Abrahamsen Audio tråden - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 20 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20
Viser resultater 381 til 397 av 397
    Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Står nå å vurderer en Abrahamsen V3 og en V6. Planen er å kjøre caox, fra squeezebox til V6, XLR fra V6 til V3 og XLR Fra V3 til effektforsterker. Eneste jeg lurer på nå er om det går ann å koble subb til V3??
    Kan jeg koble subben på RCA out når jeg benytter XLR til Effektforsterker??

Håper noen som har testet dette kan hjelpe meg!

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med A-dac 2.0? Har A-dac selv og er fornøyd med den (har ikke det stor ebudsjette å rutte med).

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser til at det kan vere noen nyheter på gang fra Abrahamsen nå

Blandt annet en forforsterker med innebygget DAC - ikke så dumt

Google Oversetter
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ser til at det kan vere noen nyheter på gang fra Abrahamsen nå

Blandt annet en forforsterker med innebygget DAC - ikke så dumt

Google Oversetter

Stemmer det, snakket med Per her om dagen, skal visst også være noen monoblokker på planen og en integrert med 140 watt om jeg husker rett

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at V-serien er fjernet fra "our products" og flyttet til "archive" på nettsiden deres også. ser ut til at det blir lansert en ny serie ganske snart da. Får håpe at de rekker juletiden...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Ser at V-serien er fjernet fra "our products" og flyttet til "archive" på nettsiden deres også. ser ut til at det blir lansert en ny serie ganske snart da. Får håpe at de rekker juletiden...
    Tror nok ikke det skjer så fort!
    Mener jeg så noe om 2.kvartal i 2013 hvis jeg ikke husker feil !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ringte de angående kjøp av Abrahamsen V4.0, og fikk da som svar at jeg måtte se på bruktmarkedet fordi den var ikke i deres sortiment lenger,

Det var overtakeren av V2.0, altså den integrerte forsterkeren med 140 watt som skulle komme først, og deretter monoblokker, forforsterkere og cd-spillere etterhvert!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Det var overtakeren av V2.0, altså den integrerte forsterkeren med 140 watt som skulle komme først, og deretter monoblokker, forforsterkere og cd-spillere etterhvert!
    Har vi noen nyheter nå eller?
    Ser at det fortsatt står coming soon på Vendetta-series på hjemmesiden deres..
    Spennende å se hva slags design det blir på den "nye 2.0 integrerte"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen og nye produkter

Ser der er mange som venter på fristilling av de nye produktene, tror det gjelder å være tålmodig ei lita stund til.
    V-serien var jo på mange måter en overgang fra da Abrahamsen holdt på med Electorcompaniet, både lyd og design er jo ikke ulike. Electrocompaniet driver å lager en del produkter som Abrahamsen ikke har satset på enn så lenge, de har mye bra det må vi være enige i.
    Jeg er fornøyd med mitt oppsett, og spiller hver dag i minst 1 time!
    :grin:!!

Har skaffet meg noen nye greier nå så da må jeg skaffe meg en ny RIAA til forsterker oppsettet.
    Så lykke til for dem som venter på nye greier fra Abrahamsen, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!:twisted:

Abrahamsen: V1, V3, V6 og 2stk V4.
    Klipsch La Scala

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt noen her inne med Abrahamsen utstyr? Virker som populariteten har dalt noe.

Jeg har alltid vært nysgjerrig på Abrahamsenproduktene da det jeg leser om deres varme klang appellerer til meg. Så når det nylig dukket opp en V2.0 UP på brukten, slo jeg til.

Jeg har ikke testet den enda, men håper og tror den blir en god match til XTZ 99.26 som jeg har i dag.

Men, jeg kommer nok også til å skifte ut disse til et par gulvstående høyttalere en gang i fremtiden og lurer derfor på hvilke begrensninger jeg har til høytaler størrelse, impedans og følsomhet mtp kraft/effekt om jeg skal bruke Abrahamsen som forsterker?
    Er det noen som har erfaring med Abrahamsens 70W på større høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen utstyr

Hei jeg har utstyr fra Abrahamsen i mitt oppsett på lytterommet. Bruker 2 stk brokoblede V4 og 1 V3 som pre-amp. Har videre en V1 cd-spiller som er upgrade og en V6-dac. Bruker både platespiller fra Bang&Olufsen og Sony Minidisc og Cassette-spiller (Alpage AL 80) skiftet navn til Alpine i 1983/84. Har videre Riaa fra Pro-ject og hodetelefoner fra Stax. Av høyttalere er der litt forskjellige, alt fra gamle JBL, Seas og Klipsch til nyere Dali. Liker lyden fra Abrahamsen som er ganske "rør-aktig" og varm. Bruker av og til en integrert rørforsterker for å bytte litt. Bare litt Abrahamsen skryt! Venter mye av de nye produktene de sier de skal komme med. Ble skuffet da V5 ikke ble tilgjegelig for flere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Abrahamsen sin egen høyttaler FS401 og de passer meget bra til forsterkeren.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Er det fortsatt noen her inne med Abrahamsen utstyr? Virker som populariteten har dalt noe.

Jeg har alltid vært nysgjerrig på Abrahamsenproduktene da det jeg leser om deres varme klang appellerer til meg. Så når det nylig dukket opp en V2.0 UP på brukten, slo jeg til.

Jeg har ikke testet den enda, men håper og tror den blir en god match til XTZ 99.26 som jeg har i dag.

Men, jeg kommer nok også til å skifte ut disse til et par gulvstående høyttalere en gang i fremtiden og lurer derfor på hvilke begrensninger jeg har til høytaler størrelse, impedans og følsomhet mtp kraft/effekt om jeg skal bruke Abrahamsen som forsterker?
    Uten at jeg har testet v2 så tror jeg det skal gå bra. En god 70 watter drar det meste. Du skal støte på noe ganske sært noe for å miste kontroll impedansemessig. Har selv en 70 watts doxa 70B som har kontroll på det meste av høytalere.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker også både V2, V6 og A-DAC. godt fornøyd med Abrahamsen.

tror praten om Abrahamsen har dabbet litt av fordi det er lenge siden det har skjedd noe stort på produktfronten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Nei, men hørte den sammen med A-DAC 1 på et par stativhøyttalere med 6,5" bass på HiFi Messen i Horten for et par tre år siden, og det spilte mildt sagt imponerende!

Var sikker på at Abrahamsen lurte meg med en sub under bordet som det lå en duk på, men det gjorde de jaggu ikke. Er vel en av de få demonstrasjonene jeg faktisk har blitt veldig imponert over
    Tror ganske sikkert du blir fornøyd!

Interessen har vel dabbet av litt for Abrahamsen sin del da de tok alle produkter bortsett fra A-Dacen ut av markedet og ikke har kommet med noe nytt på evigheter. Står på hjemmesiden at de jobber med noe, men må tydeligvis ha noe problemer siden det har stått det nå i over ett år..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan i hvert fall bekrefte at V2.0 UP er en god match til XTZ 99.26.

Håper også jeg skal få testet den på litt større ting etter hvert for å se hva den egentlig er god for.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2017
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye dynamic power en Abrahamsen v4.0 up greier? litt intr. å vite da den har såppass kraftig strømforsyning med en spole på 1000VA og kondensatorbank på 100´000uF

Side 20 av 20 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •