Onkyo klubben - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 40 av 54 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Forsøk å endre formatet ut ifra recivern.
    På moitor out ikke sant? Prøvde det, men fortsatt ikke noe bilde...
    Takk for svar uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    På moitor out ikke sant? Prøvde det, men fortsatt ikke noe bilde...
    Takk for svar uansett
    Ta en factory reset. Hvis det ikke funker så send inn til rep.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Ta en factory reset. Hvis det ikke funker så send inn til rep.
    Ok, skal prøve imorgen, for trøtt nå. Takk folkens!! :-D

Edit: Fungerte, takk igjen!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått meg Netflix på tv`n og skulle hatt lyd ut av tv via HDMI(ARC) til Onkyo men får det ikke til å virke. Det et aktivert i tv og reciever og jeg bruker 1.4 kabel. Er det en spesiell HDMI inngang dette virker på? Den er nå koblet til HDMI 1... Tv henger klint inntil veggen så er ikke gjort i en fei å bytte inngang.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 1008

Jeg var innom en lokal elbutikk i går,og da kom jeg over en utstilt 1008.
    Jeg fikk diskutert ned prisen på den til 7000.(Utstillingsmodell)
    Er dette et ok kjøp?
    Klarer denne å drive mine Dali Suite godt?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en reciever med garanti så er en ok pris og er nok krefter i den. En brukt 3008 kan du nå få til rundt den prisen og den er enda kraftigere samt at den har en bedre romkorreksjon.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.. Har et lite problem her.. Testa onkyon min i dag. Kobbla dem opp sammen med Klipsch rf 82II. Å noe jeg merket med en gang var volumen. Står i display at volumen går fra 0-100. Men må helt opp til ca 90 i volume for at det skal spille greit.. Ikke sånn kjempe høyt men helt ok.. Er det noen innstillinger som jeg kan trykke på så at det kan bli litt mer futt i høytalerne. Er det noen som har noen tips?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du som avspillingskilde da?
    Har du eksempelvis en CD-spiller med lavt ut-signal, eller for den saks skyld en annen komponent med lavt utgangsnivå, så vil man i mange tilfelle være nødt til å kompensere dette med en høyere voluminnstilling.

Inn-signalet på forsterkeren bør ligge i området 1,5 til 2,3v hvor sistnevnte bør være godt nok til å gi et skikkelig lydtrykk på et lavere voluminnstilling enn den du nevner.
    Medmindre hørselen din er svekket? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hva bruker du som avspillingskilde da?
    Har du eksempelvis en CD-spiller med lavt ut-signal, eller for den saks skyld en annen komponent med lavt utgangsnivå, så vil man i mange tilfelle være nødt til å kompensere dette med en høyere voluminnstilling.

Inn-signalet på forsterkeren bør ligge i området 1,5 til 2,3v hvor sistnevnte bør være godt nok til å gi et skikkelig lydtrykk på et lavere voluminnstilling enn den du nevner.
    Medmindre hørselen din er svekket? :roll:

Brukte musikk i fra Iphone. Brukte aux kabel (rød, vit å gul) kobbla den inn på tv/cd på baksida av recivern (brukte kun rød å vit) Trykte da Tv/cd på fronten av onkyon å da begynte musikken. Det sto full mono om jeg ikke husker feil. Men måtte opp i 90 i volume føre det begynte å bli høyt.. Hehe har ikke problem med hørselen på noen måter. Men Mange som har klipsch sier at det spiller så høyt å reint.. Jaja det spilte rent men var ikke imponert over hvor høyt det spilte. Kan det være noen innstillinger i volume setup som jeg kan prøve? Har ingen anelse hva man skal ha for innstillinger. Denne recivern er kjøpt i Sverige å så klart ligger jo instruksjonsboka å alle manualer der..

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje prøve noe annet enn en Iphone som musikkilde?
    Jeg tviler på at den har et godt nok ut-signal å forsyne receiveren med, og dermed må du tilsvarende opp i volum. Som allerede forklart.

Du kan uansett sjekke volumet på Iphone. Om ikke dette står på max, så prøv å regulere dette opp.
    Trir ikke det er så mange innstillinger å gjøre mht volum, på receiveren.
    Du kan også forsøke forskjellige innganger - av og til har disse litt forskjellig følsomhet.

NB! Vær forsiktig med phono-inngangen om du prøver denne, altså inngang for platespiller! Den har langt høyere følsomhet enn resten av inngangene, og krever derfor et mye lavere inn-signal.
    Da bør du i alle fall skru volumet på Iphone HELT ned, før du MED FORSIKTIGHET forsøker å justere dette litt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Du bør kanskje prøve noe annet enn en Iphone som musikkilde?
    Jeg tviler på at den har et godt nok ut-signal å forsyne receiveren med, og dermed må du tilsvarende opp i volum. Som allerede forklart.

Du kan uansett sjekke volumet på Iphone. Om ikke dette står på max, så prøv å regulere dette opp.

Ok takk for tips. Sjekka Iphonen når jeg spilte av musikk å volumen på Iphonen var på max. Men får helt enkelt prøve en annen kilde helt enkelt. Kan sjekke i morgen å se om jeg får gjort noe med innstillingene om jeg kan øke noen db her å der

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Heisan.. Har et lite problem her.. Testa onkyon min i dag. Kobbla dem opp sammen med Klipsch rf 82II. Å noe jeg merket med en gang var volumen. Står i display at volumen går fra 0-100. Men må helt opp til ca 90 i volume for at det skal spille greit.. Ikke sånn kjempe høyt men helt ok.. Er det noen innstillinger som jeg kan trykke på så at det kan bli litt mer futt i høytalerne. Er det noen som har noen tips?
    Har du kjørt romkalibreringen på receiveren:???: Har hatt samme receiver
    selv(809)på RF-82II,og den spilte nå høyt nok den Måtte ikke særlig høyt
    opp på volumknappen før det begynte og bli høyt.Du kan også gå inn i menyen til Okyoen og stille opp level til høyttalerne.Det kan også være en
    ide og sette på Dynamic EQ.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Du kan også prøve å skifte over fra full mono-program til stereo

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har HDMIane på Onkyoen min tatt kvelden. Når eg slår den på får eg ca. 1/2sekund med lyd, før den slår ut igjen. Eg kan høyra at den prøver å switcha tilbake fleire gongar, men det vert ikkje noko lyd eller bilde. Nokon som har ide på om eg kan fiksa dette på nokon måte.

Eg brukar dei analogeinngangane på den no, og dei fungerer fint. Men sidan eg ikkje får on screen displa, og displayet på den ikkje fungerer, så får eg ikkje stilt inn noko som helst. Nokon som veit korleis eg får fiksa displayet mitt?

Å senda den inn vert for dyrt i forhold til kva den er verd...

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    No har HDMIane på Onkyoen min tatt kvelden. Når eg slår den på får eg ca. 1/2sekund med lyd, før den slår ut igjen. Eg kan høyra at den prøver å switcha tilbake fleire gongar, men det vert ikkje noko lyd eller bilde. Nokon som har ide på om eg kan fiksa dette på nokon måte.

Eg brukar dei analogeinngangane på den no, og dei fungerer fint. Men sidan eg ikkje får on screen displa, og displayet på den ikkje fungerer, så får eg ikkje stilt inn noko som helst. Nokon som veit korleis eg får fiksa displayet mitt?

Å senda den inn vert for dyrt i forhold til kva den er verd...
    Eneste jeg kan komme på av løsning er å resette hele møkka til fabrikkinnstilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel verdt å testa. Korleis gjer eg det?

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt åssen det skulle gjøres. Husker at man holdt inne power-knappen samtidig som man trykket en annen. Det der får du hjelp til her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx Nr515

Hei,

Onkyo receiverne kan ikke bruke iPhone USB porten og samtidig få lyden ut via forsterkerens headphone jack. Hadde vært praktisk å kunne bruke receiveren som DAC/headphone amp.

Noen som vet hvorfor dette ikke fungerer?

Fra manualen:
    "If you connect an iPod or iPhone to the USB port on the AV
    receiver, no sound will be output from the headphones jack."

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    871
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en svakhet på Onkyo.
    Kompis av slitter med akkurat dette. Ikke på et produkt, men TO.
    Måtte leveres inn og skifte hdmi kort delen i onkyoen. Fikk ny pga andre var bare problem, og nå igjen skjer det med den nye igjen. Eller den er vel ca 1-2år nå.

Jeg med min onkyo 3008, har aldri hatt det problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok det same problemet eg har. Men min er fir gamal til å få noko på garanti, og for lite verd til å senda inn. Men dersom eg får fiksa displayet for ein rimelig penge, så er detgodt nok for meg. Skal berre bruka den i eit stereo oppsett no. Skal ha ny onkyo i filmrommet.

Side 40 av 54 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •