Onkyo klubben - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 46 av 54 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, kunne tenkt meg og skrudd det av til vanlig bruk også, selvom den dimmer bra ned.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Nei, kunne tenkt meg og skrudd det av til vanlig bruk også, selvom den dimmer bra ned.

ser den:grin:
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TX-NR5008 saman med Epson TW6000 og Mede8er MED1000X3D.
    Eg får til å slå på projektoren og receiver samstundes når eg brukar "my movie" knappen på receiver. Men mede8eren vil ikkjeslå seg på. Når eg brukar "all off" knappen skrur receiver og projektor seg av, men ikkje Mede8eren. Derforslår projektoren seg automatisk på igjen og.

Er det nokon instillingar i receiveren som gjer dette?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Firmware til TX-NR818 og TX-NR717 tilgjengelig.
    Onkyo | TX-NR818
    Onkyo | TX-NR717
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Onkyo folk, jeg har akkurat skaffet meg et nytt Klipsch oppsett til stuen, og titter litt etter prosessor/pre til disse. Tenker mye på TX-NR818 med XT32 korreksjonen men lurer på hva jeg har å hente ved å gå opp til NR-1010? Jeg har bare 1 Subwoofer og den fungerer veldig godt for seg selv i mitt rom så kommer ikke til å bruke EQ på en sub #2. Siden jeg skal bruke den bare som prosessor, så kommer jeg ikke til å trenge strømreservene heller.

Er det noe forskjell på DAC og lyd-prossesering ellers? Eller noe annet jeg har gått glipp av? NR-818 ser ut som et kupp til prisen ellers.

Har tidligere hatt NAD T787 og savner rom-korreksjonen fra denne. Har også hatt Denon 3313 på hjemlån og likte lyden i denne, men der kan man ikke stille individuelle crossovers, så den utgikk.

Ble mye rambling, men håper på litt input fra dere som kanskje eier noen av de overnevnte

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat timesalg på komplett, ble visst NR-818 på meg! 5990 kr.

Forøvrig hadde de NR-3010 til 12.995 kr. 41% rabatt satt ned fra 21.900

Prisene gjelder fortsatt om man er rask, i 7 minutter til!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg melde meg inn i Onkyo klubben.

Må si at Onkyo 818 gjør en fantastisk jobb med rom-korreksjonen.
    Etter endel timer med målinger, justeringer og lytting mener jeg at det nærmer seg et brukbart resultat.

Eneste jeg har gjort av manuell korrigering etter Audyssey er å sette frontene på 70Hz (fikk noe bedre mid-bass da) istedet for 40Hz.
    DynEQ er på med -5db offset.
    Sub'ene er økt ca 3db i etterkant på PA forsterkerene.

Kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig fornøyd. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon som veit om det går an å sjekka kva eq instillingar romkorreksjonen har gjort på 5008?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nokon som veit om det går an å sjekka kva eq instillingar romkorreksjonen har gjort på 5008?
    Vet ikke åssen det er på 5008, men jeg kan ikke sjekke det på 818.
    (Hvis det er i OSD du mener)

Vet at det er flere som har koblet til PC og brukt f.eks. Room EQ Wizard til å måle Pre out, uten og med romkorreksjon/EQ for å se forskjeller.

Tenkte jeg skulle prøve det etterhvert men er ikke kommet så langt enda.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det går nok ikke å sjekke det nei. Det skulle absolutt gått an både og se på Eq og gjøre forandringer på den.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var jo litt dumt at det ikkje kunne sjekkast eller ordnast. Då har ein jo null kontroll på kva RK gjer, og ingen mulighet for å evt fiksa det.

Typisk Onkyo å laga eit godt produkt, men med idiotiske feil/manglar.

Fekk forresten svar frå Onkyo når eg spurde kva listening mode eg skulle bruka for å få lyd i surround back og front high samtidig. Nokon som blir klok på dette?
    " Once you have added the front channels, re-run Audyssey and it will automatically change what you are currently using to add the height channels - so for example, if you're using PLIIx for 2 channel sound from Sky, it will change it to PLIIz but still use the back channels.
    For 5.1/7.1 material, it will do the same.
    The chips in the receivers are very clever - they actually think for themselves. *They will take a soundtrack and fill in what they think should be sent to the surround back or front height channels. *So far, there has only been one Blu-ray disc utilised for 11.2 - The Expendebles 2 - the soundtrack itself is "only" 7.2 but using DTS Neo X, it will help the chip decide what sound should go where and when - pity the film isn't as good as the soundtrack!"

Ikkje lyd i front high med PLIIx movie thx cinema i alle fall... Er alt for mykje instillingar!

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har en 5508 som jeg tror er bra lik 5008.Jeg testet nå med PLIIx/z og flere THX modus og har lyd i FH høytt og SB.Det jeg har funnet ut er at screen dialog i audio menyen må stå på.Denne har fem trinn.Setter jeg denne på 0 så forsvinner indikatoren for FH i displayet på 5508.Selv har jeg denne på 3 både på film og DVD-A/SACD i multikanal fordi jeg liker lydbildet det gir på musikk også.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you! No ser det ut som eg er litt nærare ei løysing. Når eg satt på screen ctr dialog kom lyden i front hight høgtalarane. Prøver meg fram med nivå 1 først... Endelig:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile onkyo tx-nr616 og jamo s606 surround.

hei jeg lurte på hvilken sub passer best til dette anlegget? bestillte dette i dag=), skal brukes til film/musikk noen som har noe tips til rundt 3000/4000 kr klassen?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch 82
    hei jeg lurte på hvilken sub passer best til dette anlegget? bestillte dette i dag=), skal brukes til film/musikk noen som har noe tips til rundt 3000/4000 kr klassen?
    Ta en titt her Subwoofere - Surround
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukar de andre Onkyo entusistar dynamic eq (eller kva det heiter)? Denne booster kun bass/fylde i lyden vel lavare volum? Kva offset har dere på den? Og kva vil offset instillinga sei?

Mykje spm på ei gong

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo bare prøve den. Jeg syns i alle fall det blir et bra løft i lyden med denne aktivert...på film og tv. Min står på 0, da tar den utgangspunkt i at referansenivå er 0

https://audyssey.zendesk.com/entries...eference-Level
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for super link. Eg vart litt klokare no. Det er rett og slett for mange instillingar for ein enkel mann:-) Litt håplaust at namna på instillingane over hovudet ikkje er sjølvforklarande...

Greier liksom ikkje å finna perfekte instillingar fortsatt.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lyden du ikke er fornøyd med? Bass? Nærvær?

Målingen under RK er jo viktig, hvor du plasserer mikrofonen er essensielt for et bra resultat, og at det er helt stille. Kan du si noe om det? Bruker du stativ, måler nærme vegg, sofarygg osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye høgtalarar i hus. Litt jobbing med plassering gjenstår. Var nok litt kjapp og slurvete med plassering av mikrofon under RK. Fikler fortsatt litt med kva listening mode presets eg skal bruka (akkurat kopla opp til 9.2). Har heller ikkje gjort meg heilt kjent med alle instillingane i receiveren endå. I tillegg ser det ut som eg treng litt demping i rommet (skarp lyd).

Forstår eg det rett at Audyssey eq og alle instillingar eg gjer gjeld alle listening mode presets utanom pure audio og direct?

Eg har 2 subbar, som eg vil ha opp "grunnvolumet" på. Altså at dei spelar høgare ved feks - 5db.Altså skru opp volumet fysisk på subbane. Men når eg kjører RK ber den meg stilla kvar sub til 75db. Dersom eg startar RK med feks 85 db på subbane, vil RK då motvirka drtte med å setta bolumet på dei enfa lavare? For å "gjera om" 85db til 75db... At eg må fysisk skry opp volumet etter RK er gjort (som eg har lest er feil)...

Side 46 av 54 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •