Onkyo klubben - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 32 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hadde vært til stor hjelp

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkyo
    På min 5007 fikk jeg vesentlig mere power når jeg brokoblet, stor forskjell faktisk!!
    Da har du kanskje noen tungdrevne høyttalere?

Jeg merket forskjell på brokobling med noen doble 12-tommere jeg hadde, men ikke med mine Klipsch RF-63. Der merket jeg ingen effekt, så til disse nøyer jeg meg med bi-wiring (se link for utstyr).

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pøbb
    hadde vært til stor hjelp
    Det finner du ikke i din Onkyo da må du ha et program som heter REW...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Da har du kanskje noen tungdrevne høyttalere?

Jeg merket forskjell på brokobling med noen doble 12-tommere jeg hadde, men ikke med mine Klipsch RF-63. Der merket jeg ingen effekt, så til disse nøyer jeg meg med bi-wiring (se link for utstyr).
    Jeg bruker XTZ 99.26 og de trenger en del power før de våkner til liv

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Det finner du ikke i din Onkyo da må du ha et program som heter REW...

Er det noe som kan lastes inn på reciver?? fra nett eller no??

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som kan lastes inn på reciver?? fra nett eller no??
    http://avforum.no/forum/brukerguider...eq-wizard.html
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis er det med 7.1 på TX-SR875?
    Dersom det er bluRa med Originalt 7.1 spor, så speler speler den vel automatisk med 7.1 lyd...? Men dersom det er 5.1 spor, kan eg fortsatt få lyd i surround back høgtalarane mine då?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Korleis er det med 7.1 på TX-SR875?
    Dersom det er bluRa med Originalt 7.1 spor, så speler speler den vel automatisk med 7.1 lyd...? Men dersom det er 5.1 spor, kan eg fortsatt få lyd i surround back høgtalarane mine då?
    Den kan mixe 5.1 til 7.1, velg bare Dolby PL II mener jeg den heter.
    Litt usikker på hvordan det låter da jeg aldri har testet dette selv i ett ordentlig oppsett. Husk å aktivere SR Back høyttalerene i menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, var redd eg måtte bruka PLII eller noko slikt då. Syns ikkje PLII lyden er den beste i forhold til originallydsporet.

Eit anna problem er at eg ikkje har display, så eg har ingen aning på kva eg setter den på etterat filmen er starta. Er det ein måte å få til at den informasjonen kjem opp på TVen, sjølv når filmen pågår? (no får eg det kun opp under tv og musikk)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, var redd eg måtte bruka PLII eller noko slikt då. Syns ikkje PLII lyden er den beste i forhold til originallydsporet.

Eit anna problem er at eg ikkje har display, så eg har ingen aning på kva eg setter den på etterat filmen er starta. Er det ein måte å få til at den informasjonen kjem opp på TVen, sjølv når filmen pågår? (no får eg det kun opp under tv og musikk)
    Er displayet helt mørkt uansett eller bare på DVD?
    Send den inn til Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no så kan vi reparere displayet for deg dersom det er defekt.
    Dersom du har aktivert funksjonen for volumvisning på skjermen så mener jeg at dersom du trykker flere ganger på Listening mode knappen så vil det vises på skjermen hva du velger. Litt usikker, lenge siden jeg har hatt denne modellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikkje embalasje til den, så vert litt vanskeleg å senda. I tillegg har eg problem med HDMI switchinga på den, så er litt redd for å gjera noko som helst med den, i fare for at den tar kvelden. Håpar berre den skal fungera lengst mulig. Displayet har vert heilt svart frå den dagen eg kjøpte den (brukt).

Dersom eg trykker på listening mode, så kjem det opp på skjermen min kva eg veljer. Men dersom eg har starta ein film, kjem ikkje dette opp (kun når det er tvsendingar, musikkfiler og slikt, ikkje mens ein film snurrar). Det same gjeld dersom eg trykjer channel select for å justera nivået på ein av dei.

Ser forresten at Komplett seljer 3009 til 9 500kr no. Må inrømma det frista litt. Er jo faktisk billegare enn Yamaha RX-A3010 nett no.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikkje embalasje til den, så vert litt vanskeleg å senda. I tillegg har eg problem med HDMI switchinga på den, så er litt redd for å gjera noko som helst med den, i fare for at den tar kvelden. Håpar berre den skal fungera lengst mulig. Displayet har vert heilt svart frå den dagen eg kjøpte den (brukt).

Dersom eg trykker på listening mode, så kjem det opp på skjermen min kva eg veljer. Men dersom eg har starta ein film, kjem ikkje dette opp (kun når det er tvsendingar, musikkfiler og slikt, ikkje mens ein film snurrar). Det same gjeld dersom eg trykjer channel select for å justera nivået på ein av dei.

Ser forresten at Komplett seljer 3009 til 9 500kr no. Må inrømma det frista litt. Er jo faktisk billegare enn Yamaha RX-A3010 nett no.

9500 for en 3009? Hyl! løp og kjøp! (og alt du nevner her er raklamasjoner så fremt forsterkeren din ikke er for gammel)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkar er nok for gamal for reklamasjon. Kjøpt for ein slikk og ingenting (pga defektane) utan kvittering. Kun meint som midlertidig løysing. Men eg likar den betre og betre. Og såvidt eg har forstått er den vel så kraftig som dei tilsvarande nyare modellane 3008/3009/3010.

Ja, 3009 fristar veldig, då det hadde vert fint med 3D. Det er jo lenge til xx10 modellane kjem ned på same prisnivå. Ikkjeveit eg om eg treng dei nye specsa heller. 50xx modellane, utanom 5007, ser jo aldri ut til å synka i pris.

Så no står vel eigentleg valget mellom Onkyo 3009 og Yamaha 3010. Kan få begge til same pris, men er veeeeldig usikker på kva for ein av dei som er best.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbud på NR3009 i dag Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Edit: Leste tidligere post, beklager "duplikat".

Øyvind

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er forskjellen mellom tx nr 3009 og tx nr 3009B da??

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er forskjellen mellom tx nr 3009 og tx nr 3009B da??
    Er bare fargen på receiveren.3009B betyr black altså svart
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Er bare fargen på receiveren.3009B betyr black altså svart
    akkurat. begynte å lure om det var noe fansy greier, heheh. ja ja, så feil kan enn ta.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett dvd til Direct før du starter filmen, så velger du lydformat på dvd filmen, burde funke. Eller dersom du er loddekyndig, bytt Mottstand R9310 (22ohm/0.6W) sitter på det lille kortet til venstre øverst ved topplokket foran i receiveren. da får du lys i displayet igjen.
    Ellers så har jeg en nesten ny og ubrukt TX-SR906 til salgs for en rimeilig penge....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den speler automatisk av med det lydsporet mediaspelar dekoder med no, heldigvis. Hmmm, kanskje eg, eller nokon eg kjenner, kan prøva å lodda den... Kor får eg tak i ein slik motstand som må bytast?

PM meg gjerne om 906en...

Kom forresten til å lura på noko instillingsgreier no. I instillingane kan ein stilla nivået på alle kanalane på level calibration. Deriblant subben. Inne på tone control kan ein stilla bassen på subben i tilleg... Er dette to sider av same sak? Eller kva er i så fall forskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den speler automatisk av med det lydsporet mediaspelar dekoder med no, heldigvis. Hmmm, kanskje eg, eller nokon eg kjenner, kan prøva å lodda den... Kor får eg tak i ein slik motstand som må bytast?

PM meg gjerne om 906en...

Kom forresten til å lura på noko instillingsgreier no. I instillingane kan ein stilla nivået på alle kanalane på level calibration. Deriblant subben. Inne på tone control kan ein stilla bassen på subben i tilleg... Er dette to sider av same sak? Eller kva er i så fall forskjellen?
    Jeg har mottstandere her på jobben, men www.elfa.se har mye komponenter. Kortet er lett å få ut, kun tre plugger som må av også er det festet med 4stk klips. R9310 sitter rett før glass sikringen.

Tone kontrollen fungere på en helt annen måte enn Nivå reguleringen, øker du bassen der så vil alle høyttalerene få mere bass, noe ala Loudnes.

Sender deg PM.

Side 32 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •