Onkyo klubben - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 47 av 54 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akustiske tiltak er ikke dumt.

Tror det ja.

Den vil uansett justere de til referansenivå ja. Hvis din preferanse er at du vil ha mer bass er det bare å skru opp et par knepp, da på reciever. Jeg gjør som regel det selv, skrur de opp 1-2 db hver.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil ha endå meir volum på subbane:-) Eg vil med andte ord ha "for mykje" sub og heller skru dei lavare i receiveren etterpå. Sånn at eg kan få subvolumet moro høgt av og til utan å måtta skru bakpå. Sånn at sub level på +5 feks er voldsomt mykje sub og +10 er ekstremt.

Må eg altså då skru opp på subbane etter RK?

Anna spm ang kalibreringa:
    Sofaryggen min er ikkje spesielt høg, så eg har hovedet over den når eg sitter normalt. Eg har heller ikkje vegg rett bak sofarygg. Tingen er at når eg ser film, så sitter eg ikkje oppreist. Eg ligger meir i sofaen, med øyra under kant på sofarygg. Skal eg då plassera mik lavare, ca. 20cm foran sofaputene?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg vil ha endå meir volum på subbane:-) Eg vil med andte ord ha "for mykje" sub og heller skru dei lavare i receiveren etterpå. Sånn at eg kan få subvolumet moro høgt av og til utan å måtta skru bakpå. Sånn at sub level på +5 feks er voldsomt mykje sub og +10 er ekstremt.

Må eg altså då skru opp på subbane etter RK?

Anna spm ang kalibreringa:
    Sofaryggen min er ikkje spesielt høg, så eg har hovedet over den når eg sitter normalt. Eg har heller ikkje vegg rett bak sofarygg. Tingen er at når eg ser film, så sitter eg ikkje oppreist. Eg ligger meir i sofaen, med øyra under kant på sofarygg. Skal eg då plassera mik lavare, ca. 20cm foran sofaputene?
    Skru den opp før RK
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye modeller annonsert, TX-NR525/626/727, noen som vet forskjellene fra
    tidligere modeller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superweekend på komplett Komplett.no - Onkyo TX-NR3010B Hjemmekinoreceiver

Onkyo TX-NR3010B til fin pris.

God helg!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, begynner å komme seg. Skal vurdere å kjøpe ny når den er under 10 lapper, ikke lenge til
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg venta forst på at 3009 skulle hamna under 10,igjen. Så venta eg på det same med 3010. Til slutt tok tålmodigheten slutt, så endte eg med 5008... Men eg skulle gjerne hatt styring via mobil app.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe hast med å bytte, er godt fornøyd med 3008èn.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fobster
    Superweekend på komplett Komplett.no - Onkyo TX-NR3010B Hjemmekinoreceiver

Onkyo TX-NR3010B til fin pris.

God helg!
    Den selges nå for kr. 21890,-
    Hvilken pris stod den i når du skrev dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13k trur eg.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forsvant all motivasjon til å betale nesten 22k for den nå , og for resten av fremtiden!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,159
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Da forsvant all motivasjon til å betale nesten 22k for den nå , og for resten av fremtiden!

Anbefaler deg å gå til prisjakt.no, opprette konto å få tilsendt varsling når prisen går ned.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,032
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3009 gikk opp og ned som en jojo i pris den også. Om noen uker så ser du sikkert 13-tallet igjen!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en Onkyo TX-NR3010B til 12,995kr hos MPX(demovare)
    MPX.no - Onkyo TX-NR3010B Receiver -Demo
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo være gal for å betale den prisen sånn som den går opp og ned i pris for tiden. Bare å følge med

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var heldig og fikk denne til 13.000 hos Komplett. Var 2 igjen på lager når jeg kjøpte den Søndags kvelden. Morgenen etter kostet den ca 22.000 og det var 1 igjen på lager. Så fikk vel den siste til den prisen.

Den ankommer kanskje i morgen, men mest sannsynlig på Torsdag. Blir utrolig spennende å teste denne mot Denon AVC-A1HDA og spesielt romkorreksjonen Audyssey XT32 mot bare XT.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre om du liker Onkyo da.... Litt forskjellig lydsignatur, råere mer frampå lyd i Onkyo.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Du må jo være gal for å betale den prisen sånn som den går opp og ned i pris for tiden. Bare å følge med
    Jepp, så gal er jeg ikke. Vet fra før av at både Elkjøp og Komplett kan komme med svært gode tilbud innimellom, så jeg vil alltid ta meg tid til å vente på et godt tilbud, eller kjøpe brukt når jeg er på jakt (vet ikke om jeg er på jakt, men jeg har tenkt lenge på en oppgradering, men jeg er egentlig meget godt fornøyd med dagens oppsett).

Siden jeg har Emotiva XPA-5 i et 5.1 oppsett, ville det kanskje være en bedre ide å skifte ut min Onkyo TX-NR807 med Onkyo PR-SC5509 siden jeg allikevel ikke bruker forsterkerdelen i receiveren lengre (jeg merket ikke forskjell i selve lydsignaturen når jeg koblet til XPA-5 til preout på min TX-NR807, men tydelig forskjell i punch også ved lavere volumer, og mye mer å gi ved høyere volum).

Der jeg regner med det er mest å hente med PR-SC5509, er bedre spredning i lyd fra for eksempel TV-sendinger, kanskje også filmer med DD/DTS/TrueHD/DTS-HD MA (litt usikker), og trolig noe bedre lyd ved musikkspiling pga bedre DAC-chip.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er "riktig" brukt pris på en Onkyo 5007 i sølv. Har en og vurderer salg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, så gal er jeg ikke. Vet fra før av at både Elkjøp og Komplett kan komme med svært gode tilbud innimellom, så jeg vil alltid ta meg tid til å vente på et godt tilbud, eller kjøpe brukt når jeg er på jakt (vet ikke om jeg er på jakt, men jeg har tenkt lenge på en oppgradering, men jeg er egentlig meget godt fornøyd med dagens oppsett).

Siden jeg har Emotiva XPA-5 i et 5.1 oppsett, ville det kanskje være en bedre ide å skifte ut min Onkyo TX-NR807 med Onkyo PR-SC5509 siden jeg allikevel ikke bruker forsterkerdelen i receiveren lengre (jeg merket ikke forskjell i selve lydsignaturen når jeg koblet til XPA-5 til preout på min TX-NR807, men tydelig forskjell i punch også ved lavere volumer, og mye mer å gi ved høyere volum).

Der jeg regner med det er mest å hente med PR-SC5509, er bedre spredning i lyd fra for eksempel TV-sendinger, kanskje også filmer med DD/DTS/TrueHD/DTS-HD MA (litt usikker), og trolig noe bedre lyd ved musikkspiling pga bedre DAC-chip.
    Prøv heller å kjøre 4 kanaler fra XPA-5 til frontene og bruk 2 av kanalene i receiveren til bakhøyttalerene.

Det gjorde underverker hos meg. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 47 av 54 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •