Abrahamsen Audio tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 20 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 397
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    96400 µF etter hva jeg kunne se. Synes det er fryktelig rart at med en trafo og kondisbank på størrelse med Parasound A21 (2x250w) er effekten fortsatt bare 2x70w! Hva er det som holder effekten så til de grader igjen med så solide strømreserver i ryggen? Få/svake utgangstransistorer?
    Vet ikke akkurat hva som holder igjen-men vet all effekt er oppgitt med 0.05%THD og virker å være med sikkerhets margin siden den dobler i 4 ohm med 0.05%THD. Vil tro at de yter en del mere enn 2X70 watt i 8ohm da det er et velkjent "triks" å skrive ned effekt i 8 ohm så at forstkeren skal doble i 4 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    96400 µF etter hva jeg kunne se. Synes det er fryktelig rart at med en trafo og kondisbank på størrelse med Parasound A21 (2x250w) er effekten fortsatt bare 2x70w! Hva er det som holder effekten så til de grader igjen med så solide strømreserver i ryggen? Få/svake utgangstransistorer?
    Etter oppgradering blir Klasse A-driften høyere. Mener å ha lest et sted at den er ca 2X20 w etter oppgradring, mot ca 2x10 w før. Men dette er ikke verifisert og må tas med en klype salt.

Hva som har betydning for utgangseffekten har jeg ikke noe kunnskap om, men det finnes sikkert andre som kan forklare mer rundt dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Vet ikke akkurat hva som holder igjen-men vet all effekt er oppgitt med 0.05%THD og virker å være med sikkerhets margin siden den dobler i 4 ohm med 0.05%THD. Vil tro at de yter en del mere enn 2X70 watt i 8ohm da det er et velkjent "triks" å skrive ned effekt i 8 ohm så at forstkeren skal doble i 4 ohm.
    Parasound A21 er oppgitt til 0.03% i 8 ohm, nokså nært altså. Hva som skjer med THD i 4 ohm har jeg ikke funnet data på.

bjornid: Hvis bildet du la ut var tatt av deg selv, kunne du tatt en nærmere titt på trafoen og se hvor mange VA den er oppgitt til? Kunne vært interessant å vite om det virkelig er 1 kVA som det sies at V2/V4 skal ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bjornid: Hvis bildet du la ut var tatt av deg selv, kunne du tatt en nærmere titt på trafoen og se hvor mange VA den er oppgitt til? Kunne vært interessant å vite om det virkelig er 1 kVA som det sies at V2/V4 skal ha.
    Jeg kan se på det ved første anledning. Ikke sikkert det står på den, men kan ta en kikk.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monoblokkene skal visstnok være i salg fra Januar? Noen som vet mer?

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stille her?

Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg kan se på det ved første anledning. Ikke sikkert det står på den, men kan ta en kikk.
    Hei bjornid.... har du fått sjekket hva trafoen er på? Nysgjerrig ettersom jeg vurderer abrahamsen opp i mot companiet på mine xq40

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Hei bjornid.... har du fått sjekket hva trafoen er på? Nysgjerrig ettersom jeg vurderer abrahamsen opp i mot companiet på mine xq40
    Da skrudde jeg opp den ene av mine V4 for å sjekke, men dessverre er det ikke oppgitt antall VA. Det ser ut til at produsenten er Noratel (ToroidAudio). Jeg prøvde å søke på noe som kan ligne på et typenummer, men finner ikke noe informasjon om den på nettet.
    Kanskje det enkleste er bare å sende en forespørsel på ECSHolding om dette?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken fra Companiet er det du vurderer?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis kom på besøk med en Eci 4, og jeg likte godt det jeg hørte, så det er snakk om enten Eci 4 eller 5, eller Eci 5 mk2. Har og oppe til vurdering en EC AW120 DMB med en eller annen pre.

Men så har jeg jo hørt abrahamsen v3 + v4 på Lefdal, som ikke har opptimale lytteforhold, men jeg ble nå sittende over en time og spille musikk, så noe riktig må de jo ha gjort Har også hørt en v2 nylig, og det var heller ikke verst.

Er det noe å hente på v3 + v4 kontra v2? Og har abrahamsen litt mer dynamikk enn Companiet? Og så har jeg lest at noen nevner sus og brumming/ støy med abrahamsen, noe som var så og si fraværende på Eci 4. Stemmer det?

Edit: forresten kan jeg få en 2000 modell AW120 til 8500,-. Er det en ok pris, eller er det mer å hente på en v4 på brukten og så oppgradere den?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis kom på besøk med en Eci 4, og jeg likte godt det jeg hørte, så det er snakk om enten Eci 4 eller 5, eller Eci 5 mk2. Har og oppe til vurdering en EC AW120 DMB med en eller annen pre.

Men så har jeg jo hørt abrahamsen v3 + v4 på Lefdal, som ikke har opptimale lytteforhold, men jeg ble nå sittende over en time og spille musikk, så noe riktig må de jo ha gjort Har også hørt en v2 nylig, og det var heller ikke verst.

Er det noe å hente på v3 + v4 kontra v2? Og har abrahamsen litt mer dynamikk enn Companiet? Og så har jeg lest at noen nevner sus og brumming/ støy med abrahamsen, noe som var så og si fraværende på Eci 4. Stemmer det?

Edit: forresten kan jeg få en 2000 modell AW120 til 8500,-. Er det en ok pris, eller er det mer å hente på en v4 på brukten og så oppgradere den?
    Har ikke voldsom erfaring med de integrerte til hverken Companiet eller Abrahamsen. Har hørt flere ganger, men ikke dybdetestet i eget oppsett.

Abrahamsen og Companiet har veldig lik lydsignatur. Brumming/støy er et ikke-tema på V4. Forekom ikke i det hele tatt i mitt oppsett. Dønn stilt.

2 stk V4 har jeg testet grundig mot 2 stk AW180. Soleklar seier til Abrahamsen p.g.a MYE mer trykk og dybde i bassen og noe bedre i mellomtone-registeret. Selve lydsignaturen er veldig lik. Varm klang, men samtidig veldig luftig, oppløst og detaljrikt.

Uten at jeg da har testet, så tror jeg at jeg kan vedde høyrehånda på at V4 kontra AW120 blir rått parti i favør Abrahamsen.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet med rimelig sikkerhet når V5 blokkene kommer for salg?

Er det muligheter å kjøpe disse løst eller kommer de bare i par?

Har lyst å prøve disse.

Har noen jungson klasse A blokker i dag jeg er utrolig fornøyd med, men det frister litt og prøve noe nytt.

Hadde V4 tidligere.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine V4 durer svakt ut til høytalerne, men ingenting i selve forsterkeren. Sånn var det både før og etter oppgraderingen

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg og min svoger har testet hans ECi 3 mot min(e) V3/V4. ECi-3 er også oppgitt til 70w, men V4 er klart "sterkere".
    På mine Klipsch er EC stillere, dvs HELT stille, det er ikke V3/V4 komboen, men du må være veldig nærme høyttaleren før du hører sus. På mine DIY Seas 3-veis derimot, som har langt lavere følsomhet, var ikke støy noe tema overhodet.
    Kort fortalt likte vi begge lyden fra Abrahamsen best på det meste av musikk, mens EC HAR en høyere byggekvalitet. Da tenker jeg på sus/brum/støy, dårlig fjernkontroll og latterlig display på V3 (som ikke er oppgradert). I sum er det et valg om hva man prioriterer ifht pris. Jeg bytter ikke til EC, og han bytter ikke til Abrahamsen! :-D

Vi testet også V4 mot V4UP, og for å være ærlig klarte ingen av oss å si hvilken forsterker som var i bruk ved blindtesting. Forskjellene på mine Klipsch var veldig små.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har ikke voldsom erfaring med de integrerte til hverken Companiet eller Abrahamsen. Har hørt flere ganger, men ikke dybdetestet i eget oppsett.

Abrahamsen og Companiet har veldig lik lydsignatur. Brumming/støy er et ikke-tema på V4. Forekom ikke i det hele tatt i mitt oppsett. Dønn stilt.

2 stk V4 har jeg testet grundig mot 2 stk AW180. Soleklar seier til Abrahamsen p.g.a MYE mer trykk og dybde i bassen og noe bedre i mellomtone-registeret. Selve lydsignaturen er veldig lik. Varm klang, men samtidig veldig luftig, oppløst og detaljrikt.

Uten at jeg da har testet, så tror jeg at jeg kan vedde høyrehånda på at V4 kontra AW120 blir rått parti i favør Abrahamsen.
    Okej.... takker for svar. Har lest den testingen du gjorde med 2x v4, og dine innlegg på diverse tråder, så jeg tar dine ord for det du sier 8)
    Det endte allikevel med at jeg slo til på en oppgradert ECI 4 til en overkommelig pris. Likte veldig godt det jeg hørte med den på fredagen. Faktisk beste lyden jeg har hatt noen sinne, og det skal man ikke kjimse av

Riktignok var savnet av litt ekstra punch til stedet på enkelte låter, men det er akseptabelt - for en periode Viktigste for meg, og samboern, var å bli kvitt de spisse S- og F'ene, og det som "kræsjet" i toppen på sangene. Blir sliten av sånt. Nå så trenger jeg ikke engang legge teppe foran høyttalerne for å dempe sånt når jeg hører musikk.... kan bare nyte nå

Men skal legge til at Abrahamsen ikke er borte vekk.... vi får se hva som skjer med V5.0 når de eventuellt dukker opp på markedet. Tatt lang tid nå syns jeg :-?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg og min svoger har testet hans ECi 3 mot min(e) V3/V4. ECi-3 er også oppgitt til 70w, men V4 er klart "sterkere".
    På mine Klipsch er EC stillere, dvs HELT stille, det er ikke V3/V4 komboen, men du må være veldig nærme høyttaleren før du hører sus. På mine DIY Seas 3-veis derimot, som har langt lavere følsomhet, var ikke støy noe tema overhodet.
    Kort fortalt likte vi begge lyden fra Abrahamsen best på det meste av musikk, mens EC HAR en høyere byggekvalitet. Da tenker jeg på sus/brum/støy, dårlig fjernkontroll og latterlig display på V3 (som ikke er oppgradert). I sum er det et valg om hva man prioriterer ifht pris. Jeg bytter ikke til EC, og han bytter ikke til Abrahamsen! :-D

Vi testet også V4 mot V4UP, og for å være ærlig klarte ingen av oss å si hvilken forsterker som var i bruk ved blindtesting. Forskjellene på mine Klipsch var veldig små.
    At ECI 3 ble et nummer for lite for V4 tror jeg så gjerne. 70 watt er ikke bare 70 watt

Selv opplever jeg at Companiet er litt bedre bygget enn abrahamsen, men lydmessig kan jeg ikke si hvem som "vinner", da jeg ikke har hørt begge merker under like forhold. Men jeg mener å merket at Companiet er tystere, og jeg opplever "svartheten" i lydbildet som tydeligere. Tror nok at Companiet har en snillere spillestil enn abe, men det kan jo være behagelig å ha det slik også.

Forresten interessant du nevner det med v4 og v4up. Det er noe å tenke på neste gang jeg skal gjøre en endring her. For endringer kommer, enten man vil eller ikke

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi får se hva som skjer med V5.0 når de eventuellt dukker opp på markedet. Tatt lang tid nå syns jeg :-?
    Helt enig, er på høy tid at disse blir lansert for salg snart. Har sendt en forespørsel til Abrahamsen på Facebook angående dette.

Disse er høyaktuelle for mitt eget fremtidige oppsett, men skal nå testes først. 2 stk V4 mot 2 stk V5, det blir en spennende test

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi lyd hvis du får svar!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Gi lyd hvis du får svar!
    Will do:wink:

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke V5 kommet ut enda !! :???:

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lydkarakteren i V4.0 i forhold til Parasound A21?

Side 11 av 20 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •