PS3 - Problem med å koble til internett med kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 - Problem med å koble til internett med kabel

Hei gurus
    Har et veldig irriterende problem, og lurer på hvordan det kan løses. Eg ønsker å koble til min PS3 til internett ved å bruke kabel.

Har følgende:
    1. Uttak til RJ45 bak tven i stua
    2. Går nettverkskabel i vegg ned til teknisk rom. Denne kabelen (cat 5e)er koblet til uttaket oppe. (Skrudde opp og sjekket for sikkerhetsskyld.)
    3. Kobler til nettverkskabelen i en linksys ruter i teknisk rom
    4. Kobler til PS3 med nettverkskabel(cat 5e) i uttaket i

Under har eg prøvd å skissere opp kordan eg har kobla det opp. Trådløst internett fungerer fint, men vil gjerne at ps3'en er kobla med kabel. Tror dette gjør at playstation media server fngerer bedre.

HAr tatt kontakt med bredbåndsleverandøren, og de sier at det bare er å koble til ps3 og så skal det fungere. Men nei, det gjør det ikkje..

Er det noen som har noen tips til meg??

-diagram-jpg

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt menyen til PS3, men kan du ikke velge mellom trådløst og kablet nettverk i settings der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har gjort som MindWaste sier og det fortsatt ikke fungerer setter du kabelen i den trådløse ruteren.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lommerusk
    Hvis du har gjort som MindWaste sier og det fortsatt ikke fungerer setter du kabelen i den trådløse ruteren.
    Når du bruker routere så må du ofte åpne porter, og selv da er det ikke sikkert du får det til med mediaserver.

Jeg kjøpte meg en trådløs router med 4 kabel uttak på. Sendte et nettverk signal inn i router, og koplet ps3 med kabel gjennom routeren. Jeg greide da ikke å kommunisere mellom pc og ps3. Det endte med at jeg kjøpte en til switch, og satte den trådløse routeren i enden av serien.
    Switcher lager ikke noe krøll med porter og brannmur piss, bare lager nye ip adresser, enkelt og greit. Switch på switch på switch funker som bare det.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Når du bruker routere så må du ofte åpne porter, og selv da er det ikke sikkert du får det til med mediaserver.

Jeg kjøpte meg en trådløs router med 4 kabel uttak på. Sendte et nettverk signal inn i router, og koplet ps3 med kabel gjennom routeren. Jeg greide da ikke å kommunisere mellom pc og ps3. Det endte med at jeg kjøpte en til switch, og satte den trådløse routeren i enden av serien.
    Switcher lager ikke noe krøll med porter og brannmur piss, bare lager nye ip adresser, enkelt og greit. Switch på switch på switch funker som bare det.
    Men det bør vel fungere med kabel fra router når det funker trådløst?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Dette er vel ikke helt etter boka men. Føler meg litt i det informative hjørnet i dag så: En switch sender bare data frem og tilbake til de enhetene som er kobla til. Den "lager" ikke noen ny ip. (du får switcher som har router funksjon også, det gjør du,men en vanlig switch funker ikke sånn) Selv om du kobler til en switch til en router må du uansett åpne porter i router. med mindre router er satt i bridge og brannmur skrudd av.

jeg bruker av og til og sammenligne med posten. Posten har egne terminaler som kun videresender post (dette er switchen) når pakkene har blitt videresendt til riktig terminal så blir de sortert etter adresser (denne terminalen er da routeren og adressene er da selvfølgelig ip adreser)

Alle pakker skal jo selvfølgelig til forskjellige adresser ikke sant. og for å komme fram så må man jo ha postbiler. så bilene blir da laset opp med pakker utifra hvilken rute bilene skal kjøre. (postrutene er da bestemt ut i fra sorteringen som ble gjort i forige ledd på terminalen)

Noen adresser har da reservert seg mot reklame,så postkassen er blokkert for det. (dette er porter) om man likevel ønsker spesifikk reklame må man jo si fra til (i dette tilfelle) terminalen om det, slik at reklamen kan dette ned i postkassa.

En litt klønete forklaring kansje,man finner feil ved denne forklaringen også. Men de fleste bruker hvertfall skjønne tegninga.

Evt en litt bedre forklaring:

Switch:
    Switchen tar i mot pakker,
    Den lagrer i en liste hvilken fysisk port pakken kom på, og hvilken mac-adresse den er sendt fra.
    Dersom mottaker-mac-adressen ligger i listen (dvs. at noen har sendt fra denne mac-adressen fra før), blir pakken kun sendt til den porten som mac-adressen er registrert på.
    Ellers blir pakken sendt videre til alle porter.

Router:
    en router videresender nettverkspakker (f.eks. IP-pakker) til riktig mottakernettverk. Routeren har en tabell over nettverk den er koblet til (enten direkte eller via andre routere), kalt en ruting-tabell. Avgjørelsene om hvor en pakke skal videresendes blir avgjort ved å sjekke mottakeradressen til pakken opp mot tabellen

Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Men det bør vel fungere med kabel fra router når det funker trådløst?
    Til problemet ditt. har du satt opp ps3 riktig under network settings? bare velg kablet connection og kjør auto på alt. når du har gjort det, så får du et bilde der du kan teste connection, gjør det. hvilken ip får du da? siden ps3 er koblet til linksysen burde du få en ip som heter 192.168.1.10X. litt avhengig om den er satt opp i bridge mode eller ikke. er den satt opp i bridge så burde du få en ip fra modemet ditt, som jeg går utifra på tegningen din er "fiber inn"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •