Modding! - Hvordan gjøre Ps3 kontrolleren bedre!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modding! - Hvordan gjøre Ps3 kontrolleren bedre!

Jeg tror ikke det bare er meg som er missfornøyd med triggerene på PS3?

Løsningen består av noen små plastbiter som klipses fast utenpå de eksisterende knappene, Jeg har brukt disse den siste uken og jeg elsker de, du får et mye bedre grep og det er tilnermet umulig å glippe (noe jeg hadde problemer med før.)
    jeg tok like godt å limte de fast med superlim for å hindre at de faller av når jeg innimellom får frustrasjonsutbrudd å pælmer kontrolleren i veggen.

De kjøpes her for ca 30kr

Her er bilder:

Hadde jeg fått konkave styrestikker også skulle jeg vert rimelig fornøyd med ps3 kontrolleren.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nesten fem år med 360-kontrolleren var det virkelig en nedtur da jeg kjøpte ps3 med tilhørende kontroller.. Skal bestille meg sånne, mulig det blir bedre da

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Alexander, jeg har det du kaller "konkave styrestikker" også, kjøpte disse i en pakke sammen med triggers. Husker ikke hva de heter men jeg kjøpte de på en Spaceworld butikk.

Det var en pakke med 2 stk triggers + 6 par forskjellige "hetter" man tar utenpå/oppå de analoge stikkene for å få bedre grep.

Jeg har også en skin utenpå hele kontrolleren for at den ikke skal være så glatt, + den gjør kontrolleren litt større også.

Etter å ha blitt vant til alle disse tingene klarer jeg nesten ikke å ta på en "vanlig umoddet" kontroller. Synses den rett og slett er dårlig laget.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke stikkene for høye med en ekstra hette oppå?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-3 mm max, har aldri merket noe til det.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, ser de har slike på play, http://www.play.com/Games/PlayStatio...s/Product.html

Har og hørt at en kan bytte over stikkene fra en Xbox360 kontroller, hadde vert morro å prøvd å bytte over.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var de ja, da slipper jeg å hive opp et meget dårlig mobilbilde.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når jeg først har tatt et meget dårlig mobilbilde så kan jeg jo likegodt bare hIve det opp så man får et intrykk...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du det silikon/gummi skin'et?

Har bestilt triggers og hettene nå.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt et steg videre for å få en bedre Ps3 kontroller.
    Jeg har mekket en liten miniguide for hvordan en skal bytte ut styrestikkene med stikkene fra Xbox, Disse stikkene ser identisk ut utvendig med de fra Xbox 360 og har samme feelingen som de fra 360.

OBS jeg vet IKKE om man kan bruke stikker fra 360, det kan være de har annen festemåte.

Du trenger en slik:

Og en slik:

Skru Xbox kontrollen fra hverandre:

Stikkene napper du bare rett av.

Når du fortsetter nå så følg nøye med på hvordan ting er plassert, legg spesielt merke til hvordan fjærene på L2 og R2 knappene sitter slik at det blir lettere å få den sammen igjen, det er veldig mye mer skrot i en Ps3 kontroll kontra en Xbox kontroll.

Skru fra hverandre Ps3 kontrolleren, husk at kretskortet er festet med en skru så ikke bryt for mye før den er ute :wink:
    Vipp opp kretskortet på høykant, du trenger ikke å ta av vibrasjonsmotorene eller batteriet men saken er enklere å håntere om du plugger fra batteriet.

Napp av stikkene.

Så har det seg slik at pinnene som stikkene sitter på er litt for lange for Xbox stikkene slik at om en bare setter de på og skrur sammen så vil "kuppelen" ta borti plasten med den følge at stikkene blir trege og ikke vil sentrere seg når du slipper tommelen. (puh!)

Gjør følgende: ta en fil og fil pinnen ned slik at du tar av ca 0.5 mm. altså slik at du filer skråkanten på tuppen halvveis ned.

Dette bildet er tatt før filing: (glemte å ta bilde etter filing, men bare ta av ca 0.5mm så blir det bra)

Så er det bare å sette på stikkene fra Xboxen (som passer perfekt ned på pinnene) å begynne å sette sammen igjen.

Før du legger nedpå kretskortet legg spesielt merke til plast-folie-kontakt-saken som skal ligge under å presse mot kortet, (se bildet under)
    plast-folie-kontakt-saken skal tres nedpå de hvite plastpinnene slik at når du legger kortet oppå å skrur det fast så skal det være kontakt imellom.

Når du skrur på bakdekselet må du passe på at fjærene på triggerene ligger slik de var når du tok fra hverandre, ikke regn med å få det til på første forsøk:x.

Og voila!

Nå slipper jeg å glippe pga svette tommeltotter! greit å få brukt den gamle Xbox kontrollen til noe fornuftig..

Nå gjenstår bare å bytte plass på venstre stikke og D-paden. Hmmmmm....

Er noe uklart så skrik ut.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret trådtittelen til noe mer beskrivende og generellt.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare kjøpe en slik?

"The Cross battle adapter 2.0 is an adapter that allows you to connect your Xbox 360 wired controller to your PS3 console for use with PS3 games.
    The XCM Cross Battle Adapter 2.0 is built with a new function for swapping the controller’s triggers and bumpers. You can also swap the functions of A,B,X,Y buttons (Example: Set the function of A button to the X button or set the function of B button to the Y button, etc) and swap the functions of 2 analog sticks as well! The PS3 Six Axis mode is also supported. "

Modnet selger de der burkene 8)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvorfor ikke bare kjøpe en slik?

"The Cross battle adapter 2.0 is an adapter that allows you to connect your Xbox 360 wired controller to your PS3 console for use with PS3 games.
    The XCM Cross Battle Adapter 2.0 is built with a new function for swapping the controller’s triggers and bumpers. You can also swap the functions of A,B,X,Y buttons (Example: Set the function of A button to the X button or set the function of B button to the Y button, etc) and swap the functions of 2 analog sticks as well! The PS3 Six Axis mode is also supported. "

Modnet selger de der burkene 8)
    "Wired controller" er stikkordene som gjør at jeg ikke vil ha en slik, i tillegg så er det artig å pjaske med noe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •