Abrahamsen Audio tråden - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 20 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 397
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for info mik92! Tror det blir avsted og handle en sånn i dag. Så den er på lager i butikken her jeg bor.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har kjøpt v.6 på elkjøp på tilbud og fått den levert?
    Kjøpte selv på nett med postfrakt, og det står levering 8.11.2011

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte 20.10 og hentet den 25.10. Det står fortsatt sendes 8.11 på min side på elkjop.no

Så forøvrig at Elkjøp megastore Fredrikstad fortsatt hadde de i butikken til 1995,- i går.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå på tråden til kundesupport eller stikk en tur i butikken, så ordner det seg sikkert, hvis den allerede ikke er sendt.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Slå på tråden til kundesupport eller stikk en tur i butikken, så ordner det seg sikkert, hvis den allerede ikke er sendt.
    Musikk Magazinet i Bergen har også tilbud på V6.0

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Musikk Magazinet i Bergen har også tilbud på V6.0
    Til hvilken pris?

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler jeg en aktiv sub til en V2.0.

Suben er: Tannoy TS10

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tror den ble utsolgt, måtte opp med annen nettleser for å få inn bestilling.
    8.11 ser ut til å være leveringsstatus til lageret deres for v6. Får håpe jeg får ny versjon da.
    Klarer godt å skifte kretskort, men litt positiv tankegang fram til 8.11 skader ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå til innkjøp av Kef xq40 og har leeeeeenge gått frem og tilbake på hvilken elektronikk jeg skal drive de med. Står mellom EC og abrahamsen. Forstod det slik at v2 og eci3 blir for svake (?) til å drive disse fullt ut. Var derfor nære på å handle eci 5mk2 i dag, men som den trege etternøleren jeg er måtte jeg bare "sjekke ut" litt mer. Alternativet må jo være v3 og 2stk v4. Ville aller først gjettet at eci 5 er en, med frykt for å bli lynsjet, bedre forsterker av disse to alternativene. Men nå er jeg ikke sikker lenger. Har to tre ec frelste kompiser som av prinsipp ikke vil gi abrahamsen en sjanse og jeg blir jo selvfølgelig påvirket av dette.

Så vidt jeg har skjønt så er EC bedre på følsomme høytalere, mtp null støy ved lavt/ingen volum. Dette burde jo tale for denne til xq 40. Kraft er det vel mer enn nok av ved begge alternativene, så det jeg lurer på er hva jeg vinner/taper på med å velge det ene fremfor det andre.

Mister nattesøvnen av lesing på ulike forum og tester

Noen som har hands on erfaring med begge og kan "sette meg på plass"?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med RF-63 (99dB-følsomhet) med ECI-5 mkII, V2.0, V3.0 og 2 stk. V4.0 er:

a) Ja, Abrahamsen produktene (V3.0 + én eller to V4.0) ga mer sus i RF-63 enn mkII av ECI-5
    b) Lyd-"forskjellen" mellom det å benytte 2 stk. V4.0, kontra én stykk V4.0, på RF-63 var minimal. Utfordringen med to stykk effektforsterkere er at de MÅ være matchet med tanke på gain for å unngå ubalanse i lydbildet. Dette gjelder forsåvidt ikke bare Abrahamsen
    c) Ubalanse mellom kanalene var hørbar på svært lavt volum med EC, men ikke Abrahamsen
    d) Lyd : Kroner = høyere med Abrahamsen, enn EC. Forutsetningen er at man får produkter fra begge, som viser seg fra sin beste side

Den jeg har valgt å beholde av alle disse produktene er V2.0, selv om den ikke klarer helt å matche f. eks de øvrige kombinasjonene. Dog så koster V2.0 en brøkdel...

Noen av mine betraktninger av EC vs. Abrahamsen ligger her: I enden av regnbuen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XQ40 og Primare

Har du noe kjennskap til svenske Primare, Tiger? Kom over primare PRE30 forforsterker og A33.2 effektforsterker. Noen som har hørt denne kombinasjonen? Stemmer det at dette er klasse D? Leste at Primare satser på transperant lyd. Dette virker ikke feil, men om det kanskje kan bli litt kaldt sammen med xq40... ?

Takker for alle innspill:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte nettopp en I32, da jeg ikke bruker stereo. Brukte I32 på Klipsch RF-63, og det låter ikke "kaldt". Primares nye forsterkere følger trenden de hadde i lyd før. PRE30 er vel nå ganske gammel, så jeg ville sjekket den opp en del av QC før et eventuelt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har solgt alt jeg hadde av hjemmekino og xq40 står uåpnet i eskene sine. Har ventet med kjøp av forsterker i håp om gode januartilbud. Kom derfor over Primare komboen på hjemmesiden til soundgarden til en god pris (tror jeg):

Primare PRE30 og A33.2 forsterkersett - Titan

Tanken var isåfall å kjøpe det nytt herfra. Blir nok handel i morgen eller ila uken. Hadde bestemt meg for abrahamsen men ble litt nysgjerrig på primare og lurer fælt på forskjellen i lydsignaturen mellom disse...

Hva mener du forresten med QC? Er ikke helt inneforstått med alt av ord og uttrykk i denne hifi verden

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj. DET var et solid tilbud på helt nye komponenter. Er dette nye, eller demobrukte?

Disse Primareproduktene er ikke klasse D, men AB-tradisjonelt design.

Lydforskjellen (hva jeg synes) mellom "Primare vs. Abrahamsen": Se her.

"QC" = "Quality Control" = en ordentlig verifikasjon av tingenes tilstand...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vurdert Primare tidligere, men nå har jeg lest masse gode omtaler om forsterkerne på nett. I32 virker ikke helt feil den heller siden du har førstehånds erfaring med abrahamsen, eci 5mk2, og I32, hvilken ville du anbefalt til xq40? Du la jo abrahamsen forran ec i artikkelen din, så blir vel mer riktig å spørre abe (v2 /v3,v4) vs primare (I32/ pre30 og a33.2)

Ikke meningen å mase på deg Tiger, men ønsker å gjøre det "beste valget"...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Oj. DET var et solid tilbud på helt nye komponenter. Er dette nye, eller demobrukte?

Disse Primareproduktene er ikke klasse D, men AB-tradisjonelt design.

Lydforskjellen (hva jeg synes) mellom "Primare vs. Abrahamsen": Se her.

"QC" = "Quality Control" = en ordentlig verifikasjon av tingenes tilstand...
    Dette er nye. De har et begrenset antall, tror det var 30 stk. Det var den tilbudsprisen som gjorde at jeg ble så interessert/nysgjerrig på primare pre30 og A33.2

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan (som du vet) ikke ta det beste valget for deg. XQ40 fra Kef har jeg ikke hørt her hjemme, men hos Kokken. Han brukte EC en stund. Kanskje han bruker det ennå?

Jeg har ikke lyttet til et stereoanlegg på nå over 1 år, så mitt vurderingsgrunnlag innen stereo er litt rustent. Det går kun i head-fi her hjemme. Men, en gang ... en gang så fyrer jeg opp stereoanlegget. Det som jeg husker svinger mest (les; litt farge på lyden) er EC og Abrahamsen. ECI-5 mkII var hakket mer farget enn Abrahamsen på Klipsch, men ikke sidrumpa. Primare I32 var ultra-ren lyd uten noe hardhet (i mine ører).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Primare I32 var ultra-ren lyd uten noe hardhet (i mine ører).
    Ultraren lyd liker jeg:P men det jeg er litt redd for er om bassen blir helt fraværende da? At det blir flatt og klinisk?

Jeg har hørt Kef xq40 både på ec og abrahamsen nå, men har aldri hørt primare. Kjenner derfor ikke til noe om signaturen, kvaliteten osv...

Skal innrømme at det var tilbudsprisen på pre og effekt forsterkeren som først skapte nysgjerrigheten, men begynte å vurdere det etter å ha lest tester og omtaler.

Men så er frågan igjen om valget mellom pre30 og a33.2 vs I32? :?

setter stooooooor pris på erfaringene du deler!! :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen er ikke utflytende (som Abrahamsen kan oppleves som).

Av Pre30+A33.2 vs. I32: Har ikke hørt disse opp mot hverandre, så jeg ville måttet vurdert slik:

a) Fleksibilitet?
    b) Separat DAC eller innebygget DAC?
    c) Følelsen av et godt kjøp?
    d) Eierglede av å ha det nyeste?
    e) Hva spiller "best"?

Vanskelig valg. Jeg tror jaggu jeg hadde tatt den pakka med 2 stk. selv om de ikke er det hotteste på markedet (dvs. det er vel en grunn for tilbudet). At de bare kommer i Titan (tilbudet) gjør ikke noe. Primares "sølv" er pent og gjennomført.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg heller mot samme konklusjon som deg, "pakken med 2stk"

Det "beste" jeg har hatt av hifi til nå er Audio Pro Blue Diamond V3 (+senter og bakHT) med pioneer LX 70.

Ville tro det blir en oppgradering med XQ40, PRE30+A33.2 som stereo oppsett... Da har jeg i tillegg 5K ekstra på kabler enn om jeg hadde valgt I32. Må jo ha signalkabler i tillegg såklart, menmen.

Men må selvfølgelig ned å høre på komboen i morgen og sammenligne mot abrahamsen. Men om abrahamsen ikke kommer på januarsalg blir det rimelig uaktuelt å betale 30 000 for v3+v4+v4. Tenker LITT på value for money. Da tror jeg pre30+a33.2 låter mye bedre i forhold til pris når den ligger på halvparten i pris enn abrahamsen komboen.

Av kabler til HT så har jeg sett på Nordost Purple Flare. Har ikke blitt enig med meg selv eller noe særlig klokere på nødvendigheten av å kjøpe Bi-wire kabler og betale de kronene mer.

Side 18 av 20 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •