Onkyo klubben - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 44 av 54 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Du bør bruke micen som fulgte med forsterkeren , eller en som er til samme modell, ellers kan
    det bli rot i kalibreringen.

alle har tilhørt onkyo tx nr serier. men det spøker stygt om den havner til dalen elektro. lenge blir den vekk da tro, 2-3 månder??
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    alle har tilhørt onkyo tx nr serier. men det spøker stygt om den havner til dalen elektro. lenge blir den vekk da tro, 2-3 månder??
    Har de deler inne,så går det sikkert 1,5 til 2 uker kan jeg tenke meg.Tok sånn ca
    2uker,når jeg hadde inne min gamle receiver til rep.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,har en onkyo 1010 som er biampa til B&W cm9,ved enkelte tilfeller under spilling av musikk så kommer det gjentatt klikking inni receiver..ingenting som kutter,bare litt irriterende,denne er bare ca 2 uker gammel,leste om en annen som hadde samme problemet å sendte den inn til service men samme var det samme..så lurer på om noen av dere faktisk vet hva den klikkingen kommer av?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då ser det endeleg ut som det vert XT32 på meg og:-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pæ??

Det er jo mulig å redigere egne innlegg, etter at disse er lagt ut. 8-)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Då ser det endeleg ut som det vert XT32 pæ meg og:-)
    Artig, fortell! Her vil du merke veldig bra løft i lyden. Både i oppløsning og bass, høyttalerne får nytt liv rett og slett. Det er i alle fall min erfaring.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordlending82
    Heisann,har en onkyo 1010 som er biampa til B&W cm9,ved enkelte tilfeller under spilling av musikk så kommer det gjentatt klikking inni receiver..ingenting som kutter,bare litt irriterende,denne er bare ca 2 uker gammel,leste om en annen som hadde samme problemet å sendte den inn til service men samme var det samme..så lurer på om noen av dere faktisk vet hva den klikkingen kommer av?
    Det skal ikke klikke sånn uten videre. Kan være det forekommer hvis det er noe galt med musikksporet. Det klikker i min innimellim, men det er når lydmodus byttes f.eks fra Dolby Digital til Stereo.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Då ser det endeleg ut som det vert XT32 pæ meg og:-)
    Hva er xt32 for noe? Onkyo?

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hva er xt32 for noe? Onkyo?
    Det er Audyssey varianten det er snakk om tror jeg.

Products with Audyssey Technologies | Audyssey
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er Audyssey MultEQ XT32 romkorreksjonen. Håpar det er stor forbetring frå den eg har på 875 til denne.

Det blei ein gamal 5008 på meg. Har ikkje fått den i hus endå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren min skal bli sendt på fredag. Håpar eg har den i løpet av neste veka. Men eg held ikkje pusten. Gleder meg som ein unge. Håpar verkeleg det er ei markant forbetring...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 1009-Hd emblem i display ved Ps3...?

Har nettopp fått min første Onkyo i hus.
    Er godt fornøyd med den så langt.
    Når jeg kjører BluRay på PS3 får jeg ikke opp merket for HD lyd.
    Dette kommer opp ved avspilling på min Bluray spiller.
    Ser at Ps3 strømmer hd lyd når jeg trykker "Select"knappen på PS3.
    Er det en Innstilling som Onkyoen må stå på?
    Takker for all hjelp..

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,159
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antageligvis kjører PS3-en din PCM ut, dette kan sikkert endres til bitstream. Da vil du få opp hhv Dolby TrueHD og/eller DTS Master HD i displayet. Selv om den kjører PCM ut, og det ikke står hhv Dolby eller DTS HD i displayet, er det fremdeles HD-lyd såfremt den spiller av HD-lydsporet.

Dersom du har gammel (toastjern) PS3 støtter ikke den HD-formatene over bitstream og må stå som PCM, mener jeg å huske.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Antageligvis kjører PS3-en din PCM ut, dette kan sikkert endres til bitstream. Da vil du få opp hhv Dolby TrueHD og/eller DTS Master HD i displayet. Selv om den kjører PCM ut, og det ikke står hhv Dolby eller DTS HD i displayet, er det fremdeles HD-lyd såfremt den spiller av HD-lydsporet.

Dersom du har gammel (toastjern) PS3 støtter ikke den HD-formatene over bitstream og må stå som PCM, mener jeg å huske.
    Takker for svar
    Da jeg er den stolte eier av et godt gammelt toastjern :-) må den vel få stå i PCM ut.
    Er i grunnen ikke så farlig,da jeg har en egen blurayspiller.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen av dere som har prøvd blå tann usb adapteren til musikk. om det funker eller om det bare lugger?

Onkyo UBT-1 Bluetooth adapter - Sort

Med Bluetooth USB-adapteren, Onkyo UBT-1, kan du strømme musikken din som er lagret i en mobiltelefon, PC eller et nettbrett, trådløst til en kompatibel Onkyo nettverksreceiver.

Enten du bruker iPhone, Anrdoid-smarttelefon eller har annet mobilt utstyr med Bluetooth-mulighet er det bare å plugge inn adapteren i receiverens USB-inngang i front, pare enhetene og velge musikken din.

Den utvidede båndbredden som gjelder for Bluetooth-versjon 3.0, sammen med aptX komprimeringskodek sikrer en høy lydkvalitet med god dynamikk, tilsvarende som for CD Audio.

Kompatibel med 2012-serien av A/V receivere (TX-NR414 og større modeller)
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man kjøre video ut fra TX-NR616 uten tap av bildekvalitet fra Oppo bd-spiller? Prøvde en through-setting men tydelig bedre og skarpere bilde rett fra bd-spiller til projektor. Kanskje flere innstillinger man må bruke?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å sette den til Through går signalet rett gjennom uten behandling. Bildet skal jo da i teorien i alle fall bli som om du ikke har koblet via reciever.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vudere å bytte ut min gamle Onkyo 3008, men usikker på hva jeg skal å for neste.
    Sett litt på Onkyo 3010, men også Denon AVR-4520. Noen for og imot meninger herfra?

Jeg bruker 3x hdmi ut nå, en til lcd/pc skjerm, og en til PJ, og til Samsung TV`en oppe i tv stua. Men greier meg med en hdmi switch nå, men det slipper jeg på Denon`en...

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Vudere å bytte ut min gamle Onkyo 3008, men usikker på hva jeg skal å for neste.
    Sett litt på Onkyo 3010, men også Denon AVR-4520. Noen for og imot meninger herfra?

Jeg bruker 3x hdmi ut nå, en til lcd/pc skjerm, og en til PJ, og til Samsung TV`en oppe i tv stua. Men greier meg med en hdmi switch nå, men det slipper jeg på Denon`en...
    ¨
    Tror ikke du vil få det samme punche fra denon.. de spiller fint, men jeg føler de mangler litt, får å nå opp. jeg har hatt 3 stk denon, og jeg kommer ikke til å bytte til bake etter nå har prøvd onkyo... vist jeg skal bytte enn gang, må vel det være yamaha, vist det skulle falle inn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare å gå for Denon det da.... er jo en svakere forsterker da effektmessig, men har du effektforsterker er det jo ett fett. Jeg har selv en 3008 og ser ikke helt vitsen med å bytte på en stund for er ikke skjedd veldig mye.

Side 44 av 54 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •