Onkyo klubben - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 37 av 54 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Det kommer an på hvilket skjermkort du har, jeg fikk lyd via Dvi->hdmi adapter og hdmi kabel til forsterker.
    Men hva som gjør at du ikke får lyd i begge vet jeg ikke, dårlig kontakt på høyttaleren? koblet riktig? Lyden står på stereo og ikke bare venstre høyre?
    Merkelig dette, mulig det er ett problem med de analoge utgangene på pcen. Nå koblet jeg til med optisk kabel, og valla -lyd i alle høyttalere.
    Har kun dette problemet om jeg koblet til med analoge kabler...
    Menmen, nå har jeg lyd i alle så da er det bra

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! har akkurat bestillt meg en tx-nr818 som skal erstatte min aldrende men akk så gode tx-nr905.
    kjører effekt på det meste så akkurat power kommer jeg nok ikke til å savne, men noen som har erfaringer med 818? har lest og sett tester og de er stort sett lovende på denne receiveren da :-) eneste er vel at den ikke har Airplay( jeg er Android fan, så akkurat det er et pluss for min del he he )
    vil jo tro at rom korreksjonen har blitt betraktelig bedre enn den jeg har? er vel Audessy32 på Tx-NR818? og en bra videochip slik jeg har forstått det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp en tx-nr1010 i hus for å erstatte min trofaste sliter tx-sr707.

Er nesten litt skuffet at jeg ikke merket mer forskjell, men for all del noe var det nå å hente.

Men det plager meg at det kommer en "klikkelyd" i høyttalerene, varierer hvilken det kommer i f.eks når jeg bytter kanal på Dekoderen min canal digitals HD PVR*5720 SX.
    Hadde ingen problemer med den gamle recieveren, så regner med problemet ligger i den nye. Er det noen andre her som har noe lignende problem å muligens en løsning?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runarmoe
    Heisann! har akkurat bestillt meg en tx-nr818 som skal erstatte min aldrende men akk så gode tx-nr905.
    kjører effekt på det meste så akkurat power kommer jeg nok ikke til å savne, men noen som har erfaringer med 818? har lest og sett tester og de er stort sett lovende på denne receiveren da :-) eneste er vel at den ikke har Airplay( jeg er Android fan, så akkurat det er et pluss for min del he he )
    vil jo tro at rom korreksjonen har blitt betraktelig bedre enn den jeg har? er vel Audessy32 på Tx-NR818? og en bra videochip slik jeg har forstått det :-)
    Jeg kjøpte nettopp Onkyo Tx-NR818 som erstattet en 809 som jeg hadde.Tror
    nok du kommer til og merke stor forskjell på rom korreksjonenen i forhold til den du har.Du får topp modellen til Audyssey sin rom korreksjon(Audyssey MultEQ XT32)som er ganske bra:smile:Når det gjelder videochipen som er
    HQV® Vida™ VHD1900, Marvell Qdeo™ Technology,med ISF Video Calibration som også er svært bra syns jeg :smile:Tror nok du blir fornøyd med den.
    Er i vertfall fornøyd med receiveren,så jeg kan anbefale den
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mye arbeid å bytte hdmi kortet på receiver?
    Må være der som er galt med min siden jeg ikke får lyd, kun bilde..
    Eller må den leveres til rep? og noen som vet hvor?
    Bor litt utenfor Bergen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Noen som vet om det er mye arbeid å bytte hdmi kortet på receiver?
    Må være der som er galt med min siden jeg ikke får lyd, kun bilde..
    Eller må den leveres til rep? og noen som vet hvor?
    Bor litt utenfor Bergen.
    Det er vel for gjort for de som kan det.Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no er vel en av de som fikser Onkyo.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klikkelyd!

Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Fikk nettopp en tx-nr1010 i hus for å erstatte min trofaste sliter tx-sr707.

Er nesten litt skuffet at jeg ikke merket mer forskjell, men for all del noe var det nå å hente.

Men det plager meg at det kommer en "klikkelyd" i høyttalerene, varierer hvilken det kommer i f.eks når jeg bytter kanal på Dekoderen min canal digitals HD PVR*5720 SX.
    Hadde ingen problemer med den gamle recieveren, så regner med problemet ligger i den nye. Er det noen andre her som har noe lignende problem å muligens en løsning?
    Jeg har samme problemet, men klikkelyden kommer fra subèn min og når jeg skrur lyden litt lavt så kobler subèn ut og lyden blir flat.
    Øker volumet litt så blir det bra igjen.
    Men den klikkelyden er irriterende og jeg har samme Hd pvr som du, hadde tidligere andre utgaven av Canal digital sin pvr og det var det samme der.
    Jeg har en Onkyo Tx-nr 708.
    Håper noen har et godt forslag til løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har nå fått satt meg litt inn i min nye tx-nr 1010, er tydelig at Audyssey MultEQ XT32 er hakket vassere enn Audyssey MultEQ.
    Men det måtte endres på endel instillinger(ikke på romkorreksjonen) i etterkant før jeg ble fornøyd med lyden, har tydelig mye bedre dynamikk og trykk/punch når jeg hører på musikk.

Kan også se film på betydelig høyere volum uten at lyden blir forvrengt(noe som egentlig ikke er bra, da den gamle klarte mer en høyt nok!)
    Kunne bli noe ekkelt med volumet på 0 med den gamle, mens nå hørtes det klart og fint ut, helt til lyden ble slått av etter filmen :-P

Men det er et par ting som plager meg (og spesielt min "bedre" halvdel noe fryktelig).

-Den plagsomme "klikkingen" som nevnt tidligere som kommer når det f.eks byttes kanal på dekoderen HD PVR*5720 SX..

-Macro funksjonen på fjernkontrollen er jo helt ubrukelig på den nye( er mulig det bare er jeg som ikke klarer å få programert den skikkelig, men det var ikke noe problem med den gamle)
    Hovedproblemet ligger nok i at denne ikke har seperate ON/OFF knapper, slik at hvis du har sett på TV å skal slå av så trykker du ALL OFF, da går jo Blu-rayspilleren på og recieveren slår seg på igjen.
    Visa versa hvis du har sett på Blu-ray.
    Prøvde å bare programere inn TV, Dekoder og Reciever på ALL OFF, men Reciever slår seg på igjen uansett.
    Ikke klarer den å slå på Panasonic tven min heller via macro, må slå den på "manuelt", men det problemet var med den gamle også!
    Fungerer jo heller ikke å trykker MY TV etter du har sett på film, for da slår den jo av Tven...

-Virker også som om den går endel varmere enn den gamle, selv om den har fått mer klaring en 707en hadde. Kunne høre en vifte jobbet inni der etter å ha sett "The Matrix" på relativt volum 0.
    Prøvde å sjekke med samme prosedyre som på de eldre recieverene, kom inn på en meny, men vet ikke helt sikker på om det var temp, fikk opp:
    V:>00 F:L S:M
    AT:046 DT:066

Får gi meg nå, ble plutselig veldig mye...
    Men om noen har lignende problemer, eller tips for å få fikset opp i det så spytt det ut!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den nyeste firmware`en,du kan jo prøve og oppdatere den og se om det
    hjelper:-)

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker for meg at feilprosenten til Onkyo er høy i forhold til andre, eks Yamaha, Pioneer. Hadde selv en Onkyo TX-NR3009 det sub-utgangen var defekt. Fikk pengene tilbake denne gangen. Tror jeg i fremtiden styrer unna Onkyo

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har du den nyeste firmware`en,du kan jo prøve og oppdatere den og se om det
    hjelper:-)

Har nyeste firmware ja, den ble "automatisk" oppdatert rett etter Audysseyen var kjørt, så jeg har ikke testet med eldre firmware heller...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikkelydene er plagsomt ja men helt normalt, det kommer når en bytter lydmodus fra f eks Dolby digital til Stereo inn. Nrk har vel DD, så det vil kommet et klikk når en går fra den til Tv2 f eks. Plagsomt opplegg med de klikkene ja... Hvis den er oppdatert etter Audessey er kjørt må romkorreksjon kjøres om igjen
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Klikkelydene er plagsomt ja men helt normalt, det kommer når en bytter lydmodus fra f eks Dolby digital til Stereo inn. Nrk har vel DD, så det vil kommet et klikk når en går fra den til Tv2 f eks. Plagsomt opplegg med de klikkene ja... Hvis den er oppdatert etter Audessey er kjørt må romkorreksjon kjøres om igjen
    Den gamle jeg hadde klikket i selve recieveren, det var forsåvidt greit, men dette "klikket" i høyttalrerene er rett å slett bare irriterende.

Genialt at den velger å kjøre Audyssey først, for å så å oppdatere etterpå når det er første gangen du kobler den til..:roll:

Onkyo | Firmware Update TX-NR1010 (24-07-2012)

Har det blitt gjort noe med noe lydprosseseringer eller romkorreksjon så ser jeg at det må gjøres igjen, men ser bare ut som om det var andre ting som oppdatertes...
    Eller er det bare å bite i det sure eplet å rigge til mikrofonen igjen!?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å det klikker i høyttalerne ja, det har ikke jeg. Det har skjedd at de har endret på lydprosseseringen uten å skrive noe om det, kan jo være verdt å prøve å kjøre om igjen.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Det er ikke alltid du må kjøre romkorreksjon om igjen etter firmware oppdatering;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver igjen :roll:

Har en onkyo tx nr-809.. Skal nå kjøpe meg bluray spiller. Jeg har kikka litt på onkyo bd-sp309. Noen som har noen meninger om denne?

Onkyo BD-SP309 - Blu-ray-spiller - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Har en onkyo tx nr-809.. Skal nå kjøpe meg bluray spiller. Jeg har kikka litt på onkyo bd-sp309. Noen som har noen meninger om denne?

Onkyo BD-SP309 - Blu-ray-spiller - Finn laveste pris, omtaler og informasjon
    Sikkert en bra spiller. Prøv Soundgarden. De har tilbud på denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Sikkert en bra spiller. Prøv Soundgarden. De har tilbud på denne

Takk for tips Blir nok til at jeg kjøper den tror jeg :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å få tilbake forrige Audessey innstilling i 3008? Kan ikke finne noe om det i manualen men mener å ha lest det en aller annen plass....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å oppdatera firmwaren på 875? Korleis gjer eg det evt? Har det noko for seg?

Side 37 av 54 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •