Onkyo klubben - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 36 av 54 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt du fann det ut i alle fall.

Nokon som har peiling på dette?

På BluRayspelaren min skal eg stilla inn om den skal nedsampla 96khz til 48khz, om eg hugsar riktig... Alt etter om receiveren støttar 96khz eller ikkje. Støttar 875 dette? Dette har eg ikkje peiling på.

Og til slutt, er det sånn at det kun er kabla nettverk på Onkyo receiverane? At ein må kjøpa usb-kort i tillegg dersom ein skal ha trådlaust?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Godt du fann det ut i alle fall.

Nokon som har peiling på dette?

På BluRayspelaren min skal eg stilla inn om den skal nedsampla 96khz til 48khz, om eg hugsar riktig... Alt etter om receiveren støttar 96khz eller ikkje. Støttar 875 dette? Dette har eg ikkje peiling på.

Og til slutt, er det sånn at det kun er kabla nettverk på Onkyo receiverane? At ein må kjøpa usb-kort i tillegg dersom ein skal ha trådlaust?
    875 takler 96Khz helt fint. http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/...3705cb6051.pdf

På de nyere receiverene XX9 og oppover kan man sette inn en trådløs dongle i usb porten slik at den kobles opp mot en trådløs ruter, les mere på Onkyo | Europe

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hentet meg en ny Onkyo TX-NR818 idag8-) Den skal erstatte 809 som
    jeg fikk en grei pris for.Ikke så store oppgraderingen men bedre kalibrering,mulighet for 9,2 og en del andre småting som er nytt
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er Onkyo tx nr-809 min ferdig ifra service Blir Sverige tur under helga for å hente den. Noen her inne som har noen tips til Onkyo blu ray spiller? Har kikka litt på denne? : Onkyo BD-SP308.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er med Zone 2 - 3 på min Onkyo 3008, er det muligheter for å bruke dem sammen med subben som jeg har på zone1?

Og hvilke små høytallere kan anbefale, som kan overgå klipsch pro media 2.1? Om subben kan brukes så vil det hjelpe.

SVS 13Ultra sub har jeg i zone1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens! Trenger litt hjelp her En kompis av meg har kjøpt en Onkyo tx nr-609. Han pakka den opp å satte inn strømkontakta i veggen å trykte på "power/on" Å da sa det bare poff! Kom også litt røyk ut av recivern.. Etter en stund så starta den. Men har ikke kobblet noe til recivern. Er garanti på recivern, men lurer litt på hva som kan ha gått i stykker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-NR515 bare skrot?

Jeg vurderer å kjøpe en Onkyo TX-NR515, fordi den har mange hdmi-innganger og kun stikker 32 cm dypt (passer i flere skap).

Men på Whathifis anmeldelse har flere skrevet om store problemer med denne modellen.

Er det noen som har kjøpt den og har erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Hallo folkens! Trenger litt hjelp her En kompis av meg har kjøpt en Onkyo tx nr-609. Han pakka den opp å satte inn strømkontakta i veggen å trykte på "power/on" Å da sa det bare poff! Kom også litt røyk ut av recivern.. Etter en stund så starta den. Men har ikke kobblet noe til recivern. Er garanti på recivern, men lurer litt på hva som kan ha gått i stykker?
    Har han garanti på recivern er den bare å sende i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Jeg vurderer å kjøpe en Onkyo TX-NR515, fordi den har mange hdmi-innganger og kun stikker 32 cm dypt (passer i flere skap).

Men på Whathifis anmeldelse har flere skrevet om store problemer med denne modellen.

Er det noen som har kjøpt den og har erfaring?
    Jeg koblet opp denne i går og har ikke merket noen hdmi feil enda. Problemene skal visst melde seg etter 24-48 timer. Skal gi beskjed hvordan det går. Feilen gjelder ca 30% av forsterkerne. Onkyo jobber på spreng med å løse feilen. Dersom feilen oppstår på min forsterker har Onkyo 45 dager på å rette feilen før forsterkern går i retur til Komplett. Jeg er meget fornøyd etter første prøvelytting i går. Bedre forsterker til 2490,- tror jeg ikke man finner forutsatt at Onkyo kommer med en fix på problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har nå fått Onkyo HT-S3505 i hus og koblet den opp.
    Har også kjøpt meg en Logitech Harmony One +.
    Har koblet til PC, dekoder, blu-ray spiller og Xbox til forsterkeren, alt via HDMI.

Problemet er når jeg ser på tv via dekoderen og skal bytte inngang til PC`en (via Logitech) så blir det bare snø på tv`en. Da er det et hjelpeverktøy på fjernkontrollen som spør om alt er i orden. Den spør om forsterkeren står på og jeg trykker nei, forsterkeren slår seg da av (trodde jeg), men da får jeg bilde? Trykker da nei igjen på at den står på, forsterkeren slår seg på igjen og bilde blir værende der.

Kan også nevne at alle enhetene er koblet til forsterkeren og 1 HDMI til tven. Kan også si at jeg har prøvd orginalfjernkontrollen til Onkyo, men det samme skjer der.

Håper dette var forståelig.
    Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er garanti på den, så den er sendt i retur. Recivern er kjøpt i Sverige, men han som eier hifi butikken i Sverige dro 25 mil å henta den på døra her.. Det kaller jeg service. Så det tar nok noen uker føre den er klar igjen.

Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Har han garanti på recivern er den bare å sende i retur.

Newcomer joaksle sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Onkyo TX-NR709 med Klipsch RF-82 tilkoblet. Spiller vanligvis av musikk med Apple TV via optisk, bærbar PC via HDMI eller lignende.
    Nå har jeg flyttet den stasjonære inn i stuen, og jeg har den tilkoblet receiver med HDMI via en dvi->hdmi adapter. DVI sender jo ikke lyd så jeg koblet til vanlig RCA kabel (rød/hvit) fra PC til receiver. Men jeg får bare lyd i den ene høyttaleren. Dette skjer uansett om jeg prøver en annen kabel også.
    Har noen erfaring med dette? Og vet hvordan jeg kan løse det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren min er begynt å tulle seg... Når jeg slår den på, og effekt via zone 2 trigger, så når jeg prøver å spille av musikk så kommer det ikke lyd.... Har vært sånn i det siste. Må selv bort og slå av og på onkyoen, da kommer lyden.
    Noen som har hatt det problemet?
    Virker som om den ikke slår inn på lyden? bildet kommer, går via hdmi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Forsterkeren min er begynt å tulle seg... Når jeg slår den på, og effekt via zone 2 trigger, så når jeg prøver å spille av musikk så kommer det ikke lyd.... Har vært sånn i det siste. Må selv bort og slå av og på onkyoen, da kommer lyden.
    Noen som har hatt det problemet?
    Virker som om den ikke slår inn på lyden? bildet kommer, går via hdmi.
    Ingen som har hatt dette problemet av dere som har Onkyo receiver her inne??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaksle
    Jeg har en Onkyo TX-NR709 med Klipsch RF-82 tilkoblet. Spiller vanligvis av musikk med Apple TV via optisk, bærbar PC via HDMI eller lignende.
    Nå har jeg flyttet den stasjonære inn i stuen, og jeg har den tilkoblet receiver med HDMI via en dvi->hdmi adapter. DVI sender jo ikke lyd så jeg koblet til vanlig RCA kabel (rød/hvit) fra PC til receiver. Men jeg får bare lyd i den ene høyttaleren. Dette skjer uansett om jeg prøver en annen kabel også.
    Har noen erfaring med dette? Og vet hvordan jeg kan løse det?
    Det kommer an på hvilket skjermkort du har, jeg fikk lyd via Dvi->hdmi adapter og hdmi kabel til forsterker.
    Men hva som gjør at du ikke får lyd i begge vet jeg ikke, dårlig kontakt på høyttaleren? koblet riktig? Lyden står på stereo og ikke bare venstre høyre?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Ingen som har hatt dette problemet av dere som har Onkyo receiver her inne??
    Eg har problem med at eg verken får lyd eller bilde på min når eg slår den på. Må slå den på, venta til eg høyrer den "slå inn", slå den av igjen, venta 15 - 20 sek før eg slår den på igjen.

Kan virka som liknande ting er eit utbreidd problem med Onkyo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har problem med at eg verken får lyd eller bilde på min når eg slår den på. Må slå den på, venta til eg høyrer den "slå inn", slå den av igjen, venta 15 - 20 sek før eg slår den på igjen.

Kan virka som liknande ting er eit utbreidd problem med Onkyo.
    Hmm, samme problem på min, at den ikke "slår inn".
    Får bildet men ikke lyd, må gjøre det samme som deg.
    Min har vært sånn ei uke no, ganske plagsomt..
    Ingen løsning på problemet?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må de nok på service hvis dere har prøvd å resette og ikke det har hjulpet.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har vert sånn eitt år...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av civic667
    Ja det er garanti på den, så den er sendt i retur. Recivern er kjøpt i Sverige, men han som eier hifi butikken i Sverige dro 25 mil å henta den på døra her.. Det kaller jeg service. Så det tar nok noen uker føre den er klar igjen.
    Tommel opp ganger ti

Side 36 av 54 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •