Onkyo klubben - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 3 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja da er jeg medlem med 905 også da.
    Fornøyd med denne jeg men savner den skiikkelige punchen i mellomtonen som var i Hegel sin H1. Jeg hadde triangle Heliade som var flotte stereo høytalere så jeg byttet til klipsch RB-61 men det ble ikke noe særlig sukse.
    Prøvde også RF-62 med disse måtte så langt ut fra veggen før bassen ble bra at det ikke var mulig.
    Trudde det skulle være nok krefter i denne siden den er oppgitt til å trekke opptil 1 kw. Jeg skal prøve med en effektforsterker så får jeg se da.

Jeg hadde en Denon AVR-10 tidligere og syns lyden og kreftene var bedre i den men jeg prøvde både denon 4306 og yamaha (hmmm var det 3800 tru?)
    og syns Onkyo slo disse med den lyden jeg liker i stereo. Men det som gjorde utslaget var at jeg fikk bra pris på denne.
    Min erfaring er at det er små forskjeller på recivere i samme klasse mellom de merkene som ligger i teten. Som Onkyo, yamaha, pioneer og denon og sikkert Harman også men de har jeg ikke hørt

Forøvrig er veldig fornøyd med den. Liker den godt på filmer men som sagt syns jeg det mangler litt på stereo men det er kanskje ikke så rart da jeg er en stereomann som vil prøve ut denne verden.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Onkyo 807, kjøpte den da den hadde 2 stk sub uttak. Men det hjelper lite da forsterkeren bare kalibrerer 1 sub. Men ellers er jeg bra fornøyd med forsterkeren. Må få kalibrert subbene manuelt med DB-måler, noe som jeg ikke har i dag. Får se om jeg kan få lånt meg en måler.

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Melder meg inn jeg også...

Da er det vel her jeg hører hjemme også. Har akkurat gått til innkjøp av en 1007. Og kan legge til at jeg er utrolig fornøyd så langt. Hadde en litt dårlig start med onkyo siden den første jeg kjøpte var ødelagt rett ut av esken. Men med nr 2 har jeg null problemer, og kjempelyd i kinoen i kjelleren. Syntes resultatet ble mye bedre enn med mine tidligere forsterkere. Men så er jo onkyoen mye større også. Men romkorreksjonen er glimrende og den hånterer mine concept 8 veldig bra... Kjøpte jo denne for å kunne senere oppgradere høyttalere, uten å måtte bruke effekttrinn. Vil den fint kunne håntere høyttalere som er mer tungdrevne? Er som dere forstår ganske fersk når det gjelder hjemmekino...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en 876 som jeg er veldig fornøyd med. Hadde denon 3803 og 3808 før denne og kan vel bare si at lydbildet endelig falt på plass i min stue med Onkyo'en (selv om jeg ikke er "helt fornøyd" med bassen). Har Focal 716V med van den hul kabler. Har nå lyst på å prøve noe annet, da kanskje Monitor Audio eller Klipsch. Noen som har prøvd??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke fått min onkyo 807 til og lyde bra i stereo, vet ikke om det hjelper noe med eff-trinn heller, men for heller si det sånn, at det den ikke har i stereo tar den igjen på film, for der er den f..... så bra....må snurre mer film....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du savner i stereo-modus da?
    Hvordan låter det når du bruker "Pure Audio"? Sistnevnte skal jo gi et meget nøytralt og velballansert lydbilde, om alt ellers er i orden.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spørsmål om min 807, hvorfor er ikke sub aktivert i pure audio? Har satelitter til fronter og de spiller ikke noe serlig bass.
    Er det flere med 807 som bruker 2 subber? og hvordan kalibrere dere subbene da? Jeg får bare kalibrert en sub under kalibrering.

Koblet opp mine subber med en kabel til hver sub og bruker en splitter i enden på hver kabel før de er tilkoblet suben. Er det noe poeng å koble om slik at jeg bruker en kabel og splitter signalet under kalibrering slik at begge subbene er med under kalibrering, for så å koble tilbake eller lar det være sånn tilkoblet. Håper dere forstår hva jeg mener. Det koster ikke å prøve men ønsker svar fra noen som vet eller har erfaring.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det sikkert flere som lurer på, inkludert meg sjøl.
    Hvorfor det er slik tør jeg ikke svare på.
    For å få med deg sub i "Pure Audio", kan jeg foreslå at du gjør som jeg har gjort, forutsatt at sub(ene) har "High level" inngang.
    Da kan du forsøke å koble signalet til høyre og venstre høyttaler inn der. Du får riktignok et fullfrekvent signal inn på sub, men filtre i subens forsterker vil ekskludere alt over bassområdet.
    Et enklere og bedre forslag, er å bruke "Tape Out" fra forsterkeren til "Line in" på sub, og bruke en "Y"-splitt til sub´er.
    Prøv!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

vet ikke akkurat hvordan jeg skal utdype det, men det er liksom som den ikke spiller helt rent, lyden virker litt farget selv i pure audio, har hatt mange høytaler tester på denne men egentlig ikke blitt helt fornøyd, gjør oppmerksom på at dette gjelder kun i stereo, har slått meg til ro med dette, når jeg tenker på hva ny prisen på denne, for skal du ha topp i begge deler. trur jeg at man må spa opp noen lapper til..og da er man i gang igjen. nei her for du tross alt mye for pengene......

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "Pure Audio" skal ikke lyden være farget på noe som helst måte fra forsterkerens side, ettersom signalet går "rett igjennom" og upåvirket av forsterkerens EQ.
    Sistnevnte er forøvrig aktiv i stereo, ved at du kan justere bass / diskant på frontpanelet, alternativt i OSD-menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel melde meg inn i klubben jeg og!

Er stolt eier av 805. Det er mitt første steg inn i HD-lyd verdenen. Eneste minus med min 805 er at det kommer et lite "poff" i subben hver gang jeg justerer volumet. Lurer på å bytte til en nyere Onkyo, for å prøve precence høyttalere i front.. Noen som har testet precence med Onkyo?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Eg og melder meg inn i klubben,men har et lite problem her dessverre, legger link til problemet

http://avforum.no/forum/receivere-fo...v-problem.html

takker for all hjelp eg kan få!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel nødt til å melde meg inn her jeg også med min 876.
    Er igrunn godt fornøyt med den, da spesiellt i "pure audio-stereo", men det er en ting som jeg irriterer meg over
    Hvorfor i alle dager får man ikke sett hvilke korrigeringer som Audessey gjør, man har ingen kontroll på hvilke frekvenser den jobber med, frustrerende.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bli medlem jeg og. Har en 875 som brukes til musikk og film sammen med KEF IQ50 front + HTS2005 senter, bak og sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Vel, da er jeg også innmeldt med min nye 807. Driver det som står i signaturen uten problemer i det hele tatt. Prøver å veksle litt mellom ulike modes men klarer ikke helt å finne ut hva jeg egentlig liker best... PL2 og THX cinema er de jeg bruker mest foreløbig.
    Hvorfor er det ingenting som heter true HD? Er ikke det noe greier også da??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

P.S. Bestilte bdp 9500 på avshop i dag :-)

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God ettermiddag

Har et spørsmål:
    Jeg har en 876. Er det mulig å programmere slik at når jeg velger dvd så har EQ en stilling,bruker Squeezebox en annen osv. ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke EQ, men du kan sette "prefered lisning mods" for hver inngang.
    Pure Audio er også en lisning mod, så da kan du skru av og på Audessey for de inngangene du vil.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollemann
    Du får nok ikke opp TrueHD før du sender et TrueHD signal inn til receiveren via bitstream (fra BD-spiller, f.eks.).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,315
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollemann
    Vel, da er jeg også innmeldt med min nye 807. Driver det som står i signaturen uten problemer i det hele tatt. Prøver å veksle litt mellom ulike modes men klarer ikke helt å finne ut hva jeg egentlig liker best... PL2 og THX cinema er de jeg bruker mest foreløbig.
    For å få trueHD så må du la receiveren velge rette dekoder. Alt det andre du kan velge er stort sett bare juksegreier som receiveren lager. På Yamaha så heter denne funksjonen STRAIGHT. Da velger receiveren rette dekoding etter hvilket lydspor filmen har. Hva den heter på Onkyo vet jeg ikke, men det står sikkert i bruksanvisningen.

Side 3 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •