PS3 eller Xbox 360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 eller Xbox 360?

Hva burde jeg gå for når det kommer til PS3 og XBOX 360? Skal kun brukes til sportsspill som NHL og FIFA samt noen andre spill om det skulle friste. Bruker som oftest PC når jeg spiller andre spill enn sportsspill. Har en del kompiser nå som har PS3, men jeg er litt Xbox fan må jeg innrømme(er dte jeg har hatt tidligere helt til den begynte å ripe opp spillene mine), men har litt lyst å prøve PS3. Blu ray spilleren på PS3 er vel ikke noe å juble for så vurderer å kjøpe meg en blu ray spiller utenom.

Burde jeg vente på den nye Xbox konsollen som kommer? Den kommer vel for salg rundt 15 eller 16 juli?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borninsin
    Hva burde jeg gå for når det kommer til PS3 og XBOX 360? Skal kun brukes til sportsspill som NHL og FIFA samt noen andre spill om det skulle friste. Bruker som oftest PC når jeg spiller andre spill enn sportsspill. Har en del kompiser nå som har PS3, men jeg er litt Xbox fan må jeg innrømme(er dte jeg har hatt tidligere helt til den begynte å ripe opp spillene mine), men har litt lyst å prøve PS3. Blu ray spilleren på PS3 er vel ikke noe å juble for så vurderer å kjøpe meg en blu ray spiller utenom.

Burde jeg vente på den nye Xbox konsollen som kommer? Den kommer vel for salg rundt 15 eller 16 juli?

personlig hadde jeg valgt ps3, fordi du har kompiser som har det, passer bra til å spille ilag med;.)
    Bluray spilleren i PS3 er faktisk ikke ille heller, samt at det er gratis å spille på nett!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har "gamle" Xbox360 fra release 5. desember 2005.
    Kan med sikkerhet si jeg skal ha den nye når den kommer.
    (Har PS3, Wii, PSP og PC også for den del, samt Xbox1)

Vi pakker ut Xbox 360 Slim - Gamer.no

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel hipp som happ om spilltitlene er på begge.... PS3 har dog enda ikke imponert meg, med tanke på hva 360 kan varte opp med. Ble jo lovet en vannvittig kraft og grafikk... men det har jeg til gode å se på PS3 (som er så "fantastisk" mye bedre enn f.eks 360).

PC er vel fortsatt kongen på haugen, dog komemr det flere titler til konsoler .

Om det stemmer som ITAVISEN skriver, at nye konsoler kommer om ca 3 år, da syns jeg PS3 har vært en "bløff", med tanke på hva de sa forut .

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville definitivt gått for en ps3, man har liksom alt i ett. I tillegg har du venner som også har.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg går for PS3 ettersom alle vennene mine har det!

Men til en annen sak folkens.. Ringte xbox kundestøtte ang min xbox som brått begynte å lage riper i spillene mine og ødela dem. Der fikk jeg blankt avslag og de sa de hadde sluttet å ta inn xboxer med denne feilen ettersom microsoft ikke hadde funnet noen feil på maskiner med slike problemer. Er det virkelig så enkelt? hva har jeg rett på i denne sammenhengen?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv heller å ta med boksen til butikken der du kjøpte den, det er 5 års reklamasjonsrett.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer 360 slim edition. Litt større harddisk, innebygd wifi og noe stillere enn den tidligere modellen. Er også flere forskjeller som skiller disse.
    PS3 har ikke imponert særlig og har aldri likt menyene.
    Microsoft har myyyye bedre online-støtte

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Stemmer 360 slim edition. Litt større harddisk, innebygd wifi og noe stillere enn den tidligere modellen. Er også flere forskjeller som skiller disse.
    veldig enig.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Enig i dette,jeg har hatt begge konsollene.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillmessig er de veldig like.

360 har bedre live, kontroller og er vel litt billigere. Skal du ha blu-ray utenom så kjøper du 360.

ps3 skryter som mange sier at konsollen er kraftigere, noe jeg dog ikke har lagt merke til. Mye problemer online.

Ofte kan du få kampanjepriser på 12mnd live. Jeg kjøpte min forrige live for 300 eller noe.

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1941
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er vanskelig å komme med noen fasit til et slikt spm. (Men riktig svar er Xbox 360:-P )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synstes 360 har bedre grafikk enn Ps3.. ATI som har grafikk kort til xbox

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hepp

har selv hat ps3 og og xbo360 samt wii (kjeringas) og ps3 ble solgt rimlig fort... det med at maskina di riper spill står den opover? i så fall leg den flatt ned måtte jeg selv eter 3 forza cd ble ripa (no fun) har ikke hat broblemet siden bluray kjøper man v siden av

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du allikevel har budsjett til å kjøpe 1 konsoll + separat bluray spiller, så kjøp begge konsollene og bruk ps3 til bluray.. Bedre løsning ser jeg ikke

Du vil før eller siden komme borti ett eller flere eksklusive spill til ene eller andre konsoll, ja takk begge deler sier jeg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Spillmessig er de veldig like.

360 har bedre live, kontroller og er vel litt billigere. Skal du ha blu-ray utenom så kjøper du 360.

ps3 skryter som mange sier at konsollen er kraftigere, noe jeg dog ikke har lagt merke til. Mye problemer online.

Ofte kan du få kampanjepriser på 12mnd live. Jeg kjøpte min forrige live for 300 eller noe.

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1941

heldigvis ahr jeg ikke hatt noe problemer online enda - siden slim kom i hus, men på Xbox360 derimot, der hakket det ofte, og serverer nede, faller ut av spill etc..

avhengig av spillutvalg og gjerne også hva venner har synes jeg er det man bør velge etter, jeg har selv begge, og kjøpte PS3 fordi alle mine kompiser har det, blir mye lettere å spille fifa osv da, alle er vant med samme kontroller, møtes på internett osv, i begynnelsen likte jeg 360 kontrolleren bedre, men har blitt vant til PS3 sin, grafikk oghvor bra maskinvaren er er ikke noe særlig tema i praksis slik ting er i dag, og kommer trolig ikke til å bli det heller - spillene er " lik "

Det er heller ikke dyrt på Live, som nevnt - men synes likevel det er litt dårlig at det i det hele tatt skal koste noe som helst, ettersom det faktisk er gratis på PS3.

(en annen ting som er verdt å nevne er at alle jeg kjenner med 360 har minst 1 gang hatt ring of death, og måtte vente lenge på ny maskin, meg selv medregnet, 2 ganger.. har også opplevd at maskinen plutselig lagde noen sinnsyke riper i et spill, og det har aldri inntruffet verken før eller etter den ene episoden...)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller er xbox kontrollene lagd for aliens?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvis du allikevel har budsjett til å kjøpe 1 konsoll + separat bluray spiller, så kjøp begge konsollene og bruk ps3 til bluray.. Bedre løsning ser jeg ikke

Du vil før eller siden komme borti ett eller flere eksklusive spill til ene eller andre konsoll, ja takk begge deler sier jeg.
    hvis han som han sier kun har tenkt å bruke den til sportsspill er det vel neppe et eneste spill som ikke er multikonsoll uansett :-D
    har begge men jeg heller nok til å beholde Bill sin om jeg måtte kvitte meg med en av dem :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg for PS3 av den enkle grunn at alle kompisene mine har den! Grafikken sies til å være nesten helt identiske(ikke noe mann legger merke til) og Live delen på PS3 er på god vei til å bli like god som XBL. Har selv hatt ganske mye problemer med xbox live med at man faller ut etc + hakking. Så jeg tror disse konsollene er temmelig likestilte.

I tillegg er det jo Blu Ray spiller på PS3 og har lest noen tester og spilleren kommer meget godt ut i alle testene Blandt annet best i test i lyd og bilde blandt annet.

Men en annen ting dere.. Når det kommer til garantien? hvor lenge varer den? Ser mange mener det er unødvendig med garanti fra butikken ettersom forbrukerkjøpsloven har akkuratt de samme garantiene og varer i 2 år etter man har kjøpt varen?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 års garanti, og 5 års reklamasjon er det vel på alle slike ting.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •