Streame musikk til forsterker fra nett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame musikk til forsterker fra nett

Heisan!
    Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem, for og streame musikk jeg laster ned fra nettet via betaltjenesten WIMP til min forsterker, slik at den kan sendes videre til høytalerene derfra.

Pr. i dag har jeg dette oppsettet:

PC (nettverkskabel)-Playstation 3- (hdmi) -Pioneer lx 81(forsterker)-Høyttalere

Musikk og film som ligger lagret på pc, bruker jeg PS3 Media Server ( http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ia-server.html ) til og streame gjennom ovenstående oppsett. Dette fungerer utmerket.

Problemet oppstår når jeg prøver å streame direkte fra nettet, musikk som er hentet med WIMP ( WiMP ), som er platekompaniets variant av Spotify. Hvordan skal jeg få sendt denne musikken rett til forsterkeren? Jeg har ikke Spotify,men vil anta at man der har funnet en metode til og gjøre akkurat dette. Finnes det en tilsvarende for WIMP?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den enkle og rimelige metoden er Apple AirPort Express, med programmet Airport. Men da bruker du altså ikke PS, men datamaskin og trådløst nettverk.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Den enkle og rimelige metoden er Apple AirPort Express, med programmet Airport. Men da bruker du altså ikke PS, men datamaskin og trådløst nettverk.
    Hadde håpet det var en mulighet til å bruke oppsettet jeg har,bare med en form for programvare. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få streamet musikken til forsterker ,som jeg ikke tror støtter wi-fi...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple AirPort Express (eller Apple TV) kobles til hi-fi-anlegget med analog eller optisk kabel, og har trådløs eller kablet forbindelse til datamaskinen via et vanlig nettverk. Alternativt dropper du nettverket, og kobler datamaskinen direkte til anlegget med (analog eller digital) lydkabel.

Såvidt jeg vet krever Wimp en datamaskin (Mac, Windows eller Linux); det finnes ikke programvare som lar brukeren styre musikken fra andre dingser. Mulig det kommer slik programvare etterhvert, men såvidt jeg forstår er Wimp basert på Adobe AIR, som er ganske ressurskrevende.

Vurderte selv PlayStation en gang i tiden. En av grunnene til at jeg droppet det, var at mulighetene til mediastreaming var kompliserte og bruksanvisningene uklare. Såvidt jeg skjønner kreves programvare av servertypen. D.v.s. at muligheten til å sende musikk direkte fra f.eks Wimp (slik man kan gjøre med AirPort/Apple TV) ikke finnes.

Men jeg kan ta feil...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •