Onkyo klubben - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 29 av 54 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    Nå er ikke jeg noen ekspert i å gi et fyldig referat fra en receivertest, og strengt tatt brukte jeg ikke nok tid på å finlytte i timesvis for å finne forskjeller. Det jeg kan si er at både Onkyo 3009 og Yamaha A-3010 er særdeles gode receivere. Lyd og bildeprosesseringen disse utfører holder for meg i massevis. Begge gir i mine ører et veldig troverdig lydbilde i 2 kanals, kanskje konkurrerer de med rene stereoforsterkere i 8000,- kroners klassen?!
    Hvis jeg skal sette fingeren på noe, virket kanskje Yamaha å ha en tøddel varmere klang enn Onkyo. Når det gjelder krefter og dynamikk, synes jeg de var jevngode. JEG synes 3009 presenterte et noe bedre lydbilde i stereo, hadde kanskje det lille ekstra. Ihvertfall det jeg klarte å synse meg fram til og derfor til syvende og sist valget falt på den.

Når det gjelder varmeutvikling, blir 3009 noe varmere enn det Yamaha ble under testing, men det er ikke mye. Har brukt Onkyon en del i dag og varmen er absolutt ikke noe faktor å være bekymret over. Synes faktisk den holdt seg kjøligere idag enn på fredag?!
    Interessant, slik jeg har lest meg opp også av tester. Vurderte sterkt å kjøpe ny receiver, kikka på onkyo 809/1009, pio lx75. Men endte med en onkyo 708 på brukten, da jeg vurderer forsterker med prosessor inngang på sikt. Har hatt en yamaha innom selv, en liten modell da, så det er vel ikke uventet at den låt dårlig i stereo. Men hadde en onkyo i samme prisklassee og har nå en oppover i serie, og jeg synes også onkyo gjør seg bedre på stereo av min egen lille erfaring.

Godt å vite at den nye serien ikke blir så varm. Sikkert mange faktorer som spiller inn også, men selv med god lufting og normale lyttenivå ble min gamle onkyo 607 utrolig varm. Har nå en 708, men har effekt på så kan ikke si så mye om varmeutvikling.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nylig kjøpt en onkyo 808, så langt fornøyd med lyden og den har massevis av krefter. Bruker ps3 slim som blu ray spiller, når jeg spiller av blu ray filmer eller bare hører på musikk via ps3en føler jeg at jeg må skru på veldig høyt før lyden virkelig kommer frem, altså jeg bruker den mest på -20 db ca for musikk og -17 db til film, i tilegg kommer det en høy skurrelyd fra høyttalerne, sånn "shhhhhhhhhh" lyd, har et par rf-82 mk1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sann.
    Sitter og lurer på hvilken forsterker jeg skal bruke til et oppsett nr 3 - som i all hovedsak skal brukes til tv, dvd/bd og ps3. Dvs at de reint audiofile kvalitetene ikke settes i høysetet. Er i grunnen mer opptatt av at jeg finner en forsterker som gjør det litt mer gøy å se film og spille på ps3 enn det ville vært med lyd bare fra selve tv`n.
    Har heller ikke tenkt å koble opp mer enn to fronthøytalere - og kaaaanskje en senterkanal på sikt...

Tenkte først å gå for en integrert 2-kanals forsterker fra Denon, Sony eller Marantz. Så kom jeg over noen surroundreceivere fra Onkyo, hhv to modeller som heter tx sr508 og 607.
    Vet dog fint lite om Onkyo og deres ulike modeller.
    Lurer derfor på om noen har kjennskap til styrker og svakheter med disse to modellene, og evt om noen av dem bør vurderes som "best"?

mvh
    RAJ

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RAJ
    Hei sann.
    Sitter og lurer på hvilken forsterker jeg skal bruke til et oppsett nr 3 - som i all hovedsak skal brukes til tv, dvd/bd og ps3. Dvs at de reint audiofile kvalitetene ikke settes i høysetet. Er i grunnen mer opptatt av at jeg finner en forsterker som gjør det litt mer gøy å se film og spille på ps3 enn det ville vært med lyd bare fra selve tv`n.
    Har heller ikke tenkt å koble opp mer enn to fronthøytalere - og kaaaanskje en senterkanal på sikt...

Tenkte først å gå for en integrert 2-kanals forsterker fra Denon, Sony eller Marantz. Så kom jeg over noen surroundreceivere fra Onkyo, hhv to modeller som heter tx sr508 og 607.
    Vet dog fint lite om Onkyo og deres ulike modeller.
    Lurer derfor på om noen har kjennskap til styrker og svakheter med disse to modellene, og evt om noen av dem bør vurderes som "best"?

mvh
    RAJ
    Har eid en 607 tidligere, og kan trygt gi den gode kriterier. Ikke mulighet for å koble pre-out er vel det eneste minuset jeg kommer på i farta. -ja, den kan bli noe varm, men det er normalt for Onkyo. 508 er vel en nyere modell, men hakket mindre i effekt og duppeditter. Vil tro de stiller ganske likt uten å ha prøvd begge. 607 til 1000- 1500 er vel et greit kjøp

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Onkyo-709 som har flere defekte hdmi innganger. Den ble kjøpt på komplett, og jeg lurer på om jeg skal henvende meg til de eller direkte til Onkyo?
    Komplett har ikke svart på mailen jeg sendte tidligere i dag...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Har en Onkyo-709 som har flere defekte hdmi innganger. Den ble kjøpt på komplett, og jeg lurer på om jeg skal henvende meg til de eller direkte til Onkyo?
    Komplett har ikke svart på mailen jeg sendte tidligere i dag...
    Tror de bruker Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no
    Bare og henvende seg til dem
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, snakk med Dalens.
    Har bare godord å si om dem - topp service og meget dyktige folk! :-D

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Tror de bruker Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no
    Bare og henvende seg til dem
    Supert!
    takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en onkyo tx-nr 1009,

åssen for man bilde fra pcen tl onkyo???

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thailand
    jeg har en onkyo tx-nr 1009,

åssen for man bilde fra pcen tl onkyo???
    HDMI kabel
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    HDMI kabel
    ja det har jeg fra pcen til rec, men jeg for blått bilde bare

hva må jeg gjøre for få bilde fra pcen jeg lurer på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opplønsinga på Reciver på thru eller auto. Og så må jo Skjermen være aktivert i windows med rett oppløsning. f.eks: Skjermoppløsning på tx-nr 1009 1920 * 1080

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    opplønsinga på Reciver på thru eller auto. Og så må jo Skjermen være aktivert i windows med rett oppløsning. f.eks: Skjermoppløsning på tx-nr 1009 1920 * 1080

takk det virket med lyd å bilde:-D

neste spø åssen får man 5.1 eller 7.1 når du ser på film??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom filmen har DD 5.1 lyd, DTS eller liknande og vert spelt av med det, så skal vel Onkyoen automatisk stilla seg inn på det, meiner eg... Det gjer i alle fall min 875.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dersom filmen har DD 5.1 lyd, DTS eller liknande og vert spelt av med det, så skal vel Onkyoen automatisk stilla seg inn på det, meiner eg... Det gjer i alle fall min 875.
    jeg har 1009 så virker ikke sånn at gjør det, åssen ledninger er er best ha for fra pc til onkyoen??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har HDMI ut frå pcen, er nok det best å bruka.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har HDMI ut frå pcen, er nok det best å bruka.
    takk for svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem! Håpar det funker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem! Håpar det funker

det funker ja, så min første blu ray movie i går, kraftige saker den Onkyoen 1009, jeg har kef høytallere å Q 900 til front, Q400, Q 600 å to par med Q 300, det blir 7.1, neste blir det 9,2 trur jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har onokyo 1009 her så trenger jeg tips på lyd

Side 29 av 54 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •