Onkyo klubben - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Side 28 av 54 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1072

Tråd: Onkyo klubben

Newcomer ChrisO sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg har bare testet med Emotiva XPA-5, og er strålende fornøyd med den (se link under).

Ser du har tenkt et 7.1 oppsett, så en XPA-2 i tillegg til frontene passer bra (i tillegg til XPA-5).

Hvis jeg skal fornye noe, så er det Onkyo PR-SC5509 jeg aller helst kunne tenkt meg.
    Onkyo, Emotiva og Klipsh passer helt utmerket sammen, både til film og musikk.
    Ser jo unektelig flott ut, merker at "straffesofie" blir noe betenkt her for hva hun har sagt ja til... 8)

Selges disse kun fra USA, eller finnes det noen som selger de her på denne siden av dammen?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Egen utgang.. Min Pio sc-lx-83 har utgang for side/høyde høytalere. Det har Onkyo ...mc5500 også.
    Ja min har utganger for side/høydekanaler og... lurer bare på om det fungerer bra og om hvordan det oppleves i praksis? Mer nærvær, større lydbilde og om lyden til høydekanalene filtreres ut fra senter eller fronthøyttaler signalet på f.eks 5.1 spor?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisO
    Ser jo unektelig flott ut, merker at "straffesofie" blir noe betenkt her for hva hun har sagt ja til... 8)

Selges disse kun fra USA, eller finnes det noen som selger de her på denne siden av dammen?
    Selges kun fra USA. Tror jeg har lest et sted at det planlegges en europeisk avdeling en eller annen gang, men om det stemmer, eller når det eventuelt vil skje, vet jeg ikke. Slik det er nå, er det bare fra USA som gjelder.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ja min har utganger for side/høydekanaler og... lurer bare på om det fungerer bra og om hvordan det oppleves i praksis? Mer nærvær, større lydbilde og om lyden til høydekanalene filtreres ut fra senter eller fronthøyttaler signalet på f.eks 5.1 spor?
    Jeg har ennå ikke koblet opp Omd-5 i høyden.. -Vet Rsbanditt har det og han var godt fornøyd....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3008 trøbbel

Satt å kikka på nett tv før i dag gjennom reciveren og til tv. Helt ut av det blå bytter forsterkeren om ifra pc inputen til cabel/sat inputen.. Tenkte da på fjernkontrollen, og nappa ut batteriene men etter 2 minutter skjer det samme igjenn. Fant da ut at jeg skulle resete forsterkeren, men etter det virker ingenting på frontpanelet, volumhjulet eller fjærnkontrollen. Uansett hvilket input forsterkeren sto på hopper den bestandig på cabel/sat. (ingenting er tilkoblet cabel/sat) Prøvde også å koble hdmien fra pc på cabel/sat, og det blir både bilde og lyd, men forserkeren fortsetter å switche til cabel/sat inputen hele tida, så bildet stopper opp, og pcen slutter å sende bilde til den skjermen. Når recivern hopper til cabel/sat så slutter allt å fungere. Volumhjul, fjernkontroll, standbyknapp, og alle knapper i front bortsett fra setupknappen (under dekslet) slutter å virke... Forsterkeren er 8 mnd og har stått med forholdsvis god lufting. 1cm på hver side, 15cm luft oppover... Hva i allverden feiler forsterkeren min? :'(

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo kjipt, vet ikke hva som går av den men kan se ut som den må en tur på service. Du kan prøve om du får til å legge inn programvare på nytt, resette har du jo prøvd uten hell.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3008 trøbbel 2

I går koblet jeg av forsterkeren og satt den mitt på stuegulvet. Prøvde i dag å bare koble strømmen på for å se om det var reaksjon i frontpanelet osv. Lot den stå på i 2 timer, og allt så ut til å virke. Har nå satt den tilbake i tvbenken koblet til alle tilkoblinger og høyttalere, og nå etter 3 timer fungerer allt tilsynelatende som normalt... Merkelig. Tror jeg skal ta meg en tur til forhandlern å si fra uansett om forsterkeren fungerer eller ikke. Er vel lurt å få registrert sånnt med tanke på garanti om forsterkeren klikker igjenn...
    -Forvirret-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Airplay

Hei sniker inn et lite spørsmål her.

Lurer på om min Onkyo tx-nr 3008 kan brukes med Airplay eller om det er noen som kan gjøres for at det går?

Hilsen Endre

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    I går koblet jeg av forsterkeren og satt den mitt på stuegulvet. Prøvde i dag å bare koble strømmen på for å se om det var reaksjon i frontpanelet osv. Lot den stå på i 2 timer, og allt så ut til å virke. Har nå satt den tilbake i tvbenken koblet til alle tilkoblinger og høyttalere, og nå etter 3 timer fungerer allt tilsynelatende som normalt... Merkelig. Tror jeg skal ta meg en tur til forhandlern å si fra uansett om forsterkeren fungerer eller ikke. Er vel lurt å få registrert sånnt med tanke på garanti om forsterkeren klikker igjenn...
    -Forvirret-
    Har ikke lest alt.
    Men hva med varme???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Har ikke lest alt.
    Men hva med varme???
    Kan virke slik ja. Men den har 10-15 cm med luft ovenfor seg og helt åpent forover og bakover. På sidene har den det da ganske trangt, men der er jo kabinettet tett uansett. Får ikke helt den der varmen til å stemme..

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Solid?

Mulig det står litt her og der i klubbtråden, men tenker å kjøpe en TX-NR3009.

Er det noen med denne receiveren (eller 1009/5009) som kan skrive litt om:

Varmeutvikling, lydsignatur (varm,nøytral,kald), opplevelse av lydbildet (oppløst/dynamikk) og generelt hvordan kvaliteten er på disse. Har hørt/lest at tidligere modeller har gitt Onkyo et litt rufsete rykte i enkelte forum.

Takker!

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en 3009 på meg:-D
    Fikk den i går og er foreløpig storfornøyd. Har fått gjort en kalibrering (for 6 plasser), og dette gikk som en lek Så da håper jeg den står til forventningene mine i fortsettelsen.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    Fikk den i går og er foreløpig storfornøyd. Har fått gjort en kalibrering (for 6 plasser), og dette gikk som en lek Så da håper jeg den står til forventningene mine i fortsettelsen.
    Du bør bruke alle målepunktene når du kalibrerer.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som merker popping i forsterkern sin?

Den popper når den har vært på en stund og litt etter den er slått av. Mest sannsynlig plastikk som utvider og trekker seg sammen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott reciever. Noen grunn til at du ikke har brukt alle målepunktene?

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Gratulerer med flott reciever. Noen grunn til at du ikke har brukt alle målepunktene?
    Lillefrøkena i huset stod akkurat opp når den var ferdig med lytteposisjon 6, så måtte bare la det være med de 2 siste. Skal ta en full up kalibrering ved høve, men venter nok til sub er på plass.

Står at det er normalt og har hørt det fra flere, men den blir jaggu en del varmere enn de receiverne jeg har vært borti før. Hadde bl.a en Yamaha A-3010 til test, og ble ikke så varm. Uansett, med god ventilasjon er det vel ikke noe problem.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lillefrøkena i huset stod akkurat opp når den var ferdig med lytteposisjon 6, så måtte bare la det være med de 2 siste. Skal ta en full up kalibrering ved høve, men venter nok til sub er på plass.

Står at det er normalt og har hørt det fra flere, men den blir jaggu en del varmere enn de receiverne jeg har vært borti før. Hadde bl.a en Yamaha A-3010 til test, og ble ikke så varm. Uansett, med god ventilasjon er det vel ikke noe problem.
    Varmeutvikling fra onkyo har vel alltid vært et problem. Men jeg vet ikke hvordan det ble med den nye serien. Noen sier de forholder seg ganske lunkne, mens andre sier de er like ille som før.

Kan du fortelle litt om hvordan du opplevde onkyo 3009 i forhold til yamaha 3010 i 2 kanals stereo?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 809 blir ikke noe særlig varm8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Varmeutvikling fra onkyo har vel alltid vært et problem. Men jeg vet ikke hvordan det ble med den nye serien. Noen sier de forholder seg ganske lunkne, mens andre sier de er like ille som før.

Kan du fortelle litt om hvordan du opplevde onkyo 3009 i forhold til yamaha 3010 i 2 kanals stereo?
    Nå er ikke jeg noen ekspert i å gi et fyldig referat fra en receivertest, og strengt tatt brukte jeg ikke nok tid på å finlytte i timesvis for å finne forskjeller. Det jeg kan si er at både Onkyo 3009 og Yamaha A-3010 er særdeles gode receivere. Lyd og bildeprosesseringen disse utfører holder for meg i massevis. Begge gir i mine ører et veldig troverdig lydbilde i 2 kanals, kanskje konkurrerer de med rene stereoforsterkere i 8000,- kroners klassen?!
    Hvis jeg skal sette fingeren på noe, virket kanskje Yamaha å ha en tøddel varmere klang enn Onkyo. Når det gjelder krefter og dynamikk, synes jeg de var jevngode. JEG synes 3009 presenterte et noe bedre lydbilde i stereo, hadde kanskje det lille ekstra. Ihvertfall det jeg klarte å synse meg fram til og derfor til syvende og sist valget falt på den.

Når det gjelder varmeutvikling, blir 3009 noe varmere enn det Yamaha ble under testing, men det er ikke mye. Har brukt Onkyon en del i dag og varmen er absolutt ikke noe faktor å være bekymret over. Synes faktisk den holdt seg kjøligere idag enn på fredag?!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir varmere enn andre recievere men er ikke noe problem, de har vifter og hvis det skulle bli for galt.

Side 28 av 54 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •