Abrahamsen Audio tråden - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 397
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Styrte på med høyttalerkabler før, men etter at jeg prøvde 6mm2 installasjonsledning fra Clas Ohlson, så solgte jeg det jeg hadde av høyttalerkabler. Banna bein. Signalkabler kjører jeg en viss kvalitet på ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe! Jeg vet nok ikke noe bedre selv. Tanken var som sagt Nordost Purple Flare 2x3 m HT kabler, og Nordost Purple Flare XLR signalkabel:

Nordost Purple Flare signalkabel - 1 meter XLR

vet ikke om du har noe å si om denne kabelen; kjør på eller styr unna?

Jeg har ikke nok kunnskap om dette så jeg tenker det er "greit nok" å begynne med.

Takker for all hjelp. Blir spennende å se i morgen rettelse; "høre i morgen"!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har vært i kontakt med Abrahamsen i det siste angående V5?

De lovet release i 2011, men det har ikke skjedd. Det nærmer seg 3 år siden jeg hørt snakk om dem første gang, og i fjor vår var det noen her på forumet som hadde fått beskjed om at da skulle de være rett rundt hjørnet... har de fått alvorlige problemer? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all hjelp, tiger, kokken og anfield

Jeg endte opp med å kjøpe hegel h200 og hd20. Tenkte på hd11, men de hadde en så god pakkepris på h200 med hd20 så jeg konkluderte med at det ikke ville bli verd å betale flere tusenlapper mer for hd11. Er uansett mye bedre enn det jeg hadde før så regnet med jeg kom til å bli fornøyd uansett.

Og 24 timer senere må jeg si meg meget fornøyd med valget. Verken forsterker eller høytaler er i nærheten av å bli innspilt, men jeg smiler allerede når jeg spiller gjennom favorittene mine, og til syvende og sist er det vel det alt handler om. Å sitte seg tilbake og nyte MUSIKKEN. Lenge siden jeg har gjort det nå, men foreløpig er jeg der Så får jeg heller håpe oppgraderingssyken er kurrert for en stund og la lommeboken hvile.

Fikk aldri hørt Primare I32 på xq40, da de ikke drev med utlån lenger (soundgarden) og de ikke hadde xq40 i butikken. Han i butikken hadde selv i32 og mente hegel vile bli en bedre match da det ville bli en noe mer klinisk lyd med i32. Om jeg tok det riktige valget får jeg nok ikke vite på en stund, men som sagt; smilet er på plass

Når det gjelder innspilling, er det greit å la anlegget spille i 100+ timer i strekk eller bør jeg slå det av f.eks når en legger seg for dagen? Har stått på i ca 30 timer i strekk siden jeg tok det ut av eskene. Merker det har løsnet litt allerede.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring (og enkelte andres) er at H200 låter relativt ulikt når den er kald og varm. H200 bør stå på hvis du er sensitiv for denne forskjellen. Abrahamsen V2.0 spiller bedre fortere enn H200. Dvs. H200 krever lenger tid før den spiller best etter påslag.

Når det gjelder I32 vs. H200; min erfaring (selv etter kun hukommelse) er at I32 ikke er absolutt klinisk i lyden. Om den er klinisk vs. H200 stiller jeg meg litt tvilende til, men har ikke hørt dem i samme rom samtidig.

PS: Gratulerer med et valg - og nyt musikken.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker litt på å få inn en forsterker som kan integreres i kinoen, altså må den ha en hjemmekinoinngang. Abrahamsens V2.0 og V3.0 har jo begge dette.
    Nå har jeg en effektforsterker jeg vil benytte fra før, så V3.0 hadde kanskje vært det naturlige valget, men med en V2.0 står man jo litt friere til annet bruk senere.
    (Mulig dette er tatt opp tidligere i tråden) Men jeg finner ikke helt ut av om V2.0 har pre-out... på baksiden av de begge har de "out". Noen som kan oppklare for meg om denne "out" har samme betydning på de begge?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V2.0 har IKKE pre-out. Out = Tape Out. Mao. ikke justert av volumkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en Abrahamsen v6.0, og det første jeg la merke til var at inngangsvelger-knappen er skikkelig "kjip", det er liksom ikke et tydelig klikk når jeg trykker, og risikoen for å trykke feil og måtte bla igjennom inngangene flere ganger er høy... Er det noe feil med min, eller er alle sånn?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Du må bare øve opp "fingerfølelsen" med trykkknapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nei. Du må bare øve opp "fingerfølelsen" med trykkknapper.
    Nei til hva? Er alle andre v6.0 også uten et "klikk" på knappen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Driver og vurderer Abrahamsen til mitt oppsett: B&W cm8, NAD T748, Gallo micro ti, yamaha center, xtz sub.
    Klarer v2 å drive mine fronter? Og har den prosessoringang så jeg kan kjøre den kun i stereo på B&W? Uten å blande inn nad'en? Eller må jeg gå for en v4? Og bruke NAD som pre?.?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ironside
    Nei til hva? Er alle andre v6.0 også uten et "klikk" på knappen?
    Spiller det noen signifikant rolle? Dvs. du ser jo av lyset på fronten hvilken inngang du har aktivert. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Spiller det noen signifikant rolle? Dvs. du ser jo av lyset på fronten hvilken inngang du har aktivert. 8)
    Jeg vet jo det - poenget er at den er helt ny, og jeg lurer på om det er noe feil med den eller ikke. Men i morgen skal jeg besøke min søster som har maken, så da sjekker jeg hennes.
    Takker Tiger for konstruktive innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Abrahamsen V4.0 kontra Music Angel i krig mot LaScala

Er der noen som har prøvd oppsettet med Klipsch LaScala mot f.eks Abrahamsen V4.0/2.0? Svært lettdrevne dynamiske høyttalere liker jo ofte rørforsterkere, men hva med Abrahamsen ellerElectrocompaniet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 stk V4 brokoblet og V3,V1, og V6

Denne kombinasjonen sammen med mine Klipschhorn (Khorn) funker som bare det. Når jeg blir sliten så kobler jeg bare fra Klipschen og lytter til mine Stax Electrostater så blir jeg rolig i kroppen igjen. Nei helt ærlig så synes jeg at Abrahamsen funker svært godt og jeg foretrekker dem fremfor rørtuben som står og samler støv på hylla, det kan være latskap? Rørforsterkeren funker best av alt jeg har stående på disse lettdrevne høyttalerne men er lettest å bruke ett oppsett med fjernkontroll i lytterommet da. Er der andre som har gjort litt av de samme erfaringene?

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet at dette er en litt gammel tråd, men jeg lurte på om noen visste noe mer om monoblokkene. Litt merkelig at di skulle egentlig vært ute for lenge siden...

mvh Ola

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har et anlegg bestående av Klipsch RF-62 (MKI) og ABRAHAMSEN V2.0 og lurer på om jeg bør oppgradere ABRAHAMSEN? Jeg leser at de største forbedringene er fjernkontroll og display, men det har seg slik at jeg klarer meg med display og fjernkontroll slik det er, så spørsmålet er: Er det noen vits å oppgradere om man ser bort fra at fjernkontrollen og displayet blir bedre, og kun fokuserer på lyden? Vil lyden bli bedre, og er det isåfall verdt 2000 kr?

Takker for svar!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Hei! Har et anlegg bestående av Klipsch RF-62 (MKI) og ABRAHAMSEN V2.0 og lurer på om jeg bør oppgradere ABRAHAMSEN? Jeg leser at de største forbedringene er fjernkontroll og display, men det har seg slik at jeg klarer meg med display og fjernkontroll slik det er, så spørsmålet er: Er det noen vits å oppgradere om man ser bort fra at fjernkontrollen og displayet blir bedre, og kun fokuserer på lyden? Vil lyden bli bedre, og er det isåfall verdt 2000 kr?

Takker for svar!
    Her er en tråd som omtaler oppgraderingen: http://avforum.no/forum/receivere-fo...gradering.html

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ECS sluttet å selge forsterkere? Det eneste jeg finner på sida deres er et par DACer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Har ECS sluttet å selge forsterkere? Det eneste jeg finner på sida deres er et par DACer.
    Tja, mon tro hva som skjer. Ser ikke ut til at det er enkelt å få tak i Abrahamsen-utstyr noe sted. Elkjøp har heller ikke noe i nettbutikken. Mulig det finnes noe i butikkene.

Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •