PS3 - Valg av lydformat til CD samlingen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 - Valg av lydformat til CD samlingen

Jeg har nettopp skaffet meg DacMagicen til Cambridge, og planlegger å overføre CD samlingen til PS3en. Jeg har sånn smått begynt "forskningen", og sammenlignet WAV og ATRAC (høyest bitrate). Jeg hører ingen praktisk forskjell, og den forskjellen jeg hører kan like gjerne være innbilt.

Jeg sitter på B&W CM1 og NAD319 foruten dacen. Kablingen er optisk monster, og en dårlig audiokabel fra dacen til NADen (som skal byttes ut). Ettersom dacmagic oppskalerer kan det være forskjellene blir værre å høre? Uannsett blir jeg glad om noen kan poste sine erfaringer eventuelt linke til eldre tråder. Mitt poeng er mest mulig lossless, og wav er greit nok selv om filstørrelsene er ufine. Jeg har hørt folk kalle atrac lossless, men det er vel ikke det?

Mvh

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med flac?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adaptive Transform Acoustic Coding - Wikipedia, the free encyclopedia er ikke lossless.

Gå for wav. Når du finner deg en bedre egnet platform enn ps3 så trenger du ikke rippe alle platene dine på nytt. (les; squeezebox, sonos, sooloos, mm.)

--

flac er ikke støttet av ps3

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal velge den du tror låter best, så slipper du å gruble på om du valgte riktig. Men wav er hvertfall rådata, så skulle du velge å skaffe deg en annen spiller senere så har du veldig bra utgangspunkt for å konvertere til lossless fra wav-filene.

Ulempen med wav er vel at man ikke får tagget filene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •