Mirage`s Venner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Newcomer MrMirage sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Mirage-venner =) Sitter selv med stua "full" av disse praktfulle høyttalerne. Mine er riktignok M5'er fra 1993, men lyden i de er like overbevisende i dag som da de var kliss nye. For mitt vedkommende er Mirage'lyden uovertruffen. Jada, finnes mye annet bra også, men jeg har nå en gang lagt min elsk på Mirage, så da blir det sånn =) Ellers har jeg OM-R2 bak og OM-C2 senter, og tilsammen gir dette et meeget behagelig lydbilde både til musikk og film. Vurderer å bytte ut M5'ene til noe i OM-serien også, fortrinnsvis 8'ern eller 6'ern, får se hva som er tilgjengelig og til hvilken pris det forlanges.

Det som imidlertid irriterer meg litt, er slike folk som dette, som prøver å selge rasket sitt under Mirage's varemerke. Som Mirage-tilhenger blir jeg fornærmet, og har sendt fyren en liten peptalk om hva som skjer med folk som selger falske varer som om det var registrert varemerke. Mirage M1 - FINN Torget

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mirage bakhøytalere?

Setter for tiden opp et nytt 5.1 hjemme. Har hatt god erfaring med Mirage tidligere og selv om valget ikke falt på de denne gang i front (ble System Audio Mantra 60 med center i samme merke) vurderer jeg sterkt å kjøre Mirage bak og kanskje også 2x sub.

Har tidligere brukt to gamle Nanosat bak og vurderer nå å gå for 2x OS-3. Leverandøren mente disse skulle passe veldig fint til bakhøytalere. To spørsmål til dette. Noen som har erfaring med disse som bakhøytalere? Finnes det bedre alternativer fra Mirage til bakhøytalere?

Jeg vurderer også 2 x MM-8 som sub da jeg ønsker å ha litt mer fylde og punch til Mantra 60. Noen tanker eller erfaringer her? (har ikke plass til mer enn max 24cm bredde på sub og det står derfor mellom denne og Velodyne Microwee)

Kan nevne at selve delen av stuen som anlegget står i er liten (ca 20m2), men med hele høyre siden åpen inn i en mye større del av stuen. Sofa står helt inntil veggen der hvor disse vil henge i hjørnet.

Tusen takk for innspill. Har fått mye hjelp og råd her allerede!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anta at OS3 vil gjøre en super jobb som bakhøytalere de er en nedskalert utgave av Mirage OMD serien som var toppserie tidligere men disse er utgått i Norge.

OS3 er topp serien for Mirage i Norge nå.

Har hørdt på MM6 og er imponert! Spilte meget overbevisende særlig iforhold til størrelsen!

MM8 ble mållt til 28HZ mens MM6 er målt til 32HZ i tester. Så det er en hvis forskjell på 3 cm i yttre mål.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Da var mine OMD-5 ankommet med Posten. Kosta 2.300 (Vanns) og 1.500 (jet carrier, mva, frakt) totalt. Eneste lille minus et at disse henges rett på veggen og kan ikke vendes, slik man kan med V2 og OS3-sat som monteres i en slags brakett. Men uansett, dette er omnipolare høyttalere så jeg regner med lyden spres godt nok uansett. Også ser de jo evig mye bedre ut!

Bilder følger.
    God pris! -Mener jeg gav ca. 8.000,- for 2 Omd-5 hos Bmh As. Jeg har nå Omd-15 og 5 som bakøytalere. I front "kongen(e) Omd-28 og Omd c-2.

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Vil anta at OS3 vil gjøre en super jobb som bakhøytalere de er en nedskalert utgave av Mirage OMD serien som var toppserie tidligere men disse er utgått i Norge.

OS3 er topp serien for Mirage i Norge nå.

Har hørdt på MM6 og er imponert! Spilte meget overbevisende særlig iforhold til størrelsen!

MM8 ble mållt til 28HZ mens MM6 er målt til 32HZ i tester. Så det er en hvis forskjell på 3 cm i yttre mål.
    Bestilte OS3 til bakhøytaler og 2x MM8 hos Elkjøp Slependen i dag. Måtte ut med 5.000 for to bakhøytalere og det er nok litt mer enn hva jeg hadde tenkt. Fikk derimot en liten rabatt siden de nettopp har åpnet. Egentlig relativt trygg på at det kan være et godt valg som bakhøytaler til mitt bruk og som sagt ganske fornøyd med mine (veldig) gamle Mirage høytalere som nå byttes ut.

Får se hvordan 2x MM8 funker hjemme hos meg. Fordelen med Elkjøp er jo 30 dager full returrett om det ikke skulle låte. Står som sagt mellom Velodyne Microwee og MM8, men blir en del billigere å kjøpe MM8 og oppgitt effekt på forsterkeren er 1200w mot 1000 på Microwee. Ser også at Microwee er i metall kabinett mot Mirage i tre. Størrelsesmessig er de ganske like. Valgets kval.. Nå blir det i alle fall å teste Mirage først og fremst

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Jeg har fått et par spørsmål på PM angående dette med å bestille Mirage OMD-høyttalere på tilbud fra Vanns.com. De shipper ikke direkte til Norge (eller andre steder enn USA). Derfor må man benytte JetCarrier, Air and Sea freight forwarding from USA to Norway, Sweden & Denmark. - som gir deg en adresse i USA du bestiller varer til, så vil de igjen frakte pakkene til Norge for deg når de har mottatt dem.

PS: Mine OMD-5 ligger akkurat nå hos JetCarrier med status "Mailbox" (dvs, de har mottatt den men ikke lastet den på fly/båt til Norge). Regner med de shippes i løpet av dagen / kvelden i dag.
    Svarte..; Får ikke godkjent Adress line som Jet Carrier har gitt meg...(hos Vanns.com...)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanns har blitt meget strenge på postboks adresser ala jetcarrier og eneste muligheten er å bruke shop4you tjenesten er min erfaring. Har gjort det når jeg kjøpte OMD28 fra Vanns.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Vanns har blitt meget strenge på postboks adresser ala jetcarrier og eneste muligheten er å bruke shop4you tjenesten er min erfaring. Har gjort det når jeg kjøpte OMD28 fra Vanns.
    Takker for tipset vedr. shop4you. Har nå bedt de handle for meg.. Jetcarr.. var ubrukelig mot Vanns ihvertfall. Ellers helt utrolig at Mirage ikke lengre produserer Omd-28. I mine ører er de fantastiske! (Gjelder også center Omd-c2) (omd-28 går jo no for småpenger i forhold til veil pris her på berget..70.000,- -fikk mine på opphørssalg til 40.000,-)
    Må også få sagt at lx-83 var/er en kanonforbedring i forhold til lx-70. (har ennå ikke kalibrert..)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig synd ja men er nok Klipsh som har bestemt at de ikke skal produsere OMD lengere siden de nå eier Mirage.

Tror det skal meget god gjøres å finne noe mye bedre høytaler til de prisene som OMD28 går for nå fra statene..De var iflg flere tester verd før prisen også....

Jeg betalte ca 30k par 28 inkl frakt og mva for mine ifjor. Digger lyden i de. Du bør prøve OMD28 med eget effekt trinn! Da våkner de enda mere til live.
    Kjører du også mest pure direct på musikk? Skal du ha enda et par 28??

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig synd ja men er nok Klipsh som har bestemt at de ikke skal produsere OMD lengere siden de nå eier Mirage.

Tror det skal meget god gjøres å finne noe mye bedre høytaler til de prisene som OMD28 går for nå fra statene..De var iflg flere tester verd før prisen også....

Jeg betalte ca 30k par 28 inkl frakt og mva for mine ifjor. Digger lyden i de. Du bør prøve OMD28 med eget effekt trinn! Da våkner de enda mere til live.
    Kjører du også mest pure direct på musikk? Skal du ha enda et par 28??
    Heisan! Knallpris! Emotiva xpa-2 er effekten til Omd-28. I dag har jeg Omd-15 og Omd-5 "bak". Jeg har bestilt Omd-R. (med de i hus vil jeg antagelig selge Omd-5 og Omd-c1) (Xpa-5 er effekt til resten..)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Heisan! Knallpris! Emotiva xpa-2 er effekten til Omd-28. I dag har jeg Omd-15 og Omd-5 "bak". Jeg har bestilt Omd-R. (med de i hus vil jeg antagelig selge Omd-5 og Omd-c1) (Xpa-5 er effekt til resten..)
    Edit:
    Ja ; bruker " pure direct " som virkelig lyder knall! (Godt fornøyd med Sony cd xa 5400 es) (har også 2 Mirage subber; Ps "10" og Prestige "8" men de er mest i aktivitet ved blu-ray og hd filmer/sendinger på Canal digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OKi. Er i tenkeboksen på XA5400. Fungerer den bra mot Pio via RCA?? Er den SÅåå bra som "alle" vil ha det til?? Har Pioneer DVLX50 idag til CD og SACD.

Hvis det ikke ordner seg hos deg med OMDR så har jeg 1 par som jeg kan selge-de er ubrukt i eske kjøpt fra Vanns. Får ikke hengt dem opp i stua... Dama synes det er nok med 4 OMD28 skjønner ikke hvorfor..

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

OKi. Er i tenkeboksen på XA5400. Fungerer den bra mot Pio via RCA?? Er den SÅåå bra som "alle" vil ha det til?? Har Pioneer DVLX50 idag til CD og SACD.

Hvis det ikke ordner seg hos deg med OMDR så har jeg 1 par som jeg kan selge-de er ubrukt i eske kjøpt fra Vanns. Får ikke hengt dem opp i stua... Dama synes det er nok med 4 OMD28 skjønner ikke hvorfor..
    God morgen! Jeg er ingen ekspert, men lyden via RCA er flott. -Har ikke brukt lyden via hdmi så mye. Jeg har også "en del" Pioneer; pdf-1007, bdp-lx71 og dvr-lx61. (hadde altså ikke sacd fra før...)

4 Omd-28 må gi super surround! -trenger jo ikke sub en gang..
    Jeg er interressert i å kjøpe Omd-R av deg! Hva skal du ha for de?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

God morgen! Jeg er ingen ekspert, men lyden via RCA er flott. -Har ikke brukt lyden via hdmi så mye. Jeg har også "en del" Pioneer; pdf-1007, bdp-lx71 og dvr-lx61. (hadde altså ikke sacd fra før...)

4 Omd-28 må gi super surround! -trenger jo ikke sub en gang..
    Jeg er interressert i å kjøpe Omd-R av deg! Hva skal du ha for de?

Hei! Er Omd-R sendt?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei! Er Omd-R sendt?

I dag kom snøen til Bergen = kaos. Men pytt, pytt - Omd-R kom også! -Takk for handelen Rs bandit. (Kobler de opp på fredag eller lørdag)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig med Mirage lenke her

Kjenner noen til Omni S10 sub'en. De selger den til 2990:- på Radioservice om dagen. Godt kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 12" og 8" men da med Energy merket(samme sub) og de spilte bra. 12" var ikke verdens beste på musikk men gikk relativt dypt ca 20HZ. 8" spilte bedre på musikk men manglet trykket til 12". 10" skal bli noe midt imellom og til 3k er det ialle fall ikke et dårlig kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Greven

God pris! -Mener jeg gav ca. 8.000,- for 2 Omd-5 hos Bmh As. Jeg har nå Omd-15 og 5 som bakøytalere. I front "kongen(e) Omd-28 og Omd c-2.

Er selv den stolte eier av OMD-15, men mye vil ha mer. Har selv vurdert OMD-28, hvordan spiller disse i forhold til OMD-15? Hva kreves av forsterker til de? Driver i dag mine OMD-15 med en Onkyo 905, funker greit men skulle gjerne hatt mer å dra på når det gjelder basstrykk.

Fantastisk tråd forresten, bidro til mitt første innlegg på avforum

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joergen20
    Er selv den stolte eier av OMD-15, men mye vil ha mer. Har selv vurdert OMD-28, hvordan spiller disse i forhold til OMD-15? Hva kreves av forsterker til de? Driver i dag mine OMD-15 med en Onkyo 905, funker greit men skulle gjerne hatt mer å dra på når det gjelder basstrykk.

Fantastisk tråd forresten, bidro til mitt første innlegg på avforum
    Velkommen til forumet

Har hatt og hørdt på OMD15 en kort periode hos meg sammen med OMD28 og det er forskjeller særlig i bassen. Men må innrømme at OMD15 leverer meget bra alene-ble imponert over basstrykket særlig iforhold hvor små de er. OMD28 har også en bedre mellomtone og diskant-de er rett og slett en større høytaler som gir større lyd.

OMD28 er MEGET glad i effekt! Har selv Rotel RB1092 på 2X500 Watt 8 ohm på frontene og dette funker meget bra.

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er nå med i klubben
    Har nå fått mine to Mirage OS-3 sat som jeg skal bruke som surround høytalere,
    blir spennende å teste dem i helga nå:-)

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •