Onkyo klubben - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 42 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har formening om hva som er ok bruktpris på en akkurat 4 år gammel Onkyo 876?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    875 hat vel gått for rundt 3000 ca. Så kanskje noko kring det...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte 3500-4000 selv måtte være en fair pris. Er jo fortsatt en kapabel forsterker med mye effekt. Eneste grunn til jeg vurderer å selge denne er smellen jeg gikk på hos soundgarden her om dagen

Tenkte å bytte kondensatorene i denne på HDMI kortet før jeg solgte den, orker ikke sure kjøpere hvis denne skulle begynne å bugge. Sitter 13 stk 100μF kondensatorer som er utsatt. Er det noen her som har gjort dette på denne modellen tidligere?

Før noen skyter meg ned for å gjøre dette selv så til mitt forsvar er jeg gammel service elektroniker

Dette er de som skal byttes:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo S9405 thx

Hei,har lest en del på avforum og har kjøpt meg et eget anlegg.
    Det er et Onkyo S9405THX, med 5,1 høyttaler set.
    Det eneste problemet jeg har er subwooferen, her er en en link til systemet Onkyo | HT-S9405THX
    Jeg føler at subwooferen presterer dårlig, så jeg håpet at jeg kunne fått litt hjelp her. Med erfaringer,tips og plassering av subwoofer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har akkurat byta dei på min. Lirka dei av med pinsett, og lodda på nye. Kan vera greit med liten/smal loddebolt.

Eg veit dessverre ikkje om mitt fungerer før til helga. Det var 12stk.å byta på mitt kort, men eg hadde kun 10stk,så eg har gambla litt.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har akkurat byta dei på min. Lirka dei av med pinsett, og lodda på nye. Kan vera greit med liten/smal loddebolt.

Eg veit dessverre ikkje om mitt fungerer før til helga. Det var 12stk.å byta på mitt kort, men eg hadde kun 10stk,så eg har gambla litt.
    Meld gjerne tilbake når du får testa om operasjonen var vellykket. Kondensatorene mine er på vei i posten så hadde vært fint med en rapport før jeg bytter mine.

Bytta du med 4,5V? Eneste jeg fant var 6,5V men det skulle ikke ha noe å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt ligg pakka ned, og hugsar ikkje heilt størrelsen i hovudet. Men sjekkar opp og kjem med tilbakemelding når det er montert att.

Vil no over til 3d, så vurderer 3009 og 3010 som erstatning for 875 (som eg har vert meget nøgd med).

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, ta det når du har fått det opp igjen.

Vurderte 3010 selv men januarsalget hos soundgarden på LX86 ble for fristende. Tror den er fremme i posten i morgen så det skal bli gøy å teste fasekorrigeringen osv på denne. Har alltid hatt Onkyo så det var vel på tide å prøve noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ventar på eit godt tilbud på Onkyo no. Men har insett at 50xx modellane aldri kjem til sterkt reduserte prisar. Derfor må det verta 3009 eller 3010. Men syns over 20 laken for 3010 er aaaalt for stiv pris. Vurderer derfor Yamaha og. Så no kjem eg til å kjøpa den første som dukkar opp til under 10 000...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Tenkte 3500-4000 selv måtte være en fair pris. Er jo fortsatt en kapabel forsterker med mye effekt. Eneste grunn til jeg vurderer å selge denne er smellen jeg gikk på hos soundgarden her om dagen

Tenkte å bytte kondensatorene i denne på HDMI kortet før jeg solgte den, orker ikke sure kjøpere hvis denne skulle begynne å bugge. Sitter 13 stk 100μF kondensatorer som er utsatt. Er det noen her som har gjort dette på denne modellen tidligere?

Før noen skyter meg ned for å gjøre dette selv så til mitt forsvar er jeg gammel service elektroniker

Dette er de som skal byttes:

Hvorfor skal du bytte disse?
    Spør av nysjerrighet, ettersom jeg har en 875 sjøl.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ventar på eit godt tilbud på Onkyo no. Men har insett at 50xx modellane aldri kjem til sterkt reduserte prisar. Derfor må det verta 3009 eller 3010. Men syns over 20 laken for 3010 er aaaalt for stiv pris. Vurderer derfor Yamaha og. Så no kjem eg til å kjøpa den første som dukkar opp til under 10 000...

Da må du vente litt til, for 3009 ligger på 15000 på prisjakt ser jeg..
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skal nok byta dei før eit evt salg fordi det er eit kjent problem med desse på Onkyo. Då slipp ein risiketa at dei ryker rett ettet salg...

Ja,eg ser prisen på 3009 no. Men veit og den har vett på tilbud til 9995 fleire gongar...

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skal nok byta dei før eit evt salg fordi det er eit kjent problem med desse på Onkyo. Då slipp ein risiketa at dei ryker rett ettet salg...

Ja,eg ser prisen på 3009 no. Men veit og den har vett på tilbud til 9995 fleire gongar...

stemmer det... bare å følge med
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hvorfor skal du bytte disse?
    Spør av nysjerrighet, ettersom jeg har en 875 sjøl.
    På grunn av varmeutvikling i de litt eldre Onkyo forsterkerene har disse en tendens til å tørke ut elektrolyttkondensatorene på HDMI kortet (elektrolytter er ikke så altfor glad i høye tempraturer over lang tid).

Når disse kondensatorene tørker ut får man problemer med at receiveren enten står og søker etter HDMI signal, bruker langt tid på å switche, OSD virker ikke, flimmer på bildet, kjenner ikke igjen lydkilde osv. Symptomene er mange og ganske så frustrerende siden forsterkeren selv er helt fin. Tror jeg betalte 59kr for kondensatorene så penger å spare ved å gjøre dette selv.

Bra tråd for "dummies" her på AVSforum hvis du vil lese litt mer om det. Finnes sikkert flere tråder på emne men ingen for 8xx serien (ingen som jeg har funnet). Muligens pga at 8xx selges i mye mindre volum og derfor er ikke problemet like utbredt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Displayet fungerer igjen. Det var relativt enkelt når ein følgjer linken tidlegate i tråden.

Hdmi inngangane fungerte desverre ikkje når eg testa med tv tuneren. Osd fungerte, så hdmi ut er i orden. Testa med bluray spelaren, og då fungerte jaggu inngangen og:-)

Den såg ut til å vera litt "kjitlen" på tilkoplinga, så eg måtte prøva eit par gongar før eg fekk lyd og bilde. Men no fungerer det!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man det ja Da blir det en liten operasjon på min i til uka. Gratulerer med "ny" receiver

Edit: Mulig at den fortsatt er litt "kjitlen" da du ikke bytta alle 13 men bare 10stk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you:-) ja, vil tru det... Den eine rett ved eine inngangen og ein bakpå vart ikkje skifta. Så reknar med ein inngang ikkje fungerer. Har eg flaks, så var den eg ikkje skifta heilt i orden. Er jo gode odds...

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Displayet fungerer igjen. Det var relativt enkelt når ein følgjer linken tidlegate i tråden.

Hdmi inngangane fungerte desverre ikkje når eg testa med tv tuneren. Osd fungerte, så hdmi ut er i orden. Testa med bluray spelaren, og då fungerte jaggu inngangen og:-)

Den såg ut til å vera litt "kjitlen" på tilkoplinga, så eg måtte prøva eit par gongar før eg fekk lyd og bilde. Men no fungerer det!
    Fine, det var intresangt :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er det berre å takka dykk for tipsa, folkens! No blir det film!

Er det forresten nokon som har testa, og veit forskjellen på xx09/xx10 versjonane sin xt32 romkorreksjon og feks min gamle 875? Må inrømma eg forventar ein liten revolusjon i lydkvalitet når eg oppgraderer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen anelse om hvorfor tilsynelatende oppegående ingeniører hos Onkyo ikke har lagt inn 12V trigger out på sine recivere?
    Litt forunderlig tatt i betrakning at så godt som samtlige konkurrenter har denne funksjonen.

Jeg vet at man kan koble trigger out på sone 2 ol. men det hjelper ikke meg en dritt da man ikke får brukt pure direct med sone 2 aktiv.

Side 42 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •