Abrahamsen Audio tråden - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 20 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 397
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Har ikke v6.0 hatt et problem som skaper slik lyd du beskriver? Løses ved å bytte input eller liknende mener jeg.

Ellers synes jeg du skal prøve rør jeg da
    La oss prøve å være litt presise her da.

Nei. V6.0 har ikke støy, men den har på enkelte utgaver et problem dersom den har stått lenge i bl.a. standby at lyden blir "ullen". Et nytt upsamplerkort tilsendes gratis fra Abrahamsen og man kan sette det inn selv (krever ikke lodding), eller man kan få Abrahamsen til å utføre byttet dersom man ønsker det.

Det er selvsagt synd at Quisten fikk et produkt som det var feil på. Paradokset er at man konkluderer med at Abrahamsen gir lite lydkvalitet for pengene. Hvordan kan man ha grunnlag for å påstå det uten at produktet virker som det skal, og følgelig ikek har hørt produktet slik det skal låte? Konklusjonen er heller at "jeg er skuffet over at mitt Abrahamsenprodukt hadde en feil"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det var feil på mine produkter.

Det var nok heller det at disse komponentene er så følsomme for støy at det kom tydelig suselyd i diskanten så lenge PS3 var tilkoblet samme strømkurs. Ikke har jeg alternativ strømkurser heller der hvor komponentene står.

Rett og slett bare litt uheldig
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar på mail fra Thomas Abrahamsen vedrørende de nye monoblokkene som er på vei:

Vi håper på å få de ut på markedet i begynnelsen av desember.

Det jeg kan si er at det blir blokker som ikke blir underdimensjonert, og at de vil få den samme lydklangen vi har hatt de siste 20 årene.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det da, men blir ikke overrasket hvis de blir utsatt igjen. Er nå ett år siden jeg så og hørte V5 og fikk beskjed om at de kom om 2-3 måneder :P .
    Håper de er verdt ventingen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må skryte litt av servicen hos Abrahamsen.
    Jeg har en V6.0 DAC som ved to anledninger har laget grumsete lyd etter bytte av kilder.
    Etter litt lesing på nettet, viste det seg å være et kort som måtte byttes for å løse "problemet".

Jeg sendte en mail til Abrahamsen for ett par dager siden og forklarte problemet. Jeg skrev serienummeret på DAC så de kunne finne ut om jeg hadde nytt eller gammelt kort. Jeg spurte om det var mulig å bytte kortet selv hvis det viste seg at jeg hadde gammelt kort.

Jeg fikk ikke noe svar på mailen, men idag lå det et nytt kort i postkassen med monteringsinstruksjoner.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngvejos
    Jeg må skryte litt av servicen hos Abrahamsen.
    Jeg har en V6.0 DAC som ved to anledninger har laget grumsete lyd etter bytte av kilder.
    Etter litt lesing på nettet, viste det seg å være et kort som måtte byttes for å løse "problemet".

Jeg sendte en mail til Abrahamsen for ett par dager siden og forklarte problemet. Jeg skrev serienummeret på DAC så de kunne finne ut om jeg hadde nytt eller gammelt kort. Jeg spurte om det var mulig å bytte kortet selv hvis det viste seg at jeg hadde gammelt kort.

Jeg fikk ikke noe svar på mailen, men idag lå det et nytt kort i postkassen med monteringsinstruksjoner.
    Sånt er hyggelig - men det hadde jo ikke skadet å svart på mailen,og sagt at deler var underveis:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Info + spørsmål

Får melde meg inn i abrahamsen klubben jeg og da jeg har fått meg en 6.0 dac i systemet . Nå har jeg brukt 1-2 dager med a/b testing mot min eksisterende Bladelius Advantage S1 cd spiller/dac. Ca 10 timer med lytting, og det måtte til da det var veldig vanskelig å finne favoritten blant de 2 .

De er litt ulike klangmessig og har fordeler og ulemper begge 2. Abrahamsen må nok se seg slått på direkte oppløsning og smånyanser i øverste register, men det er såvidt også. Abrahamsen vinner i mine ører totalt sett grunnet klangen passer bedre på mine høytallere ( les, horn ), den er en god del varmere i klangen, spesielt på lyse gitar riff og kvinnestemmer som går veldig høyt (f.eks Kari Bremnes - skrik 02:00 - 02:05 ) . Endelig kan jeg ha volumet høyt i sanger som dette uten å holde for ørene i enkelte små partier . Den totale sammenhengen i denne dacen er veldig bra og opplsningen er god nok for meg. Anlegget ble mer "Altetende" med denne dacen, og det betyr mye da jeg hører på masse som ikke er inspillt så veldig bra også

Jeg må også si at i mitt anlegg nr 2 ( system audio 1750 ) så er bladelius å foretrekke da disse høytallerene er mye mer tilbaketrukne i diskantområdet enn mine Tannoyer, og detaljene kom ikke nok frem med Abrahamsen her. De var der men var for lave. Det hele virker som ren og sjaer matching, og Abrahamsen fikk plassen i hovudanlegget mitt og det mot en spiller som kostet ca 30-45 laken i sin tid? Veldig bra av Abrahamsen dette Vil tro den er en krem dac også på Klipsch og andre merker med litt pågående diskant.

Nå har jeg jo en forforsterker (bladelius advantage S2 ) som er veldig bra, men jeg liker at ting ser litt likt ut i racket og jeg vurderer Abrahamsen V3.0 pre . Har også vurdert EC 4.8 . En annen pre jeg har vurdert er en sort Audio Valve Eklipse, men denne kan bli litt dyr i første omgang og kanskje litt vel mørk i klangen? Ikke er den fullbalansert heller. Den anbefales som regel til litt lystklingende transistorforsterkere på nettet. Og det er ikke min mc 275 .

Så kommer spørsmålene mine :

- Hvor god er Abrahamsen v3.0 ? F.eks kontra EC 4.7 eller 4.8 eller kanskje Bladelius S2 eller den nyere modellen Idun.

- Er det noen lydmessige forskjeller på Abrahamsen v3.0 kontra 3.0 UP ( eller upgraded om du vil) , eller er det kun bedre rekkevidde på fjernkontroll + bedre display som er oppgraderingen her ? Grunnen til jeg lurer på dette er at da kan jeg isåfal kjøpe brukt og spare noen lapper. Om det er noen forskjell på lyden går jeg definetivt for 3.0 UP .

Ble litt "wall of tekst her" men slik er det nå .

Takker for svar, får jeg lite respons her prøver jeg meg med en egen tråd

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    ...Har også vurdert EC 4.8 men den har ikke prosessoringang og dette er et must for meg
    EC 4.8 har HT (prosessorinngang). Se http://www.electrocompaniet.com/file...4.8-R4-web.pdf

Er det noen lydmessige forskjeller på Abrahamsen v3.0 kontra 3.0 UP ( eller upgraded om du vil) , eller er det kun bedre rekkevidde på fjernkontroll + bedre display som er oppgraderingen her ?
    Etter som jeg kjenner til, så er det kun det du har indikert, ja.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    EC 4.8 har HT (prosessorinngang). Se http://www.electrocompaniet.com/file...4.8-R4-web.pdf

Etter som jeg kjenner til, så er det kun det du har indikert, ja.
    oj herre, takk for det. Jeg må har sett på feil pre eller noe, da steg 4.8 langt opp på listen igjen Skal fjerne feilinfoen i original posten.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har i dag: B&W DM603 S3 Høyttaler, DENON PMA-1500AE Integrert forsterker, DAC: Cambridge - Dac Magic + en PC som spiller Apple Lossless.

Vurderer å bytte forsterker til Abrahamsen V2.0 integrert forsterker og Abrahamsen D/A converter V6.0.

Hva mener dere vil jeg få en merkbar forbedring i lyden ?

Takknemlig for gode svar 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For potensielle kjøpere av V3.0 og V4.0; denne omtalen er på mange måter spot-on: Upgraded Abrahamsen

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint test, takk for link, men …:

Et lite varsku må jeg dog rope og det gjelder hvilke kabler man kobler til, V4.0 er en skikkelig bredbåndskonstruksjon og når jeg kobler til kabler som f.eks Supra Ply 2.0 eller 3.4, låter det rett og slett ikke veldig bra. Det er et eller annet som skjer med kapasitansen som kan få bredbåndede forsterkere til i verste fall gå i selvsving, og ytterste konsekvens av det er at forsterkeren brenner utgangene. Nå i dag som man har et kraftig økende antall av brebåndede forsterkerkonstruksjoner er dette et problem som vil gjøre seg stadig mer til kjenne ,vil jeg tro.
    Med V4.0 opplever jeg det hele som om noen skrur ned kraftig på diskanten kontrollen (hvilket jo er fraværende på dette forsterker-settet), det hele blir lydende litt inneklemt, kobler man til Abrahamsens egne høytaler kabler eller for den saks skyld hvilken som helst solid-core kabel er problemet fullstendig borte.
    Har noen Monster M1.2s som jeg kan få til en billig penge av en kompis, men ettersom jeg forstår vil det føre til problemer(?)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødvendigvis. Jeg må lese litt mer om dette.

Abrahamsens egne FLS høyttalerkabler er 2x4mm2 (der det er 4 stk. 1mm i en "pol").

Mine Kimber 8TC er også en samling av få "solidcores". Nærmere bestemt 8 stk. 18AWG per "pol". Prøver nå et par Better Cables bi-wire (de er 16AWG; tykkere og færre).

Biltema og enkelte andre (inkludert Supra) er en samling av ørten ultratynne kobberledning; multistrands.

Har tro på at dette er en storm i et vannlgass, men skal sjekke ut litt mer...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du ut noe mer ang. solid-/multicore Tiger? Google has failed meh.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen v4.0 fra Lefdal

Hei, er det noen her som vet om Abrahamsen v4.0 som selges hos Lefdal er "upgraded" versjon ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indage
    Hei, er det noen her som vet om Abrahamsen v4.0 som selges hos Lefdal er "upgraded" versjon ?
    Etter det jeg vet er de som selges hos Elkjøp/Lefdal ikke oppgradert. Det kan du få gjort hos Abrahamsen (ECS Holding) for 2000 kr.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte det bjornid sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye effekten øker på V2/V4 som følge av oppgraderingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Noen som vet hvor mye effekten øker på V2/V4 som følge av oppgraderingen?
    Effekten er fortsatt 2x70 watt, men lyttebanken dobles, slik at den etter oppgradering er på ca 95000 mF.

Det foregår slik at det settes inn ett ekstra printkort med samme antall kondensatorer som allerede sitter i forsterkeren. Dette nye kortet kobles så til "hovedprintkortet" eller hva det kalles.

Jeg har 2 stk oppgraderte V4 og har ikke hørt disse i orginal tilstand. Jeg vet ikke hva forskjellen er lydmessig, men kan ikke si annet enn at de oppgraderte trykker som bare rakkern.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    96400 µF etter hva jeg kunne se. Synes det er fryktelig rart at med en trafo og kondisbank på størrelse med Parasound A21 (2x250w) er effekten fortsatt bare 2x70w! Hva er det som holder effekten så til de grader igjen med så solide strømreserver i ryggen? Få/svake utgangstransistorer?

Side 10 av 20 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •