Onkyo klubben - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 39 av 54 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    Jeg syns ikke jeg får noe guffe på min 3009 vist, audyssy eller dynamic eller slikt står på, volum tallet går opp men ikke lyden?? virker nesten som det så si stopper opp ved 60, men når jeg øker herfra er det minimal økning helt opp til 80 thx eller mer. Det skjer liksom ikke noe. men vist jeg slår av alt dette så er det noe helt annet. Er det noen som har hatt samme oppfatning?
    Høres merkelig ut:???: Når jeg ser på film så er jeg sjelden under -20.Ser du ikke bruker Relativ(THX) som volume display,men bruker Absolute.Du burde bytte til
    THX volume display,har ingenting og si,men letter og vite hvor høyt og lavt volumet ditt er,da de fleste her inne bruker THX volum:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Høres merkelig ut:???: Når jeg ser på film så er jeg sjelden under -20.Ser du ikke bruker Relativ(THX) som volume display,men bruker Absolute.Du burde bytte til
    THX volume display,har ingenting og si,men letter og vite hvor høyt og lavt volumet ditt er,da de fleste her inne bruker THX volum:wink:
    ja, ok. men du har ikke noe forklaring på volumet styrken? at det blir så lite økning i lyd med disse tilbehøret på? jeg er også sjeldent under -20 på film. men styrken blir dårligere med tilbehør på enn av..
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0 Er høyt ja! Får ikke lov til å nærme meg slik volum hvis samboeren min er hjemme...:???: Skal det ikke kjennes på kroppen når du ser film?

Har prøvd litt på +12, men da er det ikke noe gøy å være i rommet lenger!

Men det varierer jo fra film til film hvor høyt det er, da 0 er volumet det er mixet til.
    Så The Matrix på BD her for noen uker siden på 0 og det var veldig høyt, merket når filmen var ferdig så hadde jeg øresus, og det var der fortsatt neste morgen når jeg våknet... Men det pleier ikke å være så galt.

På min gode gamle TX-SR707 virker det mye høyere på 0, mulig fordi det begynet å forvrenges da og diskanten ble vel skarp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, ok. men du har ikke noe forklaring på volumet styrken? at det blir så lite økning i lyd med disse tilbehøret på? jeg er også sjeldent under -20 på film. men styrken blir dårligere med tilbehør på enn av..

Du har vel ikke tilfeldigvis på noe av det her:
    TrueHD Loudness Mangenment
    Dolby Volume
    Dynamic Voulme?

Har du slått på Audyssey Dynamic EQ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inrømma at etter eg har tappa meg ei øl, så er volumet sjelden under 0. Ligg vel helst omkring +5...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke noen forklaring på det,men du kan jo prøve og ringe til Dalens elektronikkservice-Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no
    Det er de som fikser Onkyo,de har kanskje en ide om hva det kan være:smile:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Du har vel ikke tilfeldigvis på noe av det her:
    TrueHD Loudness Mangenment
    Dolby Volume
    Dynamic Voulme?

Har du slått på Audyssey Dynamic EQ?
    ja har hatt dette på, og er da jeg føler jeg kan skru volumet opp til evigheten. nå bruker jeg ingen ting.
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ha alt avslått, blir rart her også når jeg slår det på.

Men Audyssey Dynamic EQ er grei å ha på, blir mer dynamikk på lavere volum...
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Bare ha alt avslått, blir rart her også når jeg slår det på.

Men Audyssey Dynamic EQ er grei å ha på, blir mer dynamikk på lavere volum...
    ja,det er det jeg å syns. ikke får jeg audyssey til å virke på subene heller, så jeg må få tatt enn til kr,sand med den. har prøvd alt som er mulig å prøve. men men. ellers tipp topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 3008 vs 809\818

Jeg lurer på om det i det hele tatt er noe lurt å kjøpe en brukt 3008 etter alt det negative som står om den her inne..?
    Er det mye bedre å gå for 809 elr 818?
    Vedkommende som selger 3008 sier at han ikke har hatt noe problemer med den..
    Er i tenkeboksen....

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-NR818 - Lydkvalitet i stereo? Frekvensdeling på sub?

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg en NR818. Noen som har erfaring med denne i Stereo?
    Hvilke frekvenser støtter den med tanke på fordeling av nedre frekvensområdet til sub? Hvilke cut off frekvenser støtter den?

Har erfart at 120Hz fungerer godt i mitt oppsett. 5 stk B&W M-1 og en B&W PV-1 sub. Hvis noen har erfaring med tanke på lydbildet B&W M1 og denne forsterkeren hører jeg gjerne om dette

Jeg spiller alt fra klassisk - rock - techno/elektronisk på musikksiden. Lydbildet for stereo er også viktig for meg i tillegg til hjemmekinolyden.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabble
    Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg en NR818. Noen som har erfaring med denne i Stereo?
    Hvilke frekvenser støtter den med tanke på fordeling av nedre frekvensområdet til sub? Hvilke cut off frekvenser støtter den?

Har erfart at 120Hz fungerer godt i mitt oppsett. 5 stk B&W M-1 og en B&W PV-1 sub. Hvis noen har erfaring med tanke på lydbildet B&W M1 og denne forsterkeren hører jeg gjerne om dette

Jeg spiller alt fra klassisk - rock - techno/elektronisk på musikksiden. Lydbildet for stereo er også viktig for meg i tillegg til hjemmekinolyden.
    • Independent Crossover Adjustment for Each Channel
    (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz

Let me google that for you

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Ser denne er på tilbud på Lefdal.com i dag, 7995 inkl mva.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    871
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Lien
    Jeg lurer på om det i det hele tatt er noe lurt å kjøpe en brukt 3008 etter alt det negative som står om den her inne..?
    Er det mye bedre å gå for 809 elr 818?
    Vedkommende som selger 3008 sier at han ikke har hatt noe problemer med den..
    Er i tenkeboksen....
    Hvilke problemer?
    Jeg har 3008, og mener at jeg ikke har noe problemer som jeg vet om. Så hvilke problem er det snakk om, så kan jeg se om jeg har hatt samme problem.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hvilke problemer?
    Jeg har 3008, og mener at jeg ikke har noe problemer som jeg vet om. Så hvilke problem er det snakk om, så kan jeg se om jeg har hatt samme problem.
    Du vet vel sikkert hva han mener og du gir bare svadasvar. Skal du lete etter feil på din receiver fordi en annen er usikker på kjøp fordi han har hørt at det er mye problemer med 3008? Det er vel en kjent sak at Onkyo har slitt litt med varene, ihvertfall i forhold til andre merker. Min 3009 kom med ødelagt sub-utgang feks.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært noe probblemer med noen av de ja. Har hatt min i ett år nå uten problemer. Bare sørg for at den har godt med lufting rundt seg så går det nok bra.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har vært noe probblemer med noen av de ja. Har hatt min i ett år nå uten problemer. Bare sørg for at den har godt med lufting rundt seg så går det nok bra.
    Hvis 3008 er uten tidligere problemer,så er det bare å satse på den?
    Har hørt 809,bor det mye mere krefter i 3008?
    Noen som vet om det er grei match til Dali Suite?
    Hva mener dere er en grei pris på brukt 3008?

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkobling med PC

De siste dagene har jeg hatt problemer med koblingen mellom PC og Onkyoen. Rettere sagt, jeg får ikke opp noe annet en en blå skjerm.

Det virker som det er kontakt mellom enhetene, men bildet dukker altså opp. Dette oppsettet har fungert før, så jeg lurer veldig på hva som kan ha skjedd... Kabelen er det ikke, da jeg har prøvd med flere, og jeg tviler også på at det er selve PCen, da det fungerte fint å koble den direkte til TV. Tror derfor problemet ligger i ett eller annet jeg har gjort av innstillinger på receiver.

Jeg står fast, noen som har løsningen? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    De siste dagene har jeg hatt problemer med koblingen mellom PC og Onkyoen. Rettere sagt, jeg får ikke opp noe annet en en blå skjerm.

Det virker som det er kontakt mellom enhetene, men bildet dukker altså opp. Dette oppsettet har fungert før, så jeg lurer veldig på hva som kan ha skjedd... Kabelen er det ikke, da jeg har prøvd med flere, og jeg tviler også på at det er selve PCen, da det fungerte fint å koble den direkte til TV. Tror derfor problemet ligger i ett eller annet jeg har gjort av innstillinger på receiver.

Jeg står fast, noen som har løsningen? :-?
    Forsøk å endre formatet ut ifra recivern.

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Høyt oppe er du på musikk da rune, på dine klipch. passerer du 0 er du rundt -10 da, vist du spiller maks? :-D

Side 39 av 54 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •