Onkyo klubben - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 7 av 54 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som vet hvordan den nye Onkyo-serien står til Dali Lektor? Har gått og siklet på en ny reciever veldig lenge, men backer alltid ut når jeg skal til å bekrefte ordren.

Fikk ett par Dali Lektor 8 i julegave, så da er jeg nermest tvunget til å oppgradere min eldgamle 454.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Skal biampe center(xtz99.25) med Onkyo 876.Har montert effekttrinn på fronter,så flere utganger er ledig på Onkyon.Men når jeg biamper center med surr.back så spiller center med i stereomodus.Ikke bra. Hva gjør jeg feil???

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Skal biampe center(xtz99.25) med Onkyo 876.Har montert effekttrinn på fronter,så flere utganger er ledig på Onkyon.Men når jeg biamper center med surr.back så spiller center med i stereomodus.Ikke bra. Hva gjør jeg feil???
    Det er så enkelt som at det du ønsker å gjøre - ikke lar seg gjøre :???: Dessverre finnes det ikke noe mulighet til å bi-ampe noe annet enn frontene. Spørsmålet er hvor mye bi-amp hjelper, da alle utgangene henter strøm fra samme trafo. Tror ikke du går glipp av noe ved at du ikke for bi-ampet senter.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Msport.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

herved innmeldt :)

Hei hei.. Kjøpte meg en Pioneer VSX-919 da jeg har Kuro TV og det skulle være så bra kompabilitet mellom TV og reciver.. Jadda.... hjelper lite altså.

Har nå hoppet på Elkjøp sitt tilbud på en 707. Og dæven for en forskjell. Brukes på Mirage Omni550. Kjøpte disse samtidig med Pioneer forsterkeren og ble veldig skuffa når jeg fikk det hjem. Men med Onkyo 707 ble det ett helt annet lydbilde. moro altså..

Ett spørsmål, Har lite plass, men vurderer å henge høyttalere opp under taket i front sammen med frontene. Har det noe for seg? Tenkte bare 2 sånne små nusselige.. Omnisat høyttalerne f.eks.

Er forøvrig veldig happy med Mirage 550 høyttalerne, noen som har sett noen tester av de?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 707 som dere kansje har fått med dere. Når jeg spiller fra dvd'n, funker det som bare juling, men når jeg spiller fra PS3 får jeg lyd i bare en av frontene. Noen som vet hva det kan komme av?

Dvd'en er koblet med scart til tv'n, og signal kabler (rød og hvit) fra dvd til forsterker.
    Ps3'en er koblet med HDMI-kabel til tv'n, og signal kabel(rød og hvit) fra out på tv'n, til forsterker.

Mvh

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Jeg har en 707 som dere kansje har fått med dere. Når jeg spiller fra dvd'n, funker det som bare juling, men når jeg spiller fra PS3 får jeg lyd i bare en av frontene. Noen som vet hva det kan komme av?

Dvd'en er koblet med scart til tv'n, og signal kabler (rød og hvit) fra dvd til forsterker.
    Ps3'en er koblet med HDMI-kabel til tv'n, og signal kabel(rød og hvit) fra out på tv'n, til forsterker.

Mvh
    Jeg ville ha forsøkt å koblet PS3`n inn på HDMI-inn DVD/BD og så fra HDMI-ut på SR707´n til TV´n. Da får du jo i tillegg digital lyd.. Ellers så kan du jo også kjøre lyden via optisk-kabel fra PS3´n til SR707.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

807

Heia derane!
    Har kjøpt meg en 807,som spiller heilt kanon på mine jbl 260ti
    einaste så iritere e at eg må stilla front til små høytalere for at subbene (2 stk jbl es250pw)skall spille i stereo.kann spille stereo6canel men det blir ikke det samme da jbl ls senter blir for dominerende.noen her i forumet som har et triks i ludo og få med subbene med front satt till fullrange?:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene på fullrange, og doublebass......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!
    Nå blei det trøkk i stereo så det holle te party bruk!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får melde meg inn i denne klubben jeg også, har en 876

Men, hadde denne i stua med ca 2m høytalerkabler til frontene og da jeg skrudde opp til 0 db var det "høyt" nok.
    Nå har jeg satt den ned i kinoen og kablet opp frontene med ca 10m lang kabel på 2.5mm, med dette stopper volumjusteringen på + 6 db og dette er likevel ikke like høyt som 0 db når den stod i stua.

Hva er galt ? er det for lite tverrsnitt på kablene pga lengden eller feil innstilling ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ingenting med lengden på kablene dine å gjøre.
    Du har et annet rom, forskjellig innstilling, har du kjørt romkorigeringen på nytt, osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ingenting med lengden på kablene dine å gjøre.
    Du har et annet rom, forskjellig innstilling, har du kjørt romkorigeringen på nytt, osv.
    Ok.
    Nei, ikke fått kjørt romkorrigeringen enda, pga manglende side høytalerne.

Men, skal prøve å se om det hjelper.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo resette den for å bli kvitt allt instillingene som ligger inne.

trykk "vcr/dvr" samtidig som "on/standby", men vær obs på at den sletter alle instillingene på forsterkeren, innganger, osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å skaffe med en 807, men har det egentlig noe for seg å bi-ampe frontene med surr.back kanalene? tenkte å gjøre de siden jeg har store fronter å bare ska kjøre 5.1 uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bi amper . men du må huske og ta en firmware oppdatering!det er en kalibreringsfeil fra fabrikk:-? du deler jo jobben på 4 utganger da så det blir nokk litt mere konntroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett lite spm. til, har en nad c372 nå som jeg ska erstatte med en 807, kan onkyo`en i bi-amp måle seg med nad`en i stereo? har ett par qln artech 12 som ska bli drivi

å en ting til, ser at netshop selger den litt eldre 875 til 6k, er den mye dårligere en 807 siden der er litt eldre? eller ett bedre kjøp? den har jo hdmi å alle hd formatene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tok å bestilte 875 jeg, fant ut att den har allt som 807 har, bortesett fra internett, men de trenger jeg ikke uansett, å 4 hdmi holder for meg, å den var 1000 kr billigere en 807 også så

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaje
    jeg tok å bestilte 875 jeg, fant ut att den har allt som 807 har, bortesett fra internett, men de trenger jeg ikke uansett, å 4 hdmi holder for meg, å den var 1000 kr billigere en 807 også så
    Den er vel relativt mye sterkere enn 807 også... Og bedre bildebehandling. Lydmessig tror jeg den er overlegen 807.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Den er vel relativt mye sterkere enn 807 også... Og bedre bildebehandling. Lydmessig tror jeg den er overlegen 807.

Men det er bra å høre Blir moro å teste den i bi-amp.

Side 7 av 54 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •