere hva det kan skilles?

mvh mortysol
    Enten kan ikke folk lese eller så er de utolig happy for å gamble med konsollen sin.. Er du på waninkos så kom deg bort i en rykende fart! Den er uhyre ustabil, om du skulle klare å få flasha fw uten å bricke konsollen din så er den fortsatt ustabil. Flere brukere har rappotert om at de har mistet muligheten til å spille orginal spill fra disc. Mulig du har blitt en heldig eier av det, jeg vet ikke. Sjekk waninkos tråden.

Og det er kun spill som kan kjøres uten disk som kan startes fra APP mappen, ellers skal du starte det fra disc ikonet.

Dere som uansett har valgt waninkos tross alle advaringer som er på ALLE sider, ikke reis til Las Vegas, dere kommer til å miste alt dere eier og har.. Oppgitt..:-?

Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Spørsmål!
    Funker Playstation Moove med jailbreaket konsoll?
    ser ikke noen grunn til at det ikke skal gjøre det. Alt funker som før + litt ekstra. Om du ikke velger waninkos da, da kan det hende mindre funker enn før..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    ser ikke noen grunn til at det ikke skal gjøre det. Alt funker som før + litt ekstra. Om du ikke velger waninkos da, da kan det hende mindre funker enn før..
    Takk for svar
    Ser at ChrisTechtv har lagt ut en oversikt over hvilke konsoller som blir bricket og hvilke som ikke blir det om man bruker Waninkoko's CFW. Han viser også hvordan det virker... ChrisTechTV Ps3 Hacks PSfreedom PSjailbreak Playstation 3 Hacks Exploits Tutorials Tips & Tricks » Blog Archive » How To Install Waninkoko’s CFW

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problem. Listen til ChrisTechtv stemmer ikke.. Det er mange slim konsoller som har blitt ødelagt også.. På listen der så står det at det skal gå greit,men det er ikke tilfelle. bare sjekk Waninkoko's tråden, her er det side opp å side ned om ødlagte konsoller inkl slim.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et potensielt stort problem å ha en sånn liste ute, når den ikke stemmer! Jaja, jeg går nok for kmeaw sin

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt sant, men det største problemet er at folk ikke kan/gidder lese.
    Folk bør være litt flinkere til å researche,og ikke hoppe på det første og beste de ser. Du drar ikke å kjøper en bil usett liksom uten å vite at den er i god stand, da er du bare tett i hue da.. Det første som skjedde var jo at Waninkoko's oppdaterte tråden sin med "do NOT install on SLIM" Så begynte bare ballen å rulle,og ødla en god del på sin vei..

Det som er et enda større problem er alle "noobs" som så vidt vet hvoran de åpner "komando linja" i windows (noen kan ikke det heller) skal begynne med dette. DET er potensiale til katastrofe det..! Men teste ting de overhodet ikke har peiling på uten å gjøre noe som helst research, det skal de.. selv om de ikke aner hva det brukes til engang..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Hey. jeg installerte waninkos etter at jeg hørte mine to kompiser gjorde det. begge de har FAT CECHL og de fikk det til å funke fett, jeg har det samme. Det var grunnen til at jeg hoppet rett på, uten å ''re searche'' på nettet.
    Ettersom at jeg har hatt ''panikk'' i hele dag for å ha krasjet ps3en min, kan jeg nå fortelle dere at problemet er fikset. jeg satte instillingene til bake til fabrikk instillinger og alt som skjedde var at jeg mistet de installerte appsene, men geohots jb har jeg fremdeles.
    Hvis dere ikke anbefaler waninkos, hva vil dere da anbefalt?

Mvh mortysol

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt inn gow collection på nytt, klarte aldri å slå meg til ro med at det ikke virket, og nå fungerer det utmerket:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til, som faktisk er ekstremt irriterende!

Blackbox ftp stealth utgir seg for å være fifa 11. Dette er helt i orden det, men så lenge dette er lagt inn på ps3 så går det ikke an å spille fifa11 i det hele tatt.

Fifa 11 må oppdateres for å kunne spille online, noe det også er. Problemet er at blackbox ftp utgir seg for å være fifa 11 uten oppdateringen. Så når jeg da starter fifa så får jeg beskjed om å hente ned oppdatering. Oppdatering hentes ned, men blir ikke lagt inn fordi den alt er lagt inn. Og slik går det om og om igjen helt til jeg fjerner blackbox ftp i fra maskinen.

Noen andre gode ftp-server å anbefale til ps3?

Side 11 av 26 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •