Onkyo klubben - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 51 av 54 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av muuh
    fikk akkurat koblet opp min ny innkjøpte 818, stusser litt på at den ba meg stille nivået på subben til målemic'en målte den som 75db, var jo så lavt at den nesten ikke hørtes. er dette normalt ?

hadde gain på min xtz 10.16 til ca klokken halv 8 for å oppnå dette, som erfaringsmessig fra forrige receiver er alt for lavt for å oppnå nivået jeg ønsker.
    75db er jo referanse nivå til alle høyttalerne + sub når receiveren kalibrer.Det er
    ganske vanlig og heve nivået til subben i receiveren noen db etter kalibrering:razz:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kelben
    Er så heldig at jeg stort sett har 30-40% på høyttalere og forsterkere, men tusen takk for tipset
    ja da er det vel bare å rive ut en NR-929 når den kommer
    onkyo 818+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muuh
    ja da er det vel bare å rive ut en NR-929 når den kommer
    Mulig det, men derfor jeg lurer på hvorvidt jeg bør ha en effekt da jeg tenker å biampe frontene, samt kjøre de i pure direct mode til å høre på musikk

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 3008 har begynt å krangle. Det er litt bingo for tiden om det er lyd i den etter jeg slår den på. Noen ganger må jeg slå den av og på flere ganger for at det skal komme lyd, bildet fungerer topp. Noen som har vært borti lignende?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har en TX-NR616 som plutselig HDMI Out Main har tatt kvelden, noen som har vært borti noe lignende? HDMI Sub fungerer og da blir det bilde på TV`en

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Min 3008 har begynt å krangle. Det er litt bingo for tiden om det er lyd i den etter jeg slår den på. Noen ganger må jeg slå den av og på flere ganger for at det skal komme lyd, bildet fungerer topp. Noen som har vært borti lignende?
    Høres ut som det er HDMI kortet som begynner å synge på siste verset. Samme skjedde med min gamle 808, før det til slutt streika helt og all lyd ble borte samme hvor mange ganger jeg slo den av/på og uansett om det var HDMI/Optisk/coax.. Så din 3008 er klar for service vært øyeblikk tenker jeg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd for det jeg og ja... Er en vanlig feil så får bare sende den til Dalens.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx-Nr708 og Spotify

Hei

Når jeg går inn på menyen på min 708 og skal spille av Spotify, så går det ikke!
    Følgende står på listen:
    1 vTuner Internet Radio
    2 Last.fm Internet Radio
    3 Napster
    4 Spotify
    5 ------ osv.

Når jeg velger Spotify får jeg følgende melding: Connecting....
    Men under står det en masse rart og jeg får ikke opp noe mer.
    Står følgende:
    Cannot PLAY
    ( HTML file )
    + en masse andre ting :-(

Alt er koblet til nett og jeg får inn vTuner internet radio, men ikke Spotify.
    Hva gjør jeg feil? Snakket med Dalens for noen minutter siden og han sa jeg burde resette receiveren, men er det nødvendig

Takker hjertelig for svar :smile:

Ønsker alle en fortsatt fin dag!

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Fikk du det til?
    sorry for seint svar, jo det gikk det som en drøm det

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Høres ut som det er HDMI kortet som begynner å synge på siste verset. Samme skjedde med min gamle 808, før det til slutt streika helt og all lyd ble borte samme hvor mange ganger jeg slo den av/på og uansett om det var HDMI/Optisk/coax.. Så din 3008 er klar for service vært øyeblikk tenker jeg.

Er det noen som har vert borti dette med 1009 og oppover i denne serien, med hdmi kort som streiker... :-? , litt skremmende. Er jo synd i såfall, om de ikke ha klart å få skikk på dette problemet som er ganske kjent...
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del rundt om dette, og er nesten no som ryker uansett dette. Bare et spørsmål om tid. Men ingen problem å få byttet, Dalens har tatt inn noen stk modifiserte HDMI kort. Min blir sendt nå til uka, igår måtte jeg slå av og på ti ganger for at lyden skulle virke. På 009 serien vet jeg ikke, men er en egen tråd på AVS forum på de og.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, da er alt oppe som det skal igjen......... Bare få sotte på system lock nhu.... Men til gjengjeld har ikke kalibreringe vært så bra som nå... Få slå seg til ro med det... Hehe.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg min ankomst med utpakking av TX-NR1010.

Nå har jeg akkurat fått den koblet opp. Min første respons er at metallkabinettet er slarkete på siden. Det vil klirre når man kjører på litt Jeg har tatt video om det er noen som er interessert.

Det blir spennende å høre hva denne kan. Jeg kommer fra Yamaha og har til nå vært trofast, men Onkyoen fristet med Audyssey XT32 pluss jeg fikk et godt tilbud.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har visst klart og fått handlet meg ein TX-nr1010 så eg får visst melde meg inn her eg og. Har solgt Nad M3`en og pensjonert ein Yamaha RX-V3900 som snart kommer til salgs :P

Kjører bi-amp på eit set med Dali ikon 8 i Pure Direct og må si meg veldigt fornøyd med det. Men er på utkikk etter ein bra allround sub til film og musikk som Onkyo`en kan leke seg litt med. Har sett på JL fanthom 112 og hørt Velodyne SPL 1200.

Er det noen her som har noen formening om dei subene der eller forslag til andre typer til under 20000,- så tar eg imot all tilbakkemelding med eit takk!

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite mini-review på TX-NR1010 basert på førsteinntrykket og to dagers bruk:

Pros
    • I forhold til Yamaha er den merkbart krispere i toppen

Cons
    • Rasling i metallkabinettet. Lokket virker som det sitter litt løst og klirrer.
    • HDMI Main og SUB kan ikke vise samme signal. Dvs. menyer vises kun på den ene skjermen. Jeg har en monitor + PJ, og ønsker at menyen skal i utgangspunktet vises på monitoren. Men når jeg ser film skrur jeg av monitoren og da må menyen også vise på PJ, men det går ikke.
    • Ikke selvlysende fjernkontroll, slik Yamaha har. Vanskelig å navigere i mørket.
    • Ingen mulighet til å justere speaker levels uten å gå inn i setup meny (som stopper playback) og få pinknoise. På Yamaha var den egen knapp for å justere levels og det kunne man gjøre diskret mens filmen kjører.
    • Jeg savner profiler for lydoppsett. Jeg har en sub som må tunes ulikt for film og musikk, f.eks. ved å endre x-over frekvensen. For film ønsker jeg lav deling (40Hz) slik at jeg får hjelp i kjelleren, mens man må ha noe høyere deling (80-90Hz) for å punch i musikken. Det er ikke enkelt å få dette til på Onkyo desverre. X-over-frekvens er en setup-ting og dermed kan man ikke enkelt endre det ved ulikt materiale.
    • Audyssey XT32 var ingen vidundermedisin for lyden, desverre. Sliter med å få lybalansen på plass, spesielt mhp sub og diskant. Audyssey var ett av hovedargumentene for å bytte til Onkyo over Yamaha.

Jeg er ikke helt på plass med Audyssey enda. Jeg syns Audyssey tuner lyden veldig skarp i øverste diskant og det liker jeg ikke. Men den har ingen justeringsmulighet for dette, så jeg vet ikke helt hvordan det skal håndteres. Føles helt feil å dra ned diskanten manuelt fordi man er uenig med Audyssey.

Alt dette kan virke negativt, men det er rett og slett fordi jeg ikke har brukt nok tid sammen med produktet enda. Erfaringsvis, positive ting bruker gjerne noe mer tid på å sette seg.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas

Pros

Cons
    • Rasling i metallkabinettet. Lokket virker som det sitter litt løst og klirrer.
    • HDMI Main og SUB kan ikke vise samme signal. Dvs. menyer vises kun på den ene skjermen. Jeg har en monitor + PJ, og ønsker at menyen skal i utgangspunktet vises på monitoren. Men når jeg ser film skrur jeg av monitoren og da må menyen også vise på PJ, men det går ikke.
    • Ikke selvlysende fjernkontroll, slik Yamaha har. Vanskelig å navigere i mørket.
    • Ingen mulighet til å justere speaker levels uten å gå inn i setup meny (som stopper playback) og få pinknoise. På Yamaha var den egen knapp for å justere levels og det kunne man gjøre diskret mens filmen kjører.
    • Jeg savner profiler for lydoppsett. Jeg har en sub som må tunes ulikt for film og musikk, f.eks. ved å endre x-over frekvensen. For film ønsker jeg lav deling (40Hz) slik at jeg får hjelp i kjelleren, mens man må ha noe høyere deling (80-90Hz) for å punch i musikken. Det er ikke enkelt å få dette til på Onkyo desverre. X-over-frekvens er en setup-ting og dermed kan man ikke enkelt endre det ved ulikt materiale.
    • Audyssey XT32 var ingen vidundermedisin for lyden, desverre. Sliter med å få lybalansen på plass, spesielt mhp sub og diskant. Audyssey var ett av hovedargumentene for å bytte til Onkyo over Yamaha.

Jeg er ikke helt på plass med Audyssey enda. Jeg syns Audyssey tuner lyden veldig skarp i øverste diskant og det liker jeg ikke. Men den har ingen justeringsmulighet for dette, så jeg vet ikke helt hvordan det skal håndteres. Føles helt feil å dra ned diskanten manuelt fordi man er uenig med Audyssey.

Alt dette kan virke negativt, men det er rett og slett fordi jeg ikke har brukt nok tid sammen med produktet enda. Erfaringsvis, positive ting bruker gjerne noe mer tid på å sette seg.

Ta tiden til hjelp, lyser ikke fjern kontrollen når du trykker? Er bare trykke på en knap det, så lyser det jo. Jeg gikk fra denon til onkyo, og tok meg enn stund til jeg ble kjent med den..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Har visst klart og fått handlet meg ein TX-nr1010 så eg får visst melde meg inn her eg og. Har solgt Nad M3`en og pensjonert ein Yamaha RX-V3900 som snart kommer til salgs :P

Kjører bi-amp på eit set med Dali ikon 8 i Pure Direct og må si meg veldigt fornøyd med det. Men er på utkikk etter ein bra allround sub til film og musikk som Onkyo`en kan leke seg litt med. Har sett på JL fanthom 112 og hørt Velodyne SPL 1200.

Er det noen her som har noen formening om dei subene der eller forslag til andre typer til under 20000,- så tar eg imot all tilbakkemelding med eit takk!
    Uten tvil hadde jeg valgt en sub fra Rythmik. Gjerne 2 også siden budsjettet er så høyt.
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    Den måler bedre enn Velodyne og de som har testet begge i Norge mener at Rythmik-en er hvertfall ikke dårligere.
    Dette til en helt annen pris pga selvimport.
    Jeg har 2 JL Audio Fathmom F113 selv, men har hatt Rythmik også. JL Audio er jo latterlig dyrt i forhold til Rythmik og Rythmik er sååå mye bedre til prisen.
    Har hatt og testet mange subber. Ingen slår Rythmik til prisen.

Går ned til 12,5 hz ved -3db målt i friluft. Dypere enn både SVS og JL Audio.
    Kan stilles på 14, 20 eller 28 hz som laveste frekvens.
    Kan stilles på EQ for boost på f.eks 50 hz.
    Kan stilles som low, medium eller high på stramhet.
    Kunne gitt litt mer guffe på film, men fantastisk på musikk.
    Er servostyrt som Velodyne DD-serien.
    Rythmik er stoooort i USA, så dette er ikke noe JALL.
    Anbefalt disse til mange og aldri fått en eneste dårlig tilbakemelding.
    Pris/lyd er 10 av 10.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas

Pros

Cons

Hvordan måler du med tanke på plassering av mikrofonen?
    Står f.eks sofaen helt til bakvegg når du måler?
    Bruker du tri-pod?
    Audyssey og forøvrig XT Multi EQ og XT32 er ikke så enkel.
    Derfor kvier mange butikker seg for å låne ut forsterkere for så å få dårlige tilbakemeldinger på forum og andre steder.
    Det er nok ikke forsterkeren og romkorreksjonen det er noe galt med. Det er oss brukere som kløner det til.
    På film, og gjerne musikk, finnes det funksjoner som Dynamic EQ og en "softener" som demper toppen. Riktig satt opp og med Dynamic EQ aktivert så gir disse forsterkerene et fyreverkeri av god lyd til film.

Brukermessig så har både Denon og Onkyo satt seg 10 år tilbake i tid.
    Hadde Denon AVC-A1HDA som begynner å dra på åra. Den var langt foran Onkyo-en når det kommer til enkelhet, justeringer og bilde/lyd perfeksjon.
    Satt opp en Denon AVR 4520 for en kamerat for en stund siden. Samme menyen osv der i forhold til Onkyo.
    Foruten at Onkyo har vanskeligheter med å vise bilde hvis man bytter kilde osv da.

Den gamle Denon-en hørtes heller ikke ut som en varmepumpe når den står på. Her er det temmelig intens viftestøy fra min Onkyo. Og da er den bare brukt som pre og den bare står på.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har beskrevet litt hvordan det er gjort her: http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/131532-audyssey-xt32-gir-skarp-lyd-onkyo-post1959071.html

Og ja, lytteposisjon er helt i bakkant. Jeg vet veldig godt at det er problematisk, men det er en av prisene å betale for ikke å ha et hus som er 1-2 meter lengre...

Jeg hadde tunet inn en brukbar lyd, men ikke perfekt, med Yamahaen og REW.

*edit* Det som overrasker meg mest med Audysseyen er at den tuller med mellomtone og diskanten. At den ikke får til bassen riktig fordi den måler i nærhet av bakvegg kan jeg forstå, men ikke diskanten. Det virker som den forsøker å kompensere vekk B&W's BBC dip!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv litt forskjellige måleposisjoner og min 60 cm fra reflekterende flater. Jeg har prøvd mye forskjellig hos meg. Og det beste resultat har jeg oppnådd med å ta vekk bord og måle i en sone foran sofa.

Side 51 av 54 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •