Canal Digital kabel bredbånd. Ping og hastighet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital kabel bredbånd. Ping og hastighet

Har nå oppgradert fra 12.5/2.5 linje til 25/2.5 og opplever høyere ping, ihvertfall i følge Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test og Bredbandskollen TPTEST! Ligger på alt mellom 50-90ms mot 12-13ms tifligere. Hastigheten er heller ikke som forventet!! Ligger på rundt 20mbs ned hos speedtest og 14mbs ned hos tptest. CD sier alt er i orden og at det må være et PC- relatert problem. Hva kan dette skyldes? Jeg har førsøkt utenom trådløs router uten noe bedre resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sier det samme til meg. Jeg opplever akkurat samme resultater som deg. Det er bare å bytte leverandør, CD er helt håpløse på internett. Jeg har bestilt Altibox...

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aarflot
    De sier det samme til meg. Jeg opplever akkurat samme resultater som deg. Det er bare å bytte leverandør, CD er helt håpløse på internett. Jeg har bestilt Altibox...
    Men hos meg var det bra før oppgradering av nett!! Og jeg har ikke annet valg en CD... kan velge en forferdelig dårlig ADSL linje på 2mbs da, men det orker jeg ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår du tester med en mer effektive protokoll enn de speed testene som er online, det er typisk ikke spesielt pålitelig på trafikerte tider på døgnet. Prøv f.eks. uTorrent og en torrent, f.eks. en Linux ISO torrent som ofte har bra mange som sender deg data. Jeg har selv 25/5 fra CD og har alltid hatt _minst_ denne hastigheten ved Bittorrent bruk (som er en svært effektiv protokoll med betydelig mindre overhead enn f.eks. http har).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. de høye ping tidene, det er verdt å sjekke om du må oppgradere kabelmodemet ditt. Prøv også "tracert" (traceroute) for å se hvor flaskehalsen ligger. Kan være middeltidig problem andre plasser som er urelatert til oppgraderingen din.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Foreslår du tester med en mer effektive protokoll enn de speed testene som er online, det er typisk ikke spesielt pålitelig på trafikerte tider på døgnet. Prøv f.eks. uTorrent og en torrent, f.eks. en Linux ISO torrent som ofte har bra mange som sender deg data. Jeg har selv 25/5 fra CD og har alltid hatt _minst_ denne hastigheten ved Bittorrent bruk (som er en svært effektiv protokoll med betydelig mindre overhead enn f.eks. http har).
    Det er egentlig ikke hastigheten som irriterer meg mest, det er ping tiden. Hva ligger du på i ping til oslo sin server på speedtest.net og på tptest.se? Dagen før jeg oppgraderte så lå jeg på alt mellom 10-15ms, men nå ikke under 50ms. Det er jo rart? Hvor finner jeg tracert eller traceroute?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Ang. de høye ping tidene, det er verdt å sjekke om du må oppgradere kabelmodemet ditt. Prøv også "tracert" (traceroute) for å se hvor flaskehalsen ligger. Kan være middeltidig problem andre plasser som er urelatert til oppgraderingen din.
    Oppgradere kabelmodemet? Hva mener du med det? CD har ikke nevnt noe om det?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Det er egentlig ikke hastigheten som irriterer meg mest, det er ping tiden. Hva ligger du på i ping til oslo sin server på speedtest.net og på tptest.se? Dagen før jeg oppgraderte så lå jeg på alt mellom 10-15ms, men nå ikke under 50ms. Det er jo rart? Hvor finner jeg tracert eller traceroute?
    kjør - 'cmd' - dialogboksen kan du benytte tracert kommandoen, f.eks. mot VG Nett - Forsiden - VG Nett eller en annen side.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradere kabelmodemet? Hva mener du med det? CD har ikke nevnt noe om det?
    De nyere modeme har ikke problemer med hastigheten, men jeg har måttet oppgradere en gang vel 2 år siden eller noe.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlig signal som var problemet. Feilretter har ordnet opp i saken..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med bredbåndet fra Canal Digital nå etter at du fikk fikset ping-tiden? Jeg er ADSL kunde hos NextGenTel i dag, og får ikke høyere opp-hastighet enn 1Mb. Vurderer å gå over til Canal Digital, siden de kan tilby opptil 5Mb opp (med "Aktiv" som de kaller det, dobbel opp hastighet), men lurer på om kvaliteten på bredbåndet deres er bra.

Jeg er en litt spesielt krevende kunde siden jeg bruker profesjonell videokonferans hjemme og trenger mye hastighet begge veier og helst lave ping-tider og minst mulig jitter.

Takk for hjelpen!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg en krevende bruker, men her fungerer det greit. Har 25/5.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    coax og kobber suger lut. prøv fiber og bli frelst istedenfor.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men til forskjell til fiber, kan mange flere få det via kobber.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kaster meg på denne tråden. Har egentlig litt av samme problem.

Jeg har oppgradert fra 12-5 til 70-10. Og på trådløst så får jeg på bærbar pc ca. 40-10 som jeg synes er bra. Men på min htpc. som før var den hurtigste, og klarte 12-5 har nå 7-10 (foandrer seg jo litt). Er det noen som kan fortelle meg hva som kan være grunnen til dette. Er det noen instillinger på pcen som jeg kan forandre på?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har trådløst, med litt hindringer ol, så blir wlan begrensende faktor. Forsøk med kabel for å sjekke da.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal idag bytte ut routern min, da den gamle (7år gammel) ikke takler 70/10 linja helt. Det samme måtte bror min også gjøre for å få 70/10 på pc'n. (kablet selvsagt).

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du har trådløst, med litt hindringer ol, så blir wlan begrensende faktor. Forsøk med kabel for å sjekke da.
    Skal ikke være noen fysisk begrensning. Da min bærbare står ved siden av. + at upload hastigheten er det den skal være, og ping også. Bare download som er elendig, faktisk dårligere en upload. Tenkte å strekke kabel, men det er i dette tilfellet veldig mye jobb.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Jeg skal idag bytte ut routern min, da den gamle (7år gammel) ikke takler 70/10 linja helt. Det samme måtte bror min også gjøre for å få 70/10 på pc'n. (kablet selvsagt).
    Jeg må også bytte router. Hva skal du gå for?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også bytte router. Hva skal du gå for?
    Jeg leita lenge, et hav å velge i.. men det ble Linksys by Cisco E4200. Den har plenty av features, men viktigst av alt; stabilitet. Min gamle Buffalo G54 har jeg måtte restartet 1 eller 2 ganger på 7 år.. så den har store sko å fylle sånn sett!
    Fikk den i går, så idag blir å få ting opp å gå med E4200

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •